Sidan 8 av 12 FörstaFörsta ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SistaSista
Resultat 421 till 480 av 676

Ämne: Behringer TD-3

  1. #421
    Robban303
    Robban303 är uppkopplad nu
    Robban303s avatar
    Senior
    Jag ska inte ta åt mig äran Men håller med!
    Vill du fråga Merr0w eller kan jag? (tänkte via Youtube eller FB typ).

  2. #422
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Har någon sprungit på någon demo som inte låter acid eller acidtrance? Utan snarare som det mäktigaste 303-albumet någonsin, nämligen Plastikmans Consumed.

  3. #423
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Robban303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag ska inte ta åt mig äran Men håller med!
    Vill du fråga Merr0w eller kan jag? (tänkte via Youtube eller FB typ).
    "I used the volca bass for the bass and the TR-09 for the drums."

  4. #424
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Den här var lite rolig.

    "It uses the VCF offset potentiometer on the PCB to create a loop with very little resistance, allowing the normal trimpot to have plenty of resistance giving it that darker muffled sound but at the same time being able to reach the more open side of the filter. The knob only adds resistance to make to jump from one setting to the other adjustable."


    https://youtu.be/dIupO-LQKKE

  5. #425

  6. #426
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Patric Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då stämde de tidiga läckta bilderna med en svart version snygg. Hade varit coolt med en smiley också som på gula limited edition.

    Kanske att den gula skulle passat bättre med gula/bronsfärgade knobs/knappar för att matcha skalet. Som på de tidiga läckta produktfotona från thomann.
    Senast redigerat av Anubis den 2020-01-01 klockan 17:01.

  7. #427
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Haha, kul att vår egen katzenjammers önskning om en gul version flimrar förbi.

  8. #428
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Den gula va inte vacker asså. Herre. Mophon framstår som lågmäld i klassen. Men det e klart. Gillar man gult så!

  9. #429
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Snart kommer väl neongröna och neonorange:a basslines också .Då blir de rave dugliga på riktigt!

  10. #430
    Linuz
    Linuz är inte uppkopplad
    Linuzs avatar
    Senior
    Vill ha en i såndära vit plast som blir självlysande efter man "laddat" den framför en ljuskälla Spök-acid!!!

  11. #431
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    Man får ligga i om man ska hinna jämföra alla "kloner". Jag har fått en preliminär sinnesbild av TD-3 som något "percussiv" jämfört mot andra mer "slirande" modeller, förmodligen ett hjärnspöke. Nörd-info: Happy face emblem fanns även på Acidlabs BomBass.

  12. #432
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha, kul att vår egen katzenjammers önskning om en gul version flimrar förbi.
    Haha, det första som dyker upp i videon dessutom! Nu blir jag nästan tvungen att köpa en gul

    (Det är jag som är Slusk för de som undrar)

  13. #433
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    https://youtu.be/osHqty-qfEk

    Mina öron kanske hör fel men tycker här den låter _väldigt_ likt.

  14. #434
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha, det första som dyker upp i videon dessutom! Nu blir jag nästan tvungen att köpa en gul

    (Det är jag som är Slusk för de som undrar)
    Coolt måste säga att det är imponerande, hur öppna de verkar för feedback. Till skillnad från vissa av de andra tillverkarna.

    Någon som vet vad det här italienska crewet hos Behringer pysslat med tidigare? Är de en blandad grupp med PR/Ingenjörer? Tänker ibland på hur Behringers produkter kanske mottagits annorlunda, om de startat en separat gren i italien med ett annat namn.

    Den här italienska delen av Behringer, borde starta en liten acid/techno label. Och uppmana deras community att skicka in låtar

  15. #435
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Rätt intressant inlägg av Raph Wlodarczyk i en RE-303 grupp på facebook:

    ” I wasnt going to write this post but it's been bothering me more and more and I figured this was a good place to vent. The picture below is the VCA section of the Behringer TD-3, if that looks familiar, it should. That's the Open Music Labs BA662 Clown, down to the VCA offset mod that I added later. In fact, the whole voice section of the device is an exact copy of the x0xheart and pacemaker using the cheapest possible parts. This is an opensource share alike design, the only thing asked in return for using this design was to have proper attribution. None of that is present on the Behringer device.

    I have not seen the inside of their Wasp clone but the Behringer front panel is an EXACT copy of the Japser clone, NOT the Wasp Deluxe which does not have the hold, VCO level controls, or the extra waveform which was a mod that was rolled into Jasper and unique to that device, I'd wager they just took Jason's schematics and layout since he adapted modern parts which coolaudio, a Behringer subsidiary, happens make copies of.

    Roman made DDRM schematics available, Behringer has a CS-80 coming (also full of Coolaudio parts).. Etc. Etc

    Yes, I think it's lame for a HUGE company re-release other companies old designs instead of coming up with their own things but this is VERY different. They are stealing the contemporary work of opensource projects and synth enthusiasts who spent countless hours usually on their own time and cost figuring everything out to keep those devices alive in the modern age. Worst of all, these people have the least recourse against it.

    I wouldnt be here if it weren't for Opensoure projects like x0x, midibox, Mutable Instruments and all the great people that ran them and the people that orbited them. Having Behringer come in and loot projects is infuriating and they need to be called out on it. It threatens so many things on so many levels, they are literally the Walmart of the music industry and will do the exact same thing to small music businesses that walmart did to small retail. Something to think about when you get all excited about the limited edition yellow

    Feel free to share this.”

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	23248487-EDAA-4575-AE2F-839FDA1D46AF.jpeg 
Visningar:	29 
Storlek:	198,9 KB 
Id:	91129



    Förmodar att det ska stå Clone och inte Clown "Open Music Labs BA662 Clown"
    Så om allt detta stämmer, rent tekniskt är TD-3 en klon utav en klon?
    Senast redigerat av Anubis den 2020-01-02 klockan 15:50.

  16. #436
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Säger som jag alltid säger...Uli är ett jävla arsel. Hoppas Behringer trampar i klaveret med CS-80 för Yamaha har lite mer muskler än DSI el Roland.

  17. #437
    klangkraft
    klangkraft är inte uppkopplad
    klangkrafts avatar
    Veteran
    Ränderna går aldrig ur det företaget...

  18. #438
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    https://www.gearslutz.com/board/elec...ns-stolen.html

    En hel del intressanta inlägg, samt ett svar från Uli som han gjorde till originaltråden på facebook.

  19. #439
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Programmeras denna som en x0x eller som en 303?

  20. #440
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Som en 303:a. Har skaffat en i syfte att modda skiten ur den. Bytte den mot lite eurorack jag hade liggandes.

  21. #441
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm...jag har ju faktiskt 4-5 olika TB-303. Har aldrig testat att jämföra dom, men jag vet att de låter lite olika.
    Hmm, trodde inte det var möjligt att ha så många 303:or att en inte riktigt vet hur många man har...

  22. #442
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Fast det där med att olika exemplar låter olika beror ju ofta på att de inte är exakt lika inställda/trimmade. Om man hittar elektriskt identiska inställningar kan det bli oerhört svårt att skilja dem åt. Jag gjorde ett vardagsexempel med trumkomp för några år sedan; 303 vs x0x. När jag väl hittat samma inställning (fyrkantsvågen som ju ändrar pulsbredd med ton var knepigast) var de i praktiken identiska enligt min mening. Vet dock inte om detta gäller TD3 men om det i princip är en socka med BA662-koln borde det vara ännu mer likt.

  23. #443
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran

  24. #444
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jag tror snarare den är paj än en tidig betaburk bara...

  25. #445
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Jo den låter extremt skev lol, typ som release/fett med decay. Fortfarande intressant dock, jag vill höra alla 4 kända revisionerna.
    Senast redigerat av Anubis den 2020-01-06 klockan 00:48.

  26. #446
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Vet inte ens vilka revisioner mina är... får väl skruva upp och kolla

  27. #447
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Tänkte slå till på den. Och när man redan har D och Neutron så varför inte bli samlare?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screenshot 2020-01-07 at 19.34.22.png 
Visningar:	98 
Storlek:	392,9 KB 
Id:	91243

    Har inte slagit till än men det vore ett intressant köp

  28. #448
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Men tinybox, TD-3 kommer ju i massa fina färger. Hur är det ens möjligt att bara ha en av dem?

  29. #449
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men tinybox, TD-3 kommer ju i massa fina färger. Hur är det ens möjligt att bara ha en av dem?
    Let's not go overboard now Nä det här kommer inte hända, det var bara en tanke som pirrade lite i magen... ...

  30. #450
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Let's not go overboard now Nä det här kommer inte hända, det var bara en tanke som pirrade lite i magen... ...
    Vem blir först på Youtube med en låt i alla färgerna?

  31. #451
    Robban303
    Robban303 är uppkopplad nu
    Robban303s avatar
    Senior
    Stämmer det att man inte får slide mellan noter när man kör via Midi [och noterna överlappar]?
    Behöver man ställa in Note mode någonstans eller är det alltid aktivt?
    Förlåt om det är dumma frågor.

    Fortsatt fråga om Midi: Skickar rattarna ut midi?
    (försökte hitta det i manualen men icke :/ )

    Svar:
    No, the knobs are not transmitting or receiving any MIDI signals. MIDI is only transmitted for the notes.

    Slides, also called glide or portamento is possible on the TD-3. It can be programmed.
    Senast redigerat av Robban303 den 2020-01-27 klockan 17:55. Anledning: Fått svar

  32. #452
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Såg att det går att förhandsbeställa de andra färgerna nu.

  33. #453
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Robban303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stämmer det att man inte får slide mellan noter när man kör via Midi [och noterna överlappar]?
    Behöver man ställa in Note mode någonstans eller är det alltid aktivt?
    Förlåt om det är dumma frågor.

    Fortsatt fråga om Midi: Skickar rattarna ut midi?
    (försökte hitta det i manualen men icke :/ )

    Svar:
    No, the knobs are not transmitting or receiving any MIDI signals. MIDI is only transmitted for the notes.

    Slides, also called glide or portamento is possible on the TD-3. It can be programmed.
    Ja, att slides kan programmeras följer ju av att det är en 303-klon men frågan du funderade på var väl om du kan åstadkomma detta via midi-in med överlapp?

    Jag kan inte svara, har inte TD-3 men det kan inte rimligen bli riktigt samma funktion eftersom sliden på en 303 programmeras in på startnoten medan "midi-slide" på en monofonisk synt med portamento startar först när den efterföljande noten startar, med överlapp. Nu kanske man kan få samma effekt genom att starta efterföljande ton väldigt snabbt (så har jag gjort med min fusk303 i Nord Modular) men det är två rätt olika sätt att programmera tycker jag.


    EDIT: Som 9720904 noterat nedan är ovanstående svada av mig helt fel tänkt. Troligen på grund av bristande umgänge med mina acid-lådor.
    Senast redigerat av Oortone den 2020-02-01 klockan 10:07.

  34. #454
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kan inte svara, har inte TD-3 men det kan inte rimligen bli riktigt samma funktion eftersom sliden på en 303 programmeras in på startnoten medan "midi-slide" på en monofonisk synt med portamento startar först när den efterföljande noten startar, med överlapp
    Slide säger bara till startnoten att den ska överlappa och slidea när efterföljande not börjar. Det är ingen skillnad om man programmerar slide på t ex en x0xb0x internt (slide på startnoten) eller via midi med överlapp. Om det fungerar på en td3 vet jag inte men det vore konstigt om Behringer missat det.

  35. #455
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 972 0904 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Slide säger bara till startnoten att den ska överlappa och slidea när efterföljande not börjar. Det är ingen skillnad om man programmerar slide på t ex en x0xb0x internt (slide på startnoten) eller via midi med överlapp. Om det fungerar på en td3 vet jag inte men det vore konstigt om Behringer missat det.
    Du har helt rätt!
    Jag tänkte fel.

  36. #456
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Behringer spånar vidare på sin TD-3. Nu med moddar och urblekt svärta.
    Bifogad fil 91810

  37. #457
    Heavy Metal Kid
    Heavy Metal Kid är inte uppkopplad
    Heavy Metal Kids avatar
    Senior
    Hvor så du den der?

  38. #458
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den gula va inte vacker asså. Herre. Mophon framstår som lågmäld i klassen. Men det e klart. Gillar man gult så!
    ...och det gör man ju!

    Acidgubben är inte snygg, men det är inte örat heller. Pest eller kolera liksom.

  39. #459
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Heavy Metal Kid Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hvor så du den der?
    På Behringers Facebook-sida. Det är bara ett förslag/en bild. Men om tillräckligt många säger ja till den så tillverkar de säkert den.

  40. #460
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Behringer spånar vidare på sin TD-3. Nu med moddar och urblekt svärta.
    Bifogad fil 91810
    Okey... but, like... that’s hot! Schysst färg.

  41. #461
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Behringer spånar vidare på sin TD-3. Nu med moddar och urblekt svärta.
    Bifogad fil 91810
    Noise och Square Sub vore fint också!

  42. #462
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Lite typ Access Virus TI2 DarkStar vibes. Skulle gissa att det kommer en helvit med antingen vita eller blå LED's sen.

  43. #463
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior

  44. #464
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Finns det något samlat inlägg med alla moddar för TD-3an?

  45. #465
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av fragster Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lol, giriga båda två IMHO. Tacka nej till 143 tusen kr i en klumpsumma istället för en procentbaserad deal (devilfish skaparen dvs).

    ”Stackars han” han gapade över mycket och såg en chans att kapitalisera ordentligt på Behringers nya framgångar. Men han miste hela stycket? Och Behringer släpper en devilfish-klon ändå utan devilfish involverade. :P 1-0 till Uli.

    Han kan sina deals den saken är klar.
    Senast redigerat av Anubis den 2020-02-04 klockan 21:04.

  46. #466
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns det något samlat inlägg med alla moddar för TD-3an?
    Ja, på Gearslutz har "Maffez" samlat dem.
    https://www.gearslutz.com/board/modu...-diy-mods.html

  47. #467
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av fragster Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, på Gearslutz har "Maffez" samlat dem.
    https://www.gearslutz.com/board/modu...-diy-mods.html
    Tack!

  48. #468
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av fragster Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Asssshåååååååållllll!!!!!! kan inte påpekas ofta nog... Uli är en riktigt stjärt.

  49. #469
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Men varför skall man modda en 303 så att det blir en annan maskin?
    Är det inte bättre då att bygga en helt ny spännande synt-sequencer istället?

    Jag har alltid haft lite svårt att förstå varför man skall trycka in effektracket i den lilla grå (ja, nu har den många färger) lådan permanent.

    Även om Uli hanterade Devilfishkonstruktören illa så måste jag säga att frasen: "the Devil Fish design, name and reputation" är mig fullständigt egal. För mig är Devilfish totalt meningslös förstörelse. Hur många fina 303:or har han inte förstört?

  50. #470
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men varför skall man modda en 303 så att det blir en annan maskin?
    Är det inte bättre då att bygga en helt ny spännande synt-sequencer istället?

    Jag har alltid haft lite svårt att förstå varför man skall trycka in effektracket i den lilla grå (ja, nu har den många färger) lådan permanent.
    Från min synvinkel så handlar det om att kunna möjliggöra en annan form av ljud samtidigt som det går att behålla originalljudet. Är det 303-ljudet jag vill åt så blir det ju knasigt att bygga en ny själv som inte har ljudet jag vill ha.

  51. #471
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men varför skall man modda en 303 så att det blir en annan maskin?
    Är det inte bättre då att bygga en helt ny spännande synt-sequencer istället?

    Jag har alltid haft lite svårt att förstå varför man skall trycka in effektracket i den lilla grå (ja, nu har den många färger) lådan permanent.

    Även om Uli hanterade Devilfishkonstruktören illa så måste jag säga att frasen: "the Devil Fish design, name and reputation" är mig fullständigt egal. För mig är Devilfish totalt meningslös förstörelse. Hur många fina 303:or har han inte förstört?
    Exakt, i mina ögon är devilfish moden värd ungefär lika mycket som en circuitbend-mod på en furby.
    Det är själva 303 som är grejen.

    Och yeah man vill knappt veta hur många original 303 de förstört. Och därmed hjälpt till att trissat upp priset, på de orörda 303 som finns kvar.

  52. #472
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    309 st.

  53. #473
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mgronroos Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    309 st.
    Vid 303 st där går min smärtgräns ;D

  54. #474
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Från min synvinkel så handlar det om att kunna möjliggöra en annan form av ljud samtidigt som det går att behålla originalljudet. Är det 303-ljudet jag vill åt så blir det ju knasigt att bygga en ny själv som inte har ljudet jag vill ha.
    En monofonisk synt kan bara spela ett ljud åt gången så när man rattar inte en annan form av ljud via tillbyggnader så har man ju inte 303-ljudet i vilket fall som helst. Så varför vill man ratta in detta andra ljud på just en 303, jag fattar inte grejen. Inte idag 2020. Jag kunde förstå det 1991 när det knappt fanns nya analogsyntar på marknaden och man fick ta det som stod och skrotade och bygga om, men i dagsläget förstår jag inte vitsen alls.

    Att köpa en upphottad klon däremot är naturligtvis inget konstigt. Det är ju liksom en annan synt bara.

  55. #475
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Oortone, fast det här blir en helt ny maskin. Deras tidigare TD-3 försvinner inte. Det här är en ny variant med andra funktioner.

    Som Hjorten sa försvinner inte heller originalfunktionaliteten och ljudet om du Devilfishar en 303. Du aktiverar de Devilfish-moddar du vill använda men kan lika gärna köra den som en standard 303. Win win liksom. Två synthar i en.

  56. #476
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Asssshåååååååållllll!!!!!! kan inte påpekas ofta nog... Uli är en riktigt stjärt.
    +1 vidrigt.

  57. #477
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oortone, fast det här blir en helt ny maskin. Deras tidigare TD-3 försvinner inte. Det här är en ny variant med andra funktioner.

    Som Hjorten sa försvinner inte heller originalfunktionaliteten och ljudet om du Devilfishar en 303. Du aktiverar de Devilfish-moddar du vill använda men kan lika gärna köra den som en standard 303. Win win liksom. Två synthar i en.
    Nej den blir aldrig exakt som en original 303:a.. kommer inte i håg vad det var, accent el slide..men något nöp inte riktigt lika dant efter.

  58. #478
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Ok, det kanske blir någon minimal skillnad. Men det går ju alltid modda vidare med bypass osv. Om man nu vill. Borde inte vara svårlöst.

    Men tja, är man nu purist osv så kan man alltid slanta upp 20 papp och köpa sig ett original. De finns där ute.

  59. #479
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Ska bli intressant att se vad priset landar på för den här nya TD-3. Av konversationen mellan devilfish-killen och behringer, så framgår att just det högre priset som devilfish-killen ville att den skulle betinga nog var en öm punkt för Uli.

    Att det höga priset enligt devilfish-killen skulle motiveras av några högkvalitativa pottar? xD lutar väl mer åt att han ville pusha upp styckpriset så mycket som möjligt, då han hoppades maximera den procentvinst per såld enhet han inte fick igenom.

    Btw tänkte en del på om jag kunde komma på någon acid/techno/elektronisk låt med devilfish i? Kom inte på en enda.. det kanske säger en del om hur lite den betytt på det stora hela för lyssnaren. Kan inte identifiera den i en mix. Oh! Hörde du? Devilfish! Juste därför den låten är så bra.
    Senast redigerat av Anubis den 2020-02-05 klockan 12:57.

  60. #480
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Oxus: Eller att han inte vill sätta sitt namn på en undermålig produkt?

Liknande ämnen

  1. Behringer gör en trummaskin
    Av Hugo Hasslo i forum Nyheter
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2017-01-09, 11:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •