Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 121 till 180 av 194

Ämne: Bara bra om Behringer

  1. #121
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Trådgräv

    Att skaka liv i BCR2000 genom att göra en BCR64 är något positivt och eget. Dom rattarna med led-ring på någon prisvärd synth eller annan kontroller kan nog ingen konkurrera med prismässigt sedan.

  2. #122
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Såg att Dan Burton börjat på Behringer. Jobbat på Roland i 7 år.
    Om det är samma kille eller om dom klonat honom vet jag inte.
    https://m.youtube.com/watch?fbclid=I...&v=Wpoc8XnJh_U

  3. #123
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Tycker det är fantastiskt att behringer ger folket möjlighet att köpa allsköns instrument till överkomligt pris!

    Nu var det sagt

    (Disclaimer: hindrar inte de som vill köpa mer kostsamma instrument att göra det)

  4. #124
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I den här tråden, inspirerad av "Bara bra om MC-303", skriver vi bara bra om Behringer.

    Jag börjar med, Uli är verkligen en hjälte för oss fattiga musiker som inte har råd med puritansyntar!
    Uli är verkligen en hjälte för de än fattigare musiker som bara har råd med begagnade syntar!

  5. #125
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Hjälte vet jag inte, målet är ju trots allt att gå med vinst. Men såvida man inte har egenintressen (t ex ägarandelar) i de företag som nu utsätts för ny konkurrens och riskerar att tappa marknadsandelar, så är det ju bara positivt att man som konsument har ytterligare alternativ att välja på.

    Och för min del, hellre än sprillans ny Behringer-klon med tre års garanti, än en 40 år gammal vintage-grunka som kostar det mångdubbla och som när som helst riskerar att förvandlas till en rykande hög av elektronikskrot. Been there, done that.

  6. #126
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Behringer gör ju det som många av oss har frågat efter i många år, "Varför släpper inte Roland, Korg, et al, nya versioner av sina gamla häckar"...

    Enda skillnaden är att det är någon annan som gör det, och till priser som gör att maskinerna faktiskt blir tillgängliga för användning som instrument, och inte enbart samlarobjekt för de som sitter på för stora högar cash...


    Funderingar; Jag undrar om (tror att) detta gör att en yngre generation också får en chans till samma erfarenheter och utbildning som vi gamla uvar växte upp med. Min första synth var en beg. Juno 60, och det var där jag lärde mig hur syntar fungerar, på en helt vanlig enkel subtraktiv analog, som kostade mig 3000 sek när jag köpte den, det är 30 år sen nu, så det lär väl vara motsvarande ett par tusen mer idag, men i princip, idag går det ju att köpa en fullt kompetent maskin från Berra för 3-5 tusen och experimentera med..
    Senast redigerat av Gammal Kuf den 2020-12-10 klockan 12:40.

  7. #127
    Jonnyboy
    Jonnyboy är inte uppkopplad

    Senior
    Vilken är er favorit-produkt av B? Jag säger nog deepmind 12 för det var den som fick mig att klicka på "köp". Dock ej testat deras andra produkter.

  8. #128
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mimoid Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hjälte vet jag inte, målet är ju trots allt att gå med vinst. Men såvida man inte har egenintressen (t ex ägarandelar) i de företag som nu utsätts för ny konkurrens och riskerar att tappa marknadsandelar, så är det ju bara positivt att man som konsument har ytterligare alternativ att välja på.

    Och för min del, hellre än sprillans ny Behringer-klon med tre års garanti, än en 40 år gammal vintage-grunka som kostar det mångdubbla och som när som helst riskerar att förvandlas till en rykande hög av elektronikskrot. Been there, done that.
    Vad ingår i garantin?
    Jag hörde från en ägare att vissa modeller ofta måste trimmas om. Har ingen själv så jag kan inte ge mer detaljer än så.

  9. #129
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad ingår i garantin?
    Jag hörde från en ägare att vissa modeller ofta måste trimmas om. Har ingen själv så jag kan inte ge mer detaljer än så.
    Vad menar du med trimmas om? Kalibreras?
    Det jag tycker mig sett är att vissa av dagens köpare av nyanaloger inte tar uppvärmningstid på allvar eller förstår nyttan av det.

  10. #130
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Jonnyboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken är er favorit-produkt av B? Jag säger nog deepmind 12 för det var den som fick mig att klicka på "köp". Dock ej testat deras andra produkter.

    Jag äger inga Behringersynthar ännu, köpte en multifx-pedal förra året, den var grymt bra, i synnerhet med tanke på att den kostade 30 euro...

    På inköpslistan finns; Pro 800, UB-Xa och om det sen blir en CR-78 och en Linn så klipper jag nog till på dessa med. Sen får vi se när CS-80 versionen kommer, om den är intressant för mina behov, men ljudmässigt kommer det bli intressant med den oavsett. Har länge varit sugen på en Pro-1, men jag vill ha minnen, så jag tänker att Pro 800 kommer täcka upp där.

  11. #131
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Varför skulle man inte kunna vara en hjälte för att ens företag är vinstdrivande?

  12. #132
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Lazt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför skulle man inte kunna vara en hjälte för att ens företag är vinstdrivande?
    Beror på hur vinsten skapas kanske?

  13. #133
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av toby1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trådgräv

    Att skaka liv i BCR2000 genom att göra en BCR64 är något positivt och eget. Dom rattarna med led-ring på någon prisvärd synth eller annan kontroller kan nog ingen konkurrera med prismässigt sedan.
    Det enda jag verkligen gillat från Behringer. Trevligt. Hade missat denna. Gillade verkligen BCR2000 funktionsmässigt men den va lite bulkig. Det här ser ju bättre ut. På tal om rattarna så va ju dom kankse inte jättebra dock. Har haft tre med flera döda tyvärr. Men annars så.

  14. #134
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Beror på hur vinsten skapas kanske?
    Nu flyttas ju målstolpen ganska mycket kan jag känna.

    I min värld är alla företagare hjältar, med förbehåll för de som sysslar med oegenheter då såklart.
    Senast redigerat av Lazt den 2020-12-10 klockan 16:08.

  15. #135
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jonnyboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken är er favorit-produkt av B? Jag säger nog deepmind 12 för det var den som fick mig att klicka på "köp". Dock ej testat deras andra produkter.
    Av de jag har så Pro-1 (har TD-3, MS-101 och RD-8) men de är väldigt bra allihopa. Har en gång i tiden ägt alla originalen.

  16. #136
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Smedberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad menar du med trimmas om? Kalibreras?
    Det jag tycker mig sett är att vissa av dagens köpare av nyanaloger inte tar uppvärmningstid på allvar eller förstår nyttan av det.
    Som jag förstår det stämningen. Denna person vet hur det funkar med värme och analoger. Däremot behöver man inte tråla länge på Youtube för att inse att en del människor inte har gehör på toppnivå och köper lite halvfalska (halvfranska?) grejer och i en del genrer är det nästan som att det hör till så jag tänker att det går att komma undan med lite slarv på det området. Mest nyfiken på om man på garantin kan komma in med sin apparat och få den kalibrerad och om den stämmer ur sig få den kalibrerad igen o.s.v.

    Jag hade en (riktig) Korg Monopoly som höll på så, men jag har inte förstahandserfarenhet av en Behringeranalog så detta var mest en parentes.

  17. #137
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som jag förstår det stämningen. Denna person vet hur det funkar med värme och analoger. Däremot behöver man inte tråla länge på Youtube för att inse att en del människor inte har gehör på toppnivå och köper lite halvfalska (halvfranska?) grejer och i en del genrer är det nästan som att det hör till så jag tänker att det går att komma undan med lite slarv på det området. Mest nyfiken på om man på garantin kan komma in med sin apparat och få den kalibrerad och om den stämmer ur sig få den kalibrerad igen o.s.v.

    Jag hade en (riktig) Korg Monopoly som höll på så, men jag har inte förstahandserfarenhet av en Behringeranalog så detta var mest en parentes.
    Under garantitid tror jag man kan kräva det då den inte håller stämnng som den gjort vid nyköp. Såvida det inte anses som ett normalt beteende av åldrande.
    Jag har redan frågat efter ett kalibreringsschema av Behringer på 2600 och de skulle ta frågan till deras utvecklare om den är tillåten för offentligheten redan. Inte för att jag behöver men man vet aldrig när det kan ske.
    Inte fått feedback på det än...

  18. #138
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Jonnyboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken är er favorit-produkt av B? Jag säger nog deepmind 12 för det var den som fick mig att klicka på "köp". Dock ej testat deras andra produkter.
    Hade också Pro-1 fram tills leveransen av 2600...

  19. #139
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Lazt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför skulle man inte kunna vara en hjälte för att ens företag är vinstdrivande?
    Nja, hjältemod innefattar ett visst mått av självuppoffring och altruism. Att erbjuda produkter och tjänster som marknaden efterfrågar tycker jag inte klassificerar en som hjälte. Det är bara smart.

  20. #140
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mimoid Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja, hjältemod innefattar ett visst mått av självuppoffring och altruism. Att erbjuda produkter och tjänster som marknaden efterfrågar tycker jag inte klassificerar en som hjälte. Det är bara smart.
    Hjältedefinitionen är om möjligt en ännu mer hopplös uppgift än genidefinitionen.
    Men orden har ju inte uppstått ur tomma intet så någon slags poäng finns det med dem, även om ett janteland som Sverige har svårt för dem.

    Självuppoffring som kriterium är klurigt. Det heter i och för sig "hjätemod" vilket tyder på att risktagande finns underförstått, men många gånger tar ju människor risker för att de vet att de kan öka chanserna att belönas om de lyckas vilket nyanserar det andra kriteriet, altruism. Det går att förefalla självuppoffrande trots att det bakomliggande skälet är egennytta och ändå kan andra bli hjälpta eller till och med räddade till livet. Snurrigt.

    Jag kan inte se något grundläggande motsatsförhållande mellan vinstdrivande och hjälte men kan inte påstå att jag normalt brukar betrakta affärsmän eller ens uppfinnare som hjältar i första hand, trots att de kanske gjort riktigt bra grejer. Jag inser att det är ytterst sällan jag använder ordet hjälte, mer ofta geni i så fall.

  21. #141
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Självuppoffring och altruism säger du. Jag anar att du aldrig drivit ett företag
    Nåväl, det är off topic. Jag står fast att alla från den som öppnar en bokhandel till personen som skickar upp raketer i rymden är hjältar, om än i olika kapacitet.

  22. #142
    Jonnyboy
    Jonnyboy är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag äger inga Behringersynthar ännu, köpte en multifx-pedal förra året, den var grymt bra, i synnerhet med tanke på att den kostade 30 euro...

    På inköpslistan finns; Pro 800, UB-Xa och om det sen blir en CR-78 och en Linn så klipper jag nog till på dessa med. Sen får vi se när CS-80 versionen kommer, om den är intressant för mina behov, men ljudmässigt kommer det bli intressant med den oavsett. Har länge varit sugen på en Pro-1, men jag vill ha minnen, så jag tänker att Pro 800 kommer täcka upp där.
    Kul! Köp en deepmind 12! Kommer behålla min till den dagen den brakar ihop.

    Kul med pedalen! Vilken var det?

  23. #143
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lazt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Självuppoffring och altruism säger du. Jag anar att du aldrig drivit ett företag
    Nåväl, det är off topic. Jag står fast att alla från den som öppnar en bokhandel till personen som skickar upp raketer i rymden är hjältar, om än i olika kapacitet.
    Jo det har jag i liten skala.

    Jag kan inte se att det finns någon kvalitativ skillnad mellan att utföra arbete som belönas via faktura mot via lönecheck men jag har lagt märke till att det i båda lägren finns de som anser att den egna varianten är mer viktig eller mindre ond än den andra. Mallighet är ett passande ord i det sammanhanget.

    Däremot finns det människor som är såväl egna företagare som inte egna företagare som är hjältar – och vice versa.

  24. #144
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Jonnyboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken är er favorit-produkt av B? Jag säger nog deepmind 12 för det var den som fick mig att klicka på "köp". Dock ej testat deras andra produkter.
    Har haft/har:
    Boog Model D
    Neutron
    Deepmind 12
    Crave
    MS-1
    Poly D
    TD3
    RD6


    Snyggaste: Poly D
    Mest prisvärd: Crave
    Mest avancerad: Deepmind

  25. #145
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jonnyboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken är er favorit-produkt av B? Jag säger nog deepmind 12 för det var den som fick mig att klicka på "köp". Dock ej testat deras andra produkter.
    Den verkar ju fantastisk men själv är jag helt kär i min poly-D

  26. #146
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Jonnyboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul! Köp en deepmind 12! Kommer behålla min till den dagen den brakar ihop.

    Kul med pedalen! Vilken var det?

    Nja, har inte direkt någon nytta av en maskin med den specifikationen.

    Pedalen:
    https://www.behringer.com/product.html?modelCode=P0596

    Lätt värd sitt pris! Köpte senare en Pod Pro HD som har grymma FX emuleringar, så det slutade med att jag gav bort FX600 till en polare (som spelar gitarr) i födelsedagspresent, han blev jätteglad!

  27. #147
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jätten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den verkar ju fantastisk men själv är jag helt kär i min poly-D
    Den är så snygg. Synd att man inte har plats och att jag som vanligt bara skulle låta den stå efter dag 1... de får göra en eurovariant höhö...

  28. #148
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Jag har/har haft följande:
    Deepmind 12
    Crave
    Neutron
    Model D
    Av dessa har jag kvar Crave och Deepmind 12 och det känns just nu som de kommer att stanna här ett bra tag. Deepmind 12 är rätt fantastisk för priset!

  29. #149
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Okej då... sitter med:

    K-2
    Pro-1
    Odyssey
    MS-1
    Poly D
    Neutron
    TD-3
    RD-6
    RD-8
    Deepmind 12

    DM är på väg till försäljning, jag blir inte riktigt vän med till den. Trummisarna låter superbra, men de tycks inte komma till användning på mina låtar, det blir mest mina avsamplade original Roland-prylar i Battery, mest för att det är så himla praktiskt.

    Favoriten är helt klart Odyssey, den är så träig och mysko, jag hittar alltid något nytt i den som jag kan använda för en låt. Poly D är smör och bröd som passar för det mesta och K-2 är bara så bipolärt balanserande mellan soft och organiskt till argt och agressivt. Neutron har jag precis bara fått uppackat, så den har jag inte riktigt hittat rätt i ännu.

  30. #150
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Klark Teknik som är Behringer i förklädnad.
    Ja oj, vad kompressorn 76-KT är prisvärd. Har ingen aning om hur den låter mot originalet men den låter bättre än alla 1176 plugins.
    Det blir en öppenhet i ljudet. Eller snarare är att plugins stänger in ljudet. Det blir en dyr resa för de som lär sig höra detaljen. När man väl hört den är den uppenbar.

  31. #151
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klark Teknik som är Behringer i förklädnad.
    Ja oj, vad kompressorn 76-KT är prisvärd. Har ingen aning om hur den låter mot originalet men den låter bättre än alla 1176 plugins.
    Det blir en öppenhet i ljudet. Eller snarare är att plugins stänger in ljudet. Det blir en dyr resa för de som lär sig höra detaljen. När man väl hört den är den uppenbar.
    Dyr o dyr, den kostar bara 2400:-
    Får nog gå tillbaka till början på åttiotalet när man köpte rackkompressor billigare.

  32. #152
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jonnyboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken är er favorit-produkt av B? Jag säger nog deepmind 12 för det var den som fick mig att klicka på "köp". Dock ej testat deras andra produkter.
    Crave - en synt jag hade råd med och som fungerade fläckfritt (säger man så??) från första dagen.
    Jag älskar kvalitetsprodukter som seglar in som budgetalternativ.

  33. #153
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Går här och väntar på att de ska släppa Pro 800 ...

    Hoppas det blir en fin vinterklapp efter nyår någon gång!

  34. #154
    KonDition
    KonDition är inte uppkopplad
    KonDitions avatar
    Senior
    Jag som gillar acidmaskiner, tycker att TD-3 är fantastiskt.
    Att jag köpte en röd för 979:- är smått otroligt!

  35. #155
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ffrostengren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om jag ser till de produkter jag äger så måste jag nog säga att Model D är min favorit. Jag har haft glädjen att ratta väldigt mycket MiniMoog under åren och har alltid saknat det väldigt specifika ljudet den har, här hemma i min egen studio. Nu fick jag råd att faktiskt köpa en synth som låter MiniMoog och den går varm i var enda låt som mixas ner här hemma. Är dock inte lika säker på att grannarna gillar den bortre den ger ifrån sig.

    När det gäller övriga produkter så kör vi en av deras X-Air mixrar med bandet, i vårt fall XR12 och det är en otroligt prisvärd produkt som för sitt pris är helt löjligt kompetent! 12 in med eq och dynamics, 4 helt OPK effekter och sedan möjlighet till tre separata monitorlyssningar.
    X-Air är en väldigt bra produkt som dessutom kan användas som ljudkort också. Till skillnad från de flesta andra tillverkare har de dessutom lyckats med att inte krångla till nätverksbiten. Bara att tuta o köra med sin iPad. Antenn inbyggd och routerläge valbart.

  36. #156
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    XR18 är fabulöst bra o praktisk!

  37. #157
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    XR18 är fabulöst bra o praktisk!

    Jag har sneglat på den ett bra tag, smidigt format storleksmässigt med...

    Väldigt sannolikt att en sådan landar här någon dag..

  38. #158
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    XR18 är fabulöst bra o praktisk!
    Hur är fx på den rackarn? Har sneglat på en sån ett tag.

  39. #159
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur är fx på den rackarn? Har sneglat på en sån ett tag.
    Jag är nöjd. Den har ju en hel bunke m olika fx. 4 bussar om jag minns rätt. Det är Klark Teknik, så helt ok algoritmer för vanliga dödliga

  40. #160
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Såg ett svar från Behringer för länge sedan som jag faktiskt hittade igen på GS. Låter ju lite otroligt att de ”legendariska” REV2496 algoritmerna skulle finnas kvar, men kanske ingen har lyssnat noga nog, vad vet jag?

    thank you for your appreciation for the REV2496. We had to stop production since suppliers discontinued some critical components.

    The good news is that basically all REV2496 algorithms have been ported to the X32 and X AIR family products.

    The industry is moving away from standalone processors as today's DSP's have become very powerful and cost-effective. As a result, it makes much more sense to integrate these effects into an existing hardware framework such as a mixer, recording interface, synthesizer, etc.; or simply run them as "plug ins" on your PC.

    See it that way: If you want to enjoy the legendary algorithms of the REV2496, get one of the X AIR XR12 digital mixers for US$ 300, which is less than the original REV2496 was sold for ten years ago.
    The attached 12 channel digital mixer, 4 FX processors with approx. 30 additional FX "plug ins", Wifi Router and 2-channel recording interface come for free.

  41. #161
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ffrostengren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tyvärr har inte de två mindre modellerna (XR12 och XR16) ljudkortsfunktion, de har bara en USB-A-kontakt som går att köra mot ett USB-minne. Det är dock smidigt för att spela in gig eller rep. Är det någon som jag har haft problem med så är det routern, har gett mig mycket huvudbry när vi varit ute på gig, har dock funkat bra hemma och i replokalen. Numera kör jag med en gammal överbliven Apple Airport Express, som funkar kanon.
    Aha... vad konstigt. Räckvidden vet jag inget om, troligen inte jättestor, men jag har kört den i jobbet på en mycket publiktät arena (= massor med HF i luften) och det fungerade. Har man lightning-usb-ethernet kan man köra trådat om det kniper. Men jag är ingen storanvändare av X-Air så det finns säkert situationer där det krånglar. Allt trådlöst är fyllt av överraskningar.

  42. #162
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ffrostengren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då måste jag haft extrem otur med förutsättningarna. Jag minns speciellt ett gig där jag inte kunde går mer än 5 meter från mixern med min Macbook Pro innan det blev strul. Slutade med att jag fick ha datorn på scen för att kunna komma åt mixern om något skulle strula.
    Jag har enbart kört iPad, kanske är lite olika?
    Men jag har hört talas om att en del tappat kontakten med mixern utan tydlig orsak så du kanske har rätt i att det kan strula.

  43. #163
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är nöjd. Den har ju en hel bunke m olika fx. 4 bussar om jag minns rätt. Det är Klark Teknik, så helt ok algoritmer för vanliga dödliga
    Aha.. då är det inget för mig. Men tack för svaret.

  44. #164
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    FX2000 är en duktig enhet. Många effekttyper och den slår Digitech på fingrarna. Nästan Lexicon i vissa fall.

  45. #165
    Emil
    Emil är inte uppkopplad
    Emils avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jeg har lige brugt en aften med min Neutron, og det er virkelig en kompetent lille synth!!!!

  46. #166
    Singleton
    Singleton är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Behringer ger bort massa prylar till behövande.

    "Behringer are literally giving away over 1,500 MS-1 synthesisers that retail for $299 USD each to children and teenagers from disadvantaged backgrounds"

    https://ask.audio/articles/music-tri...dren-worldwide

    :-)

  47. #167
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Mmm, men alltid tveksamt när det används i marknadsföringen. Men japp, bra.

  48. #168
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mmm, men alltid tveksamt när det används i marknadsföringen. Men japp, bra.
    Bra men tveksamt? 😂

  49. #169
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Känns som ett vettigt inlägg för att följa upp efter den där ettriga YouTubern för några månader sedan.

  50. #170
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mmm, men alltid tveksamt när det används i marknadsföringen. Men japp, bra.
    Tycker detta är en fantastisk insats. O jag har iaf inte stött på det "i marknadsföringen". Så den kommentaren var ganska onödig mpop (speciellt i denna tråd). Känns som att just angående Behringer så MÅSTE folk skriva något negativt t.o.m när de (B) gjort något så beundransvärt som detta

  51. #171
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Nu tycker jag att detta är en bra grej men kan anta att det blir mer TD-3:or och Crave's än 2600:or . Hoppas att han inte bidrar till psykisk ohälsa hos barnen när de ska programmera sina TD-3:or...

  52. #172
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag tror ni vet jag menar. Bra att kids som är maskinsugna får chansen. Men ja, jag hävdar att det från scratch är ett marknadsföringstrick, som den mesta "goodwill" som görs är. Det gäller de flesta bolag. Inte bara Behringer.

    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu tycker jag att detta är en bra grej men kan anta att det blir mer TD-3:or och Crave's än 2600:or . Hoppas att han inte bidrar till psykisk ohälsa hos barnen när de ska programmera sina TD-3:or...
    Bättre än då, det är klonade SH-101or. De känns mer intuitiva för nybörjare.

  53. #173
    Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av ffrostengren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då måste jag haft extrem otur med förutsättningarna. Jag minns speciellt ett gig där jag inte kunde går mer än 5 meter från mixern med min Macbook Pro innan det blev strul. Slutade med att jag fick ha datorn på scen för att kunna komma åt mixern om något skulle strula.
    Det är mer eller mindre ett krav på XR-serien att köpa till en router, den inbyggda har sabbat enormt många spelningar för folk. har haft 12 och 18 och det funkar fint så länge man är ensam, jättedåligt när det är massa folk. En router för några hundra funkar fint. Så ändå enormt prisvärt om en aning irriterande.

  54. #174
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Det finns dom som hoppas bli klonade

    Positron 16

  55. #175
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av KungKrille Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns dom som hoppas bli klonade

    Positron 16
    Instabuy

  56. #176
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Mycket trevligt koncept!

  57. #177
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Designen är lite Musse Pigg a la Andromeda, men bara den också kommer i svart så Amonhoteph inte behöver känna sig förbisedd.

    Ambitiöst att nå'n går så långt i sina förslag och egentligen inte ett "bra om Behringer" om den inte blir av. Men vi får väl se.

  58. #178
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Det är en "extra allt"-synt tycker jag allt om man får med allt det där, inklusive antennkopping för thereminspelande! Har svårt att tänka mig att ens Behringer skulle kunna få ner priset till under 20 kkr på en sådan där manick.

  59. #179
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är en "extra allt"-synt tycker jag allt om man får med allt det där, inklusive antennkopping för thereminspelande! Har svårt att tänka mig att ens Behringer skulle kunna få ner priset till under 20 kkr på en sådan där manick.
    Få de ner priset till 35 så är det nog imponerande. Vi får väl se om nå't händer.

    edit: Lite som en Sage 2.0

  60. #180
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Dum fråga kanske (som förtjänar ett ännu dummare svar), men finns det nån sorts "ekvivalentlista" där man kan se ungefär vilka av Behringersyntarna som har ett original som förebild?

Liknande ämnen

  1. Bara bra om MC-303
    Av kockpit i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 115
    Senaste inlägg: 2020-11-06, 20:18
  2. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-09-19, 09:38
  3. Ville bara dela med mig av två bra artister :)
    Av Zoria i forum Skivor & artister
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-31, 12:21
  4. USB-klaviatur med lika bara kontroll som Behringer BCF/BCR2000
    Av T11 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-04-23, 09:29
  5. Finns det bra ljudkort med bara XLR och tele?
    Av davishoo i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 14:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •