Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Machinedrum MK1 - PSU-strul

  1. #1
    alof
    alof är inte uppkopplad
    alofs avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    Machinedrum MK1 - PSU-strul

    Jag har en Machinedrum Mk1UW som strulat länge. Den har varit på service där det halvt konstaterades att något strular med strömförsörjningen, antingen inne i maskinen eller i själva PSUn. Har läst runt på närtet och sett ganska många med MK1or som haft liknande problem.

    En kompis hjälpte mig att löda om toppen på original-adaptern och det gjorde att maskinen lirade en dag, men sen återkom problemen igen...

    Jag har sett att det finns kopior att köpa på eBay, typ DENNA och DENNA - någon som har erfarenhet?

    Finns det annars någon i Sthlm eller Göteborg som har MK1 med fungerande PSU som man skulle kunna få testa? Lirar den med en fungerande PSU så kanske det ändå känns värt att beställa en sån där kopia på eBay, men är det något som är trasigt i själva maskinen känns det ju som pengar i sjön...


  2. #2
    alof
    alof är inte uppkopplad
    alofs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Hiiiilfeeeeeeee..... _

  3. #3
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Hör av dig till Elektronsupporten, har för mig dom hade någon bra rekommendation.

  4. #4
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Att den har varit på service, är det hos elektron den varit då?

  5. #5
    alof
    alof är inte uppkopplad
    alofs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    På Elektrons inrådan lämnade jag den på extern service då de inte längre kunde ta emot den. Men kanske är värt att kolla med dem igen ang. mina nya frågor, som du föreslår geminister.

Liknande ämnen

  1. Machinedrum PSU - nått knas?
    Av drifter7508 i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 16:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •