Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Vi måste prata om Galakthorrö

  1. #1
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran

    Vi måste prata om Galakthorrö

    Eller måste och måste men jag tycker nog det.


    Tycker dom har mejslat ut en helt egen nisch som bolag under åren.
    En hel del fantastiska släpp och band, känns som om bolaget vårdar sitt märke på bästa tänkbara sätt.


    Produktionerna är oftast riktigt jävla bra och
    ett av få bolag som jag tycker blir starkare med åren.
    Vrider lite på mig när ordet angst-pop dyker upp men visst, kan svälja den (fåniga) beskrivningen


    Vad har ni för favoriter?
    Herman Kopp, Haus Arafna och Herz Jühning hör till de personliga favoriterna men mycket håller som sagt hög klass!

  2. #2
    otto_tsr
    otto_tsr är inte uppkopplad
    otto_tsrs avatar
    Senior
    Haus Arafna är så satans bra!

  3. #3
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av otto_tsr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haus Arafna är så satans bra!
    +1

  4. #4
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av otto_tsr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haus Arafna är så satans bra!
    Kan inte göra annat än att hålla med. Deras utveckling är väldigt intressant.

  5. #5
    otto_tsr
    otto_tsr är inte uppkopplad
    otto_tsrs avatar
    Senior
    ska väl utveckla lite... var kanske sen på haus arafna-bollen. men runt 2003 var jag inne i en djup period av die tödliche doris - tanzen im quadrat, von borsig - hiroshima, unit moebius - bombe mit bombe och andra liknande fina bitar. i den vevan dök haus arafna - butterfly skivan upp, någon spelade Satanas and friends på hög volym och jag blev knäsvag. det var kärlek från första klickljudet.

  6. #6
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Så om jag gillar Haus Arafna så borde jag kolla in resten av artisterna på Galakthorrö?
    Perfekt till sommarhänget!

  7. #7
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så om jag gillar Haus Arafna så borde jag kolla in resten av artisterna på Galakthorrö?
    Perfekt till sommarhänget!
    Åh ja, verkligen. Hela bolaget har ett sammanhållet sound. Så gillar man en artist, gillar man oftast de andra.

    Personligen gillar jag verkligen allt på Galakthorrö. Haus Arafna är så klart favoriterna. Men deras sidoprojekt November Növelet, TE/DIS, Maska Genetic osv är riktigt bra de med.

    Jag hoppas fortfarande på att någon gång kommer över första sjuan SEX-U-MAS till ett rimligt pris.

  8. #8
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Idag släppte Haus Arafna sin första officiella musikvideo någonsin.


    https://youtu.be/1vNN3wUsYvI

  9. #9
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Haus Arafna och November Növelet är husgudar här.
    Sen gillar jag Herz Jühning också.

    Dessutom är Galakhtorrö väldigt trevliga att ha att göra med.
    Ser mycket fram mot nya Haus Arafna-skivan!

  10. #10
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Vad tycker ni om senaste Arafnaskivan då? Redan sönderspelad eller kommer den hålla ett tag till?
    En del riktigt fina spår på den och återkommer oftast till B-sidan där "Eroberung Der Einsamkeit [Gefühle sind Krankheit]" tar täten!

  11. #11
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Jag var faktiskt lite besviken, fast det beror nog mer på höga förväntningar än på att den inte skulle vara bra. Men jag har nog inte heller riktigt lyssnat in mig - jag köpte drivor med skivor och kassetter samtidigt.
    Men jag fick Herz Jühnings Samsara med samma laddning och den har jag faktiskt spelat mer.

  12. #12
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av otto_tsr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ska väl utveckla lite... var kanske sen på haus arafna-bollen. men runt 2003 var jag inne i en djup period av die tödliche doris - tanzen im quadrat, von borsig - hiroshima, unit moebius - bombe mit bombe och andra liknande fina bitar. i den vevan dök haus arafna - butterfly skivan upp, någon spelade Satanas and friends på hög volym och jag blev knäsvag. det var kärlek från första klickljudet.
    Fysatan vad vackert! Unit moebius portionerade jag ut till mig själv under åren du talar om och Die tödliche doris kallduschade jag själv med 2005 efter en kväll på Fylkingen. hade ingen koll alls då men väldigt trevligt!

    Citat Ursprungligen postat av vildgris Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag var faktiskt lite besviken, fast det beror nog mer på höga förväntningar än på att den inte skulle vara bra. Men jag har nog inte heller riktigt lyssnat in mig - jag köpte drivor med skivor och kassetter samtidigt.
    Men jag fick Herz Jühnings Samsara med samma laddning och den har jag faktiskt spelat mer.
    Lite så kanske men ändå glad att det inte var allt för lättsmält, jobbar ju gärna in musiken under några år för att uppskatta den
    Och JA, gärna mer från Hertz nu, tycker han har släppt enbart stabila grejer och är sugen på mer.

  13. #13
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av vildgris Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag var faktiskt lite besviken, fast det beror nog mer på höga förväntningar än på att den inte skulle vara bra. Men jag har nog inte heller riktigt lyssnat in mig
    Exakt så är det för mig.

  14. #14
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Jag tycker om den. Ganska melodisk och lågmäld. Toter Mensch har en så fin melodi i bakgrunden. Väldigt känslomässig. Skivan är inte alls lika kaotisk så mycket av det tidigare. Men gillar att de utvecklats lite. Tycker ändå att den har den där tryckande känslan som det mesta av deras material.

Liknande ämnen

  1. Låtom oss prata mikofoner
    Av Frengus i forum Studioutrustning, High end
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2020-01-27, 23:36
  2. Kan vi prata mer om autotune?
    Av Ambulansen i forum Allmänt om musik
    Svar: 89
    Senaste inlägg: 2017-11-11, 12:40
  3. Prata lite FMR RNC
    Av rotkiv i forum Effekter
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-27, 23:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •