Sidan 11 av 12 FörstaFörsta ... 7 8 9 10 11 12 SistaSista
Resultat 601 till 660 av 676

Ämne: Behringer TD-3

  1. #601
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    fint. blir till och skaffa.

    får donera mina 2 gamla till kidsen tillsammans med 606an. bra start.

  2. #602
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    [admod]

    Flyttade in ett par inlägg hit.

  3. #603
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Jag hoppas bara att alla kan komma överens om att TD-3-MO kommer att anses som den ultimata klonen så att det kommer att skapas andra intressanta grejer.

    Monomachine var den senast intressanta synten (bortsett från euro då) enligt mig. Det har inte kommit någonting som jag egentligen tyckt vart riktigt intressant sedan dess. Det har mer eller mindre bara kommit saker som har gjort att jag kunnat härma mina hjältar, men hur kul är det egentligen?

    Mvh
    Grinig gubbe

  4. #604
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Linuz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vänta lite nu...har Behringer faktiskt skapat (klonat ) en maskin som ser bra ut WTF

    Well... Devil fish är ju en tämligen ointressant maskin då alla moddar i princip tar bort det unika med TB:n... i dag har ju alla dessutom modularer så gansa poänglös....eller typ 25 år försent.

  5. #605
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    i dag har ju alla dessutom modularer så gansa poänglös....
    Men kan den låta som en TB303?

  6. #606
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Vad hände med den svarta färgen prototypen/koncept rendern hade?

    Den tycker jag var snygg. Och det är en first för Behringer för mig. Kanske kommer sen?

  7. #607
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad hände med den svarta färgen prototypen/koncept rendern hade?

    Den tycker jag var snygg. Och det är en first för Behringer för mig. Kanske kommer sen?
    Det tror jag. Någon som demat på youtube har kört på en mattsvart.

  8. #608
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det tror jag. Någon som demat på youtube har kört på en mattsvart.
    Nice. Priset är ju i alla fall helt klart vad jag max tycker en TB-303-klon i plastigt utförande bör kosta. Och även originalet borde inte kosta mer än så heller egentligen. Om det inte vore för att priserna dessvärre höjts till skyarna. En sån här kan väl också fylla ett syfte som live/gig-säkert alternativ. Istället för att riskera ölspill å andra olyckor med vintage/museumobjekten. I alla fall den svarta var sjukt snygg IMO. En av få produktkoncept jag sett som fångar mycket av de designbitarna som många plugins har. T ex svarta skinnet till Sylenth:

    https://www.lennardigital.com/home/Xenolith.png

    Eller nåt av de svarta skins som ReFX Nexus tidigare hade.

    Som några exempel av många väldesignade plugins. Tycker överlag så brukar hårdvara inte se så spännande ut. Några undantag, Access Virus TI2 Polar och Darkstar t ex. Nord Lead serien, samt JP-8080. För övrigt känns väl JP-8000 eller Virus som rimliga kanditater till nya Behringer kloner? Ruggiga klassiker vid det här laget, inte sällsynta dock. Men ändå hyfsat dyra beggade. Och nypriser i fallet med Access Virus TI2.

    Och i övrigt så går det väl bara att konstatera att Devilfish-skaparen nog gick miste om sitt livs affärsdeal. Denna Behringer Devilfish har ett riktpris på 199 usd nu på Thomann. Kommer inte ihåg alla detaljerna i den där soppan, men skulle han fått någon procentuell ersättning per såld enhet? Eller var det där skon klämde och han inte skulle få igenom det? Om så vore fallet så hade han ju definitivt fått in en stadigare inkomstkälla, än genom att modda enskilda TB-303. Vilket det väl inte kan vara någon större efterfrågan på? De flesta som är intresserade har väl redan moddat sina tänker jag.

    Plus att han hade fått tillgång till att åka snålskjuts på Behringers gigantiska marknadsföringsmuskler.
    Senast redigerat av Anubis den 2021-07-10 klockan 15:07.

  9. #609
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran

    https://youtu.be/70rAZn_mW-o

    Att sånna här synthar fanns i den här prisklassen var väl liksom en av grundpelarna till att Acid/Techno fick det genomslaget det fick, hos i huvudsak unga och inte speciellt välbärgade producenter/DJ's.

    Så kan definitivt se attraktionen och hur sånna här billiga maskiner kan leda till att en ny generation får upptäcka hur rolig hårdvara är att använda live och i studion.

    AIK-edition denna gulsvarta? Gillar för övrigt den smått arga/syrliga acid smileyn på frontpanelen. Den svartgula layouten börjar växa lite hos mig, ger mig lite giftiga associationer typ getingar/wasps. Eller gulsvart varningstejp.
    Senast redigerat av Anubis den 2021-07-10 klockan 15:14.

  10. #610
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran

    https://youtu.be/8TrvHjP6SjY

    Trevlig Acid-demo första sektionen.

  11. #611
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Jag kör min TD-3 genom min basrigg, dvs EBS Billy Sheehan drive/comp –> EBS-1 preamp –> QSC slutsteg och ut i en 15" låda.

    Någon annan som spelar TD-3 (eller annan 303-ish maskin) genom basförstärkare? Någon favorit för det ändamålet?

  12. #612
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Jag gör något liknande med min x0xb0x när jag använder den. Först in i en EBS Multidrive och sedan Softubes amp-plug där jag kör med en basstärkare. Krämar ihop grejerna riktigt fint tycker jag. Jag gillar när en 303 "knuffar luft".

  13. #613
    Heavy Metal Kid
    Heavy Metal Kid är inte uppkopplad
    Heavy Metal Kids avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    https://youtu.be/8TrvHjP6SjY

    Trevlig Acid-demo första sektionen.
    Er ikke den demo-låta helt ute av synch mot slutten?

  14. #614
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Heavy Metal Kid Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Er ikke den demo-låta helt ute av synch mot slutten?
    Vet ej mycket möjlig. Jag lyssnar mest i bakgrunden å hoppar/multitaskar mellan 10st videos samtidigt. Så de finare detaljerna kan mycket väl missas!

  15. #615
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran

    https://youtu.be/MteuRJQDyFI

    Kai Tracid på den svarta utgåvan vs originalet+devilfish mod.

  16. #616
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran

    https://youtu.be/dxV_YHHLKTk

    Kanske betalt samarbete? kul med Acid klassikern: DJ Misjah - Keep Your Love, i slutet.
    Senast redigerat av Anubis den 2021-07-14 klockan 19:24.

  17. #617
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Thomann drar tyvärr direkt.
    De reserverar bara beloppet tillfälligt märkte jag (runt en vecka).

    Hur som helst, avbeställde nu, fanns annat som var intressantare

  18. #618
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    https://youtu.be/dxV_YHHLKTk

    Kanske betalt samarbete? kul med Acid klassikern: DJ Misjah - Keep Your Love, i slutet.
    Alltså that's it. Även om jag så aldrig kommer använda den så ska jag nog fan ha en TD3 i acidgul...i hyllan, en dryg tusing för så mycket mysknorr, är ju helt galet.
    Är det värt det dubbla för MO tror ni?

  19. #619
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså that's it. Även om jag så aldrig kommer använda den så ska jag nog fan ha en TD3 i acidgul...i hyllan, en dryg tusing för så mycket mysknorr, är ju helt galet.
    Är det värt det dubbla för MO tror ni?
    Håller med. Det beror på, för klassisk acid är inga av extrafunktionerna essentiella. (acid) Base model duger nog fint. Personligen tycker jag gula är fet, sen är den nya gula MO strået vassare IMO. Med en argare smiley på. Men inväntar själv den svarta utgåvan. Den fångar hela acid viben för mig, får mig att tänka på samplingen i Emmanuel Top’s låt Turkish Bazar. Som är samplad från en The Doors låt har jag för mig.

    ” The music was new black polished chrome
    And came over the summer like liquid night.”


    https://youtu.be/6uMOl8UEzrE

  20. #620
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Bra inlägg med en ännu bättre låt <3

  21. #621
    kombatsanta
    kombatsanta är inte uppkopplad
    kombatsantas avatar
    Senior
    Verkar som TD-3-MO finns att beställa från tysken nu. Och ja.. jag tog en i silver

  22. #622
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kombatsanta Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar som TD-3-MO finns att beställa från tysken nu. Och ja.. jag tog en i silver
    Leverans i Augusti? Lever vi ens då?

  23. #623
    kombatsanta
    kombatsanta är inte uppkopplad
    kombatsantas avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Leverans i Augusti? Lever vi ens då?
    "Beräknad leverans mellan Torsdag, 17.02. och Fredag, 18.02."

    Får se om de talar sanning eller ej

  24. #624
    readyletsgo
    readyletsgo är uppkopplad nu
    readyletsgos avatar
    Senior
    Har också beställt en silvrig MO. Beräknas komma mellan 18e och 21e. Hade gärna tagit en svart men det fanns ju inte.

  25. #625
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Är ingen större 303-fantast men black-fridayade en röd i höstas (inför julen och allt ), inget man ångrar då det var en kul pjäs ändå. Denna nya MO-version med bl.a. FM, särskilt den gulfärgade verkar fin, kostar dock nu 2,5x mer än vad jag gav. (Ev. påskköp?)

  26. #626
    kombatsanta
    kombatsanta är inte uppkopplad
    kombatsantas avatar
    Senior
    Nu står det att de skickat MO:n, så de kanske inte ljög ändå (fingers crossed). Märkligt att de inte släppte några gula utan bara silver just nu. Kanske är komponentbrist även på gul färgpigment? :P

  27. #627
    räv
    räv är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    Hoppas ni som köpt kan berätta lite för oss nyfikna när ni listat ut hur det ligger till.

  28. #628
    kombatsanta
    kombatsanta är inte uppkopplad
    kombatsantas avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av räv Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppas ni som köpt kan berätta lite för oss nyfikna när ni listat ut hur det ligger till.
    will do. Så fort jag fått den blir det massa bilder å kommentarer om hur den känns, låter och fungerar. Skall även försöka få in den i någon slags demolåt så fort jag orkar

  29. #629
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Kanske har avhandlats i tråden, men hur synkar man den med t ex en TR909? Den har ju inte DIN-sync, men kan TD-3-MO synka via MIDI?

  30. #630
    kombatsanta
    kombatsanta är inte uppkopplad
    kombatsantas avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske har avhandlats i tråden, men hur synkar man den med t ex en TR909? Den har ju inte DIN-sync, men kan TD-3-MO synka via MIDI?
    Vanliga td-3 kan synka via MIDI, så skall väl inte vara någon skillnad på MO. Har aldrig provat med en riktig 909 då jag inte är gjord av pengar. Men digitakten funkar det fint med att synka två td-3:or över midi. Inte märkt av något lagg

  31. #631
    Heavy Metal Kid
    Heavy Metal Kid är inte uppkopplad
    Heavy Metal Kids avatar
    Senior
    Skulle handle en MO-SR nå, men de er allerede utsolgt. #1 bestselger på Thomann, flere måneder til den blir tilgjengelig igjen.

  32. #632
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Heavy Metal Kid Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skulle handle en MO-SR nå, men de er allerede utsolgt. #1 bestselger på Thomann, flere måneder til den blir tilgjengelig igjen.
    Shiit. Jag avbokade min i förrgår (som jag bokade för flera månader sen) haha. Nåja får köpa en beggad en vacker dag. Nöjer mig med min moddade td3 så länge

  33. #633
    konfisK
    konfisK är inte uppkopplad

    Senior
    Angående DIN-synk, har man ju möjlighet att välja 24ppqn även på den analoga synken, så det handlar mest om att fixa en kabel. Sen får du ju inte med start/stop, fill, continue, utan får väl reseta på 303an

  34. #634
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Jag ska köpa en TD3-MO av något slag, ifall båda följande villkor någonsin sammanfaller:

    • den finns i lager,
    • jag har faktiskt använt min vanliga TD3 till någonting den senaste månaden.

  35. #635
    readyletsgo
    readyletsgo är uppkopplad nu
    readyletsgos avatar
    Senior
    Någon mer än jag som hämtar ut sin MO idag? 🙂

  36. #636
    kombatsanta
    kombatsanta är inte uppkopplad
    kombatsantas avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av readyletsgo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon mer än jag som hämtar ut sin MO idag? ��
    Hade kallt räknat med det. Gick snabbt till Sverige, men verkar ha fastnat i skitstaden Örebro... retligt

  37. #637
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Fick min i tisdags. Upplever den som *väldigt* mycket mer än vanilj-TD3 som jag haft svårt för. Känns som MO kan mycket mer än 303-acid-klichén.

  38. #638
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Denna produkten känns verkligen rätt i tiden. Med löjligt höga priser på originalet. Som känns svårare att motivera, så känns denna som en väldigt prisvärd och genomtänkt liten burk.

    Det som är intressant när man tänker lite på kontexten/eran som denna nu säljs under. Är att tidigare så motiverades de lite högre priserna på originalet med att det inte riktigt fanns någon klon som fångade essensen hos originalet. Tänker i synnerhet på 90-talet. Då fanns i princip bara originalet om man ville åt det autentiska soundet.

    Spola fram till 2022 och utbudet har ju verkligen förbättrats. Tycker personligen originalet känns mindre relevant nu, mer än som museumobjekt/live swag/pensionsinvestering. Själva grundbulten till varför originalet blev så poppis var just det låga priset. Som bidrog till att tillgängliggöra de nya elektroniska musikstilarna. För en ny generation producenter.

    Synd bara att den svarta prototypen inte verkar släppas? Hade tänkt köpa den, men den gula är ju också trevlig, ser lite giftig ut som en geting.

  39. #639
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	td3.jpg 
Visningar:	33 
Storlek:	295,0 KB 
Id:	105379

    Nyss inpluggad.

  40. #640
    kombatsanta
    kombatsanta är inte uppkopplad
    kombatsantas avatar
    Senior
    Tar tillbaka allt! Uj vilken fin stad Örebro är, och satan vad jag älskar postnord. Fick precis sms om att den finns att hämta ut

  41. #641
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kombatsanta Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tar tillbaka allt! Uj vilken fin stad Örebro är, och satan vad jag älskar postnord. Fick precis sms om att den finns att hämta ut
    helgen är räddad

  42. #642
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Anubis Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Själva grundbulten till varför originalet blev så poppis var just det låga priset.
    Nja, anledningen att populariteten höll i sig var väl snarare hur just det ljudet kändes i kroppen på klubb med E. Men absolut, de experimenten hade inte utförts i samma skala om det inte varit så låg tröskel in pga priset.

  43. #643
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja, anledningen att populariteten höll i sig var väl snarare hur just det ljudet kändes i kroppen på klubb med E. Men absolut, de experimenten hade inte utförts i samma skala om det inte varit så låg tröskel in pga priset.
    Att ljudet är fantastiskt är givet. Finns en rätt intressant doku på Netflix där Techno/Acid/House pionjärerna går igenom just det här med priset. Rekommenderas. ”What we started” från 2017, de tar upp just hur det låga priset samt att dessa burkar låg dumpade i second hand butikernas fyndlådor, var själva öppningen.

    Att burkarna lät så himla bra var inte något de på förhand visste. Sen när det spreds hur bra dessa produkter lät så var givetvis det låga priset en fördel till att soundet fick en ökad spridning. Det är verkligen en intressant resa de här burkarna och associerade genres gjort sedan dess.

    Priset var essentiellt då dessa pionjärer, övervägande var från relativt begränsade socioekonomiska bakgrunder.
    Senast redigerat av Anubis den 2022-02-18 klockan 15:17.

  44. #644
    kombatsanta
    kombatsanta är inte uppkopplad
    kombatsantas avatar
    Senior
    Nu har jag suttit några timmar med MO:n och kan svara på några frågor jag ställt mig själv:
    1. Kan den låta som en TB? Nej, det kan den inte. Jag har iaf inte lyckats. Mest pga att allt går genom overdrive, men också för filtrena verkar helt annorlunda. Skulle varit trevligt med en switch för "normal" och "modded out".
    2. Kan den låta knasigt? Jajjemän! Cutoff och resonansfiltret har mycket större spännvidd, kryddat med HiRes, Filter FM och filtertracking kan det bli hur knasigt som helst!
    3. Är det mer bas? Japp, även när man drar resonansfiltret i bött så det "sqealar" så tappar man inte basen lika lätt som en vanlig TB.



    Är inte riktigt bekväm med den ännu och lite besviken på att man inte kan få till det klassiska tb-303 ljudet, men här kommer en liten jämförelse och jam (vanlig td-3 i vänster till att börja med och den moddade i höger)

    https://soundcloud.com/user141959757/mo-test/s-7AwLmGm8T0P?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

    P.S Har även svårt att få till en jämn ljudnivå när man börjar "knasa ut". Kompressor lär lösa det. men vem vill ha det i en live-jam med en trummaskin och en knorrlåda?

    EDIT2:

    Bara för att visa vad knasigt det kan bli:
    https://soundcloud.com/user141959757...social_sharing
    Senast redigerat av kombatsanta den 2022-02-18 klockan 23:21. Anledning: lade till lite mer info

  45. #645
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kombatsanta Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har jag suttit några timmar med MO:n och kan svara på några frågor jag ställt mig själv:
    1. Kan den låta som en TB? Nej, det kan den inte. Jag har iaf inte lyckats. Mest pga att allt går genom overdrive, men också för filtrena verkar helt annorlunda. Skulle varit trevligt med en switch för "normal" och "modded out".
    2. Kan den låta knasigt? Jajjemän! Cutoff och resonansfiltret har mycket större spännvidd, kryddat med HiRes, Filter FM och filtertracking kan det bli hur knasigt som helst!
    3. Är det mer bas? Japp, även när man drar resonansfiltret i bött så det "sqealar" så tappar man inte basen lika lätt som en vanlig TB.



    Är inte riktigt bekväm med den ännu och lite besviken på att man inte kan få till det klassiska tb-303 ljudet, men här kommer en liten jämförelse och jam (vanlig td-3 i vänster till att börja med och den moddade i höger)

    https://soundcloud.com/user141959757/mo-test/s-7AwLmGm8T0P?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

    P.S Har även svårt att få till en jämn ljudnivå när man börjar "knasa ut". Kompressor lär lösa det. men vem vill ha det i en live-jam med en trummaskin och en knorrlåda?

    EDIT2:

    Bara för att visa vad knasigt det kan bli:
    https://soundcloud.com/user141959757...social_sharing
    Det var ju lite intressant att inte MO kan låta som en 303, jag trodde faktiskt det var det absolut viktigaste, när dom nu gör en "MK2"
    Så bästa 303 klon är fortfarande en vanlig TD3 där man öppnat och trimpottat resonansen?

  46. #646
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Psykos.

    Det viktigaste med en devilfish är att den inte ska låta som en 303.

  47. #647
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Sluta ge influenserarna pengar!

    (Jävla skitmänniskor.)

  48. #648
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Sluta ge Uli era pengar

  49. #649
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av peter4 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Psykos.

    Det viktigaste med en devilfish är att den inte ska låta som en 303.
    Iofs sant, så en äkta devilfish kan inte låta omoddad längre?

  50. #650
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    Moddarna kom väl när "allt" var gjort utan moddar så variationsmöjligheterna från originalen började bli uttjatade och kännas begränsade... men det finns ju (även) effekt-burkar som kan förvandla traditionellt grod-kvack till spaceinvader-kvack, så man kan både äta kakan och ha den kvar.
    Senast redigerat av RX11 den 2022-02-19 klockan 12:29.

  51. #651
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var ju lite intressant att inte MO kan låta som en 303, jag trodde faktiskt det var det absolut viktigaste, när dom nu gör en "MK2"
    Så bästa 303 klon är fortfarande en vanlig TD3 där man öppnat och trimpottat resonansen?
    Intressant, skulle detta kunna vara en medveten strategi? Så att folk ska köpa en MO och en standard? Kan detta åtgärdas med en fulmod på MO?

  52. #652
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sluta ge Uli era pengar
    Sluta ge pengar till privatpersoner/butiker som säljer original TB-303 till fantasipriser. Det är deras förtjänst att Uli’s affärer går så bra.

  53. #653
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av peter4 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sluta ge influenserarna pengar!

    (Jävla skitmänniskor.)
    303 Influensan! Farliga grejer.

  54. #654
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Anubis Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sluta ge pengar till privatpersoner/butiker som säljer original TB-303 till fantasipriser. Det är deras förtjänst att Uli’s affärer går så bra.
    SÅ du menar att det är tack vare 303-älskarna som Uli byggt upp ett imperium genom att kopiera andras färdigutvecklade designer till ett lägre pris? Är det också vårt fel att det är låga löner och usla förhållande på Kinesiska fabriker?

  55. #655
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Det finns en tråd dedikerad till negativitet angående varumärket Behringer. Föreslår att du använder den tråden till att ventilera. Här diskuterar vi Behringers produkt: Behringer TD-3 och Behringer TD-3 MO.


  56. #656
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran

    https://youtu.be/GcKwDak-pqI

    Väldigt intressant ljudkaraktär tycker jag. Den låter väldigt annorlunda mot en OG TB, men inte på ett dåligt sätt. Påminner mig lite om skillnaden mellan Juno-106 och 60 kanske?

    Givetvis mer drastiskt så klart med Devilfish modklonen igång. Men själva grundljudet utan mod. Behagligt nyp i resonansen.
    Senast redigerat av Anubis den 2022-02-19 klockan 20:29.

  57. #657
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Någon hobbymusiker som kallar sig Squarepusher (vilket jävla namn) försöker göra musik med td-3 och ms-1, låter förjävla illa.


    https://youtu.be/aEiThj7p9jE

  58. #658
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Ska det vara, så ska det vara entangentsdrone på en cs-80 annars kan det va.

  59. #659
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Låter väl inte värre än något annat som gjorts med TB303 eller dess kloner…

  60. #660
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Instämmer med johey ovan. Videoljudet verkar heller inte vara inspelat direkt från mixerutgången etc ... det låter mer live/basement. (Och nej, orkar inte titta i videobeskrivningen.)

Liknande ämnen

  1. Behringer gör en trummaskin
    Av Hugo Hasslo i forum Nyheter
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2017-01-09, 11:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •