Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Pro Tools är bäst

  1. #1
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran

    Pro Tools är bäst

    Tjoho! Efter ett litet sidospår till LUNA så uppdaterade jag Pro Tools istället och oj vad man lär sig grejjer när man läser manual och saker som redan funnits men som inte visste...
    En highlight.
    Du kan disabla Delay Compensation individuellt på varje track, perfekt om man har hårdvarusynthar som man satt upp som ett AUdio Instrument (Audio och MIDI) på samma spår. Tidigare har jag haft den totala latencyn som byggts på även på hårdvaruinputs så att säga det var ju bara att högerklicka på spårets delay compensations ruta och disabla så blir dessa spår alltid utan latency när man "live-spelar". Man behöver inte rec-arma eller något sådant heller. Även Hårdvaru-reverbs som man routar in i Pro Tools på AUX-kanaler kan man ju bara disabla delay compensation på också.
    Så egentligen, det här med att hålla ned den totala latencyn i systemet är ju inte lika viktigt längre så man kan slänga på UAD pluggar på uppspelningskanaler bäst man vill.
    De kanaler och virtuella instrument man skall spela in på använder ju sig av den vanliga H/W buffersizen ändå.

  2. #2
    Kalle2000
    Kalle2000 är inte uppkopplad

    Senior
    Så har jag gjort i flera år :-) Är det inte det som är unikt med just PT? Att man kan per track välja delay compensation på olika sätt? Finns det på andra DAWs?

    Välkommen tillbaka i avid värmen.

  3. #3
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Kalle2000 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så har jag gjort i flera år :-) Är det inte det som är unikt med just PT? Att man kan per track välja delay compensation på olika sätt? Finns det på andra DAWs?

    Välkommen tillbaka i avid värmen.
    Det finns i Ableton.

Liknande ämnen

  1. Pro Tools 11
    Av false messiah i forum Nyheter
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2013-07-31, 14:54
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-05, 21:16
  3. Pro tools med MacBook Pro core i5
    Av matte81 i forum Pro Tools
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-21, 22:16
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 15:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •