Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 317

Ämne: MegaCommand till Machinedrum, Monomachine och A4

  1. #61
    readyletsgo
    readyletsgo är uppkopplad nu
    readyletsgos avatar
    Senior
    Ok!

    Kan också tänka mig 5 st om det landar runt hundringen. Har inte hört något från de där loom, verkar dött.

  2. #62
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av readyletsgo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok!

    Kan också tänka mig 5 st om det landar runt hundringen. Har inte hört något från de där loom, verkar dött.
    Ja det blir det ju i så fall, så det är rena kapet.. Jag ska kolla upp möjligheten att komma undan extra avgifter också, som jag läste något om. I så fall blir det frakt som tillkommer inrikes.

    Skriver upp dig på 5 och så får du revidera om så önskas! Grymt!

  3. #63
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    dtr från elektronauts la till 4 extra och jag har antagligen någon från en facebook-grupp för MD som kommer skriva upp sig också, han är dock i australien så.. Men även utan honom är vi 46 nu så .. bara fyra kvar nu!!!

  4. #64
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Nu har jag två till på gång - har tummat på reglerna lite för att nå målet så en snubbe från Moskva samt facebook-snubben från Australien har visat intresse! I så fall är vi uppe i 48.

  5. #65
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Jag är lite sugen på en. Köpte min MD ny för typ femton år sen och den lär nog stanna minst lika länge. Vore också kul med ett litet byggprojekt.

    Men. Jag fattar inte riktigt (läs: alls) vad Mini/Megacommand gör. Är verkligen ingen mästerskruvare av MDn men älskar soundet. Så kanske har jag mer kvar att upptäcka/utnyttja ur MDn som den är. Men skulle en Mini/Mega inspirera till nya sätt att använda den så hade ju det varit jäkligt roligt. Dock rädd att det blir ytterligare en grej att lära sig och en manual till som jag inte orkar läsa när barnen väl somnat.

    Nån som vill sälja in den?

  6. #66
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är lite sugen på en. Köpte min MD ny för typ femton år sen och den lär nog stanna minst lika länge. Vore också kul med ett litet byggprojekt.

    Men. Jag fattar inte riktigt (läs: alls) vad Mini/Megacommand gör. Är verkligen ingen mästerskruvare av MDn men älskar soundet. Så kanske har jag mer kvar att upptäcka/utnyttja ur MDn som den är. Men skulle en Mini/Mega inspirera till nya sätt att använda den så hade ju det varit jäkligt roligt. Dock rädd att det blir ytterligare en grej att lära sig och en manual till som jag inte orkar läsa när barnen väl somnat.

    Nån som vill sälja in den?
    Kan den för lite själv, men den ger till dig tillsammans med proto-OSet tillgång till en extra snare drum tor jag, du får en avancerad sequencer, du får möjlighet att använda den som en 16-rösters polysynt m.m. Det är det jag kommer ihög rakt av. Föreslår att du följer länkarna i tråden samt i tråden om det nya proto-operativet där det finns mer detaljer.

    Men jag citerat mitt eget citat från elektronautstråden igen (första inlägget i denna tråd:

    ""At the heart of MCL lies the ability to retrieve individual Tracks from the MD and store them
    on the MegaCommand (MC) for later recall. Chain Mode, inspired by classic music trackers,
    allows multiple tracks to be linked together to form complex musical phrases.
    During a performance, tracks from different patterns can be chained and mixed together.

    MCL features a modern sequencer replacement for the Elektron Machinedrum. It consists
    of 20 local sequencer tracks with individual track lengths, parameter locks, micro-timing and
    conditional trigs. Sixteen of these tracks can be used to sequence the MD, the remaining
    four tracks are polyphonic and can be used to sequence external instruments such as the
    Elektron Analog 4.

    Other features of the MCL firmware include: MD Trigger Interface, Chromatic + Polyphonic
    Mode, Level Mixer, Audio Mute + Routing System, Sound Browser, Single Cycle Waveform
    Designer, Global LFO, FX Pages, Automated RAM recording, Turbo 8x MIDI and much more."
    "

  7. #67
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Ok. Låter lite spännande ändå. Trots risk för måla-hallen-genom-brevinkastet. Vad kostar kalaset i runda femhundringar?

    Och vad behöver jag göra (köpa/beställa) själv?

  8. #68
    holy
    holy är inte uppkopplad

    Senior
    Jag kan ta ett par extra, om det "behövs" för att runda av!

  9. #69
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av holy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kan ta ett par extra, om det "behövs" för att runda av!
    Nu behöver vi bara en enda till order sedan är vi uppe i målet!

  10. #70
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok. Låter lite spännande ändå. Trots risk för måla-hallen-genom-brevinkastet. Vad kostar kalaset i runda femhundringar?

    Och vad behöver jag göra (köpa/beställa) själv?
    Svårt att svara på; kanske max en hundring med PCB och frakt om du köper EN, sedan komponenter för kanske 1300-1500 eftersom du behöver ett gäng grejer från mouser, en display från någon annanstans, samt en arduino mega 2560 programmer. Det är allt, tror jag.

  11. #71
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Ok. Sign me upp, Scotty!

  12. #72
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok. Sign me upp, Scotty!
    .. och vi är I MÅL! Vinnaren är M i GBG på plats numero 50, men ni som inte fått ändan ur vagnen att beställa nu, det finns ett par personer inklusive mig själv som kommer sitta på ett antal reserver.

  13. #73
    readyletsgo
    readyletsgo är uppkopplad nu
    readyletsgos avatar
    Senior
    Se där ja, bra jobbat!

    När blir det beställning?

  14. #74
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av readyletsgo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Se där ja, bra jobbat!

    När blir det beställning?
    Kommer se över ordern och detaljerna ihop med kostnader antagligen ikväll, sedan kontakta alla inblandade så de kan skjuta till sin betalning och när allt har kommit in så placerar jag ordern.
    Skulle det bli någon som strular så håller jag på ordern tills det är löst.

    Gällande handpenning så tyckte jag slutligen att summorna var för små för att orka dribbla med massa småinsättningar, det är illa nog som det är så jag hoppas det är OK med folk att istället för att lägga t.ex. 7 kr lägga 14 kr direkt (om man beställt 1 st PCB).

    Jag har också gjort en mindre avrundning på någon krona för även där förenkla. Hoppas ni är okej med det. Skulle någon inte vara det kan jag självklart swisha tillbaka kronan.

    Så håll koll på tråden! Jag kommer notera vilka som betalt i första inlägget också.
    Senast redigerat av defalut den 2020-06-09 klockan 09:03.

  15. #75
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Uppdatering!

    Jag kommer alldeles strax skicka ut PM till de forummedlemmar som anmält sitt intresse med information i hur förbetalningen går till.
    Som ni ser har jag i listan på inlägg #1 i tråden lagt till en kolumn där man ser vilka som pröjsat.

    Ska göra samma sak med utlandskunderna därefter men där är det lite tråkigare eftersom jag måste hantera Paypal och se till så att jag får tillräckligt med pengar så ingen valutakonvertering eller annat käkar upp hela slanten. Om någon är en fena på det så hör av er!

    Så håll koll på er inbox. Om det inte går att skicka så kommer det ett mail istället.

  16. #76
    sunflower
    sunflower är inte uppkopplad
    sunflowers avatar
    Veteran
    swishat!

  17. #77
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    OBS!

    Nu har jag fått en förfrågan av Modellear som ville gå upp från 5 till 10 st beställda kort istället. Jag kan tänka mig att öka mitt antal med ytterligare 5 också, men eftersom vi måste komma upp i 75 stycken från de 50 vi har nått, så känns det lite tajt faktiskt.

    Det kommer också innebära att det blir en förändring i priset; det kommer bli lite billigare per st men det kan vi isf justera på frakten längre fram.

    OM ni är intresserade av detta så vill jag veta det ASAP. Utöver det jag och Modellörat lägger på så är det 15 st PCB´s som vi behöver komma upp i. Har jag inte fått tillräckligt många anmälda imorgon samma tid (12.00 på onsdag säger vi) så kör vi på som innan.

  18. #78
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Nu är jag sjuk (dock ej Corona utan förkyld pga dotterns förskola) så jag orkar inte räkna om och dribbla för att nå 75, så vi stannar vid 50.

  19. #79
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är jag sjuk (dock ej Corona utan förkyld pga dotterns förskola) så jag orkar inte räkna om och dribbla för att nå 75, så vi stannar vid 50.
    Det blir lika bra, ta hand om dig nu

    Swichat

  20. #80
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det blir lika bra, ta hand om dig nu

    Swichat
    Tack! Noterat.

  21. #81
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Ok, börjar dra ihop sig. Tre pers kvar utanför 99 som jag jagar, och någon/några få kvar här, men jag hoppas att det ordnar sig snart.
    Om inte, så tar jag kanske de orders som de inte är intresserade av själv och lägger på min.


    Från det enda till det andra så är det snart dags att börja titta på andra grejer.
    Det som behövs är
    * en order från Mouser
    * en order på display(er)
    * en låda

    Jag har snart ganska bra koll på mouser-BOM-en och utbyter gärna erfarenheter via PM med någon annan som likt jag tänkte bygga fler än en och så kan vi jämföra.
    Kontakta mig ni som har satt ihop en BOm eller cart utifrån den officiella, som inte är helt hundra. I den står t.ex. inte att man behöver en Arduino Mega 2560-programmerare och det är ju tokigt att missa..

    Sedan har jag bara hittat displayen på de två officiella ställena, buydisplay och taobao, undrar om någon annan hittat fler försäljare?

    Låda.. Hmm, får väl se hur det blir med det. Fjäska in sig hos någon med 3d-skrivare.


    Jag har ingen större lust att hålla i fler gruppköp för tillfället, men det kommer ju behövas i alla fall en display per köpare - någon annan som känner sig manad?
    Senast redigerat av defalut den 2020-06-10 klockan 23:16.

  22. #82
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Ok, de som inte hört av sig fram tills nu - tre stycken om jag inte räknat fel - de stryks från listan och jag kommer ta över deras PCB´s Det är inte så mycket, det rör sig bara om fyra st totalt så för mig är det ingen stor sak.

    Order kommer läggas snart under de kommande dagarna och jag hör av mig när det är gjort. Ha en bra kväll!

  23. #83
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Den gruppköp jag var med på av elektron-users-fransmannen responderar inte, så jag sätter upp mig på denna istället

  24. #84
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Kan vara intresserad av att köpa loss ett av de extra paketen (från de som strukits från listan) i efterhand. Hade helt missat detta gruppköp

  25. #85
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Jag borde ju vara intresserad av detta. Älskar Machinedrum. Men är inte helt insatt i vad den gör. Ska läsa lite...

  26. #86
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Har inte glömt någon av Er nya som skriver, har bara en kämpig period privat. Kommer sikta på att få iväg ordern så fort jag kan och så får ni köpa loss överskott jag tagit över själv eller någon annans.

  27. #87
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    <3 ta hand in dig, det är det viktiga

  28. #88
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    <3 ta hand in dig, det är det viktiga
    Självklart, men mina goa forumbuds här ska ju också må bra. Och jag mår bra av att hjälpa till, så det handlar mest om att hitta balansen. Men tack!

  29. #89
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Hallå på er!

    Nu har jag lagt ordern, så 8-10 business days väntan. Det tillkom runt 11 euro eftersom jag valde "europacket" och då är det förbetalda tullavgifter etc så den inte fastnar där. Det brukar bli en aning billigare när man gör så också, iaf de gånger jag valt mouser och gjort ngt liknande. Men jag blev lite lurad kan jag tycka, eftersom jag i en annan tråd fick höra att en person minsann slapp tull etc helt när man valde det. Men det blir lite billigare tror jag, och snabbare lev. Slipper också tullens/postens extra hanteringsavgift som är ett minimum på 75:- tror jag.

  30. #90
    sunflower
    sunflower är inte uppkopplad
    sunflowers avatar
    Veteran
    hurra! ser fram emot att bygga den i sommarsvetten!

  31. #91
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sunflower Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hurra! ser fram emot att bygga den i sommarsvetten!
    Samma här, sugen på att rigga upp en arbetsstation på husets skuggiga gavel..

    Nu är det således lämplig tid att undersöka BOM och möjligtvis diverse mouser carts också.
    BOM (officiella) är lite mysko, så det är nog ingen dum idé att se över den ordentligt innan order. Framförallt om man tänkt köpa

    Är det någon som är färdig med en cart redan, eller kanske t.o.m. hunnit beställa?
    Senast redigerat av defalut den 2020-06-26 klockan 20:04.

  32. #92
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Någon som är sugen på att antingen arrangera:
    * gruppköp av display-erna
    * .. as above.. av komponenterna?

    Om någon kan ta på sig displayerna, så kan jag beställa komponenter.
    Eftersom det rör sig om icke irrelevanta summor för komponenterna, är det förskott och inget annat som gäller!

    De som vill ha färdigbyggda av mig eller någon annan, inför komponentköpet så måste ni anmäla att ni vill ha enheten byggd av någon och vem isf (och ha klarat av det via pm tex), så vi som bygger hinner lösa det med er andel av komponenterna och få loss finansiering. Komponenter kommer kosta 105-110 euro sist jag kollade samt en slant till för displayerna som köps ej via mouser.

  33. #93
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Ok, det är sommar men eftersom ni är så pass långsamma på att svara så antar jag att ingen är intresserad av att styra upp ett gruppköp av komponenter eller något annat. Det kan jag iofs förstå, sommar och allt.

    Jag kommer själv ta hem en mindre mängd komponenter, displayer och jag har också fått tag i någon som kan 3d-printa lådor till byggena. Men jag kommer inte arrangera något gruppköp pga bristande intresse och jag kommer inte dela med mig av kontaktuppgifter etc utan ni får köpa lådor av mig isf så långt lagret räcker.
    Eller så löser ni det själva, det kanske är det ni tänkte er från början iofs och det är inget fel i det..

    Hör av mig när det händer något mer med våra kretskort! Må väl i sommarvädret..

  34. #94
    readyletsgo
    readyletsgo är uppkopplad nu
    readyletsgos avatar
    Senior
    Jag orkar tyvärr inte ta tag i nåt gruppköp just nu... Men köper gärna låda + ev. komponenter av dig.

  35. #95
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av readyletsgo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag orkar tyvärr inte ta tag i nåt gruppköp just nu... Men köper gärna låda + ev. komponenter av dig.
    Bra!

    Jag KAN arrangera så alla (åtminstone inrikes) beställer komponenterna genom mig, men då är det förskottsbetalning av hela summan som gäller innan jag lägger den ordern. Jag kan inte ligga ute med 10-20 000 även om jag skulle vilja!
    Och jag kommer ta en liten slant för hanteringen, men i och med att vi köper större mängder så hoppas jag att det går att få mer rabatter så det kanske inte blir märkbart.

    Jag gör så här - jag lägger till en kolumn, eller kanske en ny lista som hanterar beställning av komponenter samt låda. Detta är bara en intresseanmälan först och kommer inte bli definitiv förrän jag dels fått reda på hur många respektive del kommer kosta och ni har betalt för det ni vill ha.

    Verkar det okej?

  36. #96
    readyletsgo
    readyletsgo är uppkopplad nu
    readyletsgos avatar
    Senior
    Absolut!

    Mycket uppskattat att du orkar driva detta.

  37. #97
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av readyletsgo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Absolut!

    Mycket uppskattat att du orkar driva detta.
    Bugar och bockar.

    Sådär - nu är det en ny och uppdaterad lista på plats.
    Ju snabbare ni lägger era pre-orders via PM oavsett vad det än gäller, desto snabbare kan vi komma till skott.
    Frågor ställs i tråden eller till mig personligen via PM.

    Jag ska kontrollera den BOM jag fixat med så den blir godkänt av upphovsmannen. När den får ett OK meddelar jag Er och då kommer vi också veta vad det kommer kosta med delarna, displayen och lådan - och i slutänden också byggnationen antingen själv eller på order.

    Ha en fortsatt bra dag!

  38. #98
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Om du orkar vore det guld. Intresserad av komoonenter med förskott.

    Alla är nog med på att göra det på det sätt som blur enklast för dig. (Jag är sjuk i stressjukdom och börjat jobba 100% nyss, så orkar knappt gå på fackmöten eller skruva på moduler, osäker på om jag hade känt jag hade haft samordningsförmågan oavsett, men hade kanske tänkt efter ordentligt när du frågade efter frivillig först. Nu är det mer auto-nej tyvärr...)

  39. #99
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om du orkar vore det guld. Intresserad av komoonenter med förskott.

    Alla är nog med på att göra det på det sätt som blur enklast för dig. (Jag är sjuk i stressjukdom och börjat jobba 100% nyss, så orkar knappt gå på fackmöten eller skruva på moduler, osäker på om jag hade känt jag hade haft samordningsförmågan oavsett, men hade kanske tänkt efter ordentligt när du frågade efter frivillig först. Nu är det mer auto-nej tyvärr...)
    Jag förstår, har ju liknande problem dock numera lindrigare. Annars hade jag aldrig gjort det här. Men jag behöver en morot för att orka motivera jobbet därav det lilla pålägg jag kommer ta ut för att göra det. Bara att sortera upp komponenter från mouser är vanvettigt tråkigt, så det gör jag inte gratis (igen).

    Skriver upp dig på komponenter, men inget annat. Display?

  40. #100
    buoyfriend
    buoyfriend är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag är intresserad av allt, dvs komponenter, display och låda. Mot förskott och ersättning för din fantastiska insats, så klart <3

    Är grönare än en gröngöling när det kommer till diy så jag är oerhört tacksam att det finns såna som du som både kan och orkar styra upp. Kudos!

  41. #101
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av buoyfriend Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är intresserad av allt, dvs komponenter, display och låda. Mot förskott och ersättning för din fantastiska insats, så klart <3

    Är grönare än en gröngöling när det kommer till diy så jag är oerhört tacksam att det finns såna som du som både kan och orkar styra upp. Kudos!
    Tack för de vänliga orden! Har lagt till dig i den uppdaterade listan; det är en belöning i sig själv att kunna hjälpa till även om det känns extra tungt ibland.

  42. #102
    655321
    655321 är uppkopplad nu
    655321s avatar
    Veteran
    +1 på att vara intresserad av allt! Är också helt okunnig gällande elektronik, så köper gärna allt från dig, såklart mot förskott. Stort tack för att du tar dig an detta! <3

  43. #103
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 655321 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1 på att vara intresserad av allt! Är också helt okunnig gällande elektronik, så köper gärna allt från dig, såklart mot förskott. Stort tack för att du tar dig an detta! <3
    Stort tack för stödet och förtroendet.
    ,

  44. #104
    655321
    655321 är uppkopplad nu
    655321s avatar
    Veteran
    Har förresten en bekant som har 3d-printer och kan tänka sig printa ut lådor, antagligen till självkostnadspris. Så om någon behöver en sån kommer det finnas möjlighet

  45. #105
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 655321 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har förresten en bekant som har 3d-printer och kan tänka sig printa ut lådor, antagligen till självkostnadspris. Så om någon behöver en sån kommer det finnas möjlighet
    Det är ett bra alternativ då vi plötsligt har två möjliga producenter!

  46. #106
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Ska förtydliga , komponenter och display och låda

  47. #107
    readyletsgo
    readyletsgo är uppkopplad nu
    readyletsgos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ska förtydliga , komponenter och display och låda
    +1

  48. #108
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Done & done. Har summerat ihop allt i botten so det blir lika många lådor t.ex. som antalet PCB-er man beställer.
    Möjligt att ta en mindre mängd självklart, personligen är jag inte jättesugen på att köpa tio uppsättningar av komponenterna.. Men vi börjar så här så får vi se vart det leder oss.

  49. #109
    Barbaron
    Barbaron är inte uppkopplad
    Barbarons avatar
    Senior
    Jag tar och gärna låda display och komponenter

  50. #110
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Barbaron Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tar och gärna låda display och komponenter
    Adderat!

  51. #111
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    OBS! Lite ny och viktig information!

    Korten är nu klara och paketerade, och vad jag förstår på den första delen av resan. De kommer skickas till tyskland först, därefter hit (för att komma undan lite av kostnaderna). Så nu är det på gång.

    Jag håller också på och undersöker ihop med en snubbe vad det ev. skulle kosta att printa lådorna.
    Och så ska jag försöka få fram en korrekt BOM, eller ännu bättre - cart - har både och, men de behöver kontrolleras av någon med mer insikt än jag. När den är OK så kommer jag våga beställa komponenter.

  52. #112
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Jag är på allt , Jo har beställt en skrivare från kina nu men det lär ju ta månader + måste sätta mig in i 3d programering.

  53. #113
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är på allt , Jo har beställt en skrivare från kina nu men det lär ju ta månader + måste sätta mig in i 3d programering.
    Ok, lagt till dig också. Vi har ju minst två som kan tillverka lådor som det är redan, med dig kanske det blir tre!

  54. #114
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, lagt till dig också. Vi har ju minst två som kan tillverka lådor som det är redan, med dig kanske det blir tre!
    Fint
    Om det blir fel på något så är vi ju många som kan hjälpas åt, sambeställa med mera.

    Något fel slinker ju så lätt med i bland ändå så något sånt räknar jag med

  55. #115
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Godscent har av personliga skäl hoppat av så hans PCB finns att ta över om någon känner sig manad.

  56. #116
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Jag köper gärna allt som behövs i klump! Mycket uppskattat om det styrs upp

    Ursäkta att jag missat läsa tråden. Fullt upp m jobb o familj o remixfix. Lugnare nu.

  57. #117
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag köper gärna allt som behövs i klump! Mycket uppskattat om det styrs upp

    Ursäkta att jag missat läsa tråden. Fullt upp m jobb o familj o remixfix. Lugnare nu.
    Lugna puckar, vet hur det är.
    Har noterat att du vill ha "allt".

    När väl korten anländer kommer jag att se över finanserna för det första, sedan gå ut och kontakta alla och erbjuda dels att skicka ut korten enbart (för de som vill sköta resten själva) och då blir det en omgång med Swish/PayPal för att få täckning för porto/emballage samt ev. kostnader som tillkommit iom transporten från Kina.

    När det biten är avklarad - eller samtidigt som jag roddar i det - så kommer jag lägga sista handen på BOM och mouser cart samt kontroll av display-inköpet, så jag får en möjlighet att presentera slutgiltiga kostnader för de som vill ha ett sådant paket.
    Då kanske jag också har fått info eller kanske t.om. ett demoex av den låda som jag har en kille som håller på att kolla på åt mig.

    Mycket, låter det som, men i själva verket handlar det mest om att hålla ordning och reda på anteckningarna.

    När jag har allt sådant klart så blir det en vända med att dra in pengar från den gruppen - de som vill ha hela paketet men bygga själva alltså - och där blir det till att vänta tills jag fått in pengar av alla eftersom det är så stora summor det handlar om, iaf från Mouser. Möjligt att jag kanske kan lägga ut för displayer och lådor, men komponenterna kostar helt enkelt för mycket.
    Iaf, när allt kommer så kör jag ett race där jag sorterar och paketerar om till alla, och skickar ut så fort jag kan. Osv.

    Sedan lär det inte vara mycket kvar, och det är att sätta igång och bygga några och lägga ut till försäljning. Kommer väl köpa kanske 5 st kompletta uppsättningar som jag bygger samtidigt, och sedan har jag 5 kort kvar att sälja till ev. eftersläntrare.

    Så ser planen ut. Vet att du inte frågade efter den men något i den stilen är tanken iaf. Synka orders, samla in pengar, beställa, paketera, leverera, repeat.

  58. #118
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Håller på att rodda nu för att se till att komponentbeställningen kommer innehålla allt som behövs, och att vi får så bra pris som möjligt.
    Tyvärr Verkar det inte gå att få Arduino Mega 2560 till rabatterat pris om man köper 40-50 st, det är en stor kostnad så det är surt. Och jag vågar inte ta ansvar för att köpa en klon för en tredjedel av priset och så funkar den inte.
    Däremot så går det att få rabatt på displayerna om man köper 30-40-50 på en gång, så det är en bra ide.

    Jag håller som ni kanske sett i listan på att samla ihop info när det gäller vad som folk vill ha samordnat och vad de vill beställa själva. I de flesta fall blir det billigare att beställa de via mig framförallt för er som bor i Sverige, så jag tycker ni ska ta er en funderare på vad ni vill beställa utöver PCB-erna, och höra av er till mig så fort ni kan med besked. Det är inte ännu bindande, men det kommer göra det lättare för mig att få fram ett pris och meddela er vad kalaset kommer kosta. Och fler som beställer, större chans att pressa priset.

    Kommer tyvärr bli tvungen att beställa en specifik sd-kort-läsare via Thonk tyvärr eftersom Mouser inte har den eller kommer få in den på länge och inte har alternativ, men jag ska se om jag kan leta reda på något annat.

    Så hör av er så fort ni kan gott folk med era önskemål så för jag in er i listan.

    Jag har som sagt också en 3d-utskrivare på gång och vi har en här i tråden med, så jag vill ha pris av dessa två gentlepersoner också tids nog.

  59. #119
    655321
    655321 är uppkopplad nu
    655321s avatar
    Veteran
    Fråga, hur mycket billigare blir det med lcd än med oled? Eller vill alla ha oled?

    Och har du kollat alibaba.com för bulkköp av arduino?

  60. #120
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 655321 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fråga, hur mycket billigare blir det med lcd än med oled? Eller vill alla ha oled?

    Och har du kollat alibaba.com för bulkköp av arduino?
    Nej, har inte gjort det. Har häcken full men ska kika runt. För min del spelar inte oled eller LCD större roll, bara jag hittar en som passar. Ställer frågan i monstertråden på e-nauts så får vi se.
    Senast redigerat av defalut den 2020-07-06 klockan 07:28.

Liknande ämnen

  1. PCB till fjäderreverb?
    Av zthee i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-01-19, 08:38
  2. Schematics till Amix mixers, el bara deras 25pin-PCB koppling?
    Av MrLonghair i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-22, 18:21
  3. Fler gruppköp?
    Av axtelius i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2012-03-06, 23:26
  4. Reparera pcb-pcb flatkabel 9pins? (bild)
    Av MrLonghair i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 08:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •