Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 88

Ämne: Behringer DAW

  1. #1
    barockugglan
    barockugglan är inte uppkopplad
    barockugglans avatar
    Veteran

    Behringer DAW

    Såg just detta på facebook.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	dawringer.PNG 
Visningar:	12 
Storlek:	168,2 KB 
Id:	91598

  2. #2
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    You need a logic reason to perform as cue base in studio one!

  3. #3
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    You need a logic reason to perform as cue base in studio one!
    ..and be able to negotiate with a LUNAtic.

  4. #4
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Men lägg tid och resurser på rätt ställe. Skaffa ett UX-team.

  5. #5
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Japp, HELT ointressant med ännu en DAW.
    Senast redigerat av Firechild den 2020-01-24 klockan 10:26.

  6. #6
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Number one feature: Can be used for DAW-less jams.

  7. #7
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men lägg tid och resurser på rätt ställe. Skaffa ett UX-team.
    Eller hur!

  8. #8
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    But why liksom. Känns ju så onödigt.

  9. #9
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Det var ju bara en allmän fråga till deras följare. Så inte direkt en nyhet. Responsen var ungefär som här. De flesta ville att de skulle fokusera på hårdvara. Är väl ett bra tag sen de postade detta dessutom?

    Admod, flytta gärna till Övrig mjukvara eller likande.

  10. #10
    buoyfriend
    buoyfriend är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Behringer Audacity

  11. #11
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var ju bara en allmän fråga till deras följare. Så inte direkt en nyhet. Responsen var ungefär som här. De flesta ville att de skulle fokusera på hårdvara. Är väl ett bra tag sen de postade detta dessutom?

    Admod, flytta gärna till Övrig mjukvara eller likande.
    Nej, den här kom upp på Behringers FB idag. Tidigare har dom väl frågat om dom ska göra en, nu frågar dom om vilka funktioner man vill ha. Så dom verkar vara inne på att göra en.

    Men när det gäller DAW så ska det ju mycket till för att man ska byta från en inarbetad. Ett mycket lägre pris räcker nog inte långt då.
    Men det är klart, det gäller ju de som har hållit på ett tag, det kommer ju nya användare hela tiden också förhoppningsvis, så om Behringer har en lika bra och avancerad DAW som dom andra stora, men till en femtedel av priset, kanske dom skulle sälja en del.

  12. #12
    barockugglan
    barockugglan är inte uppkopplad
    barockugglans avatar
    Veteran
    Det blir svårt att konkurrera med Reaper om priset. Jag har svårt att se en nisch i marknaden som inte redan är tagen. En extremt lättanvänd, fast med alla funktioner som alla vill ha, och gratis?

    (Och zero-latency tracking.)

  13. #13
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, den här kom upp på Behringers FB idag. Tidigare har dom väl frågat om dom ska göra en, nu frågar dom om vilka funktioner man vill ha. Så dom verkar vara inne på att göra en.

    Men när det gäller DAW så ska det ju mycket till för att man ska byta från en inarbetad. Ett mycket lägre pris räcker nog inte långt då.
    Men det är klart, det gäller ju de som har hållit på ett tag, det kommer ju nya användare hela tiden också förhoppningsvis, så om Behringer har en lika bra och avancerad DAW som dom andra stora, men till en femtedel av priset, kanske dom skulle sälja en del.
    Nej, det är exakt samma som de postade i början av december.

  14. #14
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Det är viss skillnad på att bygga analoga grejer i kinafabriker och att koda ihop ett daw til lågpris.
    Skulle vara om de köper nåt befintligt och rebrandar?

  15. #15

    Veteran
    Wing + DAW = ZeroLatency recording!

  16. #16
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av barockugglan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det blir svårt att konkurrera med Reaper om priset. Jag har svårt att se en nisch i marknaden som inte redan är tagen. En extremt lättanvänd, fast med alla funktioner som alla vill ha, och gratis?

    (Och zero-latency tracking.)
    Det löser dom nog lätt genom att stämma reaper för något.

  17. #17
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Dom tar väl Ardour och klistrar in BEHRIN~1.BMP som logga och stämmer alla upphovsrättsägare som börjar bråka.

  18. #18
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Cakewalk är numera helt gratis med uppdateringar varje kvartal och fungerar super.
    De kanske menar en MPC?

    https://www.bandlab.com/products/cakewalk
    Senast redigerat av synthboy den 2020-03-09 klockan 09:57.

  19. #19
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Jag hoppas verkligen att Behringer gör detta, och att de allokerar så mycket resurser som över huvud taget möjligt till projektet. Helst alla befintliga resurser i typ 4-6 år.

    Kom igen Berra, här är inga ambitioner för små! Software är det nya hardware! You can do it!
    The DAW to end all DAWs!

  20. #20
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    [admod]

    Flyttad till övriga DAW. När det finns nå't handgripligt kring projektet kan det få dyka upp i nyheter igen.

  21. #21
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Tio år senare är alla DAWs borta utom Bro Tools som direkt copyrightar och lägger upp vår musik på den enda streamingtjänst som finns kvar, Ulify.

  22. #22
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tio år senare är alla DAWs borta utom Bro Tools som direkt copyrightar och lägger upp vår musik på den enda streamingtjänst som finns kvar, Ulify.
    Bro Tools låter så ostigt att det nästan känns rimligt!

    bonusförslag: Bison

  23. #23
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tio år senare är alla DAWs borta utom Bro Tools som direkt copyrightar och lägger upp vår musik på den enda streamingtjänst som finns kvar, Ulify.
    Bro Tools låter bra!
    BuBase och Blogic låter avsevärt sämre.

  24. #24
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Blableton Lulive

  25. #25
    barockugglan
    barockugglan är inte uppkopplad
    barockugglans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    [admod]

    Flyttad till övriga DAW. När det finns nå't handgripligt kring projektet kan det få dyka upp i nyheter igen.
    Tack.

  26. #26
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Cakewalk är numera helt gratis med uppdateringar varje kvartal och fungerar super.
    De kanske menar en MPC?
    Vet du om den kan öppna, eller importera, gamla WRK-filer? Alltså gamla-gamla Cakewalk-projekt.

  27. #27
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    goDAWful idea!

    Fast man vet ju aldrig UliBase, uLiLogic, Ulireason eller vad den nu kommer att heta kanske ändok blir bra.

  28. #28
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Uli Loops

  29. #29
    kirre777
    kirre777 är uppkopplad nu
    kirre777s avatar
    Veteran
    Kanske kan de lyckas överbrygga skärningspunkten mellan kreativitets- och produktionsverktyg. Kanske finns det ett sätt att ha total överblick samtidigt som man har minutiös kontroll över detaljer. Kanske hårdvara och mjukvarusyntar samexisterar utan att du knappast märker någon skillnad. Kanske finns det AI-funktioner som guidar dig från mix till master. Kanske kan man lämna emuleringsparadigmen för en helt ny approach där de gamla analoga förebilderna tappat sin betydelse.

    Ingen vet.

  30. #30
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    För mig finns inte den perfekta DAW ännu. Vanligen använder jag Live med div. M4L-pluggar så att jag kan få ett kreativt men ändå styrbart arbetsflöde i session view. Men för mig är tyvärr Live rätt begränsad när man vill börja jobba i tidslinjen och jag saknar comping så mycket att jag får ofta starta upp Logic eller Studio One. Nu är jag rätt skeptisk till att en ny DAW skulle bli mitt perfekta verktyg men jag tycker absolut att den finns gott om utrymme för förbättringar och ny försök. Jag tycker exempelvis att Tracktion var rätt spännande när den kom med sitt mixerfria gränssnitt.

  31. #31
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Jag håller med om att de ger sig ut i ett ganska mättat segment.
    Den enda anlednigen till att de skulle göra en DAW är om de gör en Presonus och bygger nåt som integrerar med deras Wing.
    Annars förstår jag inte varför riktigt.

  32. #32
    deadbeats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av barockugglan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såg just detta på facebook.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	dawringer.PNG 
Visningar:	12 
Storlek:	168,2 KB 
Id:	91598
    Har det kommit några intressanta förslag då, i fb-tråden?

  33. #33
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Fullt utbyggd och gratis är nog det enda som skulle ha nån som helst plats i dawdjungeln.

  34. #34
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    En fullfjädrad DAW i hårdvara möjligtvis. Men iPad å andra sidan...

  35. #35
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Rizzo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet du om den kan öppna, eller importera, gamla WRK-filer? Alltså gamla-gamla Cakewalk-projekt.
    Jag kör bara CWP själv men tar jag "open file" så finns CWP CWB WRK MID och BUN med i fil-listan så ja det går (provade en WRK-fil från 2000 nu med enbart ett Wave-spår och det gick).

  36. #36
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran

    Behringer skapar en egen DAW.. nu officiellt!

    Från Behringers FB-sida:
    It’s now official. We will be creating our own Music Tribe DAW.
    This is a massive undertaking, which will take at least 18 months and for that purpose we have now assembled a large development team.
    Our Music Tribe DAW will also include samples and VST’s plus connections to third party VST’s. Our goal is to include the very best features available, including multiple user interfaces for both recording and DJ.
    We would love to develop this together with you and hence encourage you to share your preferred platforms and features so we can consider your input. Our opportunity is that we have no legacy platform to maintain, which will allow us to think “blue sky” and combine the “best of all worlds”.

    Best of all, the DAW will be FREE of charge! Our goal is to empower all musicians to record, mix, edit and publish their music.
    As always thank you so much for all your support and loyalty.

  37. #37
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Ja...behöver världen en till DAW?
    Verkar vara en jäkla massa pengar i daw-businessen eftersom alla börjar göra sin egen...
    Både Behringer och Universal Audios blir ”Gratis” men sedan är det ju in-app försäljning så det klirrar om det.
    Det enda positiva jag ser i det är att det sätter press på befintliga daws, som Pro tools och Logic i mitt all så de blir bättre också. Pro tools har stagnerat rätt rejält de senaste 10 åren men nu kanske det blir fart under galoscherna.

  38. #38
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja...behöver världen en till DAW?
    Verkar vara en jäkla massa pengar i daw-businessen eftersom alla börjar göra sin egen...
    Både Behringer och Universal Audios blir ”Gratis” men sedan är det ju in-app försäljning så det klirrar om det.
    Det enda positiva jag ser i det är att det sätter press på befintliga daws, som Pro tools och Logic i mitt all så de blir bättre också. Pro tools har stagnerat rätt rejält de senaste 10 åren men nu kanske det blir fart under galoscherna.
    Håller med det du skriver.

    ”Gratis” tror jag inte mycket på, man vill såklart ha in pengarna på något sätt. Något är lurt känns det som. Det kanske är en ”molnlösning” där man sparar rubbet på Uli-drive?

  39. #39

    Veteran
    Om B gör en fet integration mot tex the wing så kan det bli en riktig hit tänker jag.

    Pro Tools... ja det känns lite trött.

  40. #40
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om B gör en fet integration mot tex the wing så kan det bli en riktig hit tänker jag.
    Det är ju en poäng förstås.

  41. #41
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Om de tänker till och utvecklar nåt eget kan det säkert bli svinbra då deras målgrupp lär vara sugna på lättanvänt, stabilt och billigt och inte lär ha tålamod med buggar.

  42. #42
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Jag skulle vilja ha en DAW som får allt, vare sig det är hård- eller mjukvara, att synka direkt utan massa inställningar och där allt ligger sampleexakt och med en latency på under 1 ms.

  43. #43
    deleted user
    Önskade varipitch. Att sänka tempo sänker tonhöjden. Negativt tempo är baklänges.

    Rattar för pitch/ hastighet / filter + res / volym / formant / uppspelningsriktning på alla audiospår vore trevligt.

    Smidig intern resample vore kul. Och även från youtubefönster o dyl.

  44. #44
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Blir väl en rip off på på Ableton live eller nåt... med följande stämningar..osv

  45. #45
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Mmm, jag får inte ihop teorierna här helt. En simplifierad DAW till WING låter inte troligt. WING:en är ju gigantisk och komplicerad, full av funktioner. Jag har svårt att se en strippad DAW om den skall vara anpassad efter just den mixern.

    Men men, jag fattar å andra sidan inte varför B alls skall göra en BAW.

  46. #46
    Daionsavage
    Daionsavage är inte uppkopplad
    Daionsavages avatar
    Senior
    Om den har ett telepatisk gränssnitt är jag intresserad.

  47. #47
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Garanterat lockar han över utvecklare, lite Bitwig och Ableton folk. De har säkert lite kod med sig... en omkompilering bara.

    Förstår dock inte varför?

  48. #48
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Jag anar en större tanke bakom projektet... men det är naturligtvis rena gissningar. Varför inte koppla ihop en DAW med en publiceringstjänst för musikanter. Läs Soundcloud, Spotify direkt i din DAW kopplat med ett gemensamt forum... tänk musik-Facebook eller något liknande. Då kan jag förstå varför klienten, DAW:et är gratis därför att man har det större perspektivet i sikte.

  49. #49
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blir väl en rip off på på Ableton live eller nåt... med följande stämningar..osv
    Abehrton Live! det skulle vara helt i linje

  50. #50
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Ingen större tvekan om att Uli vill ha ett finger i varenda musikalisk syltburk som finns. Sen är det rätt uppnbart att Uli gärna vill se sg själv som musikbranschens Steve Jobs och Behringer som Apple. Men tyvärr för Uli så är han och Behringer väldigt långt borta från att någon annan tycker så.
    Skulle själv bli förvånad om B's DAW kommer byggas från grunden upp eller får någon större användarskara bland proffs.

  51. #51
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen större tvekan om att Uli vill ha ett finger i varenda musikalisk syltburk som finns. Sen är det rätt uppnbart att Uli gärna vill se sg själv som musikbranschens Steve Jobs och Behringer som Apple. Men tyvärr för Uli så är han och Behringer väldigt långt borta från att någon annan tycker så.
    Skulle själv bli förvånad om B's DAW kommer byggas från grunden upp eller får någon större användarskara bland proffs.
    Mina tankar gick direkt till Apple. Kommande Behringer-synthar kommer enbart att få ljud ur via deras DAW, typ.

  52. #52
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Önskade varipitch. Att sänka tempo sänker tonhöjden. Negativt tempo är baklänges.

    Rattar för pitch/ hastighet / filter + res / volym / formant / uppspelningsriktning på alla audiospår vore trevligt.

    Smidig intern resample vore kul. Och även från youtubefönster o dyl.
    Kolla in Reaper...

  53. #53
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Behringer har väl gett bort Energy XT tidigare med ljudkort? Gratis räcker inte långt. Reaper kost typ 700kr och kör fullt fungerande demo i evighet, Pengar verkar inte vara ett problem i alla fall för Uli.

  54. #54
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    [admod]

    Slog ihop två trådar om samma sak.

  55. #55
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skulle vilja ha en DAW som får allt, vare sig det är hård- eller mjukvara, att synka direkt utan massa inställningar och där allt ligger sampleexakt och med en latency på under 1 ms.
    Visst är det lite störande att vi kunnat skicka folk till månen i över 50 år, men det fortfarande är ett problem att få två burkar som står bredvid varandra på skrivbordet att vara överens om tempo...

  56. #56
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visst är det lite störande att vi kunnat skicka folk till månen i över 50 år, men det fortfarande är ett problem att få två burkar som står bredvid varandra på skrivbordet att vara överens om tempo...
    Vi kunde skicka folk till månen för 50 år sedan, men inte längre.... utvecklingen går inte alltid framåt.

    Angående DAW tror jag att ett totalt nytänkade vore bra. Jag har kört DAW sedan dess barndom (och Atari innan dess), men det är fortfarande mycket som är för komplicerat, en massa fönster som öppnas och begränsningar. Dock tror jag inte mycket på att Behringer skulle skapa något nytt, det gör antagligen en "best off" av vad som finns på marknaden.

  57. #57
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vi kunde skicka folk till månen för 50 år sedan, men inte längre.... utvecklingen går inte alltid framåt.
    Nåja, men det beror främst på att det inte finns något intresse för att skicka folk till månen, knappast att den tekniska utvecklingen backat. Fanns intresset skulle vi kunna. Att landa en obemannad farkost på en asteroid t ex lär ha varit många storhetsgrader svårare än att åka till månen, och det gick relativt nyligen.

  58. #58
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Vi har inte varit på månen. Men åter till Behringers DAW.

  59. #59
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har inte varit på månen. Men åter till Behringers DAW.
    Fxd.

  60. #60
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fxd.
    :-D

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-07-30, 07:19
  2. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •