Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 130

Ämne: Varför gillar inte folk Red Hot Chili Peppers?

  1. #61
    unsigned
    unsigned är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Ja, just Fleas bas är väl en väldigt stor del i det som gör RHCPs sound utan att förringa de övrigas bidrag. Jag är väl heller inget stort fan, men tycker nog att de har en hel del bra låtar. Flea har ganska högt ansende bland mina (ganska få) bassistvänner.
    Vad jag däremot älskar är Fleas samarbete med Thom Yorke i Atoms for Peace som tyvärr bara resulterade i ett Album, men jäklar vad bra det är!

  2. #62
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Frusciante har en klart egen stil och en del av det tas även upp som (positivt! exempel ibland i gitarr-clinics...

  3. #63
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Deras "enkla" olikheter gör helheten.


    https://youtu.be/UsEF8WejnEc

  4. #64
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Ja de får verkligen sägas vara ett av de "sista ikoniska banden". Men jag har aldrig gillat deras sound alls, däremot trallat och plinkat på deras låtar en hel del.

  5. #65
    Hemstudiopsykologens avatar
    Senior
    Är inget stort fan alls, men brukar hävda att Dani California fortfarande är bästa låten som släppts det här årtusendet.

  6. #66
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Tycker dom är, och har alltid varit "radioutfyllnad". Ett av dom där banden som passar precis överallt men inte riktigt sticker ut. Om P3 sändaren dog på 00talet så nödspelades Robyn, Alanis Morissette och RHCP.

  7. #67
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker dom är, och har alltid varit "radioutfyllnad". Ett av dom där banden som passar precis överallt men inte riktigt sticker ut. Om P3 sändaren dog på 00talet så nödspelades Robyn, Alanis Morissette och RHCP.



  8. #68
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nick

  9. #69
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nick
    Påminner mig om historian om Manuel Göttsching, då han befann sig i en skivaffär i Berlin (?) där de spelade musik av Cosmic Jokers ( https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Cosmic_Jokers ), varpå han utbröt något i stilen med ”Vem är gitarristen? Det är det bästa jag hört”, ovetandes om att det var han själv. Edit: ser nu att det nämns i wikin jag länka, men inget om att han berömde sig själv.

  10. #70
    sonicaddiction
    sonicaddiction är inte uppkopplad
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Jag lyssnade massor på dem på 90-talet och inspirerades en hel del av svänget och Fleas baslir. Gillade nog speciellt BSSM och One Hot Minute men alla plattorna gick varma. Sen kom Californication som jag inte klarade av att lyssna på. Känner fortfarande nästan fysiskt obehag av den skivan och har knappt hört något från dem efter den.

    Har fått nåt intryck av att folk ogillar One Hot Minute. Jag diggar den skarpt som sagt och tycker den bryter av skönt mot deras tidigare sound.

    Tror jag hittade Jaco Pastorius och andra jazzfusion-basister att inspireras av lite i samband med Californication vilket nog också gjorde att jag gick vidare.

  11. #71
    gs1
    gs1 är inte uppkopplad
    gs1s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sonicaddiction Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag lyssnade massor på dem på 90-talet och inspirerades en hel del av svänget och Fleas baslir. Gillade nog speciellt BSSM och One Hot Minute men alla plattorna gick varma. Sen kom Californication som jag inte klarade av att lyssna på. Känner fortfarande nästan fysiskt obehag av den skivan och har knappt hört något från dem efter den.

    Har fått nåt intryck av att folk ogillar One Hot Minute. Jag diggar den skarpt som sagt och tycker den bryter av skönt mot deras tidigare sound.
    Exakt samma erfarenhet här. De äldre grejerna har mycket mer funk, soul och lekfullhet medan de nyare på något sätt är plågsamma.

  12. #72
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    <3

    (Frusciante har gjort en del riktigt bra grejer solo, tycker jag. Väldigt långt från RHCP)

  13. #73
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nick

  14. #74
    carl!
    carl! är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Sådana här inspirational quotes av musiker åsikter om andra musikers musik är riktigt oinspirerande. Vad vill avsändaren/bildskaparen säga? Att jag ska finna Nick Cave, och citatet, coolt? Att sanningssägaren har talat? En anledning till att folk inte gillar RHCP, som trådskaparen frågar, är väl för att "man" inte ska gilla dom

  15. #75
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av carl! Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sådana här inspirational quotes av musiker åsikter om andra musikers musik är riktigt oinspirerande. Vad vill avsändaren/bildskaparen säga? Att jag ska finna Nick Cave, och citatet, coolt? Att sanningssägaren har talat? En anledning till att folk inte gillar RHCP, som trådskaparen frågar, är väl för att "man" inte ska gilla dom
    Även om jag gillar Nick Caves uttalande, håller jag till 100% med i sak. Bra inlägg.

    Själv jobbar jag på att inte negga musik jag inte gillar. Ofta går det bra numera, ibland lite mindre. Som nu. Tar delvis på mig skulden här och håller med om att det är oinspirerande och tråkigt. En elitism som är en utmaning att putsa bort.

    Jag tar med mig detta i den ständiga utmaningen att jobba på att bli en bättre människa.
    Senast redigerat av Irja den 2022-01-03 klockan 10:57. Anledning: glömde ett "inte"...

  16. #76
    carl!
    carl! är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    OBS! Inte tänkt att påpeka något i den här tråden som mindre bra människa ... Mest irriterad på fenomenet Idol säger att X är kass, fan till Idol tar oreflekterat efter ogillandet som en sanning gällande hur det "är" - vilket ju ingen här gett uttryck för, men som jag/antagligen de flesta upplevt IRL.

    Citatet går ju också tolka som att Red Hot Chili Peppers har ett väldigt varierat sound, då Nick Cave aldrig identifierar att de är de vid första lyssning. Isåfall borde de ju ha en eloge för att de med så pass stor variation, och oigenkännlighet alltid tycks leverera skit!

  17. #77
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av carl! Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OBS! Inte tänkt att påpeka något i den här tråden som mindre bra människa
    Nej, det var inte så jag tolkade det heller. Det var min egen reflektion över min egen person. Jag tycker inte om mig själv när jag dissar musik offentligt. Det är onödigt och något jag försöker komma bort från helt.

    Men igen, jag tycker ditt inlägg sätter fingret på det väldigt bra. Hade man kunnat gilla inlägg på detta forum hade jag gjort det.

  18. #78
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    RHCP är USA:s Bob Hund! De gör vad som faller dem in, på gott och ont - samt en rätt jobbig frontman... Nick Cave gör en del bra saker men verkar ibland vara väl upptagen med att försöka vara Nick Cave...

    Citat Ursprungligen postat av carl! Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mest irriterad på fenomenet Idol säger att X är kass, fan till Idol tar oreflekterat efter ogillandet som en sanning gällande hur det "är" - vilket ju ingen här gett uttryck för, men som jag/antagligen de flesta upplevt IRL.
    Så sant! Dock gillar jag artister/"idoler" som delar med sig av sina filosofiska funderingar, t ex Brian Eno, som manar till funderingar snarare än att leverera paketerade sanningar. Gäller förstås även 99musik

  19. #79
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Jag gillar dock flera låtar med RHCP, särskilt Under the bridge, Scar tissue, rollercoster etc!
    Men gillar att Nick är sig själv, gissar dock att man blir som man umgås och han umgås ju med Blixa
    Men jo det är ju inte snyggt att dissa andra artister. Men..svårt att alltid agera "rätt" när man tycker något starkt.
    Senast redigerat av theVOID den 2022-01-03 klockan 11:35.

  20. #80
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Sett dom live 2 ggr på Roskilde. Första gången va det så dåligt att jag gick efter kanske 20 min. (Har aldrig lyssnat på dom men tänkte att det kanske är ball å se dem)
    Andra gången hade jag förträngt hur jävla kass det var först gången och gick igen till Orangea scenen för att kolla.. å fy fan.. Det var nog bara stundtals som det faktiskt kändes att de spelade samma låt. Ett prakt-haveri! Tror jag igen gick efter ca 20 min. Aldrig igen!

  21. #81
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    De är väl såvitt jag vet ett av de mest drogindränkta banden i rockhistorier, så är kanske en smula ojämna...

  22. #82
    nordbeck
    nordbeck är inte uppkopplad
    nordbecks avatar
    Veteran
    Intressant att nicks sågning av rhcp provocerar mer än rhcp’s övergrepp.

  23. #83
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Ja de har ju gjort mycket skit, finns videos på det dessutom.

  24. #84
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av nordbeck Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant att nicks sågning av rhcp provocerar mer än rhcp’s övergrepp.
    +1
    En av många frågor man har på den här tråden...

  25. #85
    carl!
    carl! är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    tror ingen här blir mer provocerad av nicks sågning än övergreppet (dessutom finner jag inte själva sågningen provocerande överhuvudtaget om det var mig du syftade på, syftade till upphöjningen av dylika citat som värda att sprida vidare)

  26. #86
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Daionsavage Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har du hört talas om Beatles?
    Nej?

  27. #87
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Nån gillar dem… eller profiten. De har iaf sålt alla sina rättigheter (och sina själar?) till Hipgnosis för 140 miljoner dollar.
    https://www.msn.com/en-us/music/news...on/ar-BB1gkZE4

  28. #88
    TreasureSound
    TreasureSound är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Vad exakt är det för rättigheter många artister säljer nu? Är det själva upphovsrätten de säljer? Innebär det att de inte längre kommer få några pengar när verken de sålt spelas?

  29. #89
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av TreasureSound Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad exakt är det för rättigheter många artister säljer nu? Är det själva upphovsrätten de säljer? Innebär det att de inte längre kommer få några pengar när verken de sålt spelas?
    Exakt precis så (om jag nu inte fått något totalt om bakfoten). Casha in åt nästa generation antar jag. Bowies rättigheter såldes nyss också (och baserat på det priset är han 12-13 gånger bättre än RHCP ).

  30. #90
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    De är nåt på spåren tror jag. Tar de inte ut stålarna nu, till sig och sin familj, så blir de nog svåra att ha nån nytta av framöver.

  31. #91
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Jag känner mig lite förvirrad nu för jag följer inte musikindustrin på så sätt. Varför säljer så många rättigheterna till sin musikkatalog, är något på gång? Eller är det bara ett sätt att säga "jag/vi förtjänar pengarna, inte mina nedriga släktingar"? Från ett företags sida så är ju detta väldigt bra, tänk att äga alla Bob Marleys låtar och RHCPs låtar, det måste ju på lång sikt gå plus.

  32. #92
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag känner mig lite förvirrad nu för jag följer inte musikindustrin på så sätt. Varför säljer så många rättigheterna till sin musikkatalog, är något på gång? Eller är det bara ett sätt att säga "jag/vi förtjänar pengarna, inte mina nedriga släktingar"? Från ett företags sida så är ju detta väldigt bra, tänk att äga alla Bob Marleys låtar och RHCPs låtar, det måste ju på lång sikt gå plus.
    Och samtidigt evil business med en armada av omänskliga advokater som jävlas med alla som vill skapa något med materialet. Magkänslan säger fy fan.

  33. #93
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag känner mig lite förvirrad nu för jag följer inte musikindustrin på så sätt. Varför säljer så många rättigheterna till sin musikkatalog, är något på gång? Eller är det bara ett sätt att säga "jag/vi förtjänar pengarna, inte mina nedriga släktingar"? Från ett företags sida så är ju detta väldigt bra, tänk att äga alla Bob Marleys låtar och RHCPs låtar, det måste ju på lång sikt gå plus.
    Tänk på att åren går. Ska man inte göra mer krymper ofta intresset för en. Är man död (som Bobban och Bowie) går åren ganska snabbt och plötsligt är allt i "public domain" etc. Allt som var hett 1950 är inte hett idag etc.

    Sedan håller jag med kraschande Kalle om att det är en trist utveckling och den går på sätt och vis runt hur det var tänkt att fungera.

  34. #94
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag känner mig lite förvirrad nu för jag följer inte musikindustrin på så sätt. Varför säljer så många rättigheterna till sin musikkatalog, är något på gång? Eller är det bara ett sätt att säga "jag/vi förtjänar pengarna, inte mina nedriga släktingar"? Från ett företags sida så är ju detta väldigt bra, tänk att äga alla Bob Marleys låtar och RHCPs låtar, det måste ju på lång sikt gå plus.
    Jag skulle säga tvärtom. De säkrar stålarna för sin släkt, så de slipper strida för dem med bolag som ägs av andra bolag som ägs av X osv. 100 miljoner dollar räcker rätt länge även om de bara ligger i en burk.

  35. #95
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    För ganska prick 30 år sedan lyssnade jag väldigt mycket på dels RHCP:s Blood Sugar Sex Magik, dels på Jane's Addictions Ritual de lo Habitual. Två band som ju har en hel del gemensamt, inte minst att Dave Navarro varit med i båda. Plus basmanglet på Stingray och slalombackarna med vitt pulver de petade i sig.

    Jane's Addiction-albumet gillar jag fortfarande väldigt mycket, men RHCP har bleknat ordentligt med åren. De har en del bra låtar, som Under the Bridge, och det är så klart ruskigt välspelat. Men det är något som saknas.

  36. #96
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För ganska prick 30 år sedan lyssnade jag väldigt mycket på dels RHCP:s Blood Sugar Sex Magik, dels på Jane's Addictions Ritual de lo Habitual. Två band som ju har en hel del gemensamt, inte minst att Dave Navarro varit med i båda. Plus basmanglet på Stingray och slalombackarna med vitt pulver de petade i sig.

    Jane's Addiction-albumet gillar jag fortfarande väldigt mycket, men RHCP har bleknat ordentligt med åren. De har en del bra låtar, som Under the Bridge, och det är så klart ruskigt välspelat. Men det är något som saknas.
    Förutom att du har fel om One Hot Minute som var ett väldigt bra album till mycket tack vare Navarro. Janes Addiction gjorde verkligen sitt för funkpunk.

  37. #97
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förutom att du har fel om One Hot Minute som var ett väldigt bra album till mycket tack vare Navarro. Janes Addiction gjorde verkligen sitt för funkpunk.
    One Hot Minute?

  38. #98
    Stuff
    Stuff är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    5,6 miljarder streams på Youtube är väl inte dåligt eller? YT är förvisso den enda strömmande tjänst som jag konsumerar så vet inte hur de trendar på andra plattformar. Minns att ”Around the world” stack ut från MTV-bruset när den kom och att det finns en 808:a där i bakgrunden.

  39. #99
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Stuff Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    5,6 miljarder streams på Youtube är väl inte dåligt eller? YT är förvisso den enda strömmande tjänst som jag konsumerar så vet inte hur de trendar på andra plattformar. Minns att ”Around the world” stack ut från MTV-bruset när den kom och att det finns en 808:a där i bakgrunden.
    Jag tror du tänker på Daft Punk nu?

  40. #100
    Stuff
    Stuff är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Nejdå, det kan ju vara en annan vintage trummaskin förstås men John Frusciante är väl en känd analogsyntvurmare?

  41. #101
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Stuff Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nejdå, det kan ju vara en annan vintage trummaskin förstås men John Frusciante är väl en känd analogsyntvurmare?
    Det är han sannerligen! Jag skrev om det när tråden var ny. Måste kolla hans Around The World då!
    Gillar rätt mycket av det han gjort som soloartist, men RHCP är inte min påse alls. Men så gillar jag bara rock som Cure och Spacemen 3

    Edit: Hittade. Red Hot Chili Peppers var det du sade ju, inte JF


    https://youtu.be/a9eNQZbjpJk

  42. #102
    Stuff
    Stuff är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Nej rock är inte min grej heller även om det finns ”grader i helvetet”. Ah såg inte det, men John var väl med i bandet den perioden?

  43. #103
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Det där om stålarna efter ett arv är nog olika från fall till fall. Men jag tror det är en trend nu att "casha out". Och det var det inte förut men vi har ju sett, som machinepop påpekar, strider i rätten som går över en generation. Trist bara att det blir en handelsvara på så sätt.

  44. #104
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    One Hot Minute?
    Undo på den. Du flög med i farten av en massa annat negativt jag läste om One Hot Minute.

  45. #105
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För ganska prick 30 år sedan lyssnade jag väldigt mycket på dels RHCP:s Blood Sugar Sex Magik, dels på Jane's Addictions Ritual de lo Habitual.
    Samma här! De där två plattorna -91 kickstartade mitt musicerande. De senaste månaderna har jag plockat upp basspelandet och spelar r’n’b, funk och en del RHCP. Härligt fysisk upplevelse att slappa, när man verkligen hamrar och drar i strängar.

  46. #106
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samma här! De där två plattorna -91 kickstartade mitt musicerande. De senaste månaderna har jag plockat upp basspelandet och spelar r’n’b, funk och en del RHCP. Härligt fysisk upplevelse att slappa, när man verkligen hamrar och drar i strängar.
    Jag spelar inte funkbas, men Eric Avery i JA är ändå en förebild. Särskilt de lite lugnare låtarna, som den fantastiska Three Days.

    (Ursäkta trådkapning, men halva RHCP har ju varit med i JA, så atteh)

  47. #107
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ... gjorde verkligen sitt för funkpunk.
    Är detta genreförbistring eller anses Jane's Add en fortsättning på funkpunken?

    För mig är det en beteckning på en viss sorts postpunk runt -80 kanske, typ Gang of Four, James Chance, Pop Group, mm.

  48. #108
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag spelar inte funkbas, men Eric Avery i JA är ändå en förebild. Särskilt de lite lugnare låtarna, som den fantastiska Three Days.
    Ja, herrejävlar vilken låt! Medhåll om Avery. Stor del i Janes!

  49. #109
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, herrejävlar vilken låt! Medhåll om Avery. Stor del i Janes!
    Flea är inte inte helt dålig han heller på samma låt.


    https://youtu.be/2WVVYUw2vbc

  50. #110
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Gillar Red Hot Chili Peppers, Speed Dealer Moms & Nick Cave. Men å andra sidan gillar jag Katy Perrys Teenage Dream album också, så jag gills inte.

    Namn:  nedladdning.jpeg
Visningar: 356
Storlek:  8,1 KB
    Senast redigerat av peter4 den 2022-01-07 klockan 14:55.

  51. #111
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av peter4 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gillar Red Hot Chili Peppers, Speed Dealer Moms & Nick Cave. Men å andra sidan gillar jag Katy Perrys Teenage Dream album också, så jag gills inte.
    Klart du gills, vi får lägga av med elitismen inom musiksmak :-) Jag har slutat skämmas över att gilla enkla poplåtar då jag härstammar från Jazz Fusion Prog. Anything goes <3

  52. #112
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Dave Navarro skulle ha hängt kvar längre men av någon anledning funkade det inte.


    https://youtu.be/vV8IAOojoAA


    https://youtu.be/0kT5w27YxyI

  53. #113
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Ny singel ute idag.


    https://youtu.be/OS8taasZl8k

  54. #114
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Gillart!!!

  55. #115
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Meh. Låter likadant som vanligt, fast med AT-sång. Sämre. Den där förbannade sångkorrektionen får ALLT att låta lika dåligt.
    Senast redigerat av Ambulansen den 2022-02-04 klockan 17:08.

  56. #116
    Svedmyran
    Svedmyran är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nick

    https://youtu.be/oSbUurPZ3r0

    https://www.brooklynvegan.com/nick-c...es-show-watch/

  57. #117
    Svedmyran
    Svedmyran är inte uppkopplad

    Senior
    Den bilden, med en text där Nick Cave tycker rhcp är skräp har jag sett många gånger.
    Intressant att han nu har Flea som gästartist på sin spelning.....

  58. #118
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Inga ord behövs här förutom att RHCP bara finns och låter som att de är tillbaka.


    https://youtu.be/lxHWfCzS5uQ

  59. #119
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Älskar inte sången, Anthony har aldrig varit bra på annat än off-tone snabbt pratande. Men jävligt snygg låt. Kanske något att tänka på för er unga spiranter till scenen :-) Man behöver inte vara bäst, umgås bara med bäst personer.


    https://youtu.be/5EuWBWxHs18

  60. #120
    LesslieHammond
    LesslieHammond är uppkopplad nu

    Senior
    Har verkligen aldrig gillat redhot men ändå lyssnat en del, en sak som jag kommit fram till är ju att basisten och trummisen funkar ruggigt bra ihop, och egentligen så är det dom som gör hela bandet/soundet, resten skulle man kunna byta ut till vilka som helst men rubbar man dom två så är soundet borta.

Liknande ämnen

  1. Varför gillar du synthen?
    Av flussmedel i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 93
    Senaste inlägg: 2020-11-09, 13:42
  2. Varför gillar ni inte topplistepop?
    Av kockpit i forum Allmänt om musik
    Svar: 87
    Senaste inlägg: 2019-11-26, 20:40
  3. Varför gillar ni inte John Mayer?
    Av Mein i forum Allmänt om musik
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2017-07-19, 17:13
  4. Varför gillar ni inte Spotify?
    Av Steelberry i forum Allmänt om musik
    Svar: 198
    Senaste inlägg: 2016-05-16, 22:01
  5. När man själv gillar det nästan alla andra inte gillar.
    Av theVOID i forum Komposition & textförfattande
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2012-01-11, 11:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •