Sidan 1 av 5 1 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 271

Ämne: Sequential Pro 3

  1. #1
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran

    Sequential Pro 3

    Äntligen en liten teaser...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	4D3DD5D1-4F13-43E8-A929-14C56A6C4679.jpeg 
Visningar:	96 
Storlek:	64,2 KB 
Id:	91346
    Senast redigerat av Framerate den 2020-01-14 klockan 10:38.

  2. #2
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Man verkar kunna fälla upp fronten.
    Senast redigerat av Amonhoteph den 2020-01-14 klockan 08:45.

  3. #3
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Gillar att den har rattar som mer påminner om Mopho/Tempest.

    Kul med något nytt från Dave Smith. Förra året kom ingenting, så det är ett tag sedan. Prophet X var lite för dyr och Rev2 lite för lik P08.

  4. #4
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Frågan är - vad vill vi ha då? Tycker själv oberheim OB6 är den optimala Sequential (!) Vad kan de göra som är bättre i sin nuvarande "retro-new" hårdvara som inte är för dyr och inte gör kopia på sig själv. Prophet X var ju ändå på något sätt nyskapande i sin hybridform. Vad skulle få dig att lägga ut 20 loppor på en ny Dave-synth?

  5. #5
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag har faktiskt ingen åsikt - jg har aldrig riktigt lyckats bonda med Daves maskiner (mest filtret) så jag har heller inga "förhoppningar" Rent generellt är syntmarknaden så toppfylld just nu så man går ju inte direkt och känner att det finns ett skriande behov av något

    MEN - en analog FM-synt skulle vara kul!

    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Frågan är - vad vill vi ha då? Tycker själv oberheim OB6 är den optimala Sequential (!) Vad kan de göra som är bättre i sin nuvarande "retro-new" hårdvara som inte är för dyr och inte gör kopia på sig själv. Prophet X var ju ändå på något sätt nyskapande i sin hybridform. Vad skulle få dig att lägga ut 20 loppor på en ny Dave-synth?

  6. #6
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Något polyfoniskt Pro 2’aktigt som har både digitala osc samt VCO. Exempelvis. Räcker med fyra röster.

  7. #7
    Aerobics
    Aerobics är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Något polyfoniskt Pro 2’aktigt som har både digitala osc samt VCO. Exempelvis. Räcker med fyra röster.
    Det har dem väl gjort, poly evolver? :- )

  8. #8
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Aerobics Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det har dem väl gjort, poly evolver? :- )
    Nära, men ändå långt ifrån. Filtersektionen på Pro 2 är ju helt underbar. Prophet 5 & SEM ihoptrasslat.

    Men absolut, en Polyevolver med filtersektionen från Pro 2 och VCO istf DCO. Klart!

  9. #9
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Jag skulle vara vädigt förvånad om de skulle göra en poly under namnet Pro-3. Parafonisk -absolut- men inte en riktig poly.

    Trevligt med en vinklingsbar kontrollpanel a la Minimoog iaf!

  10. #10
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man verkar kunna fälla upp fronten.
    En Waldorf Wave klon kanske?

    Sequential har registrerat namnet "Pro-3" i höstas samt slutat tillverka Pro-2 så det är nog den naturliga uppföljaren.
    Jag hoppas att den är tillräckligt prisvärd, nyskapande och intressant för att kunna sälja i det stora överflöd av intressanta synthar som kommit det senaste halvåret.

  11. #11
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skulle vara vädigt förvånad om de skulle göra en poly under namnet Pro-3. Parafonisk -absolut- men inte en riktig poly.
    Nä, det tror inte jag heller. Men fyra VCO och fyra digitala samtidigt hade varit nice. Parafoniskt.

  12. #12

  13. #13
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Mmm... "mehr Knöpfe"... Mmm... *dregel*

  14. #14
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Lite spexig sampling i nå'n pro-2-aktig förpackning? De kan väl rida lite på den vågen. Hårdvara och best of all worlds. Uli är ju inte där riktigt (än). Prophet 2000 som version 2.0 kanske: Prophet 2020 Det hade jag tyckt vara lite intressant.

    edit: Där hann det komma mer!

  15. #15
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Verkar som att det är två analoga och en digital oscillator. Den har tre filter (Prophet 6, OB6, ladder) men endast ett kan vara aktivt åt gången.

  16. #16
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Attans, men den kommer ju att bli extremt dyr - så ingen idé jag ens funderar på att fundera på den

  17. #17
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Attans, men den kommer ju att bli extremt dyr - så ingen idé jag ens funderar på att fundera på den
    Håller med dig jag.

  18. #18
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    FY SATAN VA SNYGG <3 (dregel)

    Så mycket häftiga grejor som kommer 2020 och jag känner att jag har alldeles för lite pengar (måste prata med chefen).
    "I want it all, I want it all, I want it all, and I want it now"


    https://youtu.be/7JB8xizXnT0

  19. #19
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Fan vad rattar!

    Undrar när jog-wheel och LCD-display kommer tillbaka. Moog Source, SX240 och Poly 61, allt är förlåtet!

  20. #20
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Tre toners parafoni, men då med två VCO och en digital alltså? Då ersätter den iaf inte en Pro 2. Bra.

  21. #21
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Nä den här verkar lite mindre tänkt som en parafonisk synt som man kan spela ackord med (hjälpligt), den här blir mer en renodlad monosynth. Den har ju lite kortare keyboard än Pro-2 också, bara tre oktaver istf 3 och en halv.

  22. #22
    android
    android är uppkopplad nu
    androids avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den har tre filter (Prophet 6, OB6, ladder) men endast ett kan vara aktivt åt gången.
    But why??

  23. #23
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av android Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    But why??
    Sparar in rätt mycket i hårdvaran antar jag. Behöver inte separat styrning av varje enskilt filter, behöver ingen routing kring hur filtren skall kopplas (serie/parallell med tre filter, många möjligheter). Antar att tanken var "det gör synten bara dyrare utan att tillföra särskilt mycket för en normal användare".

    That's when I reach for my modular!

  24. #24
    android
    android är uppkopplad nu
    androids avatar
    Veteran
    Jo, så är det ju förstås. Känns bara lite knasigt när det finns tre separata filterkretsar i burken att bara kunna använda en åt gången...

    Och precis, en bra anledning att kunna strunta i denna och köra vidare med mina två gyllene e:n (Evolver och Euro).

  25. #25
    eangman
    eangman är inte uppkopplad
    eangmans avatar
    Veteran
    Det är som en konspiration. Dagen efter jag lägger upp min Nord Wave till försäljning så annonseras uppföljaren. Nu, två dagar senare så kommer uppföljaren på Pro-2an som jag också skall sälja Nåja, Pro-3 har åtminstone inte 5 envelops, 4 oscillatorer, 4 LFOs, två parallella/seriella filter osv osv.... Pro-2 är fortfarande kung i "lök på laxen"-segmentet

  26. #26
    android
    android är uppkopplad nu
    androids avatar
    Veteran
    För de icke-germanerna kanske man kan förtydliga att det även står i artikeln att det kommer två olika versioner, en special edition med vinklingsbar panel och en vanlig.

  27. #27
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Att använda båda filtren parallellt eller seriellt är ju det fina med Pro 2. Sen är den lätt att använda tillsammans med externa oscillatorer dessutom. Kör min Boog med MIDI genom external audio in och det är ju nästan som att ha tre VCOer i sin Pro 2. Sparar patcher som vanligt och får nästan alla möjligheter med AT, delay, dist etc...

    Pro 3an är en helt annan synt, men den låter säkert jäkligt bra! Och snygg! Nästan mer som en Toraiz AS-1 med extra allt, vilket verkligen inte är så dumt!

  28. #28
    303
    303 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Älskar DSI, men pro-3 känns lite som ett steg tillbaka och hamnar i ett segment med väldigt hård konkurrens. Pro-2 har ju specs som ingen annan har nästan.

  29. #29
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av android Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Känns bara lite knasigt när det finns tre separata filterkretsar i burken
    Gör det det då? Eller finns det en krets med listig styrbar konfiguration...

  30. #30
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Tycker den ser ut lite som Frankensteins monster. Ett hopplock av delar från olika modeller och tillverkare. Ser helt ok ut. Men inget wow, vad snyggt i mitt tycke.

  31. #31
    android
    android är uppkopplad nu
    androids avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gör det det då? Eller finns det en krets med listig styrbar konfiguration...
    Ah, ingen aning om det är möjligt.

  32. #32
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker den ser ut lite som Frankensteins monster. Ett hopplock av delar från olika modeller och tillverkare. Ser helt ok ut. Men inget wow, vad snyggt i mitt tycke.
    Jag kan tycka att det är förvånansvärt mycket influenser från Moog men rent ergonomiskt är det ju trevligt med en lutande panel. I min setup så har jag dock ändå en behaglig lutning på min Pro-2.

  33. #33
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av eangman Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är som en konspiration. Dagen efter jag lägger upp min Nord Wave till försäljning så annonseras uppföljaren. Nu, två dagar senare så kommer uppföljaren på Pro-2an som jag också skall sälja Nåja, Pro-3 har åtminstone inte 5 envelops, 4 oscillatorer, 4 LFOs, två parallella/seriella filter osv osv.... Pro-2 är fortfarande kung i "lök på laxen"-segmentet
    Snälla, kan du inte sälja en Machinedrum MKII? Så kommer Elektron automatiskt med MD MKIII!

  34. #34
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av 303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Älskar DSI, men pro-3 känns lite som ett steg tillbaka och hamnar i ett segment med väldigt hård konkurrens. Pro-2 har ju specs som ingen annan har nästan.
    Verkligen. Förstår inte tänket bakom denna alls...den enda förbättringen mot Pro 2 är att det finna avstängningsknapp för effekterna... men annars?!?!
    Avskyr också det där med att ha en extra stor knob för cutoff precis som Novation.....känns som 90-tals groovbox som säger vad du skall vrida... vilket är fånigt på en sån maskin....... en mindre touchstrip en oscillator mindre...dessutom två fattiga analoga oscillatorer i stället för grymma multiwaves.... en LFO mindre och en envelope mindre....?!?!... och ingen filter routing knob...... nä ingen gas på denna alls...håller hårt i min pro 2 ...de kommer att bli eftertraktade med tiden.. ett monster att lita på

  35. #35
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snälla, kan du inte sälja en Machinedrum MKII? Så kommer Elektron automatiskt med MD MKIII!
    DET VORE INTE DUMT!

  36. #36
    eangman
    eangman är inte uppkopplad
    eangmans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snälla, kan du inte sälja en Machinedrum MKII? Så kommer Elektron automatiskt med MD MKIII!
    Lustigt att du skulle säga det. Var faktiskt någon här på jobbet som alldeles nyss föreslog samma sak

  37. #37
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Har svårt att tro att detta ska ses som en ersättare till Pro 2, snarare sin egen grej. Vilket också får mig att tänka att det borde valt ett annat namn. Då skulle t.ex Mopho 2 vara mer logiskt.
    Senast redigerat av eXode den 2020-01-14 klockan 13:34.

  38. #38
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har svårt att tro att detta ska ses som en ersättare till Pro 2, snarare sin egen grej. Vil ket också får mig att tänka att det borde valt ett annat namn. Då skulle t.ex Mopho 2 vara mer logiskt.
    +1

    och gjort den gul så klart.....Dave har blivit feg.....fram med blå och gul....lite grön...

    Knobsen får en ju mer att tänka Mopho key....förövrigt så älskar jag ju Prophet rattarna fattar inte varför de dumpade dom

  39. #39
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Står det ngnstns bekräftat om det är analoga filter? Eller blir det som Korgs Wavestate med digitala emuleringar? Det påverkar troligtvis priset MYCKET

  40. #40
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Står det ngnstns bekräftat om det är analoga filter? Eller blir det som Korgs Wavestate med digitala emuleringar? Det påverkar troligtvis priset MYCKET
    I och med att det är analoga oscillatorer och att det varit deras grej med analoga filtren så är det nog rätt hundra att det är så. Vore ju i och för sig kul om de gick i mot trenden med analoga oscillatorer och digitala filter i stället för tvärt om

  41. #41
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Ingenstans står det uttryckligen att det är analoga filter men allt annat skulle vara total katastrof!

  42. #42
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Vid närmare eftertanke så har den ganska spretig design, som ett mellanting mellan Matrixbrute och Poly D. Ska bli intressant att se standardmodellen, den verkade ha svarta sidor.

  43. #43
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Standardmodellen:



    Listad för 1 599$

    https://www.zzounds.com/item--SEQPRO3

  44. #44
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Det känns mer och mer som en utmanare till MatrixBrute.

    Samma sidoprofil som Altair Estradin 231

  45. #45
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Tänkte på Moog Rogue när jag såg den...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	0E160B24-BAD3-412E-92F4-0EFBCD48AFB9.jpeg 
Visningar:	14 
Storlek:	83,3 KB 
Id:	91357

  46. #46
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Standardmodellen:



    Listad för 1 599$

    https://www.zzounds.com/item--SEQPRO3
    Ser ju mindre och betydligt lättare ut... Moog Rogue/Grandmother/Matriarch style.... hmm


  47. #47
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    En helgrym monosynt är det. Ser fram emot lite reviews.

  48. #48
    belsedub
    belsedub är uppkopplad nu
    belsedubs avatar
    Senior
    Tysken.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	9388CA59-1660-490F-9131-FFEB7DC09BE6.jpeg 
Visningar:	67 
Storlek:	453,4 KB 
Id:	91367

  49. #49
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Den låter faktiskt lite Toraiz AS-1 ibland. Ganska hårda ljud här, men det beror nog mest på den som gjort dem.


    https://youtu.be/vhRvonfyGiE

    https://youtu.be/vhRvonfyGiE

  50. #50
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den låter faktiskt lite Toraiz AS-1 ibland. Ganska hårda ljud här, men det beror nog mest på den som gjort dem.
    Ja, påminner stundtals om min AS-1 men det är kanske inte så konstigt då båda har Prophet 6 filter och antagligen VCOer gemensamt? De hårda ljuden har kanske den digitala oscillatorn inblandad?
    Det här får mig att återigen undra över hur pass underskattad AS-1 är.

  51. #51
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, påminner stundtals om min AS-1 men det är kanske inte så konstigt då båda har Prophet 6 filter och antagligen VCOer gemensamt? De hårda ljuden har kanske den digitala oscillatorn inblandad?
    Det här får mig att återigen undra över hur pass underskattad AS-1 är.
    Pro3 har väl dsposcillatorer, as-1 Har "äkta" vco
    Senast redigerat av valsolo den 2020-01-15 klockan 00:39. Anledning: Hade fel. Bra :)

  52. #52
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Nja, Pro3 har både och:

    Features:
    - Two analog, voltage-controlled oscillators
    - One DSP-based digital oscillator
    - Analog oscillators produce three classic wave shapes: (triangle, saw, pulse) with variable shape modulation/pulse width on each
    - Digital oscillator produce 32 digital wavetables of 16 waves each with wave morphing, plus classic wave shapes (sine, triangle, saw, variable-width pulse) and super saw
    - Digital oscillator 3 can function as an LFO for complex wavetable-based modulation
    - White noise generator
    - Hard sync, per-oscillator Glide, Oscillator Slop
    - 3-voice paraphonic mode with individually-gated envelopes per oscillator
    - Three classic filter types
    - Filter 1 is a 4-pole, 24 dB per-octave, Prophet-6 low-pass filter
    - Filter 2 is a classic, 4-pole, 24 dB per-octave, transistor ladder filter with optional resonance compensation
    - Filter 3 is a 2-pole, 12 db per-octave, OB-6 state-variable filter. It can be continuously varied between low-pass, notch, and high-pass operation, with an optional band-pass mode.
    - Three syncable LFOs with phase offset and slew per LFO
    - Five waveshapes: triangle, saw, reverse saw, square, and S&H
    - Four ADSR envelopes with delay (Filter, VCA, and two Auxiliary envelopes)
    - Envelopes freely assignable to multiple modulation destinations
    - All envelopes can repeat/loop
    - Tuned feedback with Grunge for extra-aggressive tonal destruction
    - Programmable analog distortion

  53. #53
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Bra!

  54. #54
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Avskyr också det där med att ha en extra stor knob för cutoff
    Aaah, det är väl inget som är så härligt som att spela filter med en bjässe till cutoffknob!

  55. #55
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Göran Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aaah, det är väl inget som är så härligt som att spela filter med en bjässe till cutoffknob!
    Tycker om stora och bra rattar till allt.. men just "spela" med cutoffen ser jag mer som just att prompta en viss typ av användning... och i en synth som just har sitt fokus på olika typer av modulering och styrning blir det direkt konstigt.... det är liksom ingen liten technogroovebox du kan ju styra cutoff eller vad som med pressure, touchstrip, modhjul, aftertouch, seq,pedal eller vad du nu önskar med cv eller midi input.... personligen hade jag på en analog synth haft stor ratt på resonansen då det för mig är viktigare att finpilla där..cutoff finns som sagt en myriad andra möjligheter till dynamisk styrning....men i denna handlar det väl ändå om ett värde i viss upplösning då spelar rattstorlek mindre roll...kanske

  56. #56
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker om stora och bra rattar till allt.. men just "spela" med cutoffen ser jag mer som just att prompta en viss typ av användning... och i en synth som just har sitt fokus på olika typer av modulering och styrning blir det direkt konstigt.... det är liksom ingen liten technogroovebox du kan ju styra cutoff eller vad som med pressure, touchstrip, modhjul, aftertouch, seq,pedal eller vad du nu önskar med cv eller midi input.... personligen hade jag på en analog synth haft stor ratt på resonansen då det för mig är viktigare att finpilla där..cutoff finns som sagt en myriad andra möjligheter till dynamisk styrning....men i denna handlar det väl ändå om ett värde i viss upplösning då spelar rattstorlek mindre roll...kanske
    Det är säkert samma skaftdiameter på alla pottar, så man kan flytta den stora ratten till t ex envelope-release om man hellre vill spela på den.

  57. #57
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är säkert samma skaftdiameter på alla pottar, så man kan flytta den stora ratten till t ex envelope-release om man hellre vill spela på den.
    Modulärt tänk!

  58. #58
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Själv stör jag mig enormt på Matrixbrutens pytterattar till filtren.
    Senast redigerat av Amonhoteph den 2020-01-15 klockan 18:02.

  59. #59
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Fan. Jag vill också hitta saker att gnälla över, men misslyckas totalt. Fan! Jäbla smit!

    Ok, nu känns det bättre.

  60. #60
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är säkert samma skaftdiameter på alla pottar, så man kan flytta den stora ratten till t ex envelope-release om man hellre vill spela på den.
    Ha-Ha..tveksamt om den bjässen får plats... tänkte först man kunde byta till samma som de andra men då har man ju en stor målad ringdjävel men nuffror i orange där

Liknande ämnen

  1. Dave Smith Instruments OB-6 (Var: Nytt från DSI/Sequential)
    Av Katzenjammer i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 820
    Senaste inlägg: 2023-09-23, 12:23
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2018-08-27, 21:12
  3. Nytt från Roland?
    Av jazza i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 787
    Senaste inlägg: 2017-05-07, 17:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •