Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4
Resultat 181 till 229 av 229

Ämne: Behringer Poly D (f.d. Warp Drive)

  1. #181
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av deadbeat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är en dålig syntare i det att jag föredrar det skira parafoniska före full on poly
    Finns inga dåliga syntare <3

  2. #182
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deadbeat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är en dålig syntare i det att jag föredrar det skira parafoniska före full on poly
    Du har en poäng i att man faktiskt inte kan få fram samma sak på en vanlig poly som en para. En vågform, pitch eller oktav i ett ackord kan inte vara en annan än dom andra tonerna, relativt mot vad som spelas, om inte synten i fråga kan båda. Både parapolyfonisk, 8 röster x 4 vco, kan bli en ganska wobbly 32VCO kaksmet 😁

  3. #183
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns inga dåliga syntare <3
    Nu drog du diplomatin ett steg för långt tror jag bestämt.

  4. #184
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är lätt obegripligt tycker jag ändå att de helt enkelt inte bara tryckte in 4 stycken D i den och gjorde den till en fyra rösters treoscillatorsynt istället för en fyraoscillators enröst synt.
    Det kommer, OB-Xa kloon är ju på gång och CS80 verkar likaså. Om det finns mängder av frustrerade Para-D ägare så är väl marknaden mogen för riktiga polys. :-D
    Att släppa Para-D efter UB-Xa känns inte lika smart.

  5. #185
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kommer, OB-Xa kloon är ju på gång och CS80 verkar likaså. Om det finns mängder av frustrerade Para-D ägare så är väl marknaden mogen för riktiga polys. :-D
    Att släppa Para-D efter UB-Xa känns inte lika smart.
    OB-Xa kommer förmodligen bli av. CS-80...tror jag inte...i så fall blir det ju klon av Deckards Dream men inte ens Berra kan trolla en sådan burk med poly-at keyboard under 15.000:- och då tappar man målgruppen.

  6. #186
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OB-Xa kommer förmodligen bli av. CS-80...tror jag inte...i så fall blir det ju klon av Deckards Dream men inte ens Berra kan trolla en sådan burk med poly-at keyboard under 15.000:- och då tappar man målgruppen.
    Blir häftigt att se när du byter ut maskinparken mot Berras eminenta maskiner... nu ryker väl originalminin då med Poly D... fan vad pengar du kommer spara in på Uli...helt underbart

  7. #187
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Vad tusan skall man med pengarna till? Det enda man får lust att göra med pengar på fickan är ju ändå att köpa en ny minimoog eller vad det nu är man sålt för klenod. Fast då blir det bara dyrare. Nej, det är bara Ebberöds bank. Det är därför jag i stort sett aldrig sålt något, och bara köpt när jag haft råd. Behåll dina gamla vänner och bygg en relation över tid med dem!

  8. #188
    rofo
    rofo är inte uppkopplad

    Senior
    Poly D - Dolly P
    Whatever...

  9. #189
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rofo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Poly D - Dolly P
    Whatever...
    http://www.animalresearch.info/en/me...lly-the-sheep/

  10. #190
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Postat av Uli igår på Gearslutz.
    A quick feedback. We have already received over 10,000 orders from our dealers and distributors - frankly way more than we expected.

    We have now started to ship the first products from our China factory, but you can imagine that it will take time to fulfill all backorders.

    Thanks for your patience and all your amazing support.

    Uli

  11. #191
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare

    Funk

    Vet ej om detta postats ngnstns på forat innan men det r helt underbart. Speciellt de sista minuterna (från 4:00 o framåt för otåliga)


    https://youtu.be/cNRmifcTKDA

    <3

  12. #192
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet ej om detta postats ngnstns på forat innan men det r helt underbart. Speciellt de sista minuterna (från 4:00 o framåt för otåliga)


    https://youtu.be/cNRmifcTKDA

    <3
    OK boomer

    Närå, det låter fint. Roligt med andra stilar än bara retro-syntpop.

  13. #193
    musicman
    musicman är uppkopplad nu
    musicmans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet ej om detta postats ngnstns på forat innan men det r helt underbart. Speciellt de sista minuterna (från 4:00 o framåt för otåliga)


    https://youtu.be/cNRmifcTKDA

    <3
    Asså, det där är rätt nära mitt DNA.
    Har spelat split/syntbas/funkchords så ofta jag får tillfälle
    Lyssnade mycket på Motown/jazzfusion/västkust i mina yngre dar...

  14. #194
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Från ca 4:00 så gick det ju att lyssna på musiken, innan dess så lät det väldigt saggigt 70-tal på fel sätt. Därefter, finfint!

  15. #195
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Imorgon får jag mitt ex. :-)

  16. #196
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Första intrycken. Rejält bra kvalitet i hela bygget. Tom med bättre än Moogs egna reissue som jag också ägt. (Vilken jag fick fila ner tangetbordets stanser för att tangenterna inte skulle ta i trälisten ovanför.) Moogs svitchar var också väldigt sladdriga vilket Berras inte är.
    Tycker allt är bättre på Poly D. Smidigt format och ser mycket finare ut IRL. Sequenser + arp är trevligt att ha. Jävligt mycket synth för pengarna i jmf med Moogs reissue. Den låter också rätt identiskt med den jag hade och jämförde med tidigare Boog.



    Nackdelar:
    - Det så kallade Poly-läget är dock rätt menlöst. Svårt att få nått att låta bra iom att den är parafon.
    - Pitch bend hjulet är väldigt "halt" på dess yta. Man slinter med fingrarna.

  17. #197
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Wow! Intressant.

  18. #198
    Linuz
    Linuz är inte uppkopplad
    Linuzs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Första intrycken. Rejält bra kvalitet i hela bygget. Tom med bättre än Moogs egna reissue som jag också ägt. (Vilken jag fick fila ner tangetbordets stanser för att tangenterna inte skulle ta i trälisten ovanför.) Moogs svitchar var också väldigt sladdriga vilket Berras inte är.
    Tycker allt är bättre på Poly D. Smidigt format och ser mycket finare ut IRL. Sequenser + arp är trevligt att ha. Jävligt mycket synth för pengarna i jmf med Moogs reissue. Den låter också rätt identiskt med den jag hade och jämförde med tidigare Boog.



    Nackdelar:
    - Det så kallade Poly-läget är dock rätt menlöst. Svårt att få nått att låta bra iom att den är parafon.
    - Pitch bend hjulet är väldigt "halt" på dess yta. Man slinter med fingrarna.
    Kanske redan har svaret på min fråga men frågar ändå. Antar att det inte går att ha en sequence med 1-3 noter spelandes samtidigt som man lirar solo med den sista "rösten" över så att det låter bra?

  19. #199
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Nej. Däremot går det att transponera den seq. biten över tangentbordet under tiden den spelar. Rätt skoj finess :-)

  20. #200
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Saknar LAST NOTE PRIORITY settings på Berran. Fanns på Moog Reissue. Default settings på Mini'n är oförståeligt för mig. Likaså så på gammelminin. Sjukt drygt att behöva släppa tangenterna helt.

    Skulle även underlätta poly spelande en hel del. Kanske finns? Saknar manual och allt är inte glasklart gällande olika settings + seq sektionen.

  21. #201
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Saknar LAST NOTE PRIORITY settings på Berran. Fanns på Moog Reissue. Default settings på Mini'n är oförståeligt för mig. Likaså så på gammelminin. Sjukt drygt att behöva släppa tangenterna helt.

    Skulle även underlätta poly spelande en hel del. Kanske finns? Saknar manual och allt är inte glasklart gällande olika settings + seq sektionen.
    På Boogen kunde man ändra, det var det första jag gjorde. Borde gå här med.

  22. #202
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Saknar LAST NOTE PRIORITY settings på Berran. Fanns på Moog Reissue. Default settings på Mini'n är oförståeligt för mig. Likaså så på gammelminin. Sjukt drygt att behöva släppa tangenterna helt.

    Skulle även underlätta poly spelande en hel del. Kanske finns? Saknar manual och allt är inte glasklart gällande olika settings + seq sektionen.
    Kollat i Behringer SynthTool? Vad jag förstod när jag såg SonicState recensionen så ska det gå att ändra via programmet.

  23. #203
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kollat i Behringer SynthTool? Vad jag förstod när jag såg SonicState recensionen så ska det gå att ändra via programmet.
    Yes. Helt missat detta program. Gick att ändra till Last Note + Multi trigger on. Perfekt!

  24. #204
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator

  25. #205
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jepp. Bra klipp. Förutom att han förklarar triggandet o sen i slutet ser man att det är valfritt

    Är skitnöjd med min Poly-D <3

  26. #206
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Ja det är synd på designen - annars kunde jag tänkt mig att prova en.

  27. #207
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja det är synd på designen - annars kunde jag tänkt mig att prova en.
    Jag tycker den är vacker som in i helskotta. O alla rattar känns ordentliga. Nog vackraste synten hemma hos mig imho

  28. #208
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker den är vacker som in i helskotta. O alla rattar känns ordentliga. Nog vackraste synten hemma hos mig imho
    I princip är det bara choruset jag stör mig på - och färgvalet på alla knapparna ... och att trät är för ljust ... och att de inte gjort en full out poly. De kunde klämt in 4 d till samma pris, utan tvekan. Men det är ju jag.

  29. #209
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    PolyGASar

  30. #210
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I princip är det bara choruset jag stör mig på - och färgvalet på alla knapparna ... och att trät är för ljust ... och att de inte gjort en full out poly. De kunde klämt in 4 d till samma pris, utan tvekan. Men det är ju jag.
    Trät är snarare för mörkt i jmf med tex- Moogs Reissue. =) Tycker den är snygg som fan men dom är sämst på placering av loggor framförallt. =P

  31. #211
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran

    https://youtu.be/w9yarznBZOY Intressant för någon kanske...

  32. #212

  33. #213
    deadbeats avatar
    Veteran
    Spökligt att caset vid väggen plötsligt öppnas vid 37:53.
    För övrigt låter B väldigt fint.

    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

  34. #214
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Vad tycks ni som har fått och haft en?

  35. #215
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad tycks ni som har fått och haft en?
    Fick efter lång väntan på leverans hem min häromdagen så har inte hunnit köra jättemycket. Än så länge tycker jag det är en helt fantastisk maskin. Det så kallade polyläget känns väl inte särskilt spännande men om man bara kör den som 4 oscillators mono låter den riktigt bra och jag tycker tillskotten som t.ex. choruset känns riktigt relevant. Hörlurstricket funkar också kalasbra och kan få den att låta elakt på ett bra sätt. Har alltid velat ha en Mini men känner mig faktiskt helt nöjd med denna istället. Enda lilla jag stör mig på är, samma som jag tror Drifter påpekade tidigare, att mod och pitchwheel är rätt glatta så kan vara lite kluriga att använda.

  36. #216
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Peter70 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Enda lilla jag stör mig på är, samma som jag tror Drifter påpekade tidigare, att mod och pitchwheel är rätt glatta så kan vara lite kluriga att använda.
    fast originalminin har väl riktigt svåranvänd pitchwheel (center position)? Så jag tycker iaf Poly-D's är ett steg framåt

    Personligen tycker jag att stämingen på oscillatorerna kan vara lite jobbigt. Tycker jag med jämna mellanrum får ratta till tuningen på de olika vcoerna. Men det kan bero på min relativa ovana med gammelVCO samt aversion mot icke perfekt stämda ljud. Jobbar på att lära mig tycka om det

  37. #217
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    valsolo: Börja med att ratta in bas med snedstämda oscillatorer och gör fulbody!

  38. #218
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Hur var det med denna - gick det få så att den stegar genom oscillatorerna när man kör arpeggiatorn? Eller vid vanlig trig också för den delen.
    Ni som har den - är ni nöjda?

  39. #219
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Krukan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur var det med denna - gick det få så att den stegar genom oscillatorerna när man kör arpeggiatorn? Eller vid vanlig trig också för den delen.
    Ni som har den - är ni nöjda?
    Kan säga som så att jag returnerade mitt ex efter 2 dagar. Hade desktop model D innan, och tyckte inte PolyD tillförde något av värde.

  40. #220
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Steve Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan säga som så att jag returnerade mitt ex efter 2 dagar. Hade desktop model D innan, och tyckte inte PolyD tillförde något av värde.
    Ok! Men returen hade inget med bristfällig kvalitet att göra då, utan mer att den var överflödig i din setup?

  41. #221
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Otroligt fin synt och jag håller helt med Valsolo här ovanför, det är den snyggaste synten jag har. Extremt nice. Japp den stegar f ö mellan osc i arpeggioläget.

  42. #222
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp den stegar f ö mellan osc i arpeggioläget.
    Bra, tack! Har inte sett så många till salu så antingen är alla nöjda eller har inte så många köpt...

  43. #223
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Krukan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra, tack! Har inte sett så många till salu så antingen är alla nöjda eller har inte så många köpt...
    Tror det förstnämnda.

  44. #224
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ingen aning men jag fick iaf enorm wow-upplevelse av denna, verkligen ingen dussinprodukt. Har velat ha en minimoog sedan 80-talet nån gång och nu kan jag äntligen känna att jag har fixat en. Helt otroligt. Tack Uli. Nobelpriset i jultomtism.

  45. #225
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen aning men jag fick iaf enorm wow-upplevelse av denna, verkligen ingen dussinprodukt. Har velat ha en minimoog sedan 80-talet nån gång och nu kan jag äntligen känna att jag har fixat en. Helt otroligt. Tack Uli. Nobelpriset i jultomtism.
    +1

  46. #226
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Krukan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok! Men returen hade inget med bristfällig kvalitet att göra då, utan mer att den var överflödig i din setup?
    Kvaliten var bristfällig, men reflektionen jag gjorde är att polyläget är oanvändbart(på samma sätt som på Korg mono/poly) och 4 osc och junochorus är overkill. Men smaken är som baken. Har en Berra oddy till höger om mig som inspirerar och är motsatsen till PolyD. Men testa själv, du blir troligtvis frälst

  47. #227
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Steve Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men testa själv, du blir troligtvis frälst
    Haha! Ja, jag får nog göra det... Använder (fyrarösters) parafoni på min Microfreak en del och har egentligen inte användning för mer avancerad poly än så.

  48. #228
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Steve Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kvaliten var bristfällig, men reflektionen jag gjorde är att polyläget är oanvändbart(på samma sätt som på Korg mono/poly) och 4 osc och junochorus är overkill. Men smaken är som baken.
    Det som är så skönt med dessa är att de inte behöver användas, men visst tycker man det blir för kluttrigt kan det ju vara en poäng. Själv tycker jag choruset kombinerat med overdrive via hörlursutgången ger en rätt grym effekt och skulle inte vilja vara utan det.

  49. #229
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag har faktiskt skaffat denna papayabunke men jag har inte använt den i någon låt ännu. Det är kanske slarvigt men det är så otroligt mycket låtar att sortera sig igenom och runda av just nu. Blir dock glad som vid en minimoog när jag tar mig tid att lattja med den.

Liknande ämnen

  1. Warp Records
    Av PF i forum Allmänt om musik
    Svar: 62
    Senaste inlägg: 2023-11-03, 14:03
  2. Warp firar 20 år
    Av Katzenjammer i forum Skivor & artister
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-07-04, 02:33
  3. WARP F.M /radio köpenhamn 13/1
    Av Electroboy i forum Evenemang
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 18:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •