Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Skicka trigljud till separata ut på ljudkortet?

  1. #1
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran

    Skicka trigljud till separata ut på ljudkortet?

    Tjena. Skaffade mig ju nyligen en Pearl Drum-x ljudmodul. Finns ju ingen midi eller så men jag undrar om man på ett enkelt sätt kan få så att man kan spela på tangenterna på ett midikeyboard och att de olika tangenterna kan skicka trig till olika utgångar på mitt MOTU 896 mkIII? Mao så att jag enkelt kan spela på de fem olika ljudkanalerna och även programmera trumspår i Logic som då triggar modulen?
    Jag har fått ett enskilt spår att med Ultrabeat att trigga en av kanalerna men jag tänkte att det borde gå att skapa något i Environment som skickar från en enda midikanal/spår till fem olika utgångar? Eller tänker jag fel och går över ån?

    Nån som har ett hum?

  2. #2
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Noll koll på Logic, men det finns ju enklare MIDI-to-trigboxar att köra med imman vill.

  3. #3
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag tror att din motu 896a kan skicka impulser via utgångarna. Den har sån.. dc eller ac coupling eller vad det heter. Kolla upp det

  4. #4
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror att din motu 896a kan skicka impulser via utgångarna. Den har sån.. dc eller ac coupling eller vad det heter. Kolla upp det
    Mojängen triggar bra om jag skickar t ex ett trumljud till en utgång och sen vidare med en sladd till trig in. Det vore bara trevligt om alla 5 ljudkanalerna kunde triggas från ett spår (om de var som uppmanade på keyboardet ungefär som Vermonans ljud är, via midi då...)
    Men visst. Jag kan splittra upp trumspåret på fem olika spår och assigna dessa till var sin utgång. Det funkar ju

  5. #5
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror att din motu 896a kan skicka impulser via utgångarna. Den har sån.. dc eller ac coupling eller vad det heter. Kolla upp det
    Dock bara runt 3v ut på dom, kan krävas förstärkning för att vissa saker skall trigga.

  6. #6
    symptm
    symptm är inte uppkopplad
    symptms avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av skogge Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tjena. Skaffade mig ju nyligen en Pearl Drum-x ljudmodul. Finns ju ingen midi eller så men jag undrar om man på ett enkelt sätt kan få så att man kan spela på tangenterna på ett midikeyboard och att de olika tangenterna kan skicka trig till olika utgångar på mitt MOTU 896 mkIII? Mao så att jag enkelt kan spela på de fem olika ljudkanalerna och även programmera trumspår i Logic som då triggar modulen?
    Jag har fått ett enskilt spår att med Ultrabeat att trigga en av kanalerna men jag tänkte att det borde gå att skapa något i Environment som skickar från en enda midikanal/spår till fem olika utgångar? Eller tänker jag fel och går över ån?

    Nån som har ett hum?
    du måste skicka på precis rätt volym. volym = voltage

Liknande ämnen

  1. separata utgångar till electribe es1
    Av oljud170 i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-12-21, 23:30
  2. AKAI S-3000XL - Skicka enstaka ljud till separata utgångar?
    Av nixpix i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 21:04
  3. Fetaste ljudkortet till Imac G5?
    Av Maxwell i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 08:32
  4. Jorda ljudkortet till laptop?
    Av imported_Patbos i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-04, 17:47
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-13, 22:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •