Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 121 till 133 av 133

Ämne: Macen har blivit slö

  1. #121
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    har en mid 12 som gör ungefär samma sak. Går ju knappt att se film utan att den är på väg att brinna upp.

    funderar på om det inte är så att Apel smyger in något med vilje så att den går segare bara för att användaren ska tycka att nu är det dagg satt köpa ny dator.

    Dom har faktiskt fått böter för det ganska nyligen.

    Jag funderar lite på att öppna och lägga i ny kylpasta. ha vart med om som ett grafikkort jag hadde som blev varmt och fläkten surrade ständigt. När det var dags att byta kort så öppnade jag och kollade och pastan hadde dom i fabrik satt på en kvart av ytan. Satte på nytt och genast så gick det mycket svalare och tystare så jag körde på det ett år till.


    Efter det så är jag mer benägen att kolla just det där och kör hellre med något bättre typ av pasta. Vissa processorer har betet sig mycket roligare efter byte. Att sätta på en bättre kylare har gjort jätteskillnad jämfört med den kylaren som är med när man köper.
    Kanske går jag igenom den här någon dag, funderat på att modda något OM det går att göra något).

    laptops är ju alltid mycket svårare att fixa med.


    Vet ni något testprogram man kan köra före och efter ?

  2. #122
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Uppdaterat till Mojave nu, funkar än så länge, sjukt skumt detta.

  3. #123
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    funderar på om det inte är så att Apel smyger in något med vilje så att den går segare bara för att användaren ska tycka att nu är det dagg satt köpa ny dator.

    Dom har faktiskt fått böter för det ganska nyligen.
    I call BS

    Jag har ett 20-tal gamla fungerande Macar som jag har sparat för skojs skull, mestadels bärbara, varav 4st är Powerbooks G3 "Wall Street" från 90-talet.

    Samtliga går som tåget utan att bli överhettade, oavsett vilken sida av 2000-talet de är ifrån.
    Vi spelar Warcraft 2 i mini-Lan hemma på Powerbooksen + en massa andra gamla spel från 90-talet som Dark Forces - skitkul.

    När det gäller kylplasta är det normalt sett ingen issue på Macar enligt min erfarenhet, på en PC möjligtvis (eller så är det mestadels på hemmabyggda PC, har inte lika stort underlag när det gäller PC), har aldrig behövt byta på någon av mina egna eller hundratals kundmacar.

    Finns många andra saker som kan vara anledning till överhettning, ett väldigt vanligt problem är bärbara datorer som har fullt med damm i fläktarna...

  4. #124
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Nepp ett grafikkort har pasta från fabrik och så vidare. det är det som hängt på en kvart.

    nepp appel är dömda för detta men då på iphone du kanske kan fundera på varför din mac gick sval och fin när den var ny eller varför den fungerar mer ok med annat os

  5. #125
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Well. Nu segade dom inte ner iphones baserat på ålder utan på de som hade låg kapacitet på batteri för att användaren inte ska behöva ladda telefonen tre gånger om dagen när batteriet är på sista versen. Men visst, telefonen blir segare, ergo, folk vill ha en ny telefon. Frågan är om de bytt batteri annars eller bytt telefon, det vet ingen. Jag kan dock förstå Apple i hur de tänkte.

  6. #126
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Dom tänkte åt användaren men gav inget fritt val. Det kunde man enkelt glort med en på och avknapp så hadde både appel och användarna vart glada.

  7. #127
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nepp ett grafikkort har pasta från fabrik och så vidare. det är det som hängt på en kvart.
    Jo det vet jag, men jag menade att det mycket sällan, om någonsin, är ett problem i en Mac - inte ens på de maskiner som är 25 år gamla.

    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    nepp appel är dömda för detta men då på iphone
    Du blandar verkligen ihop äpplen med bananer här och drar felaktiga slutsatser som du sedan applicerar på en annan plattform... som Mush skriver handlade det om något annat och inte "planned obsolescence" som du vill få det till.

    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    du kanske kan fundera på varför din mac gick sval och fin när den var ny eller varför den fungerar mer ok med annat os
    Har aldrig funderat på det eftersom det inte händer på mina Macar, återigen, inte ens de som är över 25 år gamla

    Vilket OS skulle det vara som fungerar bättre, Windows?

  8. #128
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Fanboy

    Efter alla otaliga trådar här på 99musik så är det alldrig Appels saker det är fel på vi bara skriver om saker från appel i bland som det är fel på i bland av någon anledning.


    Hahahaha

  9. #129
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av elysian Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Vilket OS skulle det vara som fungerar bättre, Windows?
    Faktum är ju att Windows rullar bättre för musikproduktion på min Mac än Mac OS. Även med interna ljudkortet.

  10. #130
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Observera att jag gillar saker på MAC, iphone har alla plattformar,PC, MAC, Linux. och AMIGA


    Alla plattformarna är bra/dåliga på olika saker, om någon blir slö brukar det handla om ungefär samma orsaker. Program i bakgrunden som ligger på i onödan, För lite ram, Någon trasig fläkt. Damm i maskineriet. Dåliga drivrutiner. Saker börjar gå sönder.

  11. #131
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    PC, MAC, Linux. och AMIGA
    Det där låter suspekt likt min uppsättning.

  12. #132
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fanboy

    Efter alla otaliga trådar här på 99musik så är det alldrig Appels saker det är fel på vi bara skriver om saker från appel i bland som det är fel på i bland av någon anledning.


    Hahahaha
    Du missuppfattar mig .

    Macar har sina problem, men jag är ganska säker på att kylpastan inte är ett av dem.

    Jag använder för övrigt flera olika plattformar, Macar är bara en av dem.

    Visst är jag fanboy, men inte på det sättet du tror - i mitt fall är jag fanboy av att man håller sig till fakta (i den mån det går) och inte beskyller någon för fel de inte har begått, oavsett om det är Apple eller Microsoft eller Behringer.

    Du drog en vals (eller tänkte fel, vad vet jag) när du påstod att Apple hade blivit dömda för något som liknande planned obsolescence gällande Macarna.

    Jag tycker att det är trist när folk gör sådant och ibland kommenterar jag det .

  13. #133
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alla plattformarna är bra/dåliga på olika saker, om någon blir slö brukar det handla om ungefär samma orsaker. Program i bakgrunden som ligger på i onödan, För lite ram, Någon trasig fläkt. Damm i maskineriet. Dåliga drivrutiner. Saker börjar gå sönder.
    Exakt - bra att du delar min åsikt här och inte längre hänvisar till din konspirationsteori om planned obsolescence .

Liknande ämnen

  1. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2019-02-06, 13:09
  2. Har Stromberg blivit Sledge?
    Av NON i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-03-14, 12:50
  3. Har blivit förälskad i....
    Av Peo i forum Allmänt om musik
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-06-07, 20:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •