Resultat 1 till 42 av 42

Ämne: Piano - ett bra upprätt - behöver hjälp med att hitta / märke

  1. #1
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran

    Piano - ett bra upprätt - behöver hjälp med att hitta / märke

    Kan ingenting om Pianon - letar efter ett bra piano upprätt.
    Ska ha bra klang och det skänks ju bort pianon till höger o vänster eller slumpas ut billigt..

    Jag kan ingenting - vad ska jag leta efter?
    Är det troligt att folk skänker bort bra pianon eller är de bara skit?

    Mina döttrar spelar piano och just nu har vi ett ok Yamaha digital piano men känslan är ju något helt annat på ett riktigt.
    Gillar själv att kunna micka upp piano till inspelning så det är en win win här..

    Jag bor i Malmö så ser ni någon annons eller så hojta till eller ge mig tips på vilka märken / modeller att kolla efter...

  2. #2
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Pianot är en investering oavsett vad du betalar för det. Det kommer behöva renoveras. Allra minst stämmas, men få pianon har klarat tidens tand. Slitna eller spruckna hammare, sprickor i bakstycket som kraftigt påverkar klangen med mera. Det är lätt hundratals timmar av en skicklig pianoreparatör på vilket 50-årigt piano som helst.

  3. #3
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Men det är också lika sannolikt att det är helt okej, bara att köra (efter eventuell stämning). Finns ju många gratis så det är bara att åka och prova. Låter det DÅLIGT (sprucket, trögt, trasigt, skakigt) så hörs det även om det inte är stämt. Ut och jaga!


  4. #4
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Eller kolla med nån pianostämmarfirma som säljer pianon. Då ska de ju vara ok, men kostar förstås lite.

  5. #5
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Aldrig hört nån säga "upprätt", det heter bara piano i Sverige och flygel så klart. That's it.

    Skulle säga att 80-95% av alla pianon där ute är jäkligt bra och fina. Lägre procenttal så klart i nejder / familjer där ingen ens kan spela hjälpligt. Finns inget intresse finns ingen kärlek för instrumenten.

  6. #6
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Får väl åka och testa några hörs ju direkt om de är helt åt skogen felstämda.. får se vad jag hittar...

  7. #7
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Pianot bör ha metallram, finns nämligen med träram också, vilket inte är idealiskt mtp temperaturförändringar, luftfuktighet och över tiden annan organisk förändring i trä

    Viktigt att alla tangenter "spelar" jämnt, eftersom sånt annars kommer behöva fixas. Och ett piano som redan vid första åsyn är hyfsat stämt brukar innebära att pianot har en bra ägare.

    Märke, tja, låter det bra, verkar ha haft ett bra liv, och priset inte är helt tokigt högt...

    Skoj!!

  8. #8
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Järnram och okej stämning samt att tangenterna ser jämna ut och anslaget upplevs jämnt. Då går det med största sannolikhet att få det att stämma bra och hålla i bra skick. Allt annat är bara dina intryck och hur klangen känns. S k kammarpianon kan vara en variant också, om man inte vill ha en jättepjäs. Det finns en trevlig och prisvärd stämmare i Veberöd förresten. Han var här nyss och det blev en gudomlig skillnad då min hundraåring behövde lite kärlek.

  9. #9
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Min fru besökte en pianorestaurator i förra veckan för att testa några upprätta men kom hem med en flygel. Man får alltså passa sig lite, annars blir det dyrt.

  10. #10
    kbamod
    kbamod är inte uppkopplad

    Senior
    Bor man i Malmö skall man ha ett Ekströmspiano! Bor inte där själv, men det gjorde min mormor. När hon var liten i början på 1900-talet fick hon ett piano. Det har jag nu. Kvitto och garantibevis finns kvar.

  11. #11
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    <3 Mormors piano <3

    Dock Uebel & Lechleiter här.

  12. #12
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Får väl åka och testa några hörs ju direkt om de är helt åt skogen felstämda.. får se vad jag hittar...
    Var beredd på att en flytt KAN få pianot att stämma ur. Det kan alltså behöva stämmas när det är på plats och anpassat sig till sin nya miljö.

  13. #13
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var beredd på att en flytt ALLTID får pianot att stämma ur.
    Frekvensfixd.

  14. #14
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Alltid är för ofta. Jag har varit med om gratis pianon som håller stämning nästan kusligt bra efter kringknuffning, och andra som måste stämmas "hela tiden" trots att de rentav kostat pengar, och dessutom stått still.

    Visst ska man vara beredd på att få stämma. Men det finns också hopp att leva på

  15. #15
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Mitt var klockrent efter flytten från Göteborg.
    Steinwayflygeln på jobbet vågar man knappt andas på så ballar den ur.
    (F ö har den sjukt omysig och vass klang. Måndagsexemplar, eller bara inget för mina öron?)

  16. #16
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Hellas, ofta väljudande i slumpas/gratis segmentet...

  17. #17
    Analog
    Analog är inte uppkopplad
    Analogs avatar
    Senior
    Hellas är ofta bra, liksom Nordiska. Renner-mekanik är bra, den fanns i många pianon och kan vara bra att kolla efter (det står klart och tydligt om man tar bort framsidan). Om man kan gå upp lite i pris brukar Yamaha alltid hålla hög kvalitet, liksom vissa Kawai. Dark Horse är Grotrian-Steinweg, som är släkt med Steinway, en del Grotrian kan vara fantastiska. Jag anser att det ultimata pianot är Bechstein Concert 8, men de som äger ett sånt vet ofta vad de har. De kan låta bättre än de flesta flyglar, om det är det soundet man är efter. Det är dock väldigt individuellt och vissa har stämts av klåpare som knäckt eller på annat sätt skadat stämskruvarna, så det finns en del att kolla in. Ett sjysst piano är dock så mycket roligare för kidsen än ett digitalt så kör, bara kör!!!

  18. #18
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Varför skulle ett piano vara mycket roligare för barnen än ett digitalt dito? Det låter som rent önsketänkande.

    EDIT: Eller ja, kanske sant för just dina barn då.

  19. #19
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför skulle ett piano vara mycket roligare för barnen än ett digitalt dito? Det låter som rent önsketänkande.

    EDIT: Eller ja, kanske sant för just dina barn då.
    För att man kan "micka upp piano till inspelning"...



    (Hade jag haft barn hade det blivit digitalpiano, och hörlurar....)

  20. #20
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Analog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hellas är ofta bra, liksom Nordiska. Renner-mekanik är bra, den fanns i många pianon och kan vara bra att kolla efter (det står klart och tydligt om man tar bort framsidan). Om man kan gå upp lite i pris brukar Yamaha alltid hålla hög kvalitet, liksom vissa Kawai. Dark Horse är Grotrian-Steinweg, som är släkt med Steinway, en del Grotrian kan vara fantastiska. Jag anser att det ultimata pianot är Bechstein Concert 8, men de som äger ett sånt vet ofta vad de har. De kan låta bättre än de flesta flyglar, om det är det soundet man är efter. Det är dock väldigt individuellt och vissa har stämts av klåpare som knäckt eller på annat sätt skadat stämskruvarna, så det finns en del att kolla in. Ett sjysst piano är dock så mycket roligare för kidsen än ett digitalt så kör, bara kör!!!
    Bra genomgång, känner igen fabrikaten från när jag letade piano för några år sedan. Jag hittade ett Yamaha, som jag snubblade över när jag nästan slutat att leta. Tillverkat i Japan juni 1984 har jag för mig, finns listor på Internet där man kan se var och när ett Yamaha-piano är tillverkat. Trots att mitt piano stått flera år i frostfritt kallförråd och fraktades ett par timmar på minusgradigt lastbilsflak, så stämde det nästan perfekt när det kom hem. Imponerande faktiskt. Dock så tycker jag att det har ett väldigt högt och hårt ljud, men jag gissar att somliga tycker att det låter fint. Mellanpedalen är dock bra eftersom den fäller upp en ”filt” framför strängarna så att man kan spela tyst och den pedalen går att låsa i det läget. Perfekt när man vill spela utan att störa för mycket.

  21. #21
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Tillverkningsdatum finns för nästan alla online. Min stämmare kollade mitt när han var här och fick 1919-1920 trots att firman lade ner 1987 så finns datan därute.

    Hursomhelst, det finns massor därute och en rejäl titt under huven är det värt och de flesta som skänker mot avhämtning är nog okej med en längre titt också, för det är inte gratis att flytta skiten om ingen vill ha det.

  22. #22
    Albin
    Albin är inte uppkopplad
    Albins avatar
    Senior
    Man kan hitta fina pianon billigt eller gratis. Mitt tips är att främst gå på om dom känns bra, och låter bra. Huruvida dom håller stämningen är svårt att veta. Jag har ett piano hemma och ett i studion. Det hemma har jag aldrig behövt stämma på 12 år och då har det flyttats tre gånger. Det i studion stämmer ur sig efter några månader.

    Lämpliga märken att titta efter: Östlind & Almqvist, Malmsjö, Nordiska pianofabriken

    Märken som är bra men dyrare: Schimmel, Steinway, Yamaha, Bechstein

    Det kan ju vara bra att kolla lite pianots historik för att få en fingervisning om skicket. Om det stått decennier orört i en villa, eller spelats sönder på en musikskola.

    Det kostar ca 2000 kr att flytta ett piano med flyttfirma.

  23. #23
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Analog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hellas är ofta bra, liksom Nordiska. Renner-mekanik är bra, den fanns i många pianon och kan vara bra att kolla efter (det står klart och tydligt om man tar bort framsidan). Om man kan gå upp lite i pris brukar Yamaha alltid hålla hög kvalitet, liksom vissa Kawai. Dark Horse är Grotrian-Steinweg, som är släkt med Steinway, en del Grotrian kan vara fantastiska. Jag anser att det ultimata pianot är Bechstein Concert 8, men de som äger ett sånt vet ofta vad de har. De kan låta bättre än de flesta flyglar, om det är det soundet man är efter. Det är dock väldigt individuellt och vissa har stämts av klåpare som knäckt eller på annat sätt skadat stämskruvarna, så det finns en del att kolla in. Ett sjysst piano är dock så mycket roligare för kidsen än ett digitalt så kör, bara kör!!!
    +1 på det mesta här. Tidiga Yamaha (70-tal) är oftast tråkiga. Sena Yamaha (kanske från ca. 1990) är oftast bra. Japanska Yamaha är klart bättre än Koreansktillverkade.

    Nordiska Piano har jag själv träffat på många bra av och jag gissar att det finns en hel del så de kanske går att få tag i billigt? Däremot är gratispianon sällan särskilt bra om man inte har tur. Bra pianon slänger inte folk iväg helt enkelt. Eller?

    Schimmel är också oftast bra. Renner-mekanik.
    Bolin (gitarrfarbrorn) sålde en pianomodell som lär vara bra, men jag har aldrig provat.
    Vet inte om Malmsjö gjorde pianon, men de gjorde hyfsade flyglar.

    Större pianon har oftast ett bättre anslag än små där mekaniken måste pressas ihop. Stora pianon är alltså mer lättspelade än små av likartad modell/märke.

    Att hålla ett piano i skick är lite som att ha gamla analogsyntar. Räkna med att lägga en slant på stämning och justering då och då.

    Det där med "hålla stämning" vet jag inte riktigt, jag har aldrig träffat på ett piano som håller stämningen. Alla pianon måste stämmas då och då om man inte vill leka vilda västernfilm. Men det är årstidsbundet, så stämningen kommer och går. Att stämma en fuktig sommardag eller när det är -30 °C och snustorrt ger ett piano som är ostämt större delen av året.

  24. #24
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tillverkningsdatum finns för nästan alla online. Min stämmare kollade mitt när han var här och fick 1919-1920 trots att firman lade ner 1987 så finns datan därute.

    Hursomhelst, det finns massor därute och en rejäl titt under huven är det värt och de flesta som skänker mot avhämtning är nog okej med en längre titt också, för det är inte gratis att flytta skiten om ingen vill ha det.
    Vet du var han letade?

  25. #25
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Jag hade ett Förster från början av 1900-talet under min uppväxt och lite till. Ångrar som tusan att jag sålde det.... otroligt fin klang. Lite åt flygelhållet faktiskt. 3 pianoflyttgubbar svor som tusan i trappan. Tungt som fasen. Det var lite sprucket i klangbotten enligt en pianostämmare men jag tyckte det lät bra ändå.

  26. #26
    eangelin
    eangelin är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Vilken massa bra tips! Jag kan rekommendera Ibach också, har ett servat sådant från 50-talet (tror jag) med jättefin klang och - för mig - rätt tröghet/känsla i tangenterna. Men det är ju individuellt, testa dig fram!
    Har fått lära mig att pianon inte skall stå i drag, vid fönster, element eller vid yttervägg också, pga temperaturväxlingar, oklart hur viktigt det är egentligen.

  27. #27
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av eangelin Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken massa bra tips! Jag kan rekommendera Ibach också, har ett servat sådant från 50-talet (tror jag) med jättefin klang och - för mig - rätt tröghet/känsla i tangenterna. Men det är ju individuellt, testa dig fram!
    Har fått lära mig att pianon inte skall stå i drag, vid fönster, element eller vid yttervägg också, pga temperaturväxlingar, oklart hur viktigt det är egentligen.
    Framförallt stämmer det ur sig snabbare ju mer "väder" det får.

    Gamla stora svart/brunpianon kommer i alla smaker förresten. Ibland är de riktigt bra och ibland är de hemska. Oftast brukar diskanten vara lite muggig men det kan fixas genom att en pianostämmare/tekniker slipar hamrarna. Sprucken klangbotten är rätt vanligt, men mitt uppväxtpiano hade det men lät fint ändå. Det lät definitivt inte sprucket.

  28. #28
    Albin
    Albin är inte uppkopplad
    Albins avatar
    Senior
    Det här kan vara fint.

    https://www.blocket.se/annons/skane/...troms/89578528

    Lite större pianon låter generellt oftast bättre och har skön sub i basen.

  29. #29
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    När jag var kommenderad till St Erickshjälpen tog vi ALDRIG emot pianon. De var svårsålda (oerhört svårsålda), tunga och obändiga.
    Den som hade ett piano som inte behövdes, hade ett piano som inte behövdes någonstans.

  30. #30
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albin Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det här kan vara fint.

    https://www.blocket.se/annons/skane/...troms/89578528

    Lite större pianon låter generellt oftast bättre och har skön sub i basen.
    Hade jag plats hade jag köpt det!

  31. #31
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Mitt gamla svarta Ekströms har jag flyttat runt lite och nu låter det ur-skevt, men stabilt så. Ska stämma det själv en dag. Det finns ett program som heter Tune-lab. Gratis för privatpersoner, men är samma program som kostar 19k för proffs. Skillnaden är att hemmaversionen pausar lite mellan tonerna och man har inte lika många referenspianon att tillgå, men det är lika exakt och smart som proffsversionen. Det vill lyssna på många toner på pianot innan man börjar och beräknar sedan en stämning som passar kabinettet och andra parametrar. Man måste ha en temperering av pianotoner, annars låter det knepigt.
    Ja... Offtopic en aning, men så är det iaf.

  32. #32
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mitt gamla svarta Ekströms har jag flyttat runt lite och nu låter det ur-skevt, men stabilt så. Ska stämma det själv en dag. Det finns ett program som heter Tune-lab. Gratis för privatpersoner, men är samma program som kostar 19k för proffs. Skillnaden är att hemmaversionen pausar lite mellan tonerna och man har inte lika många referenspianon att tillgå, men det är lika exakt och smart som proffsversionen. Det vill lyssna på många toner på pianot innan man börjar och beräknar sedan en stämning som passar kabinettet och andra parametrar. Man måste ha en temperering av pianotoner, annars låter det knepigt.
    Ja... Offtopic en aning, men så är det iaf.
    Enligt vad jag förstått så är det svårare än man tror och det krävs ett visst handlag också för att få stämnaglarna att fästa på rätt sätt (min senaste stämmare misslyckades faktiskt på en ton senast), men har man tid och tycker det är kul så varför inte?

    Jag tror det finns lite av en beef mellan stämmare som kör med och som kör utan elektroniska hjälpmedel förresten.

  33. #33
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När jag var kommenderad till St Erickshjälpen tog vi ALDRIG emot pianon. De var svårsålda (oerhört svårsålda), tunga och obändiga.
    Den som hade ett piano som inte behövdes, hade ett piano som inte behövdes någonstans.
    Det man ändå kan fundera på är om detta kommer att vända en dag. Jag hoppas man inte skrotar för många pianon för det är på ett sätt ett hantverk och ett tidsdokument över en tradition och epok. Tänk om de skulle få samma värdeutveckling som analogsyntar en dag? Den som då har ladan full med pianon blir miljonär! Fast å andra sidan, hur många har en uppvärmd lada?

  34. #34
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Enligt vad jag förstått så är det svårare än man tror och det krävs ett visst handlag också för att få stämnaglarna att fästa på rätt sätt (min senaste stämmare misslyckades faktiskt på en ton senast), men har man tid och tycker det är kul så varför inte?

    Jag tror det finns lite av en beef mellan stämmare som kör med och som kör utan elektroniska hjälpmedel förresten.
    All mekanik, särskilt gammal sådan, kräver handlag. Man ska tydligen vicka lite lätt och dra den lite för långt och tillbaka till rätt ställe, ha en stämnyclel som verkligen passar tapparna och spela HÅRT däremellan så att dom sätter sig och gärna hoppar till lite i ramen så man kanske får stämma om tonen, men annars håller den inte.
    EDIT: ...och ha dämparfilt och diverse tillbehör som finns som satser. Inte dyrt.

  35. #35
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det man ändå kan fundera på är om detta kommer att vända en dag.
    Jag kan tycka att det borde ske en återupptäckt av "analoga" pianon förr eller senare. Dom som har växt upp med digitala pianon och får sedan spela på ett riktigt med en klang som fyller rummet - några borde bli tagna av den upplevelsen. Problemet är ju utrymmet och ljudnivån i lägenhet, inte pengarna. Så jag har svårt att tro att priserna kommer att stiga på annat än några fåtal guldkorn.

  36. #36
    Gaston
    Gaston är inte uppkopplad
    Gastons avatar
    Senior
    Jag har upptäckt att det ofta står ett ensamt piano kvar i hus (som i övrigt är ganska tomma) när man kollar på bilder från mäklare i villor som är till salu. Om huset ser välskött ut så är nog även pianot det. Det är bara för stort och tungt för att städa bort. Nästa köpare av huset får ta i tu med det. Borde vara gratis om man erbjuder bortforsling...

    Vissa samlar på gamla bilar. Man kanske borde börja med pianon?!

  37. #37
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Tack alla för info och smarta tips - snackar med de som säljer Elströms pianot i Lund - får se vilket det blir. Ska åka och testa det iaf.. Det har ju en akustiklåda så det är ju stort.. och tungt.. men det löser sig.

  38. #38
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Om man har som hobby att möblera om (som min bättre hälft har) så är det faktiskt ett problem om man inte skaffar nån vagn med hjul och nån hävstång....

  39. #39
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Här ska iaf en pianostämmare ha varit framme och uttalat sig nyligen. Ganska fult imho, men inte långt från dig nidas:
    https://www.blocket.se/annons/skane/..._bort/89759228

  40. #40
    Albin
    Albin är inte uppkopplad
    Albins avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack alla för info och smarta tips - snackar med de som säljer Elströms pianot i Lund - får se vilket det blir. Ska åka och testa det iaf.. Det har ju en akustiklåda så det är ju stort.. och tungt.. men det löser sig.
    Kul, om det låter bra och alla tangenter känns bra i anslaget så tror jag det är ett bra kort. Det är ju väldigt tjusigt också

  41. #41
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Aha, Skåne. Då har du också detta:
    https://www.blocket.se/annons/skane/...skick/89691126

    Jag tror det är exakt samma modell jag köpte 2012. Jag gav 25 000 kr för mitt. Det är ett bra riktigt piano om det är välskött. Lacken ser onaturligt blank ut, tror det ser "lugnare" ut i verkligheten.

  42. #42
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Nämnts tidigare i andra pianotrådar, men jag kör: Ett tips för att reducera vikt vid flytt är att plocka isär pianot. Ofta är det lätt, för delarna sitter inte skruvade utan iskjutna/tappade, så man kan lätt få undan 50 kilo i separat lättburna delar om man har tur. Det underlättar mycket om man ska kånka piano.

Liknande ämnen

  1. Hjälp med att hitta bra Midi till USB host för TE Op-1
    Av thetonequest i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-04-01, 23:05
  2. Hjälp! Behöver få ihop ett gäng att beställa kablar
    Av T11 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 21:35
  3. Hjälp med att hitta en låt
    Av Silverloom i forum Skivor & artister
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 21:23
  4. Behöver hjälp att hitta en saliv-trumpetsampling!!
    Av dalachriser i forum Övrig mjukvara
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-08-24, 23:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •