Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ge mig tips! Hade visst inte uppdaterat på över 3 år!

  1. #1
    papawasarodeo
    papawasarodeo är inte uppkopplad

    Senior

    Ge mig tips! Hade visst inte uppdaterat på över 3 år!

    Irriterade mig på att jag inte lyckades få till vissa funktioner i logic som jag sett folk på internet använda utan problem... Felsökte och felsökte... Såg sen att jag hade 10.3.1 installerat! MacOS slutade alltså att uppdatera mitt logic för över 3 år sen! När jag tittade i App Store, fanns inte knappen för att uppdatera, bara ladda ner (cloud-ikonen). Mycket märkligt!

    Hursomhelst, nu sitter jag med 10.5.1 och listan över saker som uppdaterats sen 10.3.1 är ju ganska lång och diger. Så ge mig gärna lite tips på fina funktioner jag missat de här tre åren!
    Senast redigerat av papawasarodeo den 2020-07-15 klockan 16:18.

  2. #2
    Fred99
    Fred99 är inte uppkopplad
    Fred99s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av papawasarodeo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Irriterade mig på att jag inte lyckades få till vissa funktioner i logic som jag sett folk på internet använda utan problem... Felsökte och felsökte... Såg sen att jag hade 10.3.1 installerat! MacOS slutade alltså att uppdatera mitt logic för över 3 år sen! När jag tittade i App Store, fanns inte knappen för att uppdatera, bara ladda ner (cloud-ikonen). Mycket märkligt!

    Hursomhelst, nu sitter jag med 10.5.1 och listan över saker som uppdaterats sen 10.3.1 är ju ganska lång och diger. Så ge mig gärna lite tips på fina funktioner jag missat de här tre åren!
    Hej! Sitter med 10.3.3 och skulle gärna uppdatera ! Hur gjorde du?
    MVH Fred99

  3. #3
    Fred99
    Fred99 är inte uppkopplad
    Fred99s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Fred99 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej! Sitter med 10.3.3 och skulle gärna uppdatera ! Hur gjorde du?
    MVH Fred99
    Såg nu att mitt operativ är för gammalt och så det får vara.

  4. #4
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    10.5 fordrar minst Mojave... AppStore "känner av" vilka versioner som är kompatibla med operativet och man kan bara ladda ner den senaste som fungerar.

    Angående skillnader 10.3 till 10.4: https://www.pro-tools-expert.com/log...e-step-forward

    D:o 10.4 till 10.5: https://www.pro-tools-expert.com/log...our-creativity

  5. #5
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Fred99 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såg nu att mitt operativ är för gammalt och så det får vara.
    Det här är en av de största orsakerna till att jag kör Windows för allt skapande. Apple ser till att få dig att uppgradera datorhårdvaran på ett eller annat sätt, mer uppenbart för mig kanske som utvecklar program på både Windows, Linux och MacOS. Windows t.e.x "deprecerar" nästan aldrig något gammalt API men de lägger ju så klart till saker hela tiden. MacOS kastar bort saker och gör att utvecklare måste lägga tid på att få det att fungera med nyaste versionen nästan varje major release. Och tillbaka till hårdvaran, finns ingen orsak att min 10 år gamla Mac Pro inte ska kunna köra nyaste MacOS, jag BootCampar för tusan Windows 10 och kör de nyaste spelen, DAWs, VSTs och videoredigering helt utan problem. Men nej, jag får inte installera nyaste versionen av MacOS ens. Mac Pro:n har kört Windows dagligen i 10 år nu och tuffar på hur bra som helst, så det är uppenbarligen inget problem med deras hårdvara i detta fallet.
    Senast redigerat av tinybox den 2020-07-22 klockan 02:02.

Liknande ämnen

  1. Hur gött hade det inte varit...
    Av fson i forum Reason Studios
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-11-14, 20:05
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-05-12, 21:42
  3. Hur sjysst hade inte detta varit....
    Av Haplo i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-01, 10:03
  4. Ge mig tips om elektronisk musik som inte...
    Av folket i forum Skivor & artister
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 11:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •