Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 SistaSista
Resultat 181 till 240 av 332

Ämne: Musikaffärer som återuppstår efter 4sound

  1. #181
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, han har sadlat om. Började i måndags på annat håll!
    Synd, men hoppas han har ett nytt intressant jobb där han trivs. Han har varit till ovärderlig hjälp genom åren.

  2. #182
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, han har sadlat om. Började i måndags på annat håll!
    Back to Elmelid?

    Hursomhelst, vi får se om det blir strängbändarfest på Malmö MB då. Jag tyckte det var lite mycket av den varan förr i världen i rockstaden Malmö.

  3. #183
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Back to Elmelid?

    Hursomhelst, vi får se om det blir strängbändarfest på Malmö MB då. Jag tyckte det var lite mycket av den varan förr i världen i rockstaden Malmö.
    Han har inte sadlat om - han har bytt spår... Han kommer fortsätta att arbeta med maskiner och jag är övertygad om att det kommer att gå som på räls....

  4. #184
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Ronsun Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han har inte sadlat om - han har bytt spår... Han kommer fortsätta att arbeta med maskiner och jag är övertygad om att det kommer att gå som på räls....
    Aha, då blir det rälsrytm a la Kraftwerk nu då. "Ze baztards ztole my beat!"

  5. #185
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Ronsun Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han har inte sadlat om - han har bytt spår... Han kommer fortsätta att arbeta med maskiner och jag är övertygad om att det kommer att gå som på räls....

    Ånej, har han blivit stadsanställd?

  6. #186
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Från Musikbörsens FB:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7312.JPG 
Visningar:	106 
Storlek:	188,5 KB 
Id:	97322

  7. #187
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Ronsun Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Från Musikbörsens FB:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7312.JPG 
Visningar:	106 
Storlek:	188,5 KB 
Id:	97322

    Tack! 👍🏻

  8. #188
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    KUL!

  9. #189
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Roligt, hoppas det går bra! Men man undrar vad de kommer att göra annorlunda den här gången, känns som de försökte med lite nya tag med Tremolo utan att det tydligen gick vägen.

    Var faktiskt inne på Malmö Musikaffär häromdagen i annat ärende, jag har inte varit där på typ 20 år (det hette kanske rentav Östenssons då), hade fortfarande för mig att de mestadels sålde klassiska instrument som flöjt och fiol, men det har hänt en del sedan dess. Jag tyckte de hade en kompakt men ändå rejäl klaviaturavdelning med en hel del svenska rödingar, inklusive Nord Wave 2, plus annat givetvis som Moog Matriarch och Grandmother, Korg Prologue, etc. Gitarravdelning(arna) överväger, egentligen väl helt typiskt för en modern musikaffär. Gitarrer tillhör fortfarande kategorin instrument som man kan klämma på och förstå sig på på fem minuter i motsats till fem timmar för en modern fullfunktionssynt. Trevlig personal. Lite för mycket kunder för Coronatider kanske men bra att det är välbesökt naturligtvis.

  10. #190
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av ricard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Roligt, hoppas det går bra! Men man undrar vad de kommer att göra annorlunda den här gången, känns som de försökte med lite nya tag med Tremolo utan att det tydligen gick vägen.
    De kanske inte behöver ändra så himla mycket? Tre musikaffärer med centralt läge blev nog helt enkelt lite för mycket för lilla Malmö så uppstickaren Tremolo klarade inte konkurrensen. 4Soundbutiken gick väl egentligen bra(?) och tvingades väl stänga mest för att ägarna gick omkull - om jag förstått det rätt?

    Personalen på Malmö Musik har haft det svettigt på sistone så det kan ju vara skönt för dem att få lite "avlastning" :-P

  11. #191
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Kan tänka mig att det svåraste är att få upp volymen så att små marginaler fungerar, då jag misstänker att det knappast går att sälja saker mycket dyrare än de stora onlinebutikerna i Europa...

  12. #192
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Kul. Får gå dit och kika. Undrar om Börsen öppnar i Uppsala också?

  13. #193
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Enstaka testinstrument och bra service för att plocka hem dessa samt väldigt bra tillbehörslager är nog rätt medicin. Insertkablar, adaptorer, plektrum, rörblad, trafor osv... så’nt som genomsnitts-99an super bort och måste ha BUMS kan man kränga från en mindre lokal med mindre personalstyrka.

    Så hade jag tänkt iaf.

  14. #194
    papawasarodeo
    papawasarodeo är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Enstaka testinstrument och bra service för att plocka hem dessa samt väldigt bra tillbehörslager är nog rätt medicin. Insertkablar, adaptorer, plektrum, rörblad, trafor osv... så’nt som genomsnitts-99an super bort och måste ha BUMS kan man kränga från en mindre lokal med mindre personalstyrka.

    Så hade jag tänkt iaf.
    Jag hade gärna handlat det mesta i butik. Men tyvärr har de ju väldigt dåligt sortiment när det gäller just sånt där som vi genomsnitts 99or vill ha. Brukar ofta ta mig till en butik i hopp om att iaf få med mig nått hem. Och ibland har de nån av sakerna inne och då köper jag det. Men just tillbehören är det rätt snålt med. Tänkte ex. jag skulle köpa lite db25-kablar inför en uppgradering här i studion nu i helgen. De visste ju inte ens vad det är. Tror som någon tidigare sagt att de framförallt nischar sig mot gitarrister och ev. gemene man som tror att inköpet av en specifik hårdvarusynt kommer revolutionera deras musikskapande. Det är lite tråkigt.

    OBS: Snackar om musikaffärer i Göteborg. Exemplet ovan är inte från musikbörsen just. Men jag har andra exempel även där. De hade exempelvis inte ett enda pedalbord inne när jag var där häromdagen.

    Det säger väl att de vad gäller gitarrister också riktar sig gentemot medelsvensson som gillar att plinka lite då och då. En djävla massa pedaler säljer de ju dock. Men det är nog lite som med syntharna. Att de livnär sig mycket på de som tänker ”om jag bara hade den där pedalen hade jag låtit bättre”.

    Fotnot: Inte meningen att låta elitistisk på nått sätt. Musikafärrer ska vara till för alla. Och det är väl kanske det som är min poäng. Att de inte känns som att de riktigt är till för mig.
    Senast redigerat av papawasarodeo den 2020-10-13 klockan 20:29.

  15. #195
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Tillbehörssnacket från mitt håll handlar om marginal och kostnader. Att tjäna ett par hundra (?) på ett sällanköp som en synt eller en gitarr är ju småslantar jämfört med en näve tior eller t o m tresiffrigt på kablar och pedaler som krängs oftare.

    Men, detta är killgissningar från en som inte jobbar i butik.

  16. #196
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Tror också man tjänar på att ha mycket kablar och sånt i lager. Det är väl inget folk jämför priser på heller, så man kan väl ligga en femm-tia över nätet. Också ibte sånt man beställer online, frakten kostar ju samma som kabeln då.

    Helst ska det väl gå att sälja utan för mycket arbetstid, heller.

    Jag jobbar i butik, förvisso av annan sort.

  17. #197
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror också man tjänar på att ha mycket kablar och sånt i lager. Det är väl inget folk jämför priser på heller, så man kan väl ligga en femm-tia över nätet. Också ibte sånt man beställer online, frakten kostar ju samma som kabeln då.

    Helst ska det väl gå att sälja utan för mycket arbetstid, heller.

    Jag jobbar i butik, förvisso av annan sort.
    Yes. Hade jag haft butik hade jag förutom standardkablar plockat hem en ovanligare kabel av varje av sort, även riktigt udda typer, bara för att ha i lager. Även adapters och udda kontakter. Exakt sådant som man ofta behöver snabbt och gärna springer in till den lokala handlaren och chansfrågar innan man går in och beställer från nätet. Skapar en stor goodwill om den finns i butiken. "Din-sync? Ja du, vi har nog en sådan faktiskt. Ja titta, här har vi en." "Härligt! Du, då tar jag den där akustiska gitarren också."

  18. #198
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yes. Hade jag haft butik hade jag förutom standardkablar plockat hem en ovanligare kabel av varje av sort, även riktigt udda typer, bara för att ha i lager. Även adapters och udda kontakter. Exakt sådant som man ofta behöver snabbt och gärna springer in till den lokala handlaren och chansfrågar innan man går in och beställer från nätet. Skapar en stor goodwill om den finns i butiken. "Din-sync? Ja du, vi har nog en sådan faktiskt. Ja titta, här har vi en." "Härligt! Du, då tar jag den där akustiska gitarren också."
    Mitt rekord är nog när jag behövde en XLR hane–hane till en trafo som Zthee hade byggt till en synt han också hade byggt åt mig. Så jag gick till Jams gamla PA- och kabelbutik runt hörnet från gamla syntbutiken.

    Och de hade en!

  19. #199
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yes. Hade jag haft butik hade jag förutom standardkablar plockat hem en ovanligare kabel av varje av sort, även riktigt udda typer, bara för att ha i lager. Även adapters och udda kontakter. Exakt sådant som man ofta behöver snabbt och gärna springer in till den lokala handlaren och chansfrågar innan man går in och beställer från nätet. Skapar en stor goodwill om den finns i butiken. "Din-sync? Ja du, vi har nog en sådan faktiskt. Ja titta, här har vi en." "Härligt! Du, då tar jag den där akustiska gitarren också."
    Japp. Fast man får nog ta in en hel del för att få bra priser. Men då kan man ju ha mängdrabatt och sådär. Hitta någon bra pålitlig kabeltillverkare i typ Taiwan och ta in.

  20. #200
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Minns när jag vandrade in på Music Mania i Malmö och köpte en Kenton-esque Wasp-kabel när min första geting ankommit riket runt millenieskiftet.

  21. #201
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Från FB :

    ”Musikbörsen Malmö öppnar första veckan i december på klassisk Musikbörsen-mark. Vi hittade en lämplig lokal i samma hus som den gamla butiken.

    Efter månader av möten och planering ser vi nu ljuset i tunneln.
    Vår målsättning är att bli en traditionell Börsenbutik med ett brett utbud av kända varumärken, trevlig och produktkunnig personal med hög serviceanda.

    Vi kommer självklart att köpa och sälja begagnade prylar. Och tar gärna dina gamla grejor i inbyte.

    Vår personal:
    Jesper, trummis och butikschef med Börsen i blodet. Drev Musikbörsen/4Sound i Kristianstad tidigare.
    Toni: klaviaturkille som med rätta brukar kallas ”Keyboardkungen”. Jobbat många år på Börsen och 4sound i Malmö och även Tremolo Musikbutik.
    Per: studiokille som har lång erfarenhet av inpelningsprodukter. Längtar efter att dela med sig av sina kunskaper.
    Eric: gitarrorakel från Eslöv. Prylgalen virtuos som behärskar alla tänkbara stilar. Följ Eric på Instagram och Facebook för att ta del av hans lektioner.

    Vi kommer att samarbeta med övriga Börsenbutiker på samma sätt som vi gjorde förr. Allt för att du som kund ska hitta just dina prylar och känna dig trygg vid varje köp.

    Adress: Östergatan 22 i Malmö.”

  22. #202
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Minns när jag vandrade in på Music Mania i Malmö och köpte en Kenton-esque Wasp-kabel när min första geting ankommit riket runt millenieskiftet.

    Vi var generalagenter för, bl.a., Kenton i många år, och hade massor av intressanta saker i lager från dem, bland annat men midi-kits till förbannelse, av alla de slag...

    Millennieskiftet, låter som om det skulle kunna vara Feedback då?

  23. #203
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Runt millenieskiftet är 1997 också... då flyttade jag till Malmö, så det är en rimlig gissning att det var där i krokarna.

  24. #204
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Runt millenieskiftet är 1997 också... då flyttade jag till Malmö, så det är en rimlig gissning att det var där i krokarna.
    Okej!

    Jag jobbade där fram till sommaren 97, så vi kanske har stött på varandra...

  25. #205
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Okej!

    Jag jobbade där fram till sommaren 97, så vi kanske har stött på varandra...
    Troligen... jag handlade en Kenton Pro-4 och en Alesis 1622 där innan det vet jag. Pro-4an har jag kvar och den har fått fem kompisar sedan dess.

  26. #206
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Troligen... jag handlade en Kenton Pro-4 och en Alesis 1622 där
    hur gammal är du??

  27. #207
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hur gammal är du??

    Hahaha!

  28. #208
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hur gammal är du??
    Inte så farligt gammal att jag inte har koll på korrekt ordföljd.

  29. #209
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hur gammal är du??
    Enligt mina beräkningar var 1997 för två veckor sedan.

  30. #210
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte så farligt gammal att jag inte har koll på korrekt ordföljd.
    Det var inte lika noga med sånt förr i tiden :-)

  31. #211
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var inte lika noga med sånt förr i tiden :-)
    Säg inte det. När jag gick i skolan fick man lära sig att det var skillnad på De och Dem...

  32. #212
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ronsun Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Säg inte det. När jag gick i skolan fick man lära sig att det var skillnad på De och Dem...
    Jag menar på 1600-talet!

  33. #213
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag menar på 1600-talet!
    OT: Ronsun påbörjade säkert sin utbildning innan 1622. Teologi och fäktning för adliga ynglingar.

    p.s. Jag skriver normalt de och dem med gemener.

    Tillbaka till musikbutikerna!

  34. #214

  35. #215
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	124593674_3395528360501395_2029172029174367905_o.jpg 
Visningar:	50 
Storlek:	164,1 KB 
Id:	97879

  36. #216
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Från musikbörsens FB:

    "Vi vill köpa dina grejor!
    Snart öppnar vi butiken i Malmö. Alla inköp är gjorda och vi kommer att ha ett brett och aktuellt sortiment av kända varumärken. Och ett stort urval av tillbehör.
    Nu söker vi begagnade grejor, den sista pusselbiten för att bli en ”riktig” Börsenbutik.
    Second hand, preowned, Replay eller bara begagnat? Kärt barn.
    Vi köper, byter och säljer på kommission. Allt möjligt som har med skapandet av musik att göra.
    När du köper begagnade grejor i butik får du många fördelar:
    - 6 månaders garanti
    - Öppet köp
    - Finansiera räntefritt upp till 24 månader
    - Testat, genomgånget och fräscht
    - Byt in grejor som en del av betalningen
    Dessutom är det miljövänligt!"

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	125035358_3405936902793874_9170585832039250155_n.jpg 
Visningar:	12 
Storlek:	139,9 KB 
Id:	97966

  37. #217
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Ohhh vad de kommer få mycket skrot liggandes...


  38. #218
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Musikbörsen Malmö slog upp portarna idag! :

    https://fb.watch/2i1ZbeaI73/

  39. #219
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Idel bekanta ansikten..

    Malmö är sig likt.

  40. #220
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Ronsun Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Musikbörsen Malmö slog upp portarna idag! :

    https://fb.watch/2i1ZbeaI73/
    Haha, vilken festlig liten invigning!

  41. #221
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Idel bekanta ansikten..

    Malmö är sig likt.
    Klart Micke måste kolla om det finns nån ”Missiongitarr” att lägga till samlingen.

  42. #222
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ronsun Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Musikbörsen Malmö slog upp portarna idag! :

    https://fb.watch/2i1ZbeaI73/
    Kul, hoppas nu att de tänker om och att det inte bara blir en upprepning av gamla Musikbörsen/4sound/Tremolo.

    Handlar gärna lokalt om de håller sig i framkanten på synthfronten och inte bara fokuserar på gitarrer, svarar på mail och rent allmänt är lite mer på hugget än tidigare
    Senast redigerat av elysian den 2020-12-11 klockan 01:11.

  43. #223
    jpl
    jpl är inte uppkopplad
    jpls avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klart Micke måste kolla om det finns nån ”Missiongitarr” att lägga till samlingen.

  44. #224
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klart Micke måste kolla om det finns nån ”Missiongitarr” att lägga till samlingen.

    haha, visste inte att han samlade men är inte förvånad.

  45. #225
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    haha, visste inte att han samlade men är inte förvånad.
    Njae, men jag brukar driva med honom och påstå att han alltid försöker göra allt exakt som Wayne Hussey.

  46. #226
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Njae, men jag brukar driva med honom och påstå att han alltid försöker göra allt exakt som Wayne Hussey.

    Ah, okay!

  47. #227
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

  48. #228
    illmono
    illmono är inte uppkopplad
    illmonos avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Riktigt skoj, grattis till nyöppningen!

  49. #229
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	135838214_3538356962885200_4264385054420651764_o.jpg 
Visningar:	51 
Storlek:	478,9 KB 
Id:	98861
    Musikbörsen Malmö 2021

  50. #230
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Spegelvänt mot "förr" va'? Skum känsla.

  51. #231
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spegelvänt mot "förr" va'? Skum känsla.
    Japp, de har gått över till andra sidan nu... Har inte besökt stället själv än - bilden är från deras FB.

  52. #232
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av ffrostengren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker dock att Tremolo hade ett mycket bra utbud när det gäller synthar, men det är alltid svårt att tillfredsställa alla, i synenheter idag när marginalerna på dessa produkter är så otroligt små och kostnaden för att ha ett brett lager hög.
    Kul o "se" dig här FF
    Nya "börsen" i Malmö har det dock (förståeligt) tomt på syntfronten. Snackade med Toni & Stefan häromdagen och syntsidan har (so far) lägst prio. De måste få ruljans först på alla "smör & bröd" produkterna först. Sen kan de titta på syntar o liknande. De har ju inte samma "kundbas" som Malmö musikaffär som har de flesta kontrakten med musikskolor etc som skapar en rätt bra grundplåt. Önskar dock gubbarna all lycka i världen för en stad i Malmös storlek måste ha mer än en musikaffär imho

  53. #233
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Synthar är ju lättare att köpa på postorder (minns någon det ordet?) än t.ex. en gitarr, det klassiska skämtet på Mania brukade vara att vi var glada att vi inte sålde gitarrer (vilket iofs hände en kort tid några år senare), föreställ er en kund som kommer in för att köpa en Yamaha SY99 (som var FEEET på den tiden):

    - "Jo jaa, jag gillar den, den låter kanon och är skön att spela på, men.. har ni den inne i rött också?"


  54. #234
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Synthar är ju lättare att köpa på postorder (minns någon det ordet?) än t.ex. en gitarr, det klassiska skämtet på Mania brukade vara att vi var glada att vi inte sålde gitarrer (vilket iofs hände en kort tid några år senare), föreställ er en kund som kommer in för att köpa en Yamaha SY99 (som var FEEET på den tiden):

    - "Jo jaa, jag gillar den, den låter kanon och är skön att spela på, men.. har ni den inne i rött också?"

    Det är synd bara att många musikaffärer, säkert pga de små marginalerna, har så begränsad möjlighet att erbjuda den service man kan behöva om man letar ett kvalitetsinstrument.

    Jag får mer uppmärksamhet i syfte att sälja om jag kollar kostymer för några tusen på Ströms än om jag kollar på gitarrer för 20–30 tusen på en musikaffär. Och det inte menat som kritik mot personalen, som ofta är mycket trevlig. De verkar bara inte ha tid.

  55. #235
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är synd bara att många musikaffärer, säkert pga de små marginalerna, har så begränsad möjlighet att erbjuda den service man kan behöva om man letar ett kvalitetsinstrument.

    Jag får mer uppmärksamhet i syfte att sälja om jag kollar kostymer för några tusen på Ströms än om jag kollar på gitarrer för 20–30 tusen på en musikaffär. Och det inte menat som kritik mot personalen, som ofta är mycket trevlig. De verkar bara inte ha tid.
    Well, går du in på Börsen i Malmö o frågar Toni något om Yamaha elpianon/keyboards så får du all hjälp i världen. Som innan sagt lär du dock ej få så mycket hjälp kring syntar. Men det gäller i de flesta affärerna. Tror många av oss här kan mer än de flesta syntförsäljarna. Men så är det med nördar som oss

  56. #236
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är synd bara att många musikaffärer, säkert pga de små marginalerna, har så begränsad möjlighet att erbjuda den service man kan behöva om man letar ett kvalitetsinstrument.

    Jag får mer uppmärksamhet i syfte att sälja om jag kollar kostymer för några tusen på Ströms än om jag kollar på gitarrer för 20–30 tusen på en musikaffär. Och det inte menat som kritik mot personalen, som ofta är mycket trevlig. De verkar bara inte ha tid.

    Jag har alltid upplevt att det handlar om personer specifikt, tror att syntnördar är svåra att få att jobba i musikbutik nuförtiden.

    Minns någon mer Andreas som jobbade på börsen i Malmö förr? Han började sedan som Norden-säljare för Steinberg, han var en jädra klippa på studio och synthar...

    Sen ska vi aldrig någonsin glömma bort Holger, min gamla kollega och synth-tech-mentor på Mania, jisses, det Holger inte hade koll på, var inte värt att veta!

  57. #237
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har alltid upplevt att det handlar om personer specifikt, tror att syntnördar är svåra att få att jobba i musikbutik nuförtiden.

    Minns någon mer Andreas som jobbade på börsen i Malmö förr? Han började sedan som Norden-säljare för Steinberg, han var en jädra klippa på studio och synthar...

    Sen ska vi aldrig någonsin glömma bort Holger, min gamla kollega och synth-tech-mentor på Mania, jisses, det Holger inte hade koll på, var inte värt att veta!
    Oh ja. Andreas var/är grym. Även på mastringsuppdrag

  58. #238
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oh ja. Andreas var/är grym. Även på mastringsuppdrag

    Jepp, han lär vara uppskattad som mastering-tekniker med.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av ffrostengren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du och jag var nog inte heller "helt tappade", på vår tid! ;-)

    Jag håller ändå Holger i en klass för sig själv...


  59. #239
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Inget slår dock Fallhammar ute på jägersro... Vilket ställe, vilken gubbe/filur/människa. Helt fantastisk. Pra'ade där på högstadiet. Glömmer det aldrig

  60. #240
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inget slår dock Fallhammar ute på jägersro... Vilket ställe, vilken gubbe/filur/människa. Helt fantastisk. Pra'ade där på högstadiet. Glömmer det aldrig

    Fallhammar var som en surrogatpappa för mig, vilken personlighet, vilket hjärta, och vilken klok person!

    Misstänker att han dessvärre inte är med oss längre, sist jag mötte honom var han väldigt gammal och hade lite (rätt så allvarliga) problem med kroppen här och där, och det måste vara minst 15 år sedan...

Liknande ämnen

  1. Windows OS som är anpassningsbart efter miljö?
    Av cyberpunx i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2015-01-14, 16:36
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-06, 22:27
  3. Letar efter Dr Rex Som VST
    Av robimon i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-07-13, 16:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •