Sidan 21 av 23 FörstaFörsta ... 11 17 18 19 20 21 22 23 SistaSista
Resultat 1 201 till 1 260 av 1325

Ämne: Bara dåligt om Behringer

  1. #1201
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ju en helt sjuk historiskt unik situation att en musikinstrumenttillverkare får så mycket hat mot sig.
    Sant. Men det är ju också förtjänt.

  2. #1202
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast Neve gör ju fortfarande 1073, och alla klonar den. Golden Age, Warm Audio, Heritage Audio etc.
    Universal audio gör fortfarande 1176, som alla också klonar.
    Fender med Telecaster/stratocaster etc som alla klonar.
    De du nämner är väldigt små företag som gör kloner medans Behringer är en av de största på musikmarknaden och gör kloner av produkter från mycket mindre företag (Moog, Arturia mfl) som har en mycket mindre chans att överleva.
    Jag gav upp tanken på eget musikelektronikföretag främst pga just Behringer.

  3. #1203
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gav upp tanken på eget musikelektronikföretag främst pga just Behringer.
    Jag har en vän som bygger helt fantastiska elektroniska instrument/effekter. Han hade också planer på att göra dem mer tillgängliga men har även han släppt den tanken av samma orsak som du.

  4. #1204
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De du nämner är väldigt små företag som gör kloner medans Behringer är en av de största på musikmarknaden och gör kloner av produkter från mycket mindre företag (Moog, Arturia mfl) som har en mycket mindre chans att överleva.
    Jag gav upp tanken på eget musikelektronikföretag främst pga just Behringer.
    Ja där har du ju en poäng, de drabbar många mindre företag och sätter däremot såväl kreativitet som konkurrens ur spel.
    Försvarar dem inte, analyserar bara.
    Deras euroklonande känns inte bra heller.

    Men Harley Benton har över 3000 produkter på Thomann, många av dem kloner, och
    även de borde ju uppfattas som Behringer men att de inte gör det beror nog på
    Behringers beteende på andra områden, hur de kommunicerar tex.

    De har något slags revolutionärt respektlös robdjursbeteende och sätt att kommunicera på som inget annat företag av den storleken har.
    Senast redigerat av theVOID den 2023-08-13 klockan 10:48.

  5. #1205
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Just deras offentliga kommunikation, att ge sig på andra med ord i det offentliga rummet - är det jag har svårast för konstigt nog.

    Är man stark måste man vara snäll.

  6. #1206
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0645.jpeg 
Visningar:	58 
Storlek:	139,4 KB 
Id:	114494

  7. #1207
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0645.jpeg 
Visningar:	58 
Storlek:	139,4 KB 
Id:	114494
    Är det namnet på deras utvecklingslabb?

  8. #1208
    Analog
    Analog är inte uppkopplad
    Analogs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det namnet på deras utvecklingslabb?
    Ha ha ha!

  9. #1209
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det namnet på deras utvecklingslabb?

  10. #1210
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/ODWWnTAqcsg

    Hej! Your daily reminder att inte köpa prylar från Behringer

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2023-09-13 kl. 17.43.01.png 
Visningar:	22 
Storlek:	448,9 KB 
Id:	114740

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2023-09-13 kl. 17.43.44.png 
Visningar:	93 
Storlek:	1,24 MB 
Id:	114741Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2023-09-13 kl. 17.43.44.png 
Visningar:	93 
Storlek:	1,24 MB 
Id:	114741

  11. #1211
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    “Many media outlets and ‘influencers’ have decided not to support us anymore”, Behringer claims

    In a social media post, the brand says the lack of support is “because we don’t pay for ads, don’t provide free products for reviews or they simply don’t like us for whatever reason.”

    https://musictech.com/news/gear/behr...d-influencers/

  12. #1212
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	mr gearbox.jpg 
Visningar:	0 
Storlek:	236,9 KB 
Id:	115027
    -Har värdens bästa studios något från Behringer?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	V-amp Pro.jpg 
Visningar:	0 
Storlek:	76,2 KB 
Id:	115026
    -Kanske om någon råkat glömma kvar något.

  13. #1213
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av RX11 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    -Har värdens bästa studios något från Behringer?
    -Kanske om någon råkat glömma kvar något.
    I deras B-studios och låtskrivarrum sitter garanterat en o annan gate eller comp. Men lika lite anledning att ha Alesis, Fostex och Peavey i A-studion 🤷

  14. #1214
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Anubis Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    “Many media outlets and ‘influencers’ have decided not to support us anymore”, Behringer claims

    In a social media post, the brand says the lack of support is “because we don’t pay for ads, don’t provide free products for reviews or they simply don’t like us for whatever reason.”

    https://musictech.com/news/gear/behr...d-influencers/
    Fake news som marknadsföring i synthbranschen... Känns fräscht ändå.

  15. #1215
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Deras sätt att måla ut sig själva som offer och underdogs är rätt motbjudande.

  16. #1216
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Deras sätt att måla ut sig själva som offer och underdogs är rätt motbjudande.
    Japp. Det var droppen för mig. Slutade följa dom i alla sociala medier. Patetiskt.

  17. #1217
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Finns någon grafiskt kunnig person som kan göra en motsvarighet till ”We stand with Ukraine”, fast tvärtom, så man öppet kan visa sin avsky i memojis, profilbilder och dylikt?

    Eller en ”I stand with Kirn” med en överkryssad B-logga?

  18. #1218
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	the true story.png 
Visningar:	2 
Storlek:	51,4 KB 
Id:	115030

    Det här är vad jag tycker om företaget och dess fasoner.

  19. #1219
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Klockren om du kan få till en arg hög med bajs!

  20. #1220
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Namn:  attachment.php.jpeg
Visningar: 0
Storlek:  5,2 KB

    Favorit i repris.

  21. #1221
    COSMIC60
    COSMIC60 är inte uppkopplad
    COSMIC60s avatar
    Senior
    Jag tänker klibbor. För att sätta på alla mina Baparater.

  22. #1222
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Namn:  attachment.php.jpeg
Visningar: 0
Storlek:  5,2 KB

    Favorit i repris.
    Den tar vi.

  23. #1223
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Namn:  attachment.php.jpeg
Visningar: 0
Storlek:  5,2 KB

    Favorit i repris.
    Tshirt
    Spreadshirt

  24. #1224
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    99musik skall inte vara en plats för drev och hatkampanjer. Visst skall alla här som ogillar Behringer få säga det, men inte så här!

    Det var allt.
    -------------------------------------------
    slut på meddelandet / end of message

  25. #1225
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Jag känner inte riktigt igen mig i beskrivningen drev eller hatkampanj men förstår din input Kloon.
    Ett företag med oetiska affärsmetoder ska enligt mig bojkottas och det visar jag gärna i de sammanhang där andra gear-intresserade finns, annars får vi inte till en förändring. Jag tror inte på strutsmetoden dessvärre.

  26. #1226
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    Förändring kräver både morot och piska, Behringer jobbar antagligen mot mål styrda av efterfrågan i stil med "kan den låta som pryl X" snarare än kritik utan alternativ.

  27. #1227
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Kloon: Hur får man säga saker då? Vad får man säga?

    Jag förstår vad du menar, men känner inte riktigt att det är applicerbart här.

  28. #1228
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Är det inte Behringer som ägnat sig åt drev och hatkampanj? Detta enormt stora (största musikföretag nu?) mot en enskild individ.
    Då kan man gott få ta att en handfull personer på ett svenskt musikforum gör memes och lustiga bilder, tycker jag

  29. #1229
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    99musik skall inte vara en plats för drev och hatkampanjer.
    Den logiska följden av det borde väl vara att förbjuda allt Behringer-relaterat på forumet då dom med all önskvärd tydlighet visat att dom pysslar med just sånt?

    Edit: tydligen tänkte jag och Outshape i samma banor, ungefär samtidigt.

  30. #1230
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Deras sätt att måla ut sig själva som offer och underdogs är rätt motbjudande.
    +1 på den, så sjukt osmakligt

  31. #1231
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kloon: Hur får man säga saker då? Vad får man säga?
    Jag tycker man skall få säga precis vad man vill och vad man tycker, men inte älta eller använda sitt ogillande i en kontext där det mer liknar en agenda.

    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag förstår vad du menar, men känner inte riktigt att det är applicerbart här.
    Jo, det tycker jag. När du väl har sagt att du ogillar Behringer och deras metoder, då är det dags att gå vidare.

    Sen tycker jag personligen att alla kommentarer (positiva eller negativa) om Behringer som företaget borde ligga i en tråd som heter typ. "Den stora tråden om Behringer".

  32. #1232
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Ursäkta att jag inte svarar alla. Jag förstår hur mycket ni brinner för detta och det blir lite ovärdigt att försöka argumentera fram och tillbaka.

  33. #1233
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker man skall få säga precis vad man vill och vad man tycker, men inte älta eller använda sitt ogillande i en kontext där det mer liknar en agenda.

    Jo, det tycker jag. När du väl har sagt att du ogillar Behringer och deras metoder, då är det dags att gå vidare.
    Men när företaget fortsätter att göra sånt som är värt kritik är det väl inte ält utan reaktioner på en nyhet.

  34. #1234
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men när företaget fortsätter att göra sånt som är värt kritik är det väl inte ält utan reaktioner på en nyhet.
    Sant! Och då råder sunt förnuft och bra modererande. Kritisk men nyanserad bevakning. Det bör kanske krävas lite mer än en kränkt influencer, eller vad det nu kan vara.

  35. #1235
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sant! Och då råder sunt förnuft och bra modererande. Kritisk men nyanserad bevakning. Det bör kanske krävas lite mer än en kränkt influencer, eller vad det nu kan vara.
    Vad menar du med kränkt influencer? Att när Behringer ljuger om Loopop (vilket jag antar att du menar) så ska man inte ta upp det?

  36. #1236
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad menar du med kränkt influencer? Att när Behringer ljuger om Loopop (vilket jag antar att du menar) så ska man inte ta upp det?
    Klart man kan om man vill, men detta blir ju grejor som "Behringer-hatare" rider på. Att titta på varje enskilt fall av produktplaceringar hos influencers och sedan börja bilda generella uppfattningar kring det känns irrelevant. En höna av en fjäder.

  37. #1237
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klart man kan om man vill, men detta blir ju grejor som "Behringer-hatare" rider på. Att titta på varje enskilt fall av produktplaceringar hos influencers och sedan börja bilda generella uppfattningar kring det känns irrelevant. En höna av en fjäder.
    När ett stort bolag medvetet går ut och ljuger för att sprida skit om en enskild person så ser jag inte det som att göra en höna av en fjäder, utan att de fortsätter med den mobbingstil de redan har etablerat vilket i sin tur bekräftar dem som skitstövlar som inte är värda ett öre av mina pengar. Om det är att vara en Beheringer-hatare enligt dig så är jag gärna det.

    Själv hatar jag dem inte, men avstår från att köpa något från dem för att de beter sig som rövhattar på väldigt många plan.

  38. #1238
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Grejen är att Behringer gång på gång gör saker som folk blir irriterade på. Så det som kan verka som konstant irritation är egetnligen att folk reagerar på nya saker. Det är väl ingen som varje morgon tittar sig i spegeln och säger "idag ska jag näthata Behringer som en king"

  39. #1239
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den logiska följden av det borde väl vara att förbjuda allt Behringer-relaterat på forumet då dom med all önskvärd tydlighet visat att dom pysslar med just sånt?
    Det här vore så himla fint. Jag skulle fira med champagne.

  40. #1240
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Irja Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det här vore så himla fint. Jag skulle fira med champagne.
    Och jag skulle fira med Behringer-versionen: Törley Gala!



    (Obs! Dålig analogi, I know. Dessutom - Inget ont om Törley!)

  41. #1241

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Grejen är att Behringer gång på gång gör saker som folk blir irriterade på. Så det som kan verka som konstant irritation är egetnligen att folk reagerar på nya saker. Det är väl ingen som varje morgon tittar sig i spegeln och säger "idag ska jag näthata Behringer som en king"
    Precis. Inlägget som diskuteras här lade de ju ut i lördags, så det är färskt.

    Åtminstone jag stör mig på att de har så hög svansföring och antingen spelar ovetande om kritiken eller skiter i den när de skriver sånt här:

    Citat Ursprungligen postat av Behringer
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Many media outlets and “influencers” have decided not to support us anymore, because we don’t pay for ads, don’t provide free products for reviews or they simply don’t like us for whatever reason.

    In all fairness, there are also many other outlets that share our content or review our products in an unbiased and honest manner, because they do what is best for you, the customer. We truly appreciate those people and we’re happy to support and feature them on our channels.
    I första meningen hävdar de att pengar är anledningen att många inte recenserar dem, när tex Loopop varit tydlig med att det handlar om Behringers beteende i stort. Det är ju ett sätt att försöka solka ner andras motiv och framställa sig själva i bättre dager: "vi betalar inte influencers för recensioner, så anledningen till att de inte vill recensera våra produkter är för att de inte kan tjäna pengar på det" typ.

    (Jag tycker också ordvalet "support us" är ganska konstigt – sedan när var medias roll att "supporta" olika företag? Det kanske beror på att det är icke-infödda engelsktalande som ansvarar för Behringers sociala mediakonton? Men det låter också lite konstigt att de är "happy to support" de som "unbiased and honest" recenserar deras produkter; undertonen för mig är att positiva recensioner kommer belönas av Behringer.)

    I somras gick de ut med att de inte betalar för recensioner eller ger bort utrustning, vilket jag tycker är helt rimligt. Men det är å andra sidan klassisk journalistisk etik, och jag vet inte om normen är att andra musikbolag ger recensenter utrustning gratis, men jag har svårt att tänka mig det. Åtminstone papperstidningarna brukade vara tydliga med att det var låneexemplar de testade.

  42. #1242
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (Jag tycker också ordvalet "support us" är ganska konstigt – sedan när var medias roll att "supporta" olika företag? Det kanske beror på att det är icke-infödda engelsktalande som ansvarar för Behringers sociala mediakonton? Men det låter också lite konstigt att de är "happy to support" de som "unbiased and honest" recenserar deras produkter; undertonen för mig är att positiva recensioner kommer belönas av Behringer.)
    För mig så känns det som en amerikansk f.d. president ligger bakom den sortens uttalanden.

    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I somras gick de ut med att de inte betalar för recensioner eller ger bort utrustning, vilket jag tycker är helt rimligt. Men det är å andra sidan klassisk journalistisk etik, och jag vet inte om normen är att andra musikbolag ger recensenter utrustning gratis, men jag har svårt att tänka mig det. Åtminstone papperstidningarna brukade vara tydliga med att det var låneexemplar de testade.
    Det är också ett bra sätt att misstänkliggöra alla andra tillverkare (läs in "de ger minsann bort saker för att få bra recensioner") samt även recensenterna ("de recenserar bara om de får saker gratis").

  43. #1243
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Jag läser och försöker förstå hur man över huvud tagit kan beröras av detta. Man måste nog vara väldigt engagerad sedan tidigare för att ens bry sig. Dom säger ju inget som inte redan stämmer in på deras buffliga attityd som är känd sedan länge. So What? Någonstans på vägen har man väl sedan länge valt om man accepterar deras beteende eller ej. Dom har väl inte dödat någon, dom käbblar bara lite med influencers.

  44. #1244
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Extremt udda post faktiskt.
    Man erkänner att folk ditchar dem. Vad får man ut för mervärde av det?
    Dags att se över marknadsstrategen en gång för alla där.

  45. #1245
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag läser och försöker förstå hur man över huvud tagit kan beröras av detta. Man måste nog vara väldigt engagerad sedan tidigare för att ens bry sig. Dom säger ju inget som inte redan stämmer in på deras buffliga attityd som är känd sedan länge. So What? Någonstans på vägen har man väl sedan länge valt om man accepterar deras beteende eller ej. Dom har väl inte dödat någon, dom käbblar bara lite med influencers.
    "engagerad sedan tidigare". Haha. Ja, hade det här kommit från ingenstans hade det förmlodligen inte blivit någon reaktion. Men Behringer har byggt sitt skitiga varumärke i många herrans år nu så visst är vi "engagerade sedan tidigare". Behringer är dock svin "sedan tidigare" så det går lite på ett ut.

  46. #1246
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "engagerad sedan tidigare". Haha. Ja, hade det här kommit från ingenstans hade det förmlodligen inte blivit någon reaktion. Men Behringer har byggt sitt skitiga varumärke i många herrans år nu så visst är vi "engagerade sedan tidigare". Behringer är dock svin "sedan tidigare" så det går lite på ett ut.
    Lite det som är min poäng. Dags att gå vidare.

  47. #1247
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite det som är min poäng. Dags att gå vidare.
    Va? Om de hade slutat bete sig som de gör (och kanske börja designa egna syntar..?) hade vi väl gått vidare. Ny fyller de ju på irritationen genom att regelbundet bete sig illa. Eller ska vi bara reagera första gången företag (eller personer) beter sig dåligt? Det verkar ju jättekonstigt.

    Dessutom kan man säga samma sak till de som stör sig på att vi stör oss på Behringer. Vi har ju gjort det jättelänge, varför är det irriterande?

  48. #1248
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite det som är min poäng. Dags att gå vidare.
    Jag tror att övrigas poäng, eller poängen med tråden, är att många fortsätter att haja till och reagera och det behöver komma ut nånstans. Då kanske hellre i en sånhär tråd än utspritt i alla andra (och dom är många) som på ett eller annat sätt berör företaget. Jag tror också att anledningen att det fungerar är att diskussioner eller ens poster som inte är "dåligt om Behringer" inte hör hit så det är inte så mycket plats för debatt som kan eskalera.

    Och nej, jag tycker heller inte att man kan prata om häxjakt när det är ett fåtal individer mot ett stort konglomerat.

  49. #1249
    pawal
    pawal är inte uppkopplad
    pawals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag läser och försöker förstå hur man över huvud tagit kan beröras av detta. Man måste nog vara väldigt engagerad sedan tidigare för att ens bry sig. Dom säger ju inget som inte redan stämmer in på deras buffliga attityd som är känd sedan länge. So What? Någonstans på vägen har man väl sedan länge valt om man accepterar deras beteende eller ej. Dom har väl inte dödat någon, dom käbblar bara lite med influencers.
    Det är ju inte bara detta, utan också det faktum att de driver rovjakt på mindre hårdvarutillverkare genom att tillverka kloner av prylar som andra företag försöker livnära sig på. Listan är alldeles för lång tyvärr.

  50. #1250
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Tack Kotten och Pawal för era svar. Jag älter inte mer med svar och argument, det känns som att jag tidigare idag har sagt det jag vill ha sagt.

  51. #1251
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Om jag minns rätt så fanns en tid då både positivt och negativt om Behringer behandlades i samma tråd/överallt och det eskalerade till en enorm negativitet och hets (mot båda sidorna) över hela forumet?
    Låt det här vara en tråd där de som vill kan skriva av sig om sina känslor och sen gå vidare.
    De som inte vill läsa här behöver inte göra det och jag undviker det oftast för att slippa må dåligt över stora företags fula metoder.
    Samtidigt vill jag ändå vara uppdaterad för att göra ett sundare och mer etiskt val som konsument.

  52. #1252
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Tycker att det blivit lite väl off topic nu och vill bara påminna om att Behringer är svin.

  53. #1253
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hairofthedog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker att det blivit lite väl off topic nu och vill bara påminna om att Behringer är svin.



    https://youtu.be/-MY4RRdp7q0
    Senast redigerat av HEK den 2023-10-05 klockan 17:06.

  54. #1254
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Såg Jorbs klipp och känner att jag inte kan hålla käft. Något slags kampanj måste jag ändå försöka starta så att mina barn har något att hålla tal om på min 80-årsdag.

    Så nu inkluderade jag en jättetuff signatur på Modwiggler.
    Får se hur länge den får vara kvar.

    Obs, jag skriver detta med glimten i ögat men ändå med en seriös underton.

    Support the makers and creators, not the fakers and duplicators. Stop buying B-products.
    Senast redigerat av Juno60 den 2023-10-05 klockan 18:49. Anledning: Korrigering

  55. #1255
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Fin formulering :-)

  56. #1256
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såg Jorbs klipp och känner att jag inte kan hålla käft. Något slags kampanj måste jag ändå försöka starta så att mina barn har något att hålla tal om på min 80-årsdag.

    Så nu inkluderade jag en jättetuff signatur på Modwiggler.
    Får se hur länge den får vara kvar.

    Obs, jag skriver detta med glimten i ögat men ändå med en seriös underton.

    Support the makers and creators, not the fakers and duplicators. Stop buying B-products.
    Jag skulle skriva "...not the fakers and predators."
    Känns punchigare, annars mitt i prick.

  57. #1257
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skulle skriva "...not the fakers and predators."
    Känns punchigare, annars mitt i prick.
    Bra! Jag slet med rimord på creator, predator är helt klart mer kraftfullt än duplicator!

  58. #1258
    BURG
    BURG är inte uppkopplad
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Dessutom kan man säga samma sak till de som stör sig på att vi stör oss på Behringer. Vi har ju gjort det jättelänge, varför är det irriterande?
    haha +1 på den, nu är det verkligen dags att gå vidare och gnälla på andra 99an trådar istället för den här

  59. #1259
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra! Jag slet med rimord på creator, predator är helt klart mer kraftfullt än duplicator!

  60. #1260
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    https://musictech.com/news/gear/loop...are-deceptive/

    “I’m curious how copying a product and selling it at the exact same price is a ‘not for profit’”: Loopop slams Behringer’s “not-for-profit” claims

    Drama alert.

Liknande ämnen

  1. Bara bra om Behringer
    Av tonefloat i forum Allmänt om musik
    Svar: 193
    Senaste inlägg: 2021-12-23, 20:23
  2. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55
  3. USB-klaviatur med lika bara kontroll som Behringer BCF/BCR2000
    Av T11 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-04-23, 09:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •