Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Kônstig fråga kanske?

  1. #1
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Tjena!
    Jag har en fullt fungerande setup förutom en grej:

    Jag kör Sync Out till MX-1 så att den sedan synkar allt i riggen utom Korg SQ-1 för den har inte MIDI in. Däremot har den USB Midi in med sync. Då Reason bara kan ha en sync out måste jag välja och det vill jag inte.
    Jag vill att båda ska få sync via USB.

    Så vitt jag förstått är detta inga problem med andra daw. Varför har Propskallarna totalt missat detta (och även möjligheten att namnge alla audio in/ut men det är en annan fråga)?

    Kan det lösas? Funderade på nån virtuell lösning men det funkar väl inte med fysiska portar?

  2. #2
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Ingen har nån idé? Annars får jag väl köra Logic istället.

  3. #3
    gs1
    gs1 är inte uppkopplad
    gs1s avatar
    Senior
    Inte haft behovet men störig begränsning. Virtuell lösning borde funka med lämpligt program?

  4. #4
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mårre Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tjena!
    Jag har en fullt fungerande setup förutom en grej:

    Jag kör Sync Out till MX-1 så att den sedan synkar allt i riggen utom Korg SQ-1 för den har inte MIDI in. Däremot har den USB Midi in med sync. Då Reason bara kan ha en sync out måste jag välja och det vill jag inte.
    Jag vill att båda ska få sync via USB.

    Så vitt jag förstått är detta inga problem med andra daw. Varför har Propskallarna totalt missat detta (och även möjligheten att namnge alla audio in/ut men det är en annan fråga)?

    Kan det lösas? Funderade på nån virtuell lösning men det funkar väl inte med fysiska portar?
    Kan du inte köra en gate/trig till en audio out i Reason som sedan syncar SQ-1? Om du har en fysisk ljudutgång till övers dvs.

    Ett tag styrde jag min modular med Silent Way Voice Controller och Expert Sleepers ES-3 modul, men det kräver att ljudkortet har en lightpipe.

    Var riktigt häftigt att kunna patcha ut en kabel i Reason som sedan gick ut fysiskt i modularen. Tillät viss mått av automatisering, bland annat.

  5. #5
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Jag kan synka upp den från Pamela’s New Workout men då får jag inte reset vid stopp (vilket jag borde få med USB-synken).
    Det är lite av ett lyxproblem men jag irriteras av att SQ-1 alltid startar där den stannade senast.

  6. #6
    Löfvberg
    Löfvberg är inte uppkopplad
    Löfvbergs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Samma problem här, löste det genom att köpa en iConnectMIDI4+ och routa klockan till alla kanaler, 5-pin som USB.

Liknande ämnen

  1. En (kanske lite dum) fråga om portastudio
    Av synthjohan i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-03-05, 22:48
  2. (Kanske dum) fråga om racksyntar
    Av Pelle i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2015-02-03, 00:55
  3. dum fråga kanske...
    Av leere i forum Effekter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 22:15
  4. Kanske en väldigt dum fråga om skvallerljud.
    Av kasman i forum Övrig mjukvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-14, 16:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •