Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Rolig mikrofon till barn?

  1. #1
    Shike
    Shike är uppkopplad nu
    Shikes avatar
    Senior

    Rolig mikrofon till barn?

    Hej 99an, detta är ett långskott, men kanske sitter nån på ett bra tips

    Min treåring gillar musik och önskar sig "piano och mikrofon" i julklapp. Detta vill jag såklart uppmuntra, det är kul att sjunga och spela med barnen! Har en gammal Yamaha-synth från 90-talet som blir bra att spela på.

    Men mikrofon? Det finns en uppsjö av mer eller mindre usla plastleksaker att sjunga i, från hundralappen upp till vad riktiga entrylevel-grejer kostar. Men finns det nåt som både är roligt att leka med och kanske användbart på riktigt, och inte bara är skräp??

    Ganska öppen frågeställning, men någon kanske letat efter liknande grejer och hittat en produkt att rekommendera?

  2. #2
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Varför inte bara skaffa en Rusta/Hobbex SM58-kopia och en leksaksgitarrförstärkare. Sen kan hen sjunga dag o natt 🙂

  3. #3
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Om man kör "riktig" mirofon med någon form av "riktig" förstärkare/monitor rekommenderas Behringer Shark feedback destroyer däremellan. Rundgång även med små förstärkare blir väldigt väldigt starkt i lägenhetsrum...

    (Nog första gången jag rekommenderat en behringer-produkt faktiskt. Den låter sådär, men den är "billig" och räddar öron från skada...)

  4. #4
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    (Dottern var i o f s lite äldre än 3, men hon fick en Beta58. Tänker att det gör inget att hon får en mikrofon som räcker hela livet, och som jag dessutom kan be snällt att få låna emellanåt. )

  5. #5
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om man kör "riktig" mirofon med någon form av "riktig" förstärkare/monitor rekommenderas Behringer Shark feedback destroyer däremellan. Rundgång även med små förstärkare blir väldigt väldigt starkt i lägenhetsrum...

    (Nog första gången jag rekommenderat en behringer-produkt faktiskt. Den låter sådär, men den är "billig" och räddar öron från skada...)
    Kombinationen feedbackdestroyer och um300... Mycket lek för pengarna

  6. #6
    Shike
    Shike är uppkopplad nu
    Shikes avatar
    Senior
    Tack för alla tips!
    Separat förstärkare, får vara en väldigt liten förstärkare isf...
    Det optimala vore något med interna högtalare och interna effekter, men jag fattar att det kanske inte finns nån vettig sådan variant.
    Lofi är helt ok! Men jag vill inte köpa "skräp" så att säga, billigt skit som går sönder och är FÖR uselt.

  7. #7
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Men Hobbex har nån elektrisk gitarr med medföljande amp. Den funkar utmärkt till annat.

    https://www.tradera.com/item/301964/371956406/gitarrforstarkare-starsound-mini-gitarr-starkare-amplifier-portabel-

Liknande ämnen

  1. Musikprogram till iPad för barn?
    Av pitir i forum Övrig mjukvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-19, 06:32
  2. Keyboard till barn
    Av Oortone i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-02-18, 16:35
  3. Tips till er med barn :)
    Av excessivefunk i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-12-18, 15:46
  4. Synth till barn
    Av pgjores i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 21:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •