Sidan 1 av 23 1 2 3 4 5 11 ... SistaSista
Resultat 1 till 60 av 1325

Ämne: Bara dåligt om Behringer

  1. #1
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran

    Bara dåligt om Behringer

    Visst måste Uli vara plastikopererad? Och är han pingstvän?

    Mannen kan släppa vilka syntar han vill. Ändå känns alltihop som när aktörer med stora ekonomiska resurser tar över nya marknader från andra tillverkare/distributörer/detaljister genom att dumpa priserna och kopiera. Tycker att Behringer syntar ofta känns som direkt riktade slag mot konkurrenter. I alla fall kommuniceras de ofta på det sättet.

    Och ofta uppträder nästan lynchstämning mot de som ifrågasätter att Uli är syntvärldens Robin Hood.


    Ett exempel från kommentarerna till Firechilds (grymma) video (som jag sett/lyssnar på 5 ggr):
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Behringer_moog.jpg 
Visningar:	343 
Storlek:	81,6 KB 
Id:	90511

    Kommer folk vara lika lyckliga över Behringer när de musklat ut andra aktörer???

  2. #2
    Fluster
    Fluster är inte uppkopplad
    Flusters avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Behringer har en olagligt ful hemsida där de efterfrågar att man ska gå med i deras stam alternativt lära sig mer om den :

    Under about går det läsa sig till att den omåttligt megafula loggan släpptes 2010 men att företaget är från 70 talet.

  3. #3
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Behringer lockar fram det sämsta ur arga priviligerade män 40+

  4. #4
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av tobbiew Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Behringer lockar fram det sämsta ur arga priviligerade män 40+
    Med andra ord; köper Ulis produkter ...Vi vet ju att de mindre privilegiade icke privilegiade män under 40 aldrig skulle ha mage att ens se åt en Behringer.

  5. #5
    foliekatt
    foliekatt är inte uppkopplad
    foliekatts avatar
    Senior
    Behringer låter mindre dansbandigt än Roland så det är svårt att försörja sig med dem.

  6. #6
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med andra ord; köper Ulis produkter ...Vi vet ju att de mindre privilegiade icke privilegiade män under 40 aldrig skulle ha mage att ens se åt en Behringer.
    Din slutledningsförmåga och pseudoanalys är briljant som vanligt Självklart är det så, för hatar man inte så är det ju så att man är helt okritisk..allt är svart och vitt. Fast jag använder nog mer Boutiques så får jag vara med i ditt lag då? Det är så bråkigt i Behringer-sandlådan

  7. #7
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Hallå! Inga tvetydigheter här. Bara Uli-bashing.

  8. #8
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Behringer rimmar på fuckfinger. Bra tips till julklappsrimmen.

  9. #9
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Kinas finansminister gnuggar händerna varje gång Uli släpper en ny billigsynt = mer dollar i kassan.

  10. #10
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Det enda dåliga jag kan komma på är att Behringer är så prisvärda och låter så fantastiskt bra att jag överväger att gå över till hårdvara.

  11. #11
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det enda dåliga jag kan komma på är att Behringer är så prisvärda och låter så fantastiskt bra att jag överväger att gå över till hårdvara.
    Ja jag är lite inne på samma spår, och det kommer bli dyrt. Har inte ägt en vettig mixer sen jag kan göra allt ITB, men nu får man ju ha nåt mångkanaligt med många A/D om allt ska spela samtidigt, 8 kanaler kommer inte räcka långt när där är minst 10 på RD909. Kanske finns gott om beg X32 när Wing börjar skeppas. Tur jag inte sålt min UM550 än...jävla Behringer.

  12. #12
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Det allvarligaste är, tycker jag, att han (medvetet eller undermedvetet) underminerar andra, mindre men mer kvalitetsinriktade, tillverkare.

    Att han gör kloner på gammal skåpmat som inte finns är en sak, men rygghuggen på aktiva tillverkare tycker jag ändå är moraliskt tveksamt - hur lagliga de än är. Jag är rädd för att vi om några år blir stående i en betydligt fattigare syntkultur halsmatade med ett berg av billiga, dåligt designade, kloner av Behringer.

  13. #13
    synthboy
    synthboy är uppkopplad nu
    synthboys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det allvarligaste är, tycker jag, att han (medvetet eller undermedvetet) underminerar andra, mindre men mer kvalitetsinriktade, tillverkare.
    Att de stämde DSI på höga summor för att en av deras medarbetare skrev negativt om Behringers kloning på ett privat forum fick mig att se rött.
    Jag tror att innovativa mindre företag som DSI, Moog, Novation och liknande kan få det svårt framöver när marknanden mättas medans större företag som Roland, Korg, Yamaha styr om fokus till andra instrument än synthar.
    Äger en enda produkt, ADA8200 som jag visserligen är nöjd med men knappast stolt över.

  14. #14
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hallå! Inga tvetydigheter här. Bara Uli-bashing.
    Det fina hatet!

  15. #15
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Ni som inte verkar acceptera en tråd med hämningslös dissing av parasitföretaget Behringer:

    Vill ni hellre ha ”hatet” i alla de andra 780 Behringer-trådarna?
    Fattar inte helt.

    Behöver ju inte gå in här och irritera sig heller?
    Ps, skicka tråden till Uli, så stämmer han oss!

  16. #16
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Accepterar? Tycker bara fenomenet luktar lite. "Låt oss kollektivt hata X, vi inleder med personpåhopp". Hade tråden även varit OK om det stått "Bara dåligt om Elektron", Eller "Bara dåligt om Jam/EFN"? "Bara dåligt om rydan", är den OK?

  17. #17
    klonqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Accepterar? Tycker bara fenomenet luktar lite. "Låt oss kollektivt hata X, vi inleder med personpåhopp". Hade tråden även varit OK om det stått "Bara dåligt om Elektron", Eller "Bara dåligt om Jam/EFN"? "Bara dåligt om rydan", är den OK?
    Tycker det skiljer sig lite då det innan denna tråden skapades redan startat en tråd som "Bara bra om behringer". Vi måste väl tillåta motsatsen? Andra sidan av myntet.

  18. #18
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill ni hellre ha ”hatet” i alla de andra 780 Behringer-trådarna?
    Du menar att Behringer som företag och fenomen framöver bara kommer att sågas i denna tråd medan övriga Behringer-trådar uteslutande kommer att handla om Behringers produkter?

  19. #19
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Personpåhopp bör alltid undvikas oavsett, det är jag enig i.

    Det andra du skriver menar jag är halmdockor. Jam har fått negativ kritik på forumet många gånger, även Elektron. Kanske inte i egna trådar, men jag kan slå vad om att om Elektron hade samma företagsfilosofi som Uli verkar diktera för Behringer så hade mängden och volymen på den negativa kritiken skruvats upp några rejäla hack.

    Ju mer makt och inflytelse ett företag, institution eller ämbete har desto mer takhöjd för kritik får de tåla. Det bör inte vara så kontroversiellt.
    Senast redigerat av Nfuture den 2020-12-15 klockan 15:45.

  20. #20
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du menar att Behringer som företag och fenomen framöver bara kommer att sågas i denna tråd medan övriga Behringer-trådar uteslutande kommer att handla om Behringers produkter?
    Jag tänker att det är enklare att peka på denna tråden och be de (bland andra jag) som inte klarar hålla sig till konstruktiv kritik kring parasitföretaget Behringer i produkttrådar att ventilera här, ja. Men kan självfallet inte svara för andra.

  21. #21
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Det var så klart tramsigt och fel av mig att inleda med personangrepp och lägga ribban så lågt.

    Men tanken är att tråden kan vara lite som en säkerhetsventil för oss som inte tycker om Behringers filosofi, produkter eller affärsmetoder. Jag har motstått att skriva negativa kommentarer vid tjogtals tillfällen i de andra Behringer-trådarna.

    Behringer försöker enligt mig skapa monopol i analogsynttillverkningsbranchen, på samma sätt som ett par aktörer nästan slagit ut den lokala instrumetdetaljhandeln. Och jag gillar det inte.

  22. #22
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Tänk så mycket känslor ett företag som sysslar med fucking ljudprylar kan väcka. Helt jävla bizzart för en oupplyst som jag.

  23. #23
    klonqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var så klart tramsigt och fel av mig att inleda med personangrepp och lägga ribban så lågt.

    Men tanken är att tråden kan vara lite som en säkerhetsventil för oss som inte tycker om Behringers filosofi, produkter eller affärsmetoder. Jag har motstått att skriva negativa kommentarer vid tjogtals tillfällen i de andra Behringer-trådarna.

    Behringer försöker enligt mig skapa monopol i analogsynttillverkningsbranchen, på samma sätt som ett par aktörer nästan slagit ut den lokala instrumetdetaljhandeln. Och jag gillar det inte.
    Och jag som trodde att den ekonomiska modell vi lever efter i västvärlden skulle gynna konkurans och mångfald, dum man är ibland.

  24. #24
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Behringer gör syntar som folket har råd med. Typ folksyntar. Precis som folkbilen volkswagen som Hitler gjorde. Uli är precis som Hitler!

  25. #25
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Behringer försöker enligt mig skapa monopol i analogsynttillverkningsbranchen, på samma sätt som ett par aktörer nästan slagit ut den lokala instrumetdetaljhandeln. Och jag gillar det inte.
    Det är en väsentligt mer konstruktiv utgångspunkt. Ligger väl å a s lite i storföretags affärsidé att försöka skapa semi-monopol. Tror oavsett inte han kommer lyckas med det, men det får väl tiden utvisa.

  26. #26
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att de stämde DSI på höga summor för att en av deras medarbetare skrev negativt om Behringers kloning på ett privat forum fick mig att se rött.
    Jag tycker att hela den episoden var väldigt intressant. Det började väl med att Tony Karadivas (eller vad han nu heter) plötsligt insåg att Coolaudio, som de köpte komponenter av, ägdes av Behringer och sen började han skriva väldigt negativt om Behringer och fick med sig bland annat Paul Dither (eller vad han nu heter) som är forummoderator på DSI/Sequential forumet.

    Ulf Behringer insåg väl inte från början att Tony K var från DSI och det var när han gjorde det som det brast.

    Fast forward... så slutade det med att Behringer fick betala miljonbelopp till DSI (tror jag) och att domstolen konstaterade att det är ok att skriva hur negativt som helst om ett företag på ett privat forum som privatperson och Tony K ansågs ha agerat privat.

    Det jag konstaterar är att det någonstans ändå rörde sig om rätt mycket passion för sitt företag, från båda parter, och jag kan förstå båda sidor. <3

    Klart att man tar åt sig om det skrivs negativt, det är ju bara människor, tror jag.

    Uli skulle iofs kunna vara någon typ av Hubot.

  27. #27
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Problemer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och jag som trodde att den ekonomiska modell vi lever efter i västvärlden skulle gynna konkurans och mångfald, dum man är ibland.
    För du upplever att det endast finns ett litet fåtal statligt kontrollerade tillverkare av synthar/audioutrustning?

  28. #28
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    @rydan: hur var det med det här med hat nu då? Vad är det du håller på med? Vad kallas det? Frågar för en vän.
    ??????????

  29. #29
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ??????????
    Du är i en tråd som heter "bara dåligt om Behringer" och piskar upp stämningen? Kanske hoppa över denna tråden och bevara en lugnare hjärtrytm? Bara ett konstruktivt förslag.

  30. #30
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2019-11-26 kl. 11.01.32.png 
Visningar:	64 
Storlek:	215,9 KB 
Id:	90518

    Då jag är en alltför frekvent besökare av 99musik klickar jag alltid att inläggen ska sorteras efter senaste poster.
    Jag gjorde det nu precis och det ser ofta ut ungefär såhär. De fyra senaste trådarna handlar om Behringer.
    Så är det även i andra forum och även i facebookgrupper. Det blir lite enahanda och tråkigt när nästan allt handlar om Behringer, eller Uli eller Berra som många kallar företaget. T o m i trådar och facebookgrupper som inte alls handlar om Behringer kommer det inlägg som handlar om Uli-Berra. Igår på Facebook postades det om den där Poly-D i en grupp som handlar om eurorack t ex.

    Tråkigt om ett forum för restaurangintresserade plötsligt dominerades av inlägg om Köttclownen aka Gyllene Måsen aka McDonalds

  31. #31
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du är i en tråd som heter "bara dåligt om Behringer" och piskar upp stämningen? Kanske hoppa över denna tråden och bevara en lugnare hjärtrytm? Bara ett konstruktivt förslag.
    Så om man ifrågasätter personpåhopp "piskar man upp stämningen"? Du vet att ett antal forummedlemmar lämnat 99musik p g a personpåhopp?

  32. #32
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    (Sticker ut hakan och gissar att Problemer kanske menar att det kanske inte direkt finns gynnsam konkurrens och mångfald i den utsträckningen som marknadsliberala debattörer gärna talar om, alternativt att det suras på marknaden när någon verkligen utnyttjar den som "det var tänkt". Men det är som vanligt en diskussion för andra forum...)

  33. #33
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så om man ifrågasätter personpåhopp "piskar man upp stämningen"? Du vet att ett antal forummedlemmar lämnat 99musik p g a personpåhopp?
    Nej, det visste jag inte. Tråkigt att höra! Trådstartarten har ju bett om ursäkt, så då är väl den bollen död?
    Men, om du inte har något negativt att skriva om Behringer i denna tråden så finns det som du säkert registrerat många möjligheter att uttrycka sig om både Behringer och annat på resten av forumet.

  34. #34
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    För övrigt hade vi en liten behringermixer i en studio 2002 som blev så varm att man brände sig på den. Det sades att det var en vanlig företeelse. Det var det enda dåliga jag kommer på

  35. #35
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (Sticker ut hakan och gissar att Problemer kanske menar att det kanske inte direkt finns gynnsam konkurrens och mångfald i den utsträckningen som marknadsliberala debattörer gärna talar om, alternativt att det suras på marknaden när någon verkligen utnyttjar den som "det var tänkt". Men det är som vanligt en diskussion för andra forum...)
    Fast när det gäller musikutrustning tycker i alla fall jag att det gör det. Med råge. Skulle snarare tro att det fins en överetablering som på sikt inte kommer vara hållbar, särskilt inom eurorack exvis. Hur många olika pedaltillverkare med liknande produktportföljer finns det? Hur många nya små synth/effekttillverkare har plop:at upp under senare år. Hur många 500-series/proaudio? Hur många mjukvaru/plugintillverkare? Ja, det finns ett antal stora drakar som kommer vara svåra att konkurrera ut inom deras core-sortiment för en liten uppstickare, men även där är de i alla fall flera stora tillverkare med liknande core-sortiment som konkurrerar. (Sen är ju just Kina och tillverkning i Kina något av en riskfaktor för snedvridning i o m att Kina dopar sin industrisektor något enormt både med statliga pengar och lagstiftning, men det är som du säger också en annan diskussion...)

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, det visste jag inte. Tråkigt att höra! Trådstartarten har ju bett om ursäkt, så då är väl den bollen död?
    Ja.

  36. #36
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    TC electronics (Behringer) June Chorus suger getpung

  37. #37
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2019-11-26 kl. 11.01.32.png 
Visningar:	64 
Storlek:	215,9 KB 
Id:	90518

    Tråkigt om ett forum för restaurangintresserade plötsligt dominerades av inlägg om Köttclownen aka Gyllene Måsen aka McDonalds
    Det här!

    *letar efter filterfunktionen på 99:an och undrar om man kan filtrera bort alla trådar om nya produkter från parasitföretaget Behringer*

  38. #38
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Hela det här påminner lite om platformskriget mellan PC/Mac, som ändå verkar ha lugnat sig på senare år. Våga inte prata reella brister om mac inför troende mactalibaner, och PC sidan är totalt likgiltiga inför kritik, för PC är bara en maskin, inte en livsstil.

    -För det är helt olika kunder som köper vardera produkt.

    Liksom det kommer vara dom gamla oldschool-rävarna, möjligen med puristiskt inslag, med resurser som köper en sönderfallande 8rösters pjäs från 1985 för 100.000 och se ner på pöbeln (i deras ögon) som skiter i vilket och köper en ny maskin som låter likadant för 7.000 och börjar producera musik utan att ens ha hört ett original.

    Jag tror det här är verktygen till den nya generationen hårdvarumusiker, en reaktion på laptopproducenter som gör edm hits med mus utan att kunna ta ett simpelt ackord ens. Nu vill folk skruva på rattar igen, men inte på känslig gammal utrustning som måste låsas in och försäkras för vansinniga summor.

    Är det inte en del av processen?

  39. #39
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det är ju bara människor, tror jag.

    Uli skulle iofs kunna vara någon typ av Hubot.
    Jag tror Uli är en robot

  40. #40
    klonqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (Sticker ut hakan och gissar att Problemer kanske menar att det kanske inte direkt finns gynnsam konkurrens och mångfald i den utsträckningen som marknadsliberala debattörer gärna talar om, alternativt att det suras på marknaden när någon verkligen utnyttjar den som "det var tänkt". Men det är som vanligt en diskussion för andra forum...)
    +1, jag var ironisk.

  41. #41
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hela det här påminner lite om platformskriget mellan PC/Mac, som ändå verkar ha lugnat sig på senare år. Våga inte prata reella brister om mac inför troende mactalibaner, och PC sidan är totalt likgiltiga inför kritik, för PC är bara en maskin, inte en livsstil.

    -För det är helt olika kunder som köper vardera produkt.

    Liksom det kommer vara dom gamla oldschool-rävarna, möjligen med puristiskt inslag, med resurser som köper en sönderfallande 8rösters pjäs från 1985 för 100.000 och se ner på pöbeln (i deras ögon) som skiter i vilket och köper en ny maskin som låter likadant för 7.000 och börjar producera musik utan att ens ha hört ett original.

    Jag tror det här är verktygen till den nya generationen hårdvarumusiker, en reaktion på laptopproducenter som gör edm hits med mus utan att kunna ta ett simpelt ackord ens. Nu vill folk skruva på rattar igen, men inte på känslig gammal utrustning som måste låsas in och försäkras för vansinniga summor.

    Är det inte en del av processen?
    Skruva på rattar igen? Hela analog reviveln har ju förutom en liten dipp för 20 år sedan hållt på i 30 år eurocracket har ju växt konstant i ett kvarts sekel till att ha blivit folkligt...

  42. #42
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skruva på rattar igen? Hela analog reviveln har ju förutom en liten dipp för 20 år sedan hållt på i 30 år eurocracket har ju växt konstant i ett kvarts sekel till att ha blivit folkligt...
    Just Euro har ju blivit nåt riktigt supernerdy där man är lite bakom flötet om man inte har rätt konding från rätt årtal, moddat av den där snubben i Belgien i sin redan svindyra specialgrunka, som bara är en bråkdel av hela racket...(obs mitt perspektiv)

    Jag tänker att ingen förälder köper en känslig 80tals relik för begbilpris till sin musiktokiga unge om insteget till riktiga syntar ligger på en mycket lägre nivå - och alternativet med controller mot plugg är bara för omständligt och flyktigt. En hårdvara som kan nåt riktigt blir ju inte gammal på samma sätt.

  43. #43
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Namn:  uli.jpg
Visningar: 1158
Storlek:  22,1 KB

    Min lära-skriva-bok i första klass var "Uli der Fehlerteufel" (= typ "Uli, fel-djävulen"), en liten illasinnad figur som bytte ut bokstäver och ställde till med elände när man skulle lära sig läsa och skriva. Uli har nu växt upp och skapar oreda på musikerforum istället.

  44. #44
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Smedberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Produktionshastigheten borde gå att förbättra.
    Folk har ju väntat fler år på juppe, obx och cs80...
    Exakt, det dåliga med Behringer är att han inte släpper nya polyfoniska synthar tillräckligt ofta, den teufeln!

  45. #45
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vildgris Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Namn:  uli.jpg
Visningar: 1158
Storlek:  22,1 KB

    Min lära-skriva-bok i första klass var "Uli der Fehlerteufel" (= typ "Uli, fel-djävulen"), en liten illasinnad figur som bytte ut bokstäver och ställde till med elände när man skulle lära sig läsa och skriva. Uli har nu växt upp och skapar oreda på musikerforum istället.

  46. #46
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Liksom det kommer vara dom gamla oldschool-rävarna, möjligen med puristiskt inslag, med resurser som köper en sönderfallande 8rösters pjäs från 1985 för 100.000 och se ner på pöbeln (i deras ögon) som skiter i vilket och köper en ny maskin som låter likadant för 7.000 och börjar producera musik utan att ens ha hört ett original.
    Jag är en old school räv (40 + ”priviligerad”) med resurser som gladeligen lägger en del av mina välförtjänta pengar på synthar och andra ljudmanicker, ofta av det dyrare slaget. För att jag har råd, och för att jag drömt om möjligheten till det hela livet.

    Har aldrig någonsin sett ner på någon för att han eller hon köper Behringer eller andra mindre kostsamma grejer. Skulle aldrig falla mig in. Tvärtom så har jag bland annat varit med att finansiera en studio i Zambia, och donerat en hel drös med grejer till replokalerna där jag bor. Jag hade antagligen också köpt Behringer om jag varit fattig student. Jag fattar att inte alla har råd med utrustning.

    Mitt ”hat” till Behringer handlar givetvis inte om kunderna, även om jag skulle önska att fler av de som kanske har råd att välja annat såg det större perspektivet här.
    Senast redigerat av Nfuture den 2019-11-26 klockan 14:28.

  47. #47
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    TC electronics (Behringer) June Chorus suger getpung
    hahaha

  48. #48
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    en reaktion på laptopproducenter som gör edm hits med mus utan att kunna ta ett simpelt ackord ens.
    Precis, de bara trycker på "gör-bra-musik-knappen" så är det klart. Förjävligt.

  49. #49
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Precis, de bara trycker på "gör-bra-musik-knappen" så är det klart. Förjävligt.
    Har tyvärr inte hittat den knappen i Reason än Lägger ner massa tid på att göra musik och så blir det oftast inte ens bra! DET är förjävligt

  50. #50
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	soundgoodizer.gif 
Visningar:	31 
Storlek:	37,3 KB 
Id:	90522

  51. #51
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Just Euro har ju blivit nåt riktigt supernerdy där man är lite bakom flötet om man inte har rätt konding från rätt årtal, moddat av den där snubben i Belgien i sin redan svindyra specialgrunka, som bara är en bråkdel av hela racket...(obs mitt perspektiv)
    Hmm, det där känner jag inte igen alls? Särskilt inte här på 99:an. Tvärtom så är det ju mkt diy med billiga komponenter osv.

  52. #52
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm, det där känner jag inte igen alls? Särskilt inte här på 99:an. Tvärtom så är det ju mkt diy med billiga komponenter osv.
    Ja, så är det säkert för många. Men tittar man på vad som säljs i trendiga hipster-euro i månadens grälla färg så tar dom rejält betalt för några cm plåt och ett kretskort. Det är nog den sidan jag har sett mest av för min usla slutsats 😁

  53. #53
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av salrip Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har tyvärr inte hittat den knappen i Reason än Lägger ner massa tid på att göra musik och så blir det oftast inte ens bra! DET är förjävligt
    Den finns inte i Reason. Kräver FL Studio.

  54. #54
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Tragiskt att Nick Batt och Sonic Lab var med på det koordinerade släppet av den gräsligt fula Poly (sic) D.
    Trodde inte att han brukade vara med på såna grejer? I varje fall inte full blown recensioner. Förhandstittar däremot är en annan grej. En besvikelse som jag fick dålig smak i munnen av. Klickprostitution som går ut över hans i annat fall höga trovärdighet.

    Behringer korrumperar! Lägg ner skiten!
    Senast redigerat av Nfuture den 2019-11-26 klockan 17:45.

  55. #55
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Hittills har de flesta Behringerklonerna väl varit varianter av ursprungsinstrumenten som inte ursprungstillverkarna gjort eller gör., framförallt tangentbordslösa desktopvarianter. Undantaget Oddysseyn, men KARP:en är en klon den också så den hamnar väl lite i en gråzon där.

    Men med Poly D tycker jag de tar steget till något som Moog faktiskt skulle kunnat tänka sig göra - även om Mono/Poly-influensen nog är för stark för att Moog faktiskt skulle gett sig på det. Ger lite dålig bismak.

    Jag är annars kluven. Behringer klonar saker till höger och vänster, men samtidigt är det ju när det gäller syntarna i alla fall gamla saker som klonas. Att det överhuvudtaget är klonbart tyder på en enorm stagnation i branchen, när en monosynt från 1970 fortfarande anses det bästa som gjorts och därmed högst klonvärd (nytt ord?!). Undras hur mycket Behringer Model D drar ner försäljningen av Moogs egen Model D - jag tror det är två olika grupper på marknaden som köper dem.

    Men för att fortsätta på trådrubriken ... jag äger en enda Behringerprodukt, en mixer, där efter många år en kanal brummar och det är något annat fel också tror jag. Så den är undanstoppad nu. Skitprodukt. (Men hemskt användbar under många år...). Och jag hade inte tänkt köpa några Behringersyntar. Testade DM-12 kort en gång men tyckte den var svårmanövrerad så fort man var tvungen att dyka ner i en meny, och mjukvaran uppträdde buggigt. Usch.

  56. #56
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ricard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Undras hur mycket Behringer Model D drar ner försäljningen av Moogs egen Model D - jag tror det är två olika grupper på marknaden som köper dem.
    Jo, men 7-8k för poly D mot 23-24 för moogs paraphon så ska man verkligen gilla moog för att välja den. Känns ändå lite som att "han" äter upp markanden? Känns nästan som att vissa andra spelare förlorar marknadsandelar i rasande fart. Nästan lite oroad för mindre firmor som DSI osv.

  57. #57
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Nja... även om jag visste att Uli skulle släppa PolyD skulle jag ändå inte tvekat en sekund att köpa Matriarken. Hur bra deras kloner än må vara så... i *detta* fallet ville jag ha originalet, dvs en Moog. Och jag tror inte jag är en speciellt unik synt-konsument.

    Däremot står en liten Neutron bredvid Moogen; de är söta ihop.

    Nu till Uli-gnäll:
    Hade en gammal analog Behringer-mixer, jag tror det var en Mackie-kopia. Den var usel, kort och gott.
    Nu har jag en Mackie. Den låter som den ska.

  58. #58
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Allt snack gör mig Uli-mående.

  59. #59
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av ricard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    men KARP:en är en klon den också så den hamnar väl lite i en gråzon där.
    På vad sätt hamnar den i en gråzon? Den är ju en reissue med input i från Perlman och i sammarbete med David Friend som ingick som rådgivare mm i utvecklingsteamed... dvs det handlar just om reissue i stil med nya MiniMoogen än om någon klon.. ljusår i från det Arsel-Uli sysslar med.

  60. #60
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Känns ändå lite som att "han" äter upp markanden? Känns nästan som att vissa andra spelare förlorar marknadsandelar i rasande fart. Nästan lite oroad för mindre firmor som DSI osv.
    För min del spelar det inte nån roll hur många såna här det ligger i kakhyllan i affären

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	borio.jpg 
Visningar:	25 
Storlek:	128,3 KB 
Id:	90532


    ---

    (Obs att saker inte alls behöver vara dyra. Finns ju grym utrustning som kostar lite eller rimligt, beggad och ny.)

Liknande ämnen

  1. Bara bra om Behringer
    Av tonefloat i forum Allmänt om musik
    Svar: 193
    Senaste inlägg: 2021-12-23, 20:23
  2. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55
  3. USB-klaviatur med lika bara kontroll som Behringer BCF/BCR2000
    Av T11 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-04-23, 09:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •