Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 79

Ämne: Expert Sleepers ES-9

  1. #1
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran

    Expert Sleepers ES-9

    Introducerar - Expert Sleepers ES-9!

    https://www.expert-sleepers.co.uk/es9.html

    "The ES-9 is a Eurorack 16-in/16-out USB audio interface, with DC-coupled inputs and outputs that can be used for both audio and CVs."

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	es9_3q_320.jpg 
Visningar:	27 
Storlek:	57,1 KB 
Id:	89339

    Ser rejäl ut tycker jag, och fyller en lucka som fanns innan, dvs. för få in/utgångar. Tidigare kunde man bara åtgärda det genom att skaffa påhängsmoduler men nu klarar sig nog många med endast den här.

    Lansering 5:e Oktober, och pris ska ligga på €469 exklusive moms.

    Vad tycker ni? Bu eller bä?

  2. #2
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Fakkin apcoolt!

  3. #3
    babyarrogant
    babyarrogant är inte uppkopplad
    babyarrogants avatar
    Senior
    Blir nog köp på denna. Både ES-8 och modul med balanserat ut står på listan. Denna är ju båda.

  4. #4
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av babyarrogant Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blir nog köp på denna. Både ES-8 och modul med balanserat ut står på listan. Denna är ju båda.
    Ja, som sagt så täpper den till några luckor! Också lite GAS på den.

  5. #5
    papawasarodeo
    papawasarodeo är inte uppkopplad

    Senior
    Herrejävlar!

  6. #6
    papawasarodeo
    papawasarodeo är inte uppkopplad

    Senior
    Manualen och setup är dock lika opedagogiska som vanligt. Någon som fattar den bättre än jag vad gäller routing blocks?

    Expert Sleepers har väldigt flexibla system, men ibland är de fruktansvärt ointuitiva.

    En liten anekdot: För några veckor sedan försökte jag bara skicka lite vanlig midi-klocka med Silent way via es-8 till es-5 till esx8md (ja redan där blir det lite rörigt). Lyckades med detta för nått år sedan, men hade glömt bort alla steg, och manualerna hjälpte föga. Men jag hade ju gjort detta innan, så jag tänkte att det säkert skulle gå vägen på nått sätt. Det hela slutade i att digitakten jag skulle synka bombarderades med cc-meddelanden som manglande sönder mina patterns och fick digitakten att dö temporärt.

  7. #7
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Wow!

  8. #8
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Ja verkligen wow! Köra med laptop + att den är interface + att man kan använda som enkel mixer + balanserade ut + så många in/ut! Mindre plottrigt med alla kablar och mixrar och ljudkort!

  9. #9
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Riktigt nöjd! Har inte kollat manualen. Bytte ES-8 mot en ES-9 och kör i Reason (aggregated device med MX-1). Bara tuffar på!

  10. #10
    papawasarodeo
    papawasarodeo är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Mårre Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Riktigt nöjd! Har inte kollat manualen. Bytte ES-8 mot en ES-9 och kör i Reason (aggregated device med MX-1). Bara tuffar på!
    Manualen verkar kraftigt uppdaterad nu. Så den var rätt begriplig ändå.

  11. #11
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Är det någon som använder ES9 med en windows PC? Min våta dröm vore att använda den tillsammans med Reaper samt VCV-rack med samtidig integration av eurorack (VCV) och inspelning/uppspelning från Reaper. Är det en pipedream eller går det att få till på ett inte alltför krångligt vis i Windows? Modulen är lite för dyr för chanstagningar...

  12. #12
    pawal
    pawal är uppkopplad nu
    pawals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av knarr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det någon som använder ES9 med en windows PC? Min våta dröm vore att använda den tillsammans med Reaper samt VCV-rack med samtidig integration av eurorack (VCV) och inspelning/uppspelning från Reaper. Är det en pipedream eller går det att få till på ett inte alltför krångligt vis i Windows? Modulen är lite för dyr för chanstagningar...
    Jag hade en sådan ett tag (men använder inte Reaper). I Windows är det inte trivialt att använda den här i en DAW samtidigt som ett annat ljudkort, och det är anledningen till att jag sålde vidare min. Och som ljudkort i sig är det kanske inte toppen. Men för CV och audio in till VCV och korsan och tvärsan är det ju utmärkt!

  13. #13
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Tack för svaret! Anade att det var så. Kanske ska skaffa en ES9 men koppla till en separat dator enbart för vcv rack.
    En utrangerad SFF kontors-pc med hyfsad corei5/i7 får man ju för tusenlappen på tradera...

    Citat Ursprungligen postat av pawal Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hade en sådan ett tag (men använder inte Reaper). I Windows är det inte trivialt att använda den här i en DAW samtidigt som ett annat ljudkort, och det är anledningen till att jag sålde vidare min. Och som ljudkort i sig är det kanske inte toppen. Men för CV och audio in till VCV och korsan och tvärsan är det ju utmärkt!

  14. #14
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Fick hem min idag. Har bara hunnit plugga in och jacka ihop eurot med vcv och det var inga konstigheter. CV och ljud funkar fint åt båda håll. Dök upp direkt jag stoppade i kablaget och mappningen skötte sig utmärkt. Kör Ubuntu på den datorn.

  15. #15
    mewraz
    mewraz är inte uppkopplad
    mewrazs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Har haft en ES-9 i några månader och den fungerar verkligen toppen. Kör den på Mac i Ableton Live 10. Använder den mest som multi track in men även kul att skicka ut modulering med max4live CV Tools.
    Har även ambition att kunna ha den som standalone mixer men har inte kommit så långt ännu.
    Det enda jag kan klaga på hårdvarumässigt är att ratten för hörlursvolym känns flimsig/billig.

  16. #16
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Är det totalt tio ut som gäller om man kör enbart ES-9 utan expansioner?
    Stereo-Main plus åtta separata då?

  17. #17
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Plus två för lurar.

  18. #18
    dvbvb
    dvbvb är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av mewraz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har haft en ES-9 i några månader och den fungerar verkligen toppen. Kör den på Mac i Ableton Live 10. Använder den mest som multi track in men även kul att skicka ut modulering med max4live CV Tools.
    Har även ambition att kunna ha den som standalone mixer men har inte kommit så långt ännu.
    Det enda jag kan klaga på hårdvarumässigt är att ratten för hörlursvolym känns flimsig/billig.

    Som jag har förstått så ingår inte USB-C kabeln, visst stämmer det? Av nyfikenhet - är det någon som har tips på vilken som funkar bra till es-9? har läst på div forum att det kan spela ganska stor roll.

  19. #19
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Stämmer att det inte ingår någon. Jag har kört med lite olika och alla har funkat. Det är ett USB2-kort så det behövs ingen tjock och dyr USB3-kabel. Just nu använder jag en tunn skitkabel som kom med ett tangentbord.

  20. #20
    mewraz
    mewraz är inte uppkopplad
    mewrazs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Har precis lyckats få in en beta på ny firmware och på så vis fått till att ha es-9 som mixer i standalone läge. Riktigt nice att slippa ha en separat output modul för dagar utan dator!

  21. #21
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Så om du drar ur USB-kabeln har du en 8-kanalig mixer utan ställbara nivåer per kanal, routat till line out och headphones, och när du stoppar i USB igen så beter den sig som vanligt?

  22. #22
    mewraz
    mewraz är inte uppkopplad
    mewrazs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ja precis så! Dock så har jag endast testat att skicka input 1/2 till L/R på phones och main out som en simpel output modul.
    Man kan ställa in levels innan så att vissa kanaler drar ner volumen lite om man vill.
    I denna firmware kan man tillochmed ställa filter på varje kanal, så teoretiskt sätt skulle man kunna konfa den till att funka som typ en Jumble Henge i standalone mode om man skulle vilja det.

    Utöver detta så tror jag dom fixat så man kan styra mixern och dess parametrar via midi utan dator inkopplad.

    Grym modul som bara blir bättre. Tog en screengrab på configtool som kom med betan jag kör. Jag har sparat exakt den versionen jag kör om du vill ha, men det är ju en beta och det verkar som att vissa har haft ganska allvarliga problem med tidigare versioner.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ES-9-Configuration-Tool.png 
Visningar:	26 
Storlek:	1,07 MB 
Id:	100804

  23. #23
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Stiligt! Jag kan lugna mig till de släpper en officiell version, för just nu behöver jag ingen mixer av detta slag. Men jag är grymt nöjd med denna modul! Mycket pengar, men på många sätt en game changer.

  24. #24
    mewraz
    mewraz är inte uppkopplad
    mewrazs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ja det kan nog vara vist. Blev lite nervös när jag läste att någons es-9 hade dött av en beta, inget man vill vara med om. Men väldigt roligt att utvecklarna lyssnar så mycket på användarna och ständigt kommer med nya grejer. Något jag inte alls är van med utanför eurorack-världen.

  25. #25
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Det giganorma utvecklingsteamet består väl i princip av samma person som driver företaget. Han gör nog helt rätt i att vara lyhörd.

  26. #26
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Expert sleepers måste väl ha högst firmwarerelease per capita i världen? (ok han är ju ett enmansföretag ) Helt otroligt att han hinner med att inte bara underhålla utan också vidareutveckla så många moduler, och i den höga takten. Han måste nästan ha ett liknande upplägg som Erica Synths (de intervjuades av Synth Anatomy häromdagen) där de outsourcat en stor del av arbetet för att kunna fokusera på utveckling och marknadsföring... imponerande hursomhelst!

  27. #27
    Bobbfett
    Bobbfett är inte uppkopplad
    Bobbfetts avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ahoy, vill bara lägga till mina erfarenheter. Har kört ett år med es-9 och iPad, funkar galet bra, har tillgång till alla kanaler i AUM, billiga (proffsiga) effekter, routa hur jag vill som typ en virtuell mixer. Finns även mirack som är en iPad variant av vcv rack, funkar klockrent att köra virtuella moduler, konvertera midi, skicka klocka mm. Finns även en plugin som heter Covariant, som kalibrerar oscarna, och kan konvertera vilken midi jag vill. Es-9 e sjukt bra.

  28. #28
    bing
    bing är uppkopplad nu

    Veteran
    +1 på den. Kan instämma i allt, utom Covariant som jag inte provat.

  29. #29
    Bobbfett
    Bobbfett är inte uppkopplad
    Bobbfetts avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Kör mest mirack nuförtiden, i AUM eftersom jag kan modulera allt. Men covariant e värt att nämna, snabbt sätt att skicka midi.

    Gammal test för betan https://youtu.be/u-XMKyCrNeA

  30. #30
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Är det mycket sus i hörlurarna för er som har es-9 om ni vrider på maxvolym utan att ha något annat än lurarna inkopplat? För mig är det det. Försöker förstå om det är normalt eller om jag kanske har dålig ström i racket.

  31. #31
    EugeneKipe
    EugeneKipe är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag funderar på att skaffa mig en. Det verkar ju vara, eller ha varit strul med att få den att samarbeta med Windows. Någon PC-användare som har erfarenheter att dela med sig av? Funderar också på ifall man kommer runt eventuella problem genom att använda S/PDIF utgången in i sitt ljudkort istället för USB in i datorn. Någon som har använt den så?

  32. #32
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Jag har kört min utan problem i Windows, Linux och macOS. Bara tuta och köra!

    Edit: Lite beroende på hur du tänker använda den iofs. Windows är dåligt på att hantera fler ljudkort. Jag använde min som ensamt kort i Windows.

    S/PDIF har du inte mycket glädje av. Det är bara två kanaler i en sådan lina. Har du ett ljudkort med ADAT är ES-3 och ES-6 värdiga alternativ att undersöka.
    Senast redigerat av johey den 2022-04-12 klockan 20:06.

  33. #33
    EugeneKipe
    EugeneKipe är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har kört min utan problem i Windows, Linux och macOS. Bara tuta och köra!
    Skönt att höra!

  34. #34
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Se min uppdatering.

  35. #35
    EugeneKipe
    EugeneKipe är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Hmm...ja jag hade ju tänkt köra parallellt med mitt vanliga ljudkort eftersom jag vill ha vanliga line-ingångar också. Det har ju som tur är ADAT, så ska kolla in de andra modulerna.

  36. #36
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Som av en händelse har jag en ES-3 mk2 och en ES-6 av senaste (?) modell som ligger och drar sig. Hör av dig om suget blir starkt.

  37. #37
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Själv kör jag med Little Mikey för att lösa line in, så då behöver jag bara ES-9.

  38. #38
    holy
    holy är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som av en händelse har jag en ES-3 mk2 och en ES-6 av senaste (?) modell som ligger och drar sig. Hör av dig om suget blir starkt.
    Jag blir väldigt intresserad med, och kanske vill köpa om inte TS vill
    Vad är din upplevda skillnad av ES3, ES6 och ES9?
    ES6 verkar ju sjukt smidig i formatet, skulle mest vilja ha något att kunna integrera euro med Max for live och VCV etc!

  39. #39
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Har en ES-8:a är och är nöjd med den. Kör den mest via ADAT. Kan inte se hur det skulle vara fördel att köra ES-3 och ES-6 framför den. Och ES-9:an kan man ju inte utnyttja fullt ut om man kör ADAT.
    Senast redigerat av amino den 2022-04-13 klockan 02:31.

  40. #40
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Holy: ES-3 har endast utgångar och ES-6 endast ingångar. Dessa moduler kräver ett ADAT-kapabelt ljudkort. ES-9 är ett USB-ljudkort med både in- och utgångar. Således är de rätt olika moduler.

    ES-8 har jag aldrig använt.

  41. #41
    holy
    holy är inte uppkopplad

    Senior
    Ahh, så ES9 funkar inte också som "samma sak" om en vill?

    Är ju både CV-ins och outs över adat jag tänker vore just vad jag söker, hmm.

    Började läsa på lite, alltid vart så förvirrad av deras utbud och vad som gör vad etc av de olika ES-modulerna.

  42. #42
    EugeneKipe
    EugeneKipe är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Det är väl lite off-topic det här kanske - men hittade Boredbrain Music optx. Verkar vara precis vad jag behöver. 8 in 8 ut ADAT. Dock verkar de ha haft problem med att få rätt komponenter, så DC-coupling funkar tydligen inte om man skulle vilja ha det. Själv är jag bara intresserad av att skicka audio in, och eventuellt ut ur ljudkortet.

  43. #43
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av holy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ahh, så ES9 funkar inte också som "samma sak" om en vill?

    Är ju både CV-ins och outs över adat jag tänker vore just vad jag söker, hmm.

    Började läsa på lite, alltid vart så förvirrad av deras utbud och vad som gör vad etc av de olika ES-modulerna.
    Låter som att det är ES-8 du söker?
    4-in från racket, 8-ut till racket, samtliga audio/cv. Adat in/ut. USB. Har dock bara använt med USB.

  44. #44
    holy
    holy är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter som att det är ES-8 du söker?
    4-in från racket, 8-ut till racket, samtliga audio/cv. Adat in/ut. USB. Har dock bara använt med USB.
    Tack - det låter perfekt! Ska kolla in och läsa på, men då vet jag iaf var jag borde börja!

  45. #45
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av holy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack - det låter perfekt! Ska kolla in och läsa på, men då vet jag iaf var jag borde börja!
    Obs bara att ES-serien är rätt djup, runt 50 mm. Funkar bra i tex Rackbrute men inte lika bra i mitt grunda hemmabygge vilket jag insåg försent…

  46. #46
    holy
    holy är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Obs bara att ES-serien är rätt djup, runt 50 mm. Funkar bra i tex Rackbrute men inte lika bra i mitt grunda hemmabygge vilket jag insåg försent…
    Ajajaj, där kom minsann ett rejält minus

  47. #47
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Det är nästan ett år sedan senaste uppdateringen i den här tråden. Hur går tankarna nu när det gäller ES9? Funderar på att skaffa en och köra följande kombo win10/reaper/vcv. Vilka expansioner ska/kan man välja om man vill ha extra cv in/ut, gate in/ut samt midi in/ut? Har svårt att förstå vilka kombinationer som fungerar...

  48. #48
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Du behöver en ES-5 först och främst, för alla expansioner kopplas till den. ES-5 i sig är en 8 gate-ut-modul. På den kan du hänga sex expansioner i valfri kombination av ESX-8GT för ytterligare 8 gate-ut, ESX-8CV för 8 CV-ut och ESX-8MD för 8 MIDI/DINsync-ut.

    Det finns vad jag vet inga expansioner för fler ingångar. Bara utgångar. Dock finns en MIDI in/ut på en headerkontakt på ES-9, och kan med fördel brytas ut till en modul med DIN5 eller minitele.

    Tänk på att det är euroracknivå på in- och utgångarna! Jag kör med en Little Mikey-modul för att konvertera en line- eller mick-signal till en ingång på ES-9.

    En annan tänk på är att ES-9 inte kan drivas av USB-bussen, utan behöver eurorackström.

    För VCV Rack finns virtuella Expert Sleepersmoduler att installera, som behövs för att kunna använda ES-5 och påhängda expansioner i VCV Rack.

  49. #49
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du behöver en ES-5 först och främst, för alla expansioner kopplas till den. ES-5 i sig är en 8 gate-ut-modul. På den kan du hänga sex expansioner i valfri kombination av ESX-8GT för ytterligare 8 gate-ut, ESX-8CV för 8 CV-ut och ESX-8MD för 8 MIDI/DINsync-ut.

    Det finns vad jag vet inga expansioner för fler ingångar. Bara utgångar. Dock finns en MIDI in/ut på en headerkontakt på ES-9, och kan med fördel brytas ut till en modul med DIN5 eller minitele.

    Tänk på att det är euroracknivå på in- och utgångarna! Jag kör med en Little Mikey-modul för att konvertera en line- eller mick-signal till en ingång på ES-9.

    En annan tänk på är att ES-9 inte kan drivas av USB-bussen, utan behöver eurorackström.

    För VCV Rack finns virtuella Expert Sleepersmoduler att installera, som behövs för att kunna använda ES-5 och påhängda expansioner i VCV Rack.
    Tack för svaren! Tack vare dig så har jag nu gott om plats i racket Jag har ett par andra input och output-moduler som jag kan använda så jag behöver nog ingen Little Mikey, men det blir lite mer kablage såklart. ES-5, ESX-8GT, ESX-8CV samt en tiny midi breakout får det bli (efter att ha krängt lite andra moduler). Kör du VCV/ES-9 i windows förresten? Antar att man får räkna med att dumpa sitt befintliga ljudkort då. Eller att koppla in respektive beroende på vad man tänker göra...

  50. #50
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Jag har mest kört den i macOS, men även i Windows. Har för mig att det går att välja den i VCV Rack, även om man har andra ljudkort installerade, men jag minns inte med 100% säkerhet.

  51. #51
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Ja, jag räknar med att enbart köra ES-9 så att jag slipper en massa bekymmer.

  52. #52
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Jag kan eventuellt sälja min om du skulle vara intresserad. Har även en ES-5, dock av äldre version utan sexiga jack.

  53. #53
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Ni som kör ES-9, ES-8 eller bored brain optx eller liknande med ADAT till ljudkort, har ni attenuators före för att krana ned den heta signalen... eller är det inga problem iom hög headroom i digitalvärlden, eg man kan dämpa signalen i andra änden sas?

    Funderar på att skaffa en optx eller es-8 framgent, och undrar då om jag måste bromsa signalerna på all audio ut från mitt euro.

  54. #54
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    ES-9 är designad för heta euronivåer. Ändå bra att ha attenuatörer tillgängliga för extra kontroll, men det är inte nödvändigt av den anledningen. Det är den enda av de listade som jag har egen erfarenhet av.

    ES-9 har förövrigt ingen ADAT, tyvärr, utan fungerar endast som ljudkort i sig.

  55. #55
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ES-9 är designad för heta euronivåer. Ändå bra att ha attenuatörer tillgängliga för extra kontroll, men det är inte nödvändigt av den anledningen. Det är den enda av de listade som jag har egen erfarenhet av.

    ES-9 har förövrigt ingen ADAT, tyvärr, utan fungerar endast som ljudkort i sig.
    Tack så mycket för feedback, visste inte att ES-9 inte hade ADAT, då ska jag undvika den.

  56. #56
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Ja, det är synd. Jag hade behållt min om den hade det. ES-8 eller ES-3+ES-6 är det som gäller om man vill köra ADAT med ES.

  57. #57
    pawal
    pawal är uppkopplad nu
    pawals avatar
    Senior
    Ja, OptX är ju också anpassad för Euro-nivåer. Har inte upplevt några problem med för starka signaler iaf.

  58. #58
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    ES-8 fungerar fint med eurorack-nivåer via ADAT till ljudkort.

  59. #59
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av pawal Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, OptX är ju också anpassad för Euro-nivåer. Har inte upplevt några problem med för starka signaler iaf.
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ES-8 fungerar fint med eurorack-nivåer via ADAT till ljudkort.
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, det är synd. Jag hade behållt min om den hade det. ES-8 eller ES-3+ES-6 är det som gäller om man vill köra ADAT med ES.
    Tackar för feedback allihopa, uppskattat !!

  60. #60
    Lövet
    Lövet är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Har Ableton live 11 på MAC. Vill använda ES-9 för audio ingångar och utgångar, men även för att styra system 100m modular. Någon som har erfarenhet av detta?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •