Resultat 1 till 49 av 49

Ämne: Ultrawide skärm vs Flera skärmar

  1. #1
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage

    Ultrawide skärm vs Flera skärmar

    Jag testar nu sedan någon vecka att ersätta de två HD-skärmarna för studion och Logic X (utökat skrivbord på tvären) med en 21:9 34" skärm (3440x1440), böjd dessutom. Än så länge en rätt säregen upplevelse. Det finns både fördelar och nackdelar för en som är inkörd med dubbla skärmar.

    Ni som testat/bytt/gillar/förkastar - vad är era synpunkter/erfarenheter/tips&tricks?

  2. #2
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Blir det nån skillnad i hur tungdrivet det är med ultrawide vs dubbla?
    Jag kör själv tre skärmar med eyefinity men funderar på att byta.

  3. #3
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Jag kör en curved 43" som gissningsvis är ungefär lika bred som din. Gick från två skärmar med arrangeringsfönstret i ena skärmen och mixerfönstret i den andra. Tanken var att köra likadant med ena halvan som sköter vardera grej, men så blev det inte i praktiken - men jag saknar det inte alls. Jag känner att jag får lite mer ro nu och har lättare för att ANTINGEN skriva musik ELLER mixa. Inte göra båda samtidigt som det var lätt att fastna i förut. Så sett är det bra, men det ställde till det rejält med (högtalar)monitorplaceringen med denna massiva skärm. De hamnade lite väl långt isär, och jag tror dessutom att curvedgrejen i bildskärmen funkar lite som en parabol för studsen från bakre väggen, plus att jag tror att det blev en build-up bakom skärmen. Nu har jag nyss stuvat om allting och tryckt in skärmen så dikt an mot absorbenten bakom som bara möjligt och kunde äntligen flytta ihop högtalarna några centimeter, och när jag fick lite mer avstånd till skärmen så vart det ett tydligt lyft rent akustiskt.

    Du såg den bilden i hemstudiotråden, men såhär ser det ut nu.
    Focal-monitorerna ser pluttiga ut mot bamseskärmen.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20200515_142053.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	5,89 MB 
Id:	94583

  4. #4
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    hasse_fx: Det jag märkte är att behovet av att snabbt kunna flytta fönster till bestämda platser på EN skärm ökade rejält, maximerade fönster går bort. Kör https://www.spectacleapp.com/ själv, liknande alternativ finns det säkert många av.

  5. #5
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blir det nån skillnad i hur tungdrivet det är med ultrawide vs dubbla?
    Jag kör själv tre skärmar med eyefinity men funderar på att byta.
    Jag märkte ingen skillnad när jag gick från dubbla HD till en 4K iallafall.

  6. #6
    Marlowes
    Marlowes är inte uppkopplad
    Marlowess avatar
    Veteran
    Vill maxa fönster snabbt, kör med flera skärmar ...

  7. #7
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Jag kör en 26"+24" sida vid sida hemma, men en 32:9 5120 x 1440 på jobbet och jag gillar nog bättre flera skärmar faktiskt.

    På jobbets gigantskärm är det lätt att alla fönster "flyter omkring" och det är svårare att hålla ordning har jag märkt.

    Med flera skärmar blir det naturlig ordning eftersom jag kör Photoshop arbetsfönster i 26" och alla palletter i 24". Eller Logics arrange i 26", och mixer/pianoroll etc i 24". Mer struktur per automatik.

    Men det är ju säkert bara en smaksak imo.

    Citat Ursprungligen postat av Marlowes Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill maxa fönster snabbt, kör med flera skärmar ...
    Absolut en fördel ja.

  8. #8
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Jag antar ingen av er sitter med videoredigering eller grafiska arbeten? Måste bli väldigt underligt att sitta och göra någon form av design på en böjd skärm.

  9. #9
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag antar ingen av er sitter med videoredigering eller grafiska arbeten? Måste bli väldigt underligt att sitta och göra någon form av design på en böjd skärm.
    Jobbar exakt just med det, även på den böjda 32:9 skärmen, och det är inte alls märkligt faktiskt.

    (Befinner mig 98% per dag i Photoshop, Premiere och After Effects)

  10. #10
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Har två 27tummare i bredd, så jag har närfältsmonitorerna lite för brett känns det som, men har ett arbetssätt med arrangeringsfönstret till vänster och mixer till höger som grunduppställning, så två separata känns som det kommer förbli så länge.
    (4k på en 27-tummare blir för litet btw för alla som är sugna på 4k)

  11. #11
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jobbar exakt just med det, även på den böjda 32:9 skärmen, och det är inte alls märkligt faktiskt.

    (Befinner mig 98% per dag i Photoshop, Premiere och After Effects)
    Ok, känns bara som att typografi och linjer skulle bli udda att arbeta med när de blir böjda.

  12. #12
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, känns bara som att typografi och linjer skulle bli udda att arbeta med när de blir böjda.
    Jobbar inte grafiskt, men skärmen upplevs bara som böjd när man har den i nyllet. Har man lite mer avstånd till den så upplevs den "mer rak" än en vanlig platt

  13. #13
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, känns bara som att typografi och linjer skulle bli udda att arbeta med när de blir böjda.
    Nä, inte alls faktiskt. Den är ju bara lätt välvd, inte krokig liksom.

    Möjligen att om man jobbar mer med CAD och raka linjer så märks det mer, men jag skulle inte tro det faktiskt.

  14. #14
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Bobbski Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jobbar inte grafiskt, men skärmen upplevs bara som böjd när man har den i nyllet. Har man lite mer avstånd till den så upplevs den "mer rak" än en vanlig platt
    Så är det säkerligen och Lackan säger ju att det inte påverkar hans arbete. Är nog bara jag som tänker att perspektiv osv blir påverkat.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä, inte alls faktiskt. Den är ju bara lätt välvd, inte krokig liksom.

    Möjligen att om man jobbar mer med CAD och raka linjer så märks det mer, men jag skulle inte tro det faktiskt.
    Ok, tackar! Har inte haft möjlighet att testa själv. Så blev nyfiken hur det påverkar perspektivet.

  15. #15
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Men ni som kör med två skärmar bredvid varandra, kan det inte kännas lite jobbigt om ni gör koncentrerat arbete på en skärm under lång tid och att den då inte står rakt framför dig? På jobbet kör jag med laptopens skärm som en extra skärm rakt under den stora.

  16. #16
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Jag brukade köra två, men har aldrig riktigt gillat det. Har man dem bredvid varandra symmetriskt blir det ju en skarv där synfältet är som bäst. Har man en i mitten och en på sidan gör det ont att kolla på sidoskärmen för länge.

    En stor skärm eller ultrawide tycker jag då är mycket bekvämare och ger bättre översikt.

  17. #17
    pawal
    pawal är inte uppkopplad
    pawals avatar
    Senior
    Jag har en sån Dell på 3440x1440 (curved), och gillar den mycket. Fast nu har jag inte plats alls för den hemma. Någon som är sugen på att köpa och prova?

  18. #18
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men ni som kör med två skärmar bredvid varandra, kan det inte kännas lite jobbigt om ni gör koncentrerat arbete på en skärm under lång tid och att den då inte står rakt framför dig? På jobbet kör jag med laptopens skärm som en extra skärm rakt under den stora.
    Ja, det är sant, jag sitter nog med snedvriden nacke i studion mestadels...däremot på kontoret och hemma vid videoredigeringen så har man en main-skärm rakt framför sig och extra skärmen till höger.

  19. #19
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Såg i nån studio att dom körde en halvliggande gigantisk touchskärm och mekade med värden direkt på skärmen, ingen skärm i "skärmläge" utan kunde ha hårdvara och monohögtalare där istället.
    Nån som kör så?
    (Borde bli en riktig skitsamlare under sån skärm kan man tycka...)

  20. #20
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag testar nu sedan någon vecka att ersätta de två HD-skärmarna för studion och Logic X (utökat skrivbord på tvären) med en 21:9 34" skärm (3440x1440), böjd dessutom. Än så länge en rätt säregen upplevelse. Det finns både fördelar och nackdelar för en som är inkörd med dubbla skärmar.

    Ni som testat/bytt/gillar/förkastar - vad är era synpunkter/erfarenheter/tips&tricks?
    Jag har gjort exakt samma byte. Känns skitbra och jag har slutat ha mixern på ena sidan och lagt mig till med att trycka x för att visa mixern.

  21. #21
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Hmm... Jag köpte ingen ultrawide utan skaffade en ultra big istället för några år sedan. Nu är den inte så stor längre generellt sett, men när man sitter framför den har man rejält med plats iaf.

    Den är 29" och givetvis då med 4k-upplösning och var hiskeligt dyr. Underbar skärm, och jag har både nytta och glädje av den, men just för musik så skulle jag nog kanske gjort annorlunda idag. Det är ju just grejen att ja, man kan ha många fönster uppe och bredvid varandra; arrange-fönster, mixer, diverse syntar osv.. Men eftersom fönstren flyter runt lite och inte håller sig inom sina gränser så att säga så blir det inte helt hundra ändå. Med separata skärmar så har man fast definierade gränser och det är bättre.

    Den typen av skärm är rätt bra när jag sitter och pysslar med Reaktor eller liknande grejer, men annars så tror jag att jag hade haft mer nytta av en ultrawide istället faktiskt, i alla fall om jag gjort mer musik ITB. Fördelen är ju också att det bara går åt en enda grafikport.

    MEN.

    Att kunna ha två olika skärmar är inte fel heller, för att kunna ställa en lite mer vid sidan av t.ex. om man har enbart mixerbordet på den. Och att kunna rotera en så den blir typ "stående A4" kan ju vara väldigt praktiskt ibland.

    Så vad jag skulle göra om jag arbetade mer ITB hade varit att skaffa en ultrawide-skärm samt en extra med "normal" aspekt-ratio. Det hade nog täckt in det mesta för min del iaf.
    Senast redigerat av defalut den 2020-05-20 klockan 15:05.

  22. #22
    flussmedel
    flussmedel är inte uppkopplad

    Veteran
    Ni som kör stor skärm här, vilken daw kör ni? Tänker mig att olika daw har olika förutsättningar att kunna agera på en skärm.

  23. #23
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av flussmedel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni som kör stor skärm här, vilken daw kör ni? Tänker mig att olika daw har olika förutsättningar att kunna agera på en skärm.
    Jag kör Cubase och KÖRDE Studio One, men den sistnämnda kan inte skala upp tredjepartsplugins (eller om det bara klarar av en del) till 4K, så pluggarna blir pyttesmå och helt oanvändbara.

  24. #24
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Tack för alla intressanta synpunkter (!) och reflexioner (!!) De speglar () nog mina första intryck väl.

    + Wow, stort, frihet, panoramafönster!!
    - Allting bara flyter omkring "här och var"
    + Ett stort arr-fönster eller mixer får plats utan att böka över gränsen mellan två skärmar.
    - Vik hädan, plugin-jävlar!
    + HD är inte riktigt rätt format för Mac - 1200 pixlars höjd brukar vara optimalt om man kör 1920. Nu har jag 1440!!
    - Väljer man att jobba med fullbreda fönster hamnar knappar och menyer lååångt från varandra.
    - Känns som man ständigt vrider huvudet mycket mer än med två skärmar - om man kör olika fönster på två skärmar så lägger man mer naturligt fokus på ett i taget (och justerar arbetsställningen därefter).
    + Faktiskt, ett antal fördelar med fullbredd i Logic X. Olika fönster per skärm ger en typ av samtidig överblick, men nu har jag börjat använda funktioner i Logic X som inte var så användbara tidigare men som blir användbara i fullbredd:
    • Med ett snabbkommando (dessutom en specifik knapp på min Presonus Faderport) öppna/stänga den ibland jääättelåånga mixern i huvudfönstret.
    • Zooma in och ut på detaljer i pianorulle eller i arr-fönster (för t ex automation) och ändå behålla hyfsad överblick i längd, dvs tid.


    Det är lite högre DPI på denna och böjen på skärmen är till stol fördel om man sitter nära och har dåligt skärpedjup

    Skulle kunna ha plats för en mindre skärm (kanske 16") bredvid och har en HDMI-utgång ledig. Det jag stört mig på (även tidigare) är att hitta en bra plats för RME-mixern för att då och då meka med ingångsnivåer, fantommatning etc. Den skulle vara perfekt att residera på en egen liten skärm...

  25. #25
    flussmedel
    flussmedel är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Bobbski Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör Cubase och KÖRDE Studio One, men den sistnämnda kan inte skala upp tredjepartsplugins (eller om det bara klarar av en del) till 4K, så pluggarna blir pyttesmå och helt oanvändbara.
    Med Cubase fönsterhantering så funkar det ok med stor skärm? Ursäkta trådkapning men skall själv skaffa nytt och lutar åt en stor skärm.

  26. #26
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av flussmedel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med Cubase fönsterhantering så funkar det ok med stor skärm? Ursäkta trådkapning men skall själv skaffa nytt och lutar åt en stor skärm.
    jag tycker det funkar bra i 3440x1440 (ultrawide).

  27. #27
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Funkar finfint för mig i 4k med Ableton Live.

  28. #28
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    I studion har jag två kurviga 27" i 1080p vilket är tillräckligt stort för att ha dem på lite håll men tillräckligt med arbetsyta för att kunna vara effektiv i Cubase och alla pluggar. Kurvaturen gör att allt känns ...sammanhållet på ett bra vis.

    När jag jobbar med utveckling eller design (läs: VSCode, Affinity, DaVinci) är jag såklart vid en annan dator där jag har en 32" i 1440 flankad av en 24" i 1080 på vardera sidan. Totalt tre skärmar alltså.

    Två unika setuper för två helt olika behov och vete katten om jag skulle bli så mycket effektivare i någondera miljön med en UW-skärm.

  29. #29
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Göran Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Två unika setuper för två helt olika behov och vete katten om jag skulle bli så mycket effektivare i någondera miljön med en UW-skärm.
    Arbetssätt och inte minst rutinuppgifter är ju starkt beroende av ens "skrivbord" så det finns inget självändamål att bryta ett effektivt mönster. För egen del blev jag nyfiken på 21:9 eftersom jag var frustrerad av att antingen ha Logic's mixer på en skärm och åka scroll-list, eller att dra det halvvägs in i den andra skärmen (som jag inte kunde ställa så "snyggt" kant-i-kant).

    Redan nu har jag märkt att mina mixar är bredare än förut...

  30. #30
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Jepp.
    Ju bredare skärm desto större stereobild!
    *sant*

  31. #31
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    34" 3440x1440 böjd skärm. Ableton Live med session view och arrangement view samtidigt. Känns väldigt bra.

  32. #32
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Göran Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jepp.
    Ju bredare skärm desto större stereobild!
    *sant*
    Helt riktigt, eftersom man ställer högtalarna intill skärmen. Alltid.

  33. #33
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men ni som kör med två skärmar bredvid varandra, kan det inte kännas lite jobbigt om ni gör koncentrerat arbete på en skärm under lång tid och att den då inte står rakt framför dig? På jobbet kör jag med laptopens skärm som en extra skärm rakt under den stora.
    Kör tre skärmar, sidoskärmarna används till paletter, timelines, mixer etc när jag jobbar med ljud/video. Förr när jag hade laptop var den av sidoskärmarna. Sidoskärmarna oavsett antal, är alltid komplement till huvudskärmen i mitt fall, så jag har inte upplevt det som jobbigt.
    Skärmar över/under funkar däremot inte för mig.

  34. #34
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Marlowes Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill maxa fönster snabbt, kör med flera skärmar ...

    +1

  35. #35
    Haplo
    Haplo är uppkopplad nu
    Haplos avatar
    Veteran
    Har nog aldrig gillat två skärmar, tre funkar säkert bättre med en centralt o.s.v. men har inte testat.

    Men har kört UW i ett antal år nu och det är hittills det format som jag gillat mest.
    Måste dock vara minst 34" 1440p IMO
    Testade med en 29" UW 1080p och det var ingen hit när det kommer till ytan vertikalt.

  36. #36
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Är det ingen som kör touch? (Kan man ens göra det på allt?)
    Kan tänka mig att en inte så gigantisk kurvad 32" och en sluttande touch för mixer vore best of both worlds.
    Plats för pianoroll och pluggar i ögonhöjd, inte för långt bort, och mixern precis ovan klaviaturet, och högtalarna kommer inte så långt isär.

  37. #37
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Finns någon DAW som har stöd för multitouch (utöver de för iPad)? Single-touch är väl knappast till någon större nytta?

  38. #38
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns någon DAW som har stöd för multitouch (utöver de för iPad)? Single-touch är väl knappast till någon större nytta?
    Jag vet inte men klicka-dra & dubbelklick räcker väl med ett finger. Skulle jag gissa kan man koppla skärmens output till funktioner/makron. Så funkar ju andra kontrollytor. Men högerklick blir såklart svårdefinierat med ett finger.

  39. #39
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Testkört lite med en 16" Wacom HD-skärm med penna i Logic... Kändes sådär...

  40. #40
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Penna/Wacom har jag heller aldrig lyckats få grepp om, och jag har verkligen försökt. Jag får det inte att funka i hjärnan...

  41. #41
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men ni som kör med två skärmar bredvid varandra, kan det inte kännas lite jobbigt om ni gör koncentrerat arbete på en skärm under lång tid och att den då inte står rakt framför dig? På jobbet kör jag med laptopens skärm som en extra skärm rakt under den stora.
    Därför man har tre.

    Eller nja.
    När jag körde med två hemma hade jag en primär och en sekundär. Så en rakt framför och en bredvid.
    På tidigare jobet hade jag skarven precis framför mig men jobbade lika mycket på båda så det gjorde inget.

    Nu har jag tre främst för simracing egentligen. Ser ingen direkt vinning med tre skärmar förutom när man försöker kolla på flera livestreams samtidigt.
    Jag överväger dock som sagt en större ultrawide på svängarm så man kan flytta den till "rätt" ställe efter behov, kombinerat med en sekundär skärm.
    Drömsetupen vore det kombinerat med en wacom cintiq 22 på svängarm den med.

  42. #42
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Testkört lite med en 16" Wacom HD-skärm med penna i Logic... Kändes sådär...
    Det kräver en hel del inkörning. Förr när jag ritade mer föredrog jag pennan över musen.
    Har nyligen kommit igång med ritandet igen och även om jag har en stor Intuos Pro med touch så känns det smidigare med musen än så länge.
    Tolkar det som att jag ritar för lite...

  43. #43
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Sitter på en 32" 4k, vanlig dvs inte extra bred eller välvd. Kan dock inte köra 4k rakt av utan kör med 125% skalning i windows annars blir det för smått allting. Hade föredragit det men skulle nog behöva upp runt 40" för det. Har dessutom skärmen nära mig, typ en dm framför monitorerna så ska den in bakom vetifan om ens 40" skulle räcka.

    Märker redan nu hur kanterna får sämre kontrast när jag har huvudet i mitten, så bra betraktningsvinkel är tänkvärt, det här är ingen dyr skärm så det hade kanske varit värt och är den ännu större/bredare så ja, då skulle jag behövt flytta huvudet för att få bra bild hela tiden.. där kanske välvdheten vore ett plus såklart.

    Dock, så mycket hellre detta än 2*24" var suttit med mycket.

  44. #44
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Här är en mega touchskärm. Verkar ganska kul att ta på pluggarna och slippa muskramp.
    EDIT: Jag måste fan ha drömt att han duttade på skärmen...gör han ju inte alls. Men en ovanlig skärmteknik är det likväl. Sorry.
    https://youtu.be/Kre17S89-j8
    ...är dock inte med på att mixa vokaler torra efter hans filosofi med gymsalen, men det går tydligen fint att sälja in
    Senast redigerat av charliecrash den 2020-05-21 klockan 13:06.

  45. #45

    Veteran
    Har haft samma fundering. En stor rackare istället för 3 mindre.
    Men jag måste köra en 40" plus om det skall kännas vettigt. Skala om blir lite motsägelsefullt man vill ha mer och bättre inte mindre med real estate.

    Intressant att läsa era erfarenheter.

  46. #46
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har haft samma fundering. En stor rackare istället för 3 mindre.
    ...men du har väl en av de mer optimala uppställningarna med dedikerade skärmar? Känns som Reason är optimerat för det?

  47. #47
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Tror Bitwig stödjer multitouch. Rätta mig om jag har fel. Ser mig dock inte själv som potentiell användare av det. Hålla armarna rakt fram i timmar utan stöd känns inte som min typ av ergonomi.

  48. #48
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av pawal Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har en sån Dell på 3440x1440 (curved), och gillar den mycket. Fast nu har jag inte plats alls för den hemma. Någon som är sugen på att köpa och prova?
    Vad hade du tänkt dig för den och vilken modell är det? U3415W eller U3419W?

  49. #49
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av flussmedel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med Cubase fönsterhantering så funkar det ok med stor skärm? Ursäkta trådkapning men skall själv skaffa nytt och lutar åt en stor skärm.
    Ja, Cubase funkar fint

Liknande ämnen

  1. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2019-10-25, 14:37
  2. skärm eller skärmar till MBP/Live
    Av ntg i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-01, 22:50
  3. 2 skärmar?
    Av Pehr i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 17:41
  4. Dubbla skärmar
    Av Groushog i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 16:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •