Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 SistaSista
Resultat 241 till 300 av 337

Ämne: Elektron Model:Cycles

  1. #241
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker den känns väldigt mycket som en machinedrum-light (men med bättre sequencer...)
    Ja, som en Machinedrum med endast FM-maskinen - olika typer av trummor med anpassade parametrar. Men ovanpå det har man desto fler features att tweaka per instrument i MD:n jämfört med cykeln men sequencern är å andra sidan simplare.

  2. #242
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Det finns nog möjligheter för OS-uppdateringar, har hört att det ofta kommer en och annan sådan med buggfixar och förbättringar. Ibland i alla fall. Har inte sett någon till Sidstation på många år nu.

  3. #243
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av KungKrille Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, som en Machinedrum med endast FM-maskinen - olika typer av trummor med anpassade parametrar. Men ovanpå det har man desto fler features att tweaka per instrument i MD:n jämfört med cykeln men sequencern är å andra sidan simplare.
    Enligt reviewen på engadget så är den snarare en light version utav digitones FM-motor. Med färdiga algo combos istället för att skapa egna från scratch. Men digitone lär ju vara baserad i nedstigande led på Machinedrum kanske?

  4. #244
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Enligt reviewen på engadget så är den snarare en light version utav digitones FM-motor. Med färdiga algo combos istället för att skapa egna från scratch. Men digitone lär ju vara baserad i nedstigande led på Machinedrum kanske?
    Om inte jag missförstått det hela så finns det ingen koppling till Digitone, och Digitone lär vara helt fristående från Machinedrum också. FM är inte direkt rocket science, så sett. Det kluriga är interfacet. Och i Cycles fall, snygga tillämpningar för ändamålet.

  5. #245
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om inte jag missförstått det hela så finns det ingen koppling till Digitone, och Digitone lär vara helt fristående från Machinedrum också. FM är inte direkt rocket science, så sett. Det kluriga är interfacet. Och i Cycles fall, snygga tillämpningar för ändamålet.
    Indeed tänkte att review lirarna borde blivit briefade när de fått review exemplaren. Men de kan ju ha fel så klart. Hade Machinedrum också färdiga algos/machines? Eller både och?
    Senast redigerat av Anubis den 2020-02-28 klockan 19:10.

  6. #246
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Enligt reviewen på engadget så är den snarare en light version utav digitones FM-motor. Med färdiga algo combos istället för att skapa egna från scratch. Men digitone lär ju vara baserad i nedstigande led på Machinedrum kanske?
    Den är på sätt och vis mer avancerad än Digitones motor då den (MC) är så pass applicerad (ex Kick, Snare osv)
    Max antal operatorer och underliggande teknik är fortfarande samma som Digitone, men varje maskin i Cycles är en hyperspecifik routing av det systemet, med lite extra tricks i rockärmen. Till exempel har Cycles envelopes som beter sig som transient shapers i vissa fall (Kick) för att få till rätt stuns i saker. Vissa motorer har ett inbyggt filter, vissa har olika vågformer för att få till komplexa klanger.

    Det är alltså inte så enkelt att varje maskin är en algoritm, utan varje maskin är som ett helt system som struktureras om när du byter. Rattarna som styr det systemet (De fyra) är djupa macromappningar som påverkar sjukt många parametrar under huven för att förändra rösten på ett dynamiskt och intressant sätt.

    Så vissa saker går inte riktigt att göra med en Digitone, men den har så klart många magnituder större bredd överlag.

  7. #247
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Krukan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dlx i Stockholm verkar har en inne enligt inlägg på sociala medier. Kanske bara demoex?

    Edit:

    Länk:
    https://www.facebook.com/dlxmusicsto...4067563666190/
    Jag beställde från DLX men dom hade inget datum satt på sidan tidigare. (Var därför jag undrade ) Hursomhelst fick jag SMS och var jag och hämtade ut min i butiken förut. Var typ 4 andra där som hämtade under tiden jag var där också hehe..

  8. #248
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den är på sätt och vis mer avancerad än Digitones motor då den (MC) är så pass applicerad (ex Kick, Snare osv)
    Max antal operatorer och underliggande teknik är fortfarande samma som Digitone, men varje maskin i Cycles är en hyperspecifik routing av det systemet, med lite extra tricks i rockärmen. Till exempel har Cycles envelopes som beter sig som transient shapers i vissa fall (Kick) för att få till rätt stuns i saker. Vissa motorer har ett inbyggt filter, vissa har olika vågformer för att få till komplexa klanger.

    Det är alltså inte så enkelt att varje maskin är en algoritm, utan varje maskin är som ett helt system som struktureras om när du byter. Rattarna som styr det systemet (De fyra) är djupa macromappningar som påverkar sjukt många parametrar under huven för att förändra rösten på ett dynamiskt och intressant sätt.

    Så vissa saker går inte riktigt att göra med en Digitone, men den har så klart många magnituder större bredd överlag.
    Grymt! Som sagt man får verkligen intrycket av att det ligger mycket tanke bakom Cycles. Det är häftigt när tillverkare kan använda sin samlade erfarenhet och vidareutveckla koncept med sin ”DNA-bank”. Avknoppningar som blir något nytt och särpräglat. Den känns väldigt inspirerad och genomtänkt. Blir väldigt nyfiken på vad de kan tänkas jobba på i premiumsegmentet bakom kulisserna.

    Och förhoppningsvis även att de jobbar på ytterligare medlemmar till Model familjen.

    Jag personligen föredrar när tillverkare släpper såhär helt nya koncept/maskiner. Lite tveksam till Elektrons dyrare maskiner just pga att de ofta släpper MK2 varianter. Blir lite iphone uppgradering av det hela. Med det inte sagt att jag utesluter MK2 varianter på model serien, men det skulle inte kännas lika surt pga priset.

  9. #249
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    "6 × Audio tracks (all of which may be used as MIDI tracks as well)"

    Betyder det att varje spår är audio eller midi, eller att man kan köra 6 audiospår och 6 midispår samtidigt?

  10. #250
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    De lirar fint tillsammans, sjukvårdsmaskinerna.


    https://youtu.be/ojKcus08xbY

  11. #251
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De lirar fint tillsammans, sjukvårdsmaskinerna.


    https://youtu.be/ojKcus08xbY
    Schysst hihat, är den på model samples? OH dvs

  12. #252
    eangman
    eangman är inte uppkopplad
    eangmans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "6 × Audio tracks (all of which may be used as MIDI tracks as well)"

    Betyder det att varje spår är audio eller midi, eller att man kan köra 6 audiospår och 6 midispår samtidigt?
    Sequencern har 6 spår som kan vara antingen audio eller både audio och MIDI. Enkelt sett så kan man säga att Note, Note length och Velocity från sequencern även skickas över MIDI om du vill det. Du kan slå på och av den här funktionen för varje spår. Sequencern triggar alltså alltid den interna ljudmotorn. Vill man inte lyssna på den så får man dra ner volymen på det spåret.
    Senast redigerat av eangman den 2020-02-28 klockan 22:18.

  13. #253
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den är på sätt och vis mer avancerad än Digitones motor då den (MC) är så pass applicerad (ex Kick, Snare osv)
    Max antal operatorer och underliggande teknik är fortfarande samma som Digitone, men varje maskin i Cycles är en hyperspecifik routing av det systemet, med lite extra tricks i rockärmen. Till exempel har Cycles envelopes som beter sig som transient shapers i vissa fall (Kick) för att få till rätt stuns i saker. Vissa motorer har ett inbyggt filter, vissa har olika vågformer för att få till komplexa klanger.

    Det är alltså inte så enkelt att varje maskin är en algoritm, utan varje maskin är som ett helt system som struktureras om när du byter. Rattarna som styr det systemet (De fyra) är djupa macromappningar som påverkar sjukt många parametrar under huven för att förändra rösten på ett dynamiskt och intressant sätt.

    Så vissa saker går inte riktigt att göra med en Digitone, men den har så klart många magnituder större bredd överlag.
    Menmen, om man killgissar att det bara är förenklad mnm-fm då??

  14. #254
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Fula som stryk, fy fan alltså. Den displayen med kass upplösning på det... Elektron gänget, om ni läser - vi behöver en digital trummis! Gör den i Digi' format!

  15. #255
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Menmen, om man killgissar att det bara är förenklad mnm-fm då??
    How much FM do you need?

  16. #256
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Har Rytm någon fm-motor av liknande slag som denna?

  17. #257
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Chord-maskinen i den här är dessutom inte fm men en wave-table-synth om jag förstått saken rätt. På denna är dock två av edit-rattarna dedikerade till att manipulera vilket accord som ska spelas och ändast två av rattarna förändrar timbren. (Med reservation att jag gärna skulle jobba för Elektron och att jag bara extrapolerar information från q and a med Ess)

  18. #258
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har Rytm någon fm-motor av liknande slag som denna?
    Det finns ju FM-maskiner men om dom är särskilt lika vågar jag inte svara på. Misstänker att dom inte är det.

  19. #259
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    I rytm så är det analoga maskiner, både MC och MD har FM-maskiner som täcker ett större område än de i rytm. MD har även annan syntes än bara FM.

  20. #260
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Ok, nu börjar det bli jobbigt. (Kanske bara presets detta iofs!)


    https://youtu.be/lzs4TWTU_ns
    Senast redigerat av HEK den 2020-02-29 klockan 13:06.

  21. #261
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Vilken grej!1 Riktigt kul burk! Låter riktigt bra också.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	8908B9C5-FABF-4526-ADA7-ECE53A734169.jpeg 
Visningar:	36 
Storlek:	96,8 KB 
Id:	92359

  22. #262
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken grej!1 Riktigt kul burk! Låter riktigt bra också.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	8908B9C5-FABF-4526-ADA7-ECE53A734169.jpeg 
Visningar:	36 
Storlek:	96,8 KB 
Id:	92359
    Kan den låta som en FB-01:a?

  23. #263
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken grej!1 Riktigt kul burk! Låter riktigt bra också.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	8908B9C5-FABF-4526-ADA7-ECE53A734169.jpeg 
Visningar:	36 
Storlek:	96,8 KB 
Id:	92359
    Jepp. Lutar åt att jag köper en när jag har skickat en liten faktura i dagarna. Den är lite begränsad så velat mellan den eller digitone, men priset och midit får avgöra för jag vill ha en soffsynt NU (snart). Lite synd att den är monofon, och ful, men vad fan. Verkar vara ROLIG

  24. #264
    Krukan
    Krukan är uppkopplad nu
    Krukans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar vara ROLIG
    Precis! Det blir nog en här också. Får komplettera Analog Four och mikrofreaken. Tänkte även sätta den i händerna på kidsen och se om det klickar. De får ialla fall klistra lite klistermärken....

  25. #265
    tbox
    tbox är inte uppkopplad
    tboxs avatar
    Senior
    Har ju av naturliga skäl (jobbar också på Elektron) haft tillgång till maskinen ett tag och passade häromdagen på att se hur man kunde skapa ett lite mer orkestralt/pop-arr på den tillskillnad från det mer beat-orienterade som oftast kanske görs. Postade nyss en Billie Eilish-cover jag gjorde på den - här: [Model:Cycles -cover] Billie Eilish "No Time to Die"
    Mycket Chord-machine, vänd och vriden på i denna

  26. #266
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tbox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har ju av naturliga skäl (jobbar också på Elektron) haft tillgång till maskinen ett tag och passade häromdagen på att se hur man kunde skapa ett lite mer orkestralt/pop-arr på den tillskillnad från det mer beat-orienterade som oftast kanske görs. Postade nyss en Billie Eilish-cover jag gjorde på den - här: [Model:Cycles -cover] Billie Eilish "No Time to Die"
    Mycket Chord-machine, vänd och vriden på i denna
    Intressant ska lyssna. Då du jobbar på Elektron kanske du kan bringa lite klarhet i vilken annan Elektron produkt som FM i Cycles har mest släktskap med? Är den sprungen ur Digitone eller någon av de äldre burkarna? Eller "något helt från scratch"? I den mån någon produkt kan anses vara något helt fristående, då alla framsteg i någon mån bygger på tidigare erfarenheter.

  27. #267
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant ska lyssna. Då du jobbar på Elektron kanske du kan bringa lite klarhet i vilken annan Elektron produkt som FM i Cycles har mest släktskap med? Är den sprungen ur Digitone eller någon av de äldre burkarna? Eller "något helt från scratch"? I den mån någon produkt kan anses vara något helt fristående, då alla framsteg i någon mån bygger på tidigare erfarenheter.
    Se mitt svar längre upp i tråden. :-)
    (Den är närmast Digitone helt enkelt)

    Det är verkligen inte likt MNM-FM för övrigt (oljud!!), Monomachine har linjär FM.

  28. #268
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Lät väldigt MD om vissa ljud, inte så konstigt. De var bra redan då.

  29. #269
    tbox
    tbox är inte uppkopplad
    tboxs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant ska lyssna. Då du jobbar på Elektron kanske du kan bringa lite klarhet i vilken annan Elektron produkt som FM i Cycles har mest släktskap med? Är den sprungen ur Digitone eller någon av de äldre burkarna? Eller "något helt från scratch"? I den mån någon produkt kan anses vara något helt fristående, då alla framsteg i någon mån bygger på tidigare erfarenheter.
    Ess svarar ju rätt detaljerat på den frågan här ovan angående FM & Digitone, men visst har alla burkar mer eller mindre släktskap med varandra, ända sedan Machinedrum med dess sequencer, parameterlåsningskonceptet etc. Och naturligtvis då dess systerprodukt Model:Samples i detta fall.

  30. #270
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tbox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ess svarar ju rätt detaljerat på den frågan här ovan angående FM & Digitone, men visst har alla burkar mer eller mindre släktskap med varandra, ända sedan Machinedrum med dess sequencer, parameterlåsningskonceptet etc. Och naturligtvis då dess systerprodukt Model:Samples i detta fall.
    Bra då är den saken ur världen anledningen till att jag undrar är för att i denna review:


    https://youtu.be/xa61u18lFdI

    Så går de in i ganska mycket detalj kring hur den är baserad på Digitone. Känns bra så man vet om deras reviews av synthar/trummaskiner är värda att se i framtiden också. Då engadget inte är en renodlad sån kanal egentligen.

    Men jag gillar formatet på deras reviews som är välproducerade rent visuellt. Och inte för långa heller. Ibland orkar man inte med en 50 minuters loopop review som i princip går igenom varenda parameter. T ex på tunnelbanan
    Senast redigerat av Anubis den 2020-02-29 klockan 19:02.

  31. #271
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om inte jag missförstått det hela så finns det ingen koppling till Digitone, och Digitone lär vara helt fristående från Machinedrum också. FM är inte direkt rocket science, så sett. Det kluriga är interfacet. Och i Cycles fall, snygga tillämpningar för ändamålet.
    Då hade engadget rätt då

  32. #272
    domiag
    domiag är inte uppkopplad

    Senior
    Hur är det med Overbridge?

  33. #273
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Se mitt svar längre upp i tråden. :-)
    (Den är närmast Digitone helt enkelt)

    Det är verkligen inte likt MNM-FM för övrigt (oljud!!), Monomachine har linjär FM.
    fattar jag ju. klart ni använder digitoneteknike(r)n :-)

  34. #274
    readyletsgo
    readyletsgo är uppkopplad nu
    readyletsgos avatar
    Senior

  35. #275
    popstasy
    popstasy är uppkopplad nu
    popstasys avatar
    Veteran
    Beställt! Blev för svår att motstå.
    Hoppas detta kan vara trummisen som uppfyller mina förväntningar på ”konstig trummaskin” som Electribe ER1/Vermona DRM1/Nord drum 2/Volca Drum inte riktigt lyckats uppfylla?

  36. #276
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    en till som gillar konceptet med "machines", har ju en digitone men machines förenklar ju hela fm-havsbruset till en kontrollerad fm-ström, snyggt gjort av elektronerna.


    https://youtu.be/j4wZLebtuCE

  37. #277
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Första testet som downtempo trummaskin, tillsammans med Xaoc Odessa på melodi och Mutable Instrument Rings på bas.


    https://youtu.be/9Z8u9y9mszY

  38. #278
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Sköna små klipp Elektron börjat släppa med reklam för de enskilda ljudmotorerna. Som tydligt visar på bredden av ljud varje ljudmotor kan skapa. Alla ljuden i varje klipp är skapade med samma ljudmotor.


    https://youtu.be/yOCO7_jUP5U


    https://youtu.be/lu97YZJc4WQ

  39. #279
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sköna små klipp Elektron börjat släppa med reklam för de enskilda ljudmotorerna. Som tydligt visar på bredden av ljud varje ljudmotor kan skapa. Alla ljuden i varje klipp är skapade med samma ljudmotor.


    https://youtu.be/yOCO7_jUP5U


    https://youtu.be/lu97YZJc4WQ
    Riktigt bra sätt att göra reklam/dema

  40. #280
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Är MAG magic?

  41. #281
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran

    https://youtu.be/r_KOeZrSk0o

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är MAG magic?
    Menar du stats staplarna som i rpg de visar? I så fall antingen det eller typ magnitude? eller Make Analog Great.

  42. #282
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Ja väldigt snyggt tema å passande visuals. Audiovisuell perfektion.

  43. #283
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    https://youtu.be/r_KOeZrSk0o

    - - - Uppdaterad - - -



    Menar du stats staplarna som i rpg de visar? I så fall antingen det eller typ magnitude? eller Make Analog Great.
    Eftersom det är rpg-stats är det väl magi?

  44. #284
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eftersom det är rpg-stats är det väl magi?
    yep så klart de som skapat konceptet kanske är medlemmar på webhallen där är det roliga stats till medlemsavatarerna.

  45. #285
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Modelklippen får mig att tänka på synestesi:

    https://sv.wikipedia.org/wiki/Synestesi

    specifikt förmågan inom synestesi om "att se ljud" eller den om att "höra färger".

    "Synestesi (eller sinnesanalogi eller intersinnessamverkan) är en neurologisk funktionsvariation som innebär att två eller flera sinnen är sammankopplade. Vissa synesteter kan höra färger, andra kan se ljud; symptomen varierar. Uppgifterna om hur stor del av befolkningen som är synesteter varierar, allt mellan 0,001 och 2 % har föreslagits. Synestesi är marginellt vanligare, 6%, hos kvinnor än hos män. Synestesi har visat sig gå igen i familjer, och man tror därför att tillståndet kan ha genetiska orsaker, dock med flera gener inblandade.

    Den vanligaste formen av synestesi är vad som på engelska kallas grapheme-colour, att se olika färger för olika bokstäver eller siffror. Däremot är det motsatta förhållandet, att från en färg se en bokstav eller siffra, sällsynt. I grapheme-colour har varje bokstav alltid samma färg, och den förändras i regel inte med tiden. Det är inte något som synesteten behöver anstränga sig för att komma ihåg; för honom eller henne kan det kännas lika naturligt att femmor är gröna som att himlen är blå."
    Senast redigerat av Anubis den 2020-03-06 klockan 14:08.

  46. #286
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Eller givetvis bara att den som designade claymation animeringen, fått lite inspiration från ”upplevelser”

    Undrar förresten om det är äkta claymation med lera, eller simulerat med 3D-mjukvara? Virtual Analog

    Tänker alltså på de originalvideos vars visuella koncept fortlever i modelklippen:


    https://youtu.be/KtkLYPq-LEQ


    https://youtu.be/DDQD4cFrVzU
    Senast redigerat av Anubis den 2020-03-06 klockan 14:21.

  47. #287
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    blir bara mer sugen på en monomachine av dethär.

  48. #288
    eangman
    eangman är inte uppkopplad
    eangmans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller givetvis bara att den som designade claymation animeringen, fått lite inspiration från ”upplevelser”
    Önskar att jag kunde visa sig de animationer som bedömdes vara lite väl out there för att användas
    Senast redigerat av eangman den 2020-03-06 klockan 23:35.

  49. #289
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    blir bara mer sugen på en monomachine av dethär.
    Varför inte 2?

    https://youtu.be/F2CJB8XW-wc

  50. #290
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    blir bara mer sugen på en monomachine av dethär.
    Alla Elektronare verkar bli klassiker!

  51. #291
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av eangman Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Önskar att jag kunde visa sig de animationer som bedömdes vara lite väl out there för att användas
    Låter spännande vad heter studion/reklambyrån som gjort animationerna?

  52. #292
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter spännande vad heter studion/reklambyrån som gjort animationerna?
    https://www.instagram.com/avvikandebeteende/

  53. #293
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Coolt där finns en av modelklippen som inte lagts ut ännu på Elektrons youtube:

    https://www.instagram.com/p/B9W2OfeJ...d=eirne1hds4pq

    På Elektrons youtube så har de idag lagt till ett nytt modellklipp:


    https://youtu.be/P2HyxZo2J3c

  54. #294
    minka
    minka är uppkopplad nu

    Senior
    Fyller på (edit: var väldigt lite Cycles : )

    <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/KMoQO2t7O5s" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
    Senast redigerat av minka den 2020-03-07 klockan 22:38.

  55. #295
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Han får det att verka så lätt...


    https://youtu.be/PT2V9TWds70

    https://youtu.be/PT2V9TWds70

  56. #296
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Mycket bra och användbara ljud för pengarna helt klart. Framtidens TR-909.

  57. #297
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Uj va faktaspäckad Q&A på Elektronauts om arbetet bakom Model: Cycles

    https://www.elektronauts.com/t/model-cycles-q-a/122712

    Två intressanta lösryckta citat:

    Citat 1 om trummodellen.
    ” The Kick drum is inspired by classic drum machines but with some FM sprinkles. It started off a bit wilder, with a ratio control and stuff, but Tone is so much better for that and I wanted the Kick drum to be fool-proof and always sound fat and punchy. Plus, having the setup it currently has is super specific and allows for some very cool ticks. I think there is so much more to FM than what you would expect, so having the triangular waveform shaping that goes to feedback is kind of unique and something I think sounds really good. Can’t do that on the Digitone!”

    Citat 2 mer generellt om arkitekturen.
    ” 4 Operators are a very good amount I think, it’s a perfect balance between easy to handle and versatility. Add different waveforms to the mix and some other tricks, not really necessary to go above unless you want to do some very specific things.

    The FM is not FM at all; it’s phase modulation just like the Yamaha stuff etc. PM has many advantages, but the biggest one is the possibility of doing feedback without detuning the sound.”
    Senast redigerat av Anubis den 2020-03-08 klockan 16:32. Anledning: Rätt länk nu

  58. #298
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alla Elektronare verkar bli klassiker!
    Tja. Den är den enda i samma fantastiskt snygga och robusta format som min MD också låter den najs.

  59. #299
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran

  60. #300
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Uj va faktaspäckad Q&A på Elektronauts om arbetet/designen bakom Model: Cycles

    https://www.elektronauts.com/t/the-b...a/57668?page=5

    [...]
    Hade du en dold agenda med att smyga in en länk till en b*hringer-bash-tråd?

    https://www.elektronauts.com/t/model-cycles-q-a/122712

Liknande ämnen

  1. Elektron Model:Samples
    Av Katzenjammer i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 260
    Senaste inlägg: 2021-04-04, 21:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •