Resultat 1 till 24 av 24

Ämne: Unmet Dependencies - 徒 𝔖𝔢𝔱𝔱𝔬 セット

  1. #1

    Unmet Dependencies - 徒 𝔖𝔢𝔱𝔱𝔬 セット

    Släppte just en grej på Basspistol som jag kallar för Unmet Depencies. Den handlar om proprietära verktyg, konsultuppdrag och fjärrarbete, verkligheten i den digitala industrin som är lika svår att hantera som att bygga programvara i Haskell och frihetens börda.

    Några av er som vet vilka som ÄR mina bästa låtar har kanske hört det redan. Men nu finns grejerna till och med i alla Babylons favorit webbhörnor. Du kan dock hitta alltihop i tryggheten av mitt cyberhjem:

    https://setto.basspistol.com/unmet-dependencies/

    Talfejants unite!

  2. #2
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Fan va bra! Avskalat, naket, vibrerande...

  3. #3
    Panyxd
    Panyxd är inte uppkopplad
    Panyxds avatar
    Veteran
    Pjur fajjer! Helt rätt för väderleken t o m.

  4. #4

    Tack!!

  5. #5
    deleted user
    Skitbra!

  6. #6
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Jag älskar detta.

  7. #7
    vewie
    vewie är uppkopplad nu
    vewies avatar
    Veteran
    Set parfait!

  8. #8
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Skönt,slött och skevt. Fint att få höra din fina röst också. Helt klart eget och bra på alla sätt och vis.

  9. #9
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    Najs & relalalaxat.

  10. #10

    Så trevligt att läsa! Tack ska ni ha!

  11. #11
    Shike
    Shike är uppkopplad nu
    Shikes avatar
    Senior
    Grymt!

  12. #12
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp

  13. #13

    Redaktör
    Najs, gillar helhetskänslan med hemsidan och allt.

    Däremot fungerade inte uppspelningen i Safari på macOS, blev bara digitalkras… gissar att det kanske har med PWA-grejen att göra? Öppnar jag mp3:n direkt via URL:en så funkar det. Inga problem i Firefox.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Najs, gillar helhetskänslan med hemsidan och allt.
    Däremot fungerade inte uppspelningen i Safari på macOS, blev bara digitalkras… gissar att det kanske har med PWA-grejen att göra? Öppnar jag mp3:n direkt via URL:en så funkar det. Inga problem i Firefox.


    Tack!! Härligt med lite teknisk feedback också!!! Uppskattar det högt! måste utforska. Jag har alltid lite problem med safari, dom verkar köra lite eget race. Det funkade på en äldre iPad som jag fick chansen att testa på... Men jag ska plugga grejen vidare! Tusen tack!

  15. #15
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    Du gör grymma grejer reset! Detta var inget undantag. Får en lite ödesmättad triphop-känsla av det. Mycket fin sång, är det du som sjunger?

  16. #16

    Tack som fan godscent! "Ödesmättad" är mitt nya favoritord!!! Ja, jag har gjort allt, inklusive den missödesmättade masteringen lol. Inte helt bra har jag märkt på vissa högtalare, men jag är guilty as charged för att vara bekväm med det.
    Senast redigerat av reSet den 2020-08-09 klockan 09:29.

  17. #17
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    Ödesmättad är ett nyckelord!

    Lyssnade i gamla iPhonelurar så masteringen tänkte jag inte på men grym sång!

    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Tack som fan godscent! "Ödesmättad" är mitt nya favoritord!!! Ja, jag har gjort allt, inklusive den missödesmättade masteringen lol. Inte helt bra har jag märkt på vissa högtalare, men jag är guilty as charged för att vara bekväm med det.

  18. #18
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Stilen är omisskännlig, eller så har jag hört dem förr. I alla fall den med video som brukar dyka upp här och där.
    Måste visst uppdatera bokmärket till basspistol ser jag.

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stilen är omisskännlig, eller så har jag hört dem förr. I alla fall den med video som brukar dyka upp här och där.
    Måste visst uppdatera bokmärket till basspistol ser jag.
    <3 Tack!

    Men onej! Fan... URL:erna har ändrats... Jag missade det lol... Oh well.... Dom gamla URL:erna funkar väl ändå (fast ja.... med gamla layouten....)? Eller hur menar du?
    https://basspistol.com/highlights/2016/09/05/pingnu/
    https://basspistol.com/pingnu/


  20. #20
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Jag ser nu att http har fått ett välförtjänt s.

  21. #21
    Hehe... Jo.... betyder det att min nginx inte pekar om dig rätt? Nyfiken på din setup... <3

    I andra nyheter har jag dumpat PWA tjohejet, behöver bemästra det bättre innan jag rullar ut det i prod. Men jag är nästan klar med ipfs integrationen \o/

  22. #22
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Jo, idag skickar den mig direkt till sidan, men tidigare har det kommit upp en felkod (kommer inte ihåg vilket siffra).

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, idag skickar den mig direkt till sidan, men tidigare har det kommit upp en felkod (kommer inte ihåg vilket siffra).
    tack! jag forskade lite och det verkar som mina regler är lite off i ett väldigt specifikt men inte helt ovanligt sammanhang. jag har inte hittat en lösning ännu, men jag vet när och varför det introducerades tack vare din input, tack för hjälpen!!!

  24. #24
    bara så du inte tror jag data minerat fram dig och dina interaktioner, så beror det på att jag införskaffat https://basspistol.org och lite för hastigt kastat in det i nginx

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2019-02-17, 15:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •