Sidan 19 av 23 FörstaFörsta ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 SistaSista
Resultat 1 081 till 1 140 av 1325

Ämne: Bara dåligt om Behringer

  1. #1081
    COSMIC60
    COSMIC60 är inte uppkopplad
    COSMIC60s avatar
    Senior
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DB10F426-90DB-4A15-BFD8-00AD1FF7F25C.jpeg 
Visningar:	11 
Storlek:	256,0 KB 
Id:	102591

  2. #1082
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Man kan ju lungt konstatera att Behringers beteende ligger mil ifrån Yamahas när de gav Dave Smith tillbaka Sequential-varumärket för några år sedan. Skönt att de fick på tafsen i domstol - den här gången i alla fall.

  3. #1083
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Clase Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nåväl, jag vet vilken tråd jag är i och tänker inte försvara Behringer. Jag tycker mest att de gör nytt gammal mög. Jag vill ha mer nytt och bra. Framtiden ska väl komma någon gång tänker jag.
    Framtiden har redan varit här, det var typ 1980-talet eller så. Det vi upplever nu är någon slags hypertid.

  4. #1084
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    I vår generations framtid skulle där finnas hotell på månen. Det finns inga hotell på månen - ergo framtiden är skit. Det är retro som gäller! Historien är den enda epok som det är uthärdligt att leva i.

  5. #1085
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    https://www.synthanatomy.com/2021/08...-oberheim.html

    Rövigt att ge tillbaka namnet, så att man inte kan vara sur på Uli för det längre...

  6. #1086
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    https://www.synthanatomy.com/2021/08...-oberheim.html

    Rövigt att ge tillbaka namnet, så att man inte kan vara sur på Uli för det längre...

  7. #1087
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Såg flera trådar där Uli nu hyllas av fan-boysen.
    Ja han förlorade ju striden* och vände det till sin fördel på ett psykopatiskt sätt.
    För varför skulle någon annars ens från första början vilja registrera en levande (och delvis aktiv inom branschen) persons namn?

    *) https://www.musicradar.com/news/behr...he-ub-xa-synth
    Senast redigerat av synthboy den 2021-08-03 klockan 22:16.

  8. #1088
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Vill gärna stödja en Kickstarter som reggar Bahama BX7, Borg U1/W, Bakai UPC-60, Bord Lead mfl.

  9. #1089
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    BiniBrute! Eller BeanieBrute.

  10. #1090
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill gärna stödja en Kickstarter som reggar Bahama BX7, Borg U1/W, Bakai UPC-60, Bord Lead mfl.
    ...och sajten: Bittinio Ulik

  11. #1091
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage

    https://youtu.be/xetwfN63-PA

    lång video som fanns. vet inte om jag orkar kolla den...

  12. #1092
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Bra video - värd att se och skratta åt.

  13. #1093
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jo, jag såg den. Twittergrejen var extra stilig. Folk kan missta trollkontona för Uli eftersom de använder hans namn. Tjenare.

  14. #1094
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Bumpar denna tråd så det inte blir dålig stämning i Edge-diskussionen.,

  15. #1095
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Fast alltså. Vill man bara hata av sig kan man ju göra det här. Men vill man säga helvete vilken ful rosa måste man väl få göra det i edge-tråden?

  16. #1096
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	267943315_4941093762589448_1956615891467793289_n.png 
Visningar:	82 
Storlek:	694,2 KB 
Id:	104401

    Mu-Tron är inte glada. Behringer har snott deras produkt OCH produkttexten.

    "When some multi-national conglomerate rips off your product and copies the verbage directly from your website to theirs."

  17. #1097
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Detta luktar illa.

  18. #1098
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Äsch! Huvudsaken är att det är billigt! Namn:  hc_thumb.gif
Visningar: 0
Storlek:  139 bytes

  19. #1099
    303infinity
    303infinity är inte uppkopplad
    303infinitys avatar
    Senior
    Är jag unik om att inte alls haft något emot att Behringer ger ut synthar, men för att sedan tycka att varenda Behringer-synth jag köpt varit 'meh'? De lät spot on på youtube och så, men i verkligheten upplevde jag det långt ifrån rätt. Kanske varierar beroende på synth?

  20. #1100
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Märkligt att de inte ens formulerar om dessa delar av texten, det allra enklaste "i fallet".

  21. #1101
    not2logic
    not2logic är inte uppkopplad
    not2logics avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av resonator Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Märkligt att de inte ens formulerar om dessa delar av texten, det allra enklaste "i fallet".
    Kräver skrivkunnighet!

  22. #1102
    Socker
    Socker är inte uppkopplad
    Sockers avatar
    Veteran
    Namn:  79561B05-1704-427C-B204-5BFBE8AEB20E.jpeg
Visningar: 1347
Storlek:  28,6 KB

  23. #1103
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Funderar på om det är brist på fantasi, brist på ingenjörskunskap, lågt självförtroende eller (troligast) en enkel ekonomisk kalkyl som gör att Behringer ständigt kopierar helheter eller delar av koncept?

    https://cdm.link/2009/09/on-behringe...ue-and-copies/

  24. #1104
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funderar på om det är brist på fantasi, brist på ingenjörskunskap, lågt självförtroende eller (troligast) en enkel ekonomisk kalkyl som gör att Behringer ständigt kopierar helheter eller delar av koncept?

    https://cdm.link/2009/09/on-behringe...ue-and-copies/
    Det är nog för att spara in på utvecklingskonstnad.

  25. #1105
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Det är lite som att försörja sig på coverlåtar - helt ok om man spelar i ett sunkigt dansband på finlandsfärjorna, men man lär ju inte bli nästa Madonna på det sättet. (Ska jag säga som just har spelat i ett coverband...kanske inte försörjt mig dock...).

    Citat Ursprungligen postat av 303infinity Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är jag unik om att inte alls haft något emot att Behringer ger ut synthar, men för att sedan tycka att varenda Behringer-synth jag köpt varit 'meh'? De lät spot on på youtube och så, men i verkligheten upplevde jag det långt ifrån rätt. Kanske varierar beroende på synth?
    Jag har aldrig köpt en Behringersynt i och för sig, men jag tror det handlar om att originalen i någon mån är en "labor of love" - någon eller några konstruktörer som lagt sin själ i ett instrument, och det lyser igenom. En kopia med ena foten i historien och den andra i lågprisvaruhuset kommer aldrig att ge samma känsla, även om det ljudmässigt kan komma väldigt nära.

    Jag har en väldigt tudelad inställning till Byntarna - å ena sidan ligger det en poäng i att masstillverka instrument så att de blir nåbara för flera, men å andra sidan gör det att syntar blir en dussinvara och hela marknaden blir urvattnad. För min del tappar jag paradoxalt nog intresset. Syntar är magi för mig, men magin falnar när de dyker upp på varenda bensinmack.

  26. #1106
    rogerlinn
    rogerlinn är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av ricard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är lite som att försörja sig på coverlåtar - helt ok om man spelar i ett sunkigt dansband på finlandsfärjorna, men man lär ju inte bli nästa Madonna på det sättet. (Ska jag säga som just har spelat i ett coverband...kanske inte försörjt mig dock...).



    Jag har aldrig köpt en Behringersynt i och för sig, men jag tror det handlar om att originalen i någon mån är en "labor of love" - någon eller några konstruktörer som lagt sin själ i ett instrument, och det lyser igenom. En kopia med ena foten i historien och den andra i lågprisvaruhuset kommer aldrig att ge samma känsla, även om det ljudmässigt kan komma väldigt nära.

    Jag har en väldigt tudelad inställning till Byntarna - å ena sidan ligger det en poäng i att masstillverka instrument så att de blir nåbara för flera, men å andra sidan gör det att syntar blir en dussinvara och hela marknaden blir urvattnad. För min del tappar jag paradoxalt nog intresset. Syntar är magi för mig, men magin falnar när de dyker upp på varenda bensinmack.
    Jag har samma erfarenhet som er. Har haft flera behringersynthar som jag tycker låter bra men som jag ändå inte alls gillar. Ljudet är en ganska överskattad faktor när instrument bedöms.

  27. #1107
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	turd.jpeg 
Visningar:	94 
Storlek:	114,5 KB 
Id:	105614

  28. #1108
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av rogerlinn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ljudet är en ganska överskattad faktor när instrument bedöms.
    Jaaaaaa!

    Får en sån jävla slit & släng-feeling av allt det här. Usch.
    Senast redigerat av Kloo den 2022-03-05 klockan 22:10.

  29. #1109
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    Behringer har nu en längre backlog på synthar som skall släppas "nångång" än vad Microsoft har buggar i sin. Man har liksom tqppat räkningen på alla bilder och teasers av synthar som Behringar visat.

    Känns liksom bara oseriöst nu. Meh...

  30. #1110
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Undrar om den j****a h**ungen(för att uttrycka mig med mina elevers språkbruk) har djupa komplex eller hat mot Moog. Var lite lockad av den nya egna semi-modulären men tänker inte ta i B-skit med tång!

    Undrar hur jag kan bli så här upprörd...

  31. #1111
    foliekatt
    foliekatt är inte uppkopplad
    foliekatts avatar
    Senior
    Det som känns beklämmande för mig är att folk på internet hatar loss på en pryl som Swing eller nya mod. 15 för dess fräckhet men sedan dreglar efter deras CS-80/OB-XA-klon. Det är samma företag, och du göder dem oavsett vilken produkt du köper. Bestäm dig - vilka aktörer vill du ha på syntmarknaden idag och i framtiden?

    Ibland är det enkelt att ha principer, men de testas egentligen bara när det är svårt.

    Inte en spänn till Music tribe från mig, punkt.

    Jag bryr mig bara om det här för att jag vill ha en marknad där producenter vågar släppa produkter som de kan tänkas ta hem utvecklingskostnaderna på, och gärna finansiera nästa grej.

    Framtidsscenario:
    Folk som köper Behringer och sedan klagar på att ingen släpper något nytt är samma människor som tycker stadskärnan är så tom men var de första att åka bil till köpladan. Eller som tycker att det bara finns skitkvalitet på saker men som alltid alltid alltid köper det billigaste.

  32. #1112
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Huvudet på spiken.

  33. #1113
    Aminozyra
    Aminozyra är inte uppkopplad

    Senior
    Behringer skulle kunna sälja Picasso kopior och komma undan med det.

  34. #1114
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av foliekatt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Framtidsscenario:
    Folk som köper Behringer och sedan klagar på att ingen släpper något nytt är samma människor som tycker stadskärnan är så tom men var de första att åka bil till köpladan. Eller som tycker att det bara finns skitkvalitet på saker men som alltid alltid alltid köper det billigaste.
    Japp. Och samma personer som saknar att gå till den lokala musikaffären men som också hellre köper hos Thomann för att "tjäna" ett par tre hundra.

  35. #1115
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Och samma personer som köper dyra syntar och sen klagar för att de får för lite i ersättning för musiken de skapar

  36. #1116
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av LFOKringlan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och samma personer som köper dyra syntar och sen klagar för att de får för lite i ersättning för musiken de skapar
    Öh... va?

  37. #1117
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Ja det var en stretch det

  38. #1118
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av LFOKringlan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    personer som köper dyra syntar får ersättning för musiken de skapar
    Jag måste nog börja skapa musik med mina syntar för ersättning vill jag ha. Varför har ingen berättat det för mig tidigare?

  39. #1119
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av toby1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag måste nog börja skapa musik med mina syntar för ersättning vill jag ha. Varför har ingen berättat det för mig tidigare?
    Ja, många artister gnäller på Bandcamp och Spotify eftersom de inte får så mycket betalt för musiken som streamas/laddas ner.
    Samtidigt så har samma artister råd med att köpa syntar för 10 tusentals kronor.. Det är grejer det

    Ingen har berättat det för dig tidigare men nu vet du.

  40. #1120
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av LFOKringlan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, många artister gnäller på Bandcamp och Spotify eftersom de inte får så mycket betalt för musiken som streamas/laddas ner.
    Samtidigt så har samma artister råd med att köpa syntar för 10 tusentals kronor.. Det är grejer det

    Ingen har berättat det för dig tidigare men nu vet du.
    Vad lägger du själv pengarna på? Internetuppkoppling för att säga emot i en tråd som handlar om allt som är dåligt med Behringer?

    on-topic: Miniversionen av miniversionen av miniversionen av Moogs modularsystem ser förjävlig ut.

  41. #1121
    datamuppen
    datamuppen är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Vad tycker Tyskar om Behringer, är de lika arga som vi?

  42. #1122
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad lägger du själv pengarna på? Internetuppkoppling för att säga emot i en tråd som handlar om allt som är dåligt med Behringer?

    on-topic: Miniversionen av miniversionen av miniversionen av Moogs modularsystem ser förjävlig ut.
    Jag har en fin uppsats som handlar om ekonomisk ersättning för musik.
    Hade tänkt publicera den här men insåg dock det finns ett psykologiskt djup i texten som 99or absolut inte är redo för att ta in rent mentalt.

    OnT: Jag tror Uli mest vill skryta om sin framgång genom att trolla sina konkurrenter

  43. #1123
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av LFOKringlan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    men insåg dock det finns ett psykologiskt djup i texten som 99or absolut inte är redo för att ta in rent mentalt.
    Ouch, den sved.

  44. #1124
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Publicera bara. Dryg får du gärna vara i efterhand, om reaktionerna visar sig vara som du antar.

    Att man har dyra eller billiga prylar har väl för övrigt inget med hur populär man är bland musikkonsumenter... Om man inte tänker omvänt, att bara Peter Gabriel och tre andra hade råd med en Fairlight

  45. #1125
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    De som jag ofta tänker på är hur lätt det är att hålla låga priser genom att producera i låglöneländer, och att så få reagerar på det.

    Enligt en gammal rapport från LO tjänar en japansk fabriksarbetare 36,5 gånger mer i timmen än en Kinesisk. Även om kinesiska fabriksarbetare fått sina löner tripplade de senaste 15 åren så går det ca 10n kinesiska arbetare eller arbetstimmar per japansk.

    Konstigt att japantillverkade syntar är dyrare än kinesisk?

  46. #1126
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De som jag ofta tänker på är hur lätt det är att hålla låga priser genom att producera i låglöneländer, och att så få reagerar på det.

    Enligt en gammal rapport från LO tjänar en japansk fabriksarbetare 36,5 gånger mer i timmen än en Kinesisk. Även om kinesiska fabriksarbetare fått sina löner tripplade de senaste 15 åren så går det ca 10n kinesiska arbetare eller arbetstimmar per japansk.

    Konstigt att japantillverkade syntar är dyrare än kinesisk?
    isf borde tex iphones vara billigare kan man tycka.

  47. #1127
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Enligt en gammal rapport från LO tjänar en japansk fabriksarbetare 36,5 gånger mer i timmen än en Kinesisk. Även om kinesiska fabriksarbetare fått sina löner tripplade de senaste 15 åren så går det ca 10n kinesiska arbetare eller arbetstimmar per japansk.

    Konstigt att japantillverkade syntar är dyrare än kinesisk?
    Nu är det ju inte helt så svart vitt. Om du vänder lite på det, så är produktion mer automatiserad i japan, så den japanske fabriksarbetaren är oftare i en ren produktionsövervakningsroll. Om nu vi säger att förhållandet är 1/10, dvs. att produktion i japan kräver 1 medarbetare mot 10 i kina för samma produkt, så börjar man komma närmare verkligheten. Ser vi så att alla försörjer en familj med sitt arbete, så betyder ditt kinaköp att du skapar försörjning till 10 gånger fler människor än ditt japanköp. Att det sedan är billigare för dig gör i princip att du kan försörja många fler människor.

    Det går alltid att hårddra det åt ett eller annat håll, men verkligheten är oftare något som ligger i gråzonerna mellan svart och vitt. Nu är mitt exempel därmed lika mycket fel som ditt. (Det är heller inte så jag ser på världen, men det funkar som rent argument)

  48. #1128
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av modusoperandi Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    isf borde tex iphones vara billigare kan man tycka.
    Man betalar lite för varumärket.

    Och det faktum att Apples inkomster för iphones är ca 71,5 miljarder dollar för första kvartalet 2022. Ett vinst på telefonerna som motsvarar ungefär tio gånger Sveriges försvarsbudget. Inte den affärsmodell jag vill ha i synt-produktionen...

    https://www.statista.com/statistics/...-quarter-2007/

  49. #1129
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är det ju inte helt så svart vitt. Om du vänder lite på det, så är produktion mer automatiserad i japan, så den japanske fabriksarbetaren är oftare i en ren produktionsövervakningsroll. Om nu vi säger att förhållandet är 1/10, dvs. att produktion i japan kräver 1 medarbetare mot 10 i kina för samma produkt, så börjar man komma närmare verkligheten. Ser vi så att alla försörjer en familj med sitt arbete, så betyder ditt kinaköp att du skapar försörjning till 10 gånger fler människor än ditt japanköp. Att det sedan är billigare för dig gör i princip att du kan försörja många fler människor.

    Det går alltid att hårddra det åt ett eller annat håll, men verkligheten är oftare något som ligger i gråzonerna mellan svart och vitt. Nu är mitt exempel därmed lika mycket fel som ditt. (Det är heller inte så jag ser på världen, men det funkar som rent argument)
    Tror din gissning om produktivitet är fel. Kina arbetar hårt med en accelerande automatisering, se exempelvis : https://www.wsj.com/articles/battle-...ow-11611056099

    Samtidigt som arbetsförhållanden inte är de bästa: https://www.theguardian.com/global-d...e_iOSApp_Other

  50. #1130
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Konstigt att japantillverkade syntar är dyrare än kinesisk?
    Har (tyvärr) inte sett någon Made in Japan på 10+ år, eller typ sedan V-Synth. Inte ens drakarnas (Roland, Korg och Yamaha) flaggskepp tillverkas väl i Japan numera? Mindre japanska synthmärken har jag dock ingen bra koll på.

  51. #1131
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror din gissning om produktivitet är fel. Kina arbetar hårt med en accelerande automatisering, se exempelvis : https://www.wsj.com/articles/battle-...ow-11611056099

    Samtidigt som arbetsförhållanden inte är de bästa: https://www.theguardian.com/global-d...e_iOSApp_Other
    Ja, lönerna i Kina går upp, så de effektiviserar, men de är långt efter Japan och Danmark, eftersom det rent ekonomiskt inte ger mening på samma sätt när lönerna är en mycket mindre del av produktionskostnaden.

    Rörande länken till the guardian, så är det som att länka Fox news. Det är politiskt vridet junk. Om du kollar WHO statistik så visar den att arbetsförhållanden i Kina är i extrem positiv utveckling. (Dödstal på arbetsplats, bland annat)

  52. #1132
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man betalar lite för varumärket.

    Och det faktum att Apples inkomster för iphones är ca 71,5 miljarder dollar för första kvartalet 2022. Ett vinst på telefonerna som motsvarar ungefär tio gånger Sveriges försvarsbudget. Inte den affärsmodell jag vill ha i synt-produktionen...

    https://www.statista.com/statistics/...-quarter-2007/
    Nej när man kan köpa en ny Xiaomitelefon som kan det samma som en Appletelefon för en 1/10 av priset är det någonting som är f:ed up. Tycker personligen det är löjligt att ge så mycket kapital för en brandad glasbit.
    I syntvärlden kan man åtminstone bevara värdet på en välkänd klenod. I telefonvärlden ska du va glad om du får hälften tillbaka efter 1 år.

  53. #1133
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av resonator Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har (tyvärr) inte sett någon Made in Japan på 10+ år, eller typ sedan V-Synth. Inte ens drakarnas (Roland, Korg och Yamaha) flaggskepp tillverkas väl i Japan numera? Mindre japanska synthmärken har jag dock ingen bra koll på.
    Korg Odyssey & 2600 är gjorda i japan(och liten USA)

  54. #1134
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    [admod]

    Tråden upplåst efter radering av inlägg som behandlar (medie)politik, därtill ett par svansinlägg som i sig inte innehöll politik, men citerade inlägg som nu raderats.

    EDIT:
    De flesta inlägg som togs bort är nu tillbaka, men inte de med mediepolitisk vinkling. Däremot står mitt ovanstående meddelande kvar för sakens skull. Återigen: vill ni diskutera mediepolitisk vinkling så ska det inte göras här.

    Dessutom skulle jag önska att ifrågasättande av admodbeslut togs i egna trådar, eller i pm, om man så vill.

  55. #1135
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Det är väl självklart att låglönelandproduktion påverkar billig skits prissättning? (Utom i fallet Apple, då de tar sjukt bra betalt trots låglönelandproduktion ). Hur skulle det annars kunna vara billigt överhuvudtaget... Det är väl inte politik, utan bara världen just nu?

  56. #1136

  57. #1137
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Galet!

  58. #1138
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Clonewars

  59. #1139
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Behringer (som köpt upp Labbgruppen i Kungsbacka utanför Göteborg) söker en tjänst via LinkedIn.
    Vad jag reagerar på är att de hävdar att varumärket Oberheim tillhör dem.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	behringer.png 
Visningar:	41 
Storlek:	36,2 KB 
Id:	105944

  60. #1140
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Hehe kanske ska börja klona svenska synthar? Ändå rätt stort, är det pga tillgången/ kvaliten på nyexade ingenjörer i krokarna? Eller vill de nå ut mer på viktiga marknader? Har inte full koll på Behringer och vilka länder de är verksamma i. Kan ju tänkas att det kommer bli lite konkurrens om synthkunniga personer i vart fall.

    I övrigt för att återgå mer till trådens kärna, så är ju tillgången till deras produkter i Sverige väldigt dålig. Kanske är något de vill ändra på? Mailade t ex en svensk återförsäljare om ifall de skulle ta in TD-3 MO, men de svarade att de skulle sluta helt med att ta in Behringers synthar/trummaskiner. Osäker på övriga produktkategorier. Någon anledning gavs ej, kanske problem med serviceärenden eller prismarginaler?

Liknande ämnen

  1. Bara bra om Behringer
    Av tonefloat i forum Allmänt om musik
    Svar: 193
    Senaste inlägg: 2021-12-23, 20:23
  2. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55
  3. USB-klaviatur med lika bara kontroll som Behringer BCF/BCR2000
    Av T11 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-04-23, 09:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •