Resultat 1 till 54 av 54

Ämne: Outshape live i Malmö 14/12 OBS full redovisning om inkomst!

  1. #1
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

    Outshape live i Malmö 14/12 OBS full redovisning om inkomst!

    Hej!

    Jag kommer spela på en Octatrack som jag köpt till nypris helt utan rabatt.
    Dessutom kommer jag spela på en Analog Rytm MkII som jag köpte till 15% rabatt. (Denna rabatt har jag redovisat i en annan tråd på forumet)
    En Eventide H9 (eller kanske två) kommer vara med. Dessa har jag betalat nypris för. Det grymma hos Eventide är att om du köper en pedal med alla algoritmer så får du samtliga till uppemot fem pedaler. Personligen har jag nyttjat detta erbjudandet till totalt tre pedaler hittills, men nog har jag tänkt på att göra det tills kvoten är fylld.

    Troligtvis har jag med mig en Korg KaossPad som jag även den köpt ny i butik utan rabatt.
    Keiowas sålde mig en Roland RC-505 för ca 2500 kronor och den följer säkert också med om jag får plats. Det ingick ingen strömförsörjning till RC-505, så den har jag betalat själv. 230 kronor kostade boss-pedalen på 4Sound. Jag har kvittot, men det är några år sedan så jag ber att få återkomma om det är något som önskas.

    Dessutom har jag med mig en TB-303 som jag köpte för tjugo år sedan för strax under 5 000 kronor.
    Dessa verkar hamna någonstans mellan 20 000 och 25 000 beroende på skick. Just denna är rätt sliten då jag haft med den på över 500 spelningar de senaste tjugo åren.

    Mitt gage denna kvällen är svårt att räkna ut, men efter att resor och hotell är betalt handlar det om ca 4 000 kronor innan skatt.
    När skatten för gaget är betalt blir det ungefär 2 000 kronor för totalt två dagar borta från kontoret, även om själva spelningen är på en timme. Dock har jag förstås lagt väldigt många timmar och dagar på att bygga musiken jag kommer framföra under denna timmen i Malmö. En del av materialet kommer jag även framföra i andra sammanhang, så det är tyvärr omöjligt att räkna ut hur många arbetstimmar (dagar) jag lagt på att bygga det som tar en timme att framföra och som ger mig i rena pengar ungefär tvåtusen kronor.

    Octatrack är ju en sampler och flera av looparna jag planerar att spela är gjorda i min studio där Ableton är själva modermodemet. De första tre fyra versionerna av Ableton betalade jag för, men sedan några år får jag uppdateringarna gratis mot att jag levererar vissa gentjänster. Inga av dessa inkluderar att posta positivt om Ableton. Det handlar snarare om att jag ska testa kommande versioner av programmet och återkommer med feedback. Vid ett tillfälle åkte en representant från företaget från Berlin till Årsta för att filma en halvdag i min studio för att utvärdera hur folk med musik som levebröd arbetar med programmet och för att se hur företaget eventuellt skulle kunna göra programmet mer effektivt.

    Förra veckan uppdaterade jag mitt Arturia-paket till Black Friday-pris. 99 euro kostade det. Flera av ljuden som kommer höras på lördag är gjorda med Arturias pluggar. Just denna veckan har jag inte hunnit fixa med just dessa uppdaterade pluggar, så de ljud som eventuellt kommer ut ur högtalarna på Inkonst på lördag och som kommer från Arturias pluggar, de frekvenserna har jag betalat fullpris för.

    Jag är sedan många år med i SJ Prio. En förmån för oss som ofta tar tåget. Jag får poäng ju mer jag reser och det har hänt vid mer än ett tillfälle att jag kunnat kvittera ut en macka eller en påse chips mot poängen jag samlat på mig.

    Har jag tur får jag ölbiljetter och isåfall kommer jag redovisa detta på måndagen efter. Återkommer den 16 december om förfriskningarna!

    Väl mött!

    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::::::::::::::::::::::::

    Kontra-Musik öppnar upp båda golven för ett rejält vinterblot med favoriter från Poppelgatans mest älskade skivbolag.

    En fest ska vara något speciellt, minnesvärt, viktigt, en kollektiv ansträngning där musik och stämning tillsammans skapar den meningsfullhet som vi så ofta annars saknar. Den 14 december välkomnar Kontra-Musik alla freaks därute. Den här festen är för er. Respektera varandra, försvinn in i dansen och glöm aldrig:

    - Our Music is a Secret Order.

    Hälsningar, Kontra-Musikerna

    TM404 - live (gör också frilansuppdrag)
    Vanligt Folk - live (samtliga har förvärvsarbete tror jag)
    LDY OSC - live (verksam i Österrike. Skattar inte i Sverige)
    Johanna Knutsson - dj (jobbar även som frisör)
    Ulf Eriksson - dj (arbetar som konstnärlig ledare på Inkonst)
    Rivet - dj (tror han eventuellt har pengar från Försäkringskassan pga en hemsk olycka för några år sedan)
    Hellan - deko (Jobbar för Malmö stad tror jag)
    Mikmo - deko (Fin man! Jobbar som lärare!)

    www.kontra-musik.com

    14 december
    23.55–05.00
    Ålder: 20 år
    Entré: 130:- med Inkonstkort 110:-
    Förköp: 120:- på Tickster
    Vi tar bara kort som betalning i kassa/bar

    INKONST Bergsgatan 29, Malmö www.inkonst.com

    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::::::::::::::::::::::::

  2. #2
    barockugglan
    barockugglan är inte uppkopplad
    barockugglans avatar
    Veteran

  3. #3
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran

  4. #4
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    lol

    <3

  5. #5
    xyltburk
    xyltburk är inte uppkopplad
    xyltburks avatar
    Veteran
    Nu vill jag höra lite mer om de där gratismackorna! Och chipsen!

    (sen skulle jag väldigt gärna vilja höra spelningarna men är annorstädes vid tillfället)

  6. #6
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    Ja och hur är det med scenkläder?? Används sådana och hur mycket eventuell rabatt har du isf erhållit?!

  7. #7
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Och vem sponsrar med sladd?!?

  8. #8
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu vill jag höra lite mer om de där gratismackorna! Och chipsen!
    +1 förstår precis hur du tänker xylten. Poängen fås för resa i tjänsten men poängen omsätts sedan i privat kunsumtion. Klart man undrar...

  9. #9
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran

  10. #10
    eangman
    eangman är inte uppkopplad
    eangmans avatar
    Veteran
    Så Keiowas behöll alltså sladden till 505an....

  11. #11
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Nä, alldeles för transparant för min smak. Och vita pengar, fy!

  12. #12
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    <3

  13. #13
    fredie_j
    fredie_j är inte uppkopplad
    fredie_js avatar
    Senior

  14. #14
    Aos
    Aos är inte uppkopplad

    Veteran
    Föredömligt redovisat!

    Kan man få nån sorts uträkning på vad skillnaden på antal öl lönen räcker till om man köper malmö-öl istället för sthlms-öl?
    Är det kanske rent av bäst affär att köpa öl för hela lönen i Malmö?
    Kanske smart att köpa öl i Malmö o frakta upp dem till Stokkolmo med hjälp av Priokortet?
    F´låt skrivtänker högt här...

    Lycka till på spelningen o hälsa myllan!
    Senast redigerat av Aos den 2019-12-10 klockan 00:04.

  15. #15
    nordbeck
    nordbeck är inte uppkopplad
    nordbecks avatar
    Veteran
    Är inte dina skor sponsrade av göteborgare? (Eftersom scenkläder kom upp)

  16. #16
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran

  17. #17
    rofo
    rofo är inte uppkopplad

    Senior
    Mmmmm modermodemet:-)

  18. #18
    loghill
    loghill är inte uppkopplad
    loghills avatar
    Veteran
    <3

  19. #19
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Då blir det att dansa lite

  20. #20
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    "OBS full redovisning om inkomst!" är en lysande låttitel!

  21. #21
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    önskar jag kunde vara där!

  22. #22
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Vilken formidabel transparens! Tänk att så mycket onödig information ändå kan vara så underhållande, ja rent av lite spännande. Nu tänkte jag fråga nåt om speltider iom att Kite spelar i stan också men det här är ju senare så det ska ju gå att kombinera. Viken kväll!

  23. #23
    xyltburk
    xyltburk är inte uppkopplad
    xyltburks avatar
    Veteran
    Kan det finnas något sorts jäv i relationerna mellan artisterna och den som har bokat er?

  24. #24
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Aos Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Föredömligt redovisat!

    Kan man få nån sorts uträkning på vad skillnaden på antal öl lönen räcker till om man köper malmö-öl istället för sthlms-öl?
    Är det kanske rent av bäst affär att köpa öl för hela lönen i Malmö?
    Kanske smart att köpa öl i Malmö o frakta upp dem till Stokkolmo med hjälp av Priokortet?
    F´låt skrivtänker högt här...

    Lycka till på spelningen o hälsa myllan!
    App app! Ölen är faktiskt billigare i Stockholm. Så håll hårt i slantarna tills du kommer hem!

  25. #25
    Aos
    Aos är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    App app! Ölen är faktiskt billigare i Stockholm. Så håll hårt i slantarna tills du kommer hem!
    Åhfan! Det trodde jag aldrig! Säkert jag som frekventerar fel ställen.
    Men va skönt, då stannar jag kvar i stan ett tag till.

    (Men om man turar till Dah´mark o köper öl o sen fraktar upp dem o säljer dyrt, då kan det bli grooova pengar)

  26. #26
    redidiot
    redidiot är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    ❤️

  27. #27
    Matti
    Matti är inte uppkopplad
    Mattis avatar
    Senior
    Hur är det med strumpbudgeten egentligen?

  28. #28

    Redaktör
    Ska försöka komma, klart man vill se Kontra-musiks lineup!

    Vågar dock inte bjuda outshape på (dyr Malmö-)öl, eftersom det verkar bli så krångligt med redovisningen för alla parter.

  29. #29
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    Kul Malmöhelg!
    Sonsonika på Tambourine Studios den 13/12 och så då både Kite och TM404 den 14/12.

  30. #30
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    haha! en ska ente försöke va nöe en ente ä å tro att en ä nöe!

  31. #31
    barockugglan
    barockugglan är inte uppkopplad
    barockugglans avatar
    Veteran
    Kan alla vara snälla och redovisa sina baktankar med kommentarerna, tack!

  32. #32
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av barockugglan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan alla vara snälla och redovisa sina baktakter med kommentarerna, tack!
    Dub Fixd!

  33. #33
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Baktankar... baktakter... riktiga surdegar oftast!

  34. #34
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Tråden är gjord med glimten i ögat, inte ett sätt att sänka nivån på forumet som någon skrev. Förlåt. Jag tänkte det kunde vara lite kul bara. Klart det är bra med full insyn i motivet och det ekonomiska intresset när folk gör inlägg på nätet. Jag tänkte då att en post om där jag ska spela och det kostar pengar att deltaga som lyssnare, då är det ju klart en ekonomisk fråga.
    Dessutom måste jag revidera min sanning lite. Högst troligt fick jag faktist med ström till RC-505, men jag har förlagt den någonstans då jag oftast kör alla Roland/Empress/Strymon/Chase Bliss i en och samma powerbank när jag spelar.

    Hoppas vi ses på lördag! Bjuds jag på öl av någon 99:a så redovisar jag det på måndag. Dessutom har jag fått låna en lägenhet nu, så jag kan avboka mitt rum hos The More (895 SEK). Och ja, det är nog lite jäv med i spelet. Arrangören och jag är de bästa av vänner och för ett par veckor sedan fick han och hans tös krascha ett par dagar i en soffa hos mig i Berlin. De åt dessutom av brödet och smöret jag köpt till mig själv egentligen. Nepotism FTW

  35. #35
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Ok jag erkänner... jag brukar sno tilltugg och mat när jag hamnar backstage... Så det jämnar ju ut sig lite.

    Förlåt

  36. #36
    nordbeck
    nordbeck är inte uppkopplad
    nordbecks avatar
    Veteran
    Jag tycker inlägget är roligt!
    (Dock måste jag vara tydlig att jag har fått några skivor, blivit bjuden på diverse dricka och kanske även någon pizza eller falafel av outshape, men aldrig i utbyte mot att skriva positivt om honom)

  37. #37
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nordbeck Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker inlägget är roligt!
    (Dock måste jag vara tydlig att jag har fått några skivor, blivit bjuden på diverse dricka och kanske även någon pizza eller falafel av outshape, men aldrig i utbyte mot att skriva positivt om honom)

  38. #38
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Jag vill se all interaktivitet med alla skånegroupisarna tydligt redovisat!

  39. #39
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och vem sponsrar med ladd
    hmmm

  40. #40
    plonk
    plonk är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Har redan tagits upp men öl är det ENDA som är billigare i kungliga hufvudstaden än i crime city.

    Jag supportar denna tråden fullt ut men eftersom Outshape en gång bjöd mig på vegansk kinamat på väg hem från första och hittills enda blöta utekväll i stockholm (vi satt på ett sunkhak som spelade synth, alla betalade för sin egen dricka tror jag men kan inte lova att en öl hit eller inte dit var bjuden på något håll), så är jag minst sagt jävig.

    För att det ska bli lite balans i debatten vill jag propsa på att Kite spelar i malmö samma kväll. Detta sker på Plan B på Norra Gränges. "farliga gatan" som det skrivs om i tidningen ibland, trots att det är mest hipsters och folk som gillar att byta däck billigt som hänger där. Oavsett är det ett utmärkt förfest-alternativ men även om jag jobbar på PB (och ännu en gång är jävig) skulle jag rekommendera alla att gå till inkonst på lördag. det blir kul!

    Citat Ursprungligen postat av Aos Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Föredömligt redovisat!

    Kan man få nån sorts uträkning på vad skillnaden på antal öl lönen räcker till om man köper malmö-öl istället för sthlms-öl?
    Är det kanske rent av bäst affär att köpa öl för hela lönen i Malmö?
    Kanske smart att köpa öl i Malmö o frakta upp dem till Stokkolmo med hjälp av Priokortet?
    F´låt skrivtänker högt här...

    Lycka till på spelningen o hälsa myllan!

  41. #41
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    plonk - Jag tror du är skyldig mig en halv halvljummen Gränges. Vill ha den på Grängesbergsgatan på lördag.

    Detta är vidrigt. Jag är den enda "stockholmaren" som spelar på lördag. Och så ska göteborgarna i Vanligt Folk betala min tunnelbaneresa? Vem bär ansvaret?


  42. #42
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage


    I afton dans!
    Trummaskinen på bilden har jag köpt till 15% rabatt, helt utan motkrav. Förutom att agera trummaskin är den också basist och min bästa vän.

  43. #43
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Kommer det många nyfikna?

  44. #44
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kommer det många nyfikna?
    Outshape spelar kring 0200snåret inatt. Hade gärna velat se/höra men har jour 09-21 idag o imorgon. Så 0200 är lite för "ung" tid för denne gubbe

  45. #45
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Outshape spelar kring 0200snåret inatt. Hade gärna velat se/höra men har jour 09-21 idag o imorgon. Så 0200 är lite för "ung" tid för denne gubbe
    Samma här egentligen. Sitter och velar mellan om jag ska sova eller repa på hotellet. 850 kronor kostar förresten hotellet och jag betalar det ur egen ficka, trots att jag är lovad en lånad lägenhet i Malmö. Full insyn det ekonomiska denna afton!

  46. #46
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samma här egentligen. Sitter och velar mellan om jag ska sova eller repa på hotellet. 850 kronor kostar förresten hotellet och jag betalar det ur egen ficka, trots att jag är lovad en lånad lägenhet i Malmö. Full insyn det ekonomiska denna afton!
    Iom att du inte sjunger tycker jag du ska vila/sova. Om man däremot sjunger kan man helt plötsligt vakna upp efter en tuppis o så har rösten blivit askass.

    Ger dessa råd utan att kräva ersättning <3

  47. #47
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Jag kommer, såvida jag inte blir helt slutkörrd och dödstrött efter plan b men sov som fan i fm för att orka dansa lite inatt!

  48. #48
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.


    I afton dans!
    Trummaskinen på bilden har jag köpt till 15% rabatt, helt utan motkrav. Förutom att agera trummaskin är den också basist och min bästa vän.
    Outshape köper sina vänner - här är beviset.

  49. #49
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Online med blinkande dioder, och spons med ström från farbror SJ Ha en bra kväll, outshape! PS. Testa en Stigberget Baltic Porter från Göteborg, om du gillar mustig och stark Stout. Finns bara på kran på pubar tyvärr. Ramlade på den i en gästkran i Sthlm. Bör vara lättare att hitta i Malmö tror jag.

  50. #50

    Redaktör
    Köpte min inträdesbiljett till fullpris, efter vi blev utkörda från rondellen. Det var lite glest, men nu börjar folk trilla in.

  51. #51
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Fin dans, hur hittar man dig för att bjuda på en öl?

    Jag är allmänt röd och svart i ansiktet

  52. #52
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fin dans, hur hittar man dig för att bjuda på en öl?

    Jag är allmänt röd och svart i ansiktet
    Haha, då tror jag att vi sågs precis eller hur? Om det inte är två som går runt i samma mundering.


    Öppna kort är det ju nu. Jag missade artistmiddagen och köpte istället en falafel på Möllans Falafel. Utan dricka. Sen blev det ett par tre öl på Taproom. När jag kom till spelstället hittade jag inte artistansvarig och betalade istället för två öl. Efter det fick jag ett knippe ölbiljetter som jag inte nyttjade.

  53. #53
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Såg att du var på väg bort, nästa gång

  54. #54
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha, då tror jag att vi sågs precis eller hur? Om det inte är två som går runt i samma mundering.


    Öppna kort är det ju nu. Jag missade artistmiddagen och köpte istället en falafel på Möllans Falafel. Utan dricka. Sen blev det ett par tre öl på Taproom. När jag kom till spelstället hittade jag inte artistansvarig och betalade istället för två öl. Efter det fick jag ett knippe ölbiljetter som jag inte nyttjade.
    ”Tre öl” och ”knippe” är väldigt svepande. Var är redovisningen gällande styckpris och biljettmängd?

Liknande ämnen

  1. Full Pull 2011, Malmö, 28/9-2/10
    Av false messiah i forum Evenemang
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 20:35
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-09-30, 19:31
  3. Beardyman - Live in the Underbelly: The Full show
    Av Odd Bob i forum Skivor & artister
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-18, 18:26
  4. FULL PULL 06, 1-3 september i Malmö
    Av ljudbilden i forum Evenemang
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 00:25
  5. full pull 05, malmö
    Av ljudbilden i forum Evenemang
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 20:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •