Sidan 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SistaSista
Resultat 1 till 60 av 531

Ämne: Hydrasynth

  1. #1
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran

  2. #2

  3. #3
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Daniel Troberg som lämnade Elektron tidigare i år jobbar på Ashun soundmachines‬ nu!

  4. #4
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Polytouch™ keybed
    The new ASM Polytouch® keybed allows not only the standard velocity and aftertouch found on other keybeds but we support fully polyphonic aftertouch.

    In recent years companies have been trying to find ways to give the keyboard musician more ways to better express themselves. The problem is that their solution is almost never a keyboard, so you have to learn a new technique to play them.

    The Polytouch™ keybed features a high quality, standard sized keys, so you can start playing it instantly.

    Oscillators
    The tone generation capability is the heart of any synthesizer.

    The 3 oscillators allow you to choose from a selection of 219 single cycle waveforms.

    Wavemorphing is a feature usually found on synths with preset wave tables. Creating user wavetables is arduous or downright impossible. Unlike most wavetable synths, our oscillators 1 & 2 have our WAVELIST mode.

    This mode allows you to pick and choose 8 waves, from our bank of 219, arrange them in the order you want, and then morph from one to another.

    mutators
    Oscillators 1 & 2 are routed into our MUTATORS. The Mutators allow you to modulate, bend and sculpt the sound in new (and old) ways.

    Each MUTANT allows you to choose from the following processes:
    FM-Linear - for making classic FM sounds. Choose multiple FM sources, including external inputs.
    Wavestack™ - creates 5 copies of the incoming sound and allows you to set a detune amount.
    Hard Sync - This gives you those classic hard sync sounds. Try hard syncing a morphing wavetable for some fun.
    Pulse Width - This will pulse width modulate ANY input sound.
    PW - Squeeze - This is a different form of pulse width mod that creates a smoother sound.
    PW-ASM - this mode divides the incoming wave into 8 slices and allows you to set how much pulse width mod will happen in each section.
    Harmonic Sweep - this will sweep the harmonics of the incoming sound.​

    The Mutant's can also generate its own waveforms in both FM and Sync modes so that you do not have use another oscillator....Of course the routing is flexible so you can choose the other oscillators as mod sources if you like.

    Mixer/ filter routing
    The 3 Oscillators are fed into a mixer along with the Noise generator and Ring Modulator.

    The Mixer allows you to mix levels as well as pan the input source.

    There is a balance control that allows you to choose how much signal of each source is routed to filters 1 and 2.

    The filters can be set to be parallel or series for ultimate flexibility.

    filters
    If oscillators and tone generators are the heart of a synthesizer, the filters are the soul.

    The Hydrasynth has two filters that can be configured in series or parallel.

    The first filter has 11 different filter models, giving you multiple options for tailoring your sound.
    The second filter is a 12db per octave has a continuous sweep from Low pass to bandpass to high pass, similar to the way the classic SEM filter worked.

    LFO's
    5 Low-Frequency Oscillators…YES, 5.
    Much like our sound engine, the LFO’s are not ordinary by any means.

    The Hydrasynth LFO’s feature a STEP mode that allows you to create patterns with up to 8 steps. Having 5 mini step sequencers gives you an amazing amount of possibilities for further shaping your sound.
    Of course, there are also 10 standard waveforms to choose from.

    The LFO's all have delay, fade in, 3 triggering modes, smoothing, start phase, one-shot mode so that they can act as envelopes and BPM sync.

    envelopes
    5 DAHDSR Envelopes……YES 5.

    An advanced sound engine needs plenty of modulation sources. Our 6 stage envelopes feature Delay, Attack, Hold, Decay, Sustain and Release stages.

    The time settings for the stage can be set in seconds or in time divisions, giving you envelopes that play in
    sync to your song.

    You can also loop the envelopes to create LFO’s whose shape can be voltage controlled in the modulation matrix.

    MODULATION MATRIX
    The modulation capabilities on the Hydrasynth are endless.

    With 32 user definable modulation routings, you will have plenty of ways to use the 29 modulation sources and 155 modulation destinations.

    Almost everything in the synth engine can be a modulation destination including the effects and arpeggiator.
    The Modulation matrix points themselves can also become modulation destinations.

    Modulation sources & destinations include the CV Mod In & Out jacks as well as MIDI CC’s

    ARPEGGIATOR
    The arpeggiator allows for standard note arpeggiations but also has a phrase arpeggio built-in. Parameters like RATCHET and CHANCE will generate other rhythmic patterns with some randomness to add life and spontanei

  5. #5

  6. #6
    orchidee
    orchidee är inte uppkopplad
    orchidees avatar
    Senior
    mumma

  7. #7
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

  8. #8
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    1299 $ Klaviatur
    799 $ Desktop

  9. #9
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    Digitala filter??!!??

  10. #10
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage

  11. #11
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    WE likez it!

  12. #12
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Vänta nu, en synth som faktiskt är en synth? Fem gånger fler LFO:er än Prologue!

    Låter mumma tycker jag, även om effekterna kan dölja en del.

  13. #13
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    1299 $ Klaviatur
    799 $ Desktop
    Aggressiv desktop! It hurts!!!

  14. #14
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Denna verkar fräsch.

  15. #15
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Verkar riktigt trevlig ju! Men hur många röster har den? Lite som en uppdaterad Blofeld?

  16. #16
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar riktigt trevlig ju! Men hur många röster har den? Lite som en uppdaterad Blofeld?
    8 röster såg jag nu..

  17. #17
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    "Digital is the new analog"

    Ser fin ut. Roligt med polyfonisk aftertouch och ribbon också.

  18. #18
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Lite synd(t) att en modern digital synt är monotimbral. Annars väldigt intressant.

  19. #19
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite synd(t) att en modern digital synt är monotimbral. Annars väldigt intressant.
    Ok fast det är verkligen ett non-issue idag, jag menar iDAWg

  20. #20
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok fast det är verkligen ett non-issue idag, jag menar iDAWg
    Det beror ju på hur man skriver och/eller spelar in sin musik. Jag brukar vilja spela in allt samtidigt och jag absolut testa hur "ackorden" låter ihop med "melodin" under tiden jag komponerar eller vad man nu kallar det. Testa två eller flera ljudelement mot varandra.

    Säger dock inte att du har fel förstås!

  21. #21
    papawasarodeo
    papawasarodeo är inte uppkopplad

    Senior
    Wow! Intressant gränssnitt och workflow. Gillar hur de tänkt med två valbara ”mutanter” per oscillator också!

  22. #22
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det beror ju på hur man skriver och/eller spelar in sin musik. Jag brukar vilja spela in allt samtidigt och jag absolut testa hur "ackorden" låter ihop med "melodin" under tiden jag komponerar eller vad man nu kallar det. Testa två eller flera ljudelement mot varandra.

    Säger dock inte att du har fel förstås!
    Jo det är klart, jag inser aldrig att folk även jobbar med andra metoder fast jag t om gör det själv ibland, haha. Nåväl, så klart ska den idealiskt sett klara åtta olika ljud samtidigt a' la TX81Z men man kan ju iofs alltid köra just TX81Z, ett ypperligt val. Har skummat igenom alla demos nu och rent teoretiskt och visuellt är det en fin maskin men jag hörde faktiskt ingenting som inte har varit känt sedan mitten / slutet av 80-talet, kusligt nog för så här pass många års skillnad. Ofta lät det digitalt och ganska kallt i denna första "rundkörning" så med realitetsglasögonen på var det nog inget för mig ändå, men den var ganska snygg och genomtänkt.

  23. #23
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Vilken jävla release!

  24. #24
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Rent soundmässigt är jag inte helt övertygad än, jag har inte hört något särskilt intressant från filtrena t ex. Däremot tyckte jag Nick fick till några trevliga wavetable-ljud. Intressant synth ändå!

  25. #25
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Intressant o spännande instrument. Läste att ASM är en del av Medeli. Stor kinesisk musikinstrumenttillverkare.


    Googlade upp Glen Darcey för enbart en vecka sen av ngn outgrundlig anledning. Hamnade på Medeli, tyckte det var konstigt att en fd Arturiahöjdare hamnade bland hemmakeyboards o liknande... Nu fattar jag vad han håller på med Kul
    Senast redigerat av valsolo den 2019-09-03 klockan 23:05.

  26. #26
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant o spännande instrument. Läste att ASM är en del av Medeli. Stor kinesisk musikinstrumenttillverkare.


    Googlade upp Glen Darcey för enbart en vecka sen av ngn outgrundlig anledning. Hamnade på Medeli, tyckte det var konstigt att en fd Arturiahöjdare hamnade bland hemmakeyboards o liknande... Nu fattar jag vad han håller på med Kul
    Spännande medarbetare, borgar verkligen för seriositet. En från Arturia och en från Elektron.

    En sak som jag tycker är intressant, nu när du nämner Medeli, är att jag alltid gillat klaviaturen på Mopho och Pro 2 och trodde att det var Fatar, men enligt vissa källor är det inte Fatar utan från en Kinesisk tillverkare. Det skulle ju kunna vara samma tillverkar som till Hydrasynt och om så är fallet blir jag inte förvånad om vi får se fler syntar i en nära framtid med polyfonisk aftertouch (Sequential). Spekulerar bara såklart, men hoppas.

  27. #27
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag vill bara inflika att även om jag gillar synten i stort, så godkänner jag på intet vis julgransbelysningsfärgerna i den stora ratten och i mod-hjulen (som dessutom är osannolikt fula rent formmässigt).

    Så nu var det sagt.

    I övrigt helt klart positivt överraskad.

  28. #28
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Gränssnittet verkar ju väldigt genomtänkt och så men är alla rattar encoders eller är det en kombination av encoders och potar? Jag skulle inte vilja ha encoders för parametrar som man vill kunna ratta i realtid medans man spelar, t ex filter cutoff etc.

  29. #29
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Imponerade. Antagligen kan man göra liknande ljud i datorn med Massive X eller liknande, men användarinterfacet lockar till dynamik och interaktivt spelande. Det ända jag saknar är sliders för envelopes, det känns mer intuitivt att ändra med sliders än med rattar.

    Var kan man beställa denna i Europa? Jag hittar bara amerikanska siter som man kan förbeställa från.
    Senast redigerat av depulse den 2019-09-04 klockan 09:55.

  30. #30
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant o spännande instrument. Läste att ASM är en del av Medeli. Stor kinesisk musikinstrumenttillverkare.


    Googlade upp Glen Darcey för enbart en vecka sen av ngn outgrundlig anledning. Hamnade på Medeli, tyckte det var konstigt att en fd Arturiahöjdare hamnade bland hemmakeyboards o liknande... Nu fattar jag vad han håller på med Kul
    Undrar om han har lämnat Arturia helt? Kan vara så att Medeli och Arturia har haft ett långvarigt samarbete som nu gått in i ett nytt skede. Är kanske t.o.m. Medeli som tillverkat en del Arturia produkter genom åren.

  31. #31
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Undrar om han har lämnat Arturia helt? Kan vara så att Medeli och Arturia har haft ett långvarigt samarbete som nu gått in i ett nytt skede. Är kanske t.o.m. Medeli som tillverkat en del Arturia produkter genom åren.
    Han har lämnat Arturia, så här skrev han på Gearslutz:

    ”Yes, This is what I left Arturia to do.
    Best,

    Glen”

  32. #32
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Tycker synten verkar sjukt lockande. Precis sådant jag gillar. Lite annorlunda tänk.

    Wavemorphingen i sig verkar kraftfull, att sedan trycka in det i två mutators och sen dubbla filter på det, plus modulationsmöjligheterna. Jösses. Per oscillator dessutom. Frågan är om den känns intuitiv, eller om man lätt skruvar bort sig, men jag tror man hittar balansen i det efter ett tag. Den verkar genomtänkt med sina genvägar. Knapptryckningar brukar snabbt sitta i muskelminnet.

    Tror verkligen det är en synt för oss som gillar att skruva ljud själv och den är kapabel till ljud som jag inte hört alls från en HW synt (men saknat). Här har man att pyssla med.

    Superglad att den inte har något analogt hokus pokus så att priset hade skjutet i höjden! TACK!

    Ska bli kul att läsa manualen så att man ser alla möjligheter.

  33. #33
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Perfekt till sin deckards dream !

    Var kan man köpa från europa?

  34. #34
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Digitalt är det som gäller nu. Står det inte Computer Controlled på panelen kommer vi snart väga om det är värt att släpa hem skiten från grovsopen.

  35. #35
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var kan man beställa denna i Europa? Jag hittar bara amerikanska siter som man kan förbeställa från.
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var kan man köpa från europa?
    Europeisk distributör är inte säkrad ännu (förmodligen bara en tidsfråga).

  36. #36
    Smultronizer
    Smultronizer är inte uppkopplad

    Senior
    Nu har jag kollat alla videorna. Jag gillar verkligen sättet att editera. Det får bli en sån här. Attans bara att det inte finns en 61 tangenters. Well, man kan inte få allt

  37. #37
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Digitalt är det som gäller nu. Står det inte Computer Controlled på panelen kommer vi snart väga om det är värt att släpa hem skiten från grovsopen.
    Det är lugnt - jag kan nog klämma in några gamla flisiga lik till.

    Kul med lite nya spelare som sticker ut hakan.

  38. #38
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Europeisk distributör är inte säkrad ännu (förmodligen bara en tidsfråga).
    Inte säkert det blir distributör, ibland säljer man till enskilda butiker direkt istället. Men med tanke på vem som jobbar som säljare där numera så lär inte det bli något problem att kunna köpa den i Europa.

  39. #39
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Även jag gillar strukturen och finesserna i denna nykomling Redigering, och layout med alla fönster är verkligen trevligt upplagt! Tycker kanske att det saknas mullerbotten och värme i det jag hört hittills.
    Där känns i nuläget Novation Peak bättre, som Bobeats jämförde med som hastigast i sin test. Men det är ju en mjukvarufråga, hur ASM designar synten. Kan ju hända lika mycket där, som det hänt med Peak efter något år. Verkligen kul att vi parameternördar fått mer att rota i igen. Dessutom till ett riktigt bra pris, jämfört med Waldorfs och Moogs stora slagskepp.

  40. #40
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Problemet med direktförsäljning till enskilda butiker är att det blir dyrare - färre bulkinköp. Men man får väl hoppas på Tomas och ann bananvalutan klättrar något i framtiden ...

  41. #41
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Första keyboardsynten på riktigt länge som jag faktiskt känner ett intresse för. Kul med ett företag som bestämt sig för att göra nya grejer.

  42. #42
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är lugnt - jag kan nog klämma in några gamla flisiga lik till.

    Kul med lite nya spelare som sticker ut hakan.
    Absolut! Denna känns fräsch som sagt. Om jag fick låna antingen denna eller en Moog One av någon på obestämd tid skulle jag tveklöst välja denna.

  43. #43
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Verkar episk vad kommer den landa på prismässigt då?

  44. #44
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    1299 $ Klaviatur
    799 $ Desktop
    oxus

  45. #45
    ulf.soderlund
    ulf.soderlund är inte uppkopplad
    ulf.soderlunds avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar episk vad kommer den landa på prismässigt då?
    ASM Hydrasynth Keyboard: 15660kr - https://www.dlxmusic.se/produkter/kl...-hydrasynth-kb

    ASM Hydrasynth Desktop: 9620kr - https://www.dlxmusic.se/produkter/kl...-hydrasynth-dt

  46. #46
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    En bit under aktuella Virus-maskiner m.a.o.

  47. #47
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Den här verkar grym! Jag lutar åt ett köp, om inget negativt dyker upp som känns relevant.

  48. #48
    Janne
    Janne är inte uppkopplad

    Senior
    Tvekade på en Deepmind-6 härom dagen.
    Nu tvekar jag igen.

    Men gillar den.

  49. #49
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Fanken vad cool! Två stycken i bredd så har du 98keys polyaftertouch keyboard! Föutsatt att man kan transponera klaviaturen då men det måste ju gå. Kung! Ännu bättre vore ju om de släppte en ren 88 keys klaviatur utan synthmotor.

  50. #50
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Borde komma ett MIDI-klav från samma företag, hade ju varit löjligt lättsålt.

  51. #51
    nyd
    nyd är uppkopplad nu
    nyds avatar
    Veteran
    Kul att en tillverkare tar upp det gamla M12/Xp-sättet att programmera synthar med rattar och pages, plus en stor modmatrix. Hade det varit en lite intressantare synthmotor så kanske. Är lite lockad av FM-delen, men hade gärna sett en analog kedja därefter med riktiga VCA:er och VCF:er

  52. #52
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Borde komma ett MIDI-klav från samma företag, hade ju varit löjligt lättsålt.
    Ja, eller att det görs under Medelis flagg (som delvis står bakom Hydrasynth), skulle vara märkligt om de inte tar chansen att släppa en kontroller med 5-7 oktaver och polyfonisk aftertouch när de ändå har tagit fram tekniken.

  53. #53
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul att en tillverkare tar upp det gamla M12/Xp-sättet att programmera synthar med rattar och pages, plus en stor modmatrix. Hade det varit en lite intressantare synthmotor så kanske. Är lite lockad av FM-delen, men hade gärna sett en analog kedja därefter med riktiga VCA:er och VCF:er
    Jag tycker att syntmotorn verkar intressant så det räcker, men reserverar mig lite eftersom jag gärna läst manualen för att vara säker på att jag fattat rätt.

    Men OM jag fattat rätt, så har vi alltså först wavemorphing på lite olika sätt eller wavetables (?) och sen går ljudet in i en mutator, som kan vara FM, sen går den in i en mutator till! Och detta per oscillator. Därefter in i dubbla filter och modulationsmöjligheter ovanpå det. Med mera. Jag är mer orolig för att man skruvar bort sig, men det kanske finns medel mot det i designen, typ snapshots eller "like" som på NLA1.

    Analog signalkedja hade gjort den till en polyfonisk Pro 2 nästan, plus en fördubbling av priset om den skulle ha någorlunda intressanta filter. Hade närmat sig Quantum då gissar jag.

    Jag tror att detta är en synt som kan låta väldigt digital illa i början om man skruvar själv och att det tar ett tag innan man tagit sig genom den fasen. Lite som en Pro 2 där de digitala oscillatorerna kan låta rätt tråkigt om man inte använder resten av resurserna i synten för att tämja dem. Men när man lärt sig synten så är den förhoppningsvis fantastisk.

    Det kan också vara en synt som bjuder på en hel del happy accidents.

    Mest spännande synten på länge, i min bok, i synnerhet om man räknar in priset. Kanske till och med om man inte räknar in priset, när jag tänker efter, eftersom den har poly aftertouch och ribbonsaken, vilket ju onekligen inte ens Moog One eller Quantum har. För mig är det ATT SPELA som är där jag landar och hämtar energi och då kan dessa detaljer vara fantastiska.

    Well, well, jag bara svamlar...

  54. #54
    Smultronizer
    Smultronizer är inte uppkopplad

    Senior
    En supecool, och användbar grej, är att man kan dels köra random på alla parametrar för att få fram nya ljud. Eller tex bara random på specifik modul. Tryck Random och håll nere tex osc 1 och så slumpas parametrar fram på bara den delen av ljudet... Superkul och supercool!

  55. #55
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Utöver DLX så listas den hos jam också, lev oktober tydligen ca 9600:-. Någon som sett den hos annan handlare, in/utrikes?

  56. #56
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Intressant att Modal släpper en wavetable-fokuserad synt, "Argon8" ungefär samtidigt, dock med lite bättre prisbild - 649 euros med liten keyboard. Hydrasynth med keyboard ser helt klart mer attraktiv imo även om jag lutar åt desktopversionen om det blir ett köp.
    En hel del specar som är lika, hmm..

  57. #57
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Läsvärd intervju med Glen Darcey...

    https://www.perfectcircuit.com/signa...ynth-interview

  58. #58
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Perfect Circuit - ASM Hydrasynth Keyboard Preset Sounds


    https://youtu.be/2ypKUdWRd9s

  59. #59
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Verkar grymt spännande!

  60. #60
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Hmm ... den där videon lät seriöst illa. Jag fattar att det beror på dem som gjort patcherna. men jag är grymt mycket mer pepp på Modals argon 8 just nu måste jag säga.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •