Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Caustic

  1. #1
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator

    Caustic

    Ja, Caustic! Gratis full version till win10. Lekfullt och begränsat. Störigast är att ett pattern bara är 4 slag (istället för 16...). Annars väldigt lättjobbat och hyfsat brett i sina möjligheter. Många olika syntar, en beatbox med ett gäng kits, effekter och sequencer.

    Nån mer som gett sig på denna leksak? (För så ser jag det. Har det inte i studion utan på vanliga PC:n i köket. Har hittills svårt att se att jag skulle göra nåt "seriöst" att bygga vidare på.) Detta kanske kan bli en tipsÅtricks-tråd.

  2. #2
    windwind04
    windwind04 är inte uppkopplad
    windwind04s avatar
    Senior
    Jag har kört rätt mycket med Caustic! Slutade för ett tag sedan dock, då jag kände att ljudet inte riktigt var tillräckligt längre.

  3. #3
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Nävisst. Leksak är nog nivån man får tänka, och som sådant är det roligt. Min 5åring här har gjort en del sköna loopar

  4. #4
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    I androidversionen går det att ändra längd om man i ett pattern klickar på "Grid" och sen väljer någon av 0, 2x, 4x, 8x. Kanske funkar det på desktop också?

  5. #5
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    JA DET GICK!!! Precis därför jag startade denna tråd

  6. #6
    windwind04
    windwind04 är inte uppkopplad
    windwind04s avatar
    Senior
    Finns många roliga saker egentligen. Du kan t.ex köra in en synths ljud i en modulär synth och på så vis lägga på ytterligare effekter, eller använda det för modulering inom den.

    I pattern-sequencern går det att stänga av the grid och placera noter var som. Automatisering finns både på 'song'-nivå (sequencerfönstret) och per pattern, och åtminstone den data som ligger i sequencern/arrangemanget går att rita som i vilken DAW som helst, tror man trycker längst upp till vänster för att se de olika spåren och dess automatiserade parametrar. Finns även för mastern.

    edit: finns på patterns med upptäckte jag nu

    Du kan även sätta in 'tempo-keys' för gradvis förändringar mellan olika tempon, eller bara direkthopp. Det görs genom att klicka och hålla inne knappen på tidsmätarn med takterna längst ner. Går även att ploppa in tomma takter (insert).

    Och rita MIDI direkt i arrangerarn kan vara användbart.

  7. #7
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Lite störigt att sånt standardjox som crtl+C, ctrl+X eller deletetangenten inte funkar. Är det också nån inställning jag missat?

  8. #8
    windwind04
    windwind04 är inte uppkopplad
    windwind04s avatar
    Senior
    Tror ej det, det är som utvecklarn har portat allt som det var för touch, dvs bara knapptryck (och hålla inne! kan hitta 'dolda' menyer på så vis) och typ mellanslag för play/paus.

  9. #9
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    OBS! caustic hemsida är full av spam popups

  10. #10
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Jag kör Opera med annonsblockering på och har inte sett en opåkallad popup eller annons på flera år.

Liknande ämnen

  1. http://www.singlecellsoftware.com/caustic
    Av freddy_n i forum Övrig mjukvara
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-09-14, 12:29
  2. Nu finns Aphex Twin - Caustic Window ute
    Av inget i forum Skivor & artister
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-06-25, 22:37
  3. Caustic Window test press för 13500 dollars
    Av peter4 i forum Skivor & artister
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-04-11, 17:11
  4. caustic 3
    Av my03 i forum Nyheter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-01-27, 10:45
  5. Caustic - Musikapp till Android-telefoner
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 23:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •