Resultat 1 till 21 av 21

Ämne: Sexcrime - 1984 | Hur man kan göra en klassiker 30 år senare | Breakdown & Gig

Kraft
    Kraft är inte uppkopplad
    Krafts avatar
    Senior

Sexcrime - 1984 | Hur man kan göra en klassiker 30 år senare | Breakdown & Gig

Min main katalysator för at skaffa sampler way back when... nu är det dags at göra min version av denna Eurythmics klassiker.
    Breakdown efter performance

- For the love of big brother

https://youtu.be/VS-eGSO6LeA

PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ball låt, men när den är så olik originalet varför inte byta ut orden och ändra lite på Daves slingor så det blir en ny? Lite för generöst att ge dem en stor del av rättigheterna till jobbet du lägger ner? Men iaf: Kommer du släppa din musik på iTunes?

Kraft
    Kraft är inte uppkopplad
    Krafts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ball låt, men när den är så olik originalet varför inte byta ut orden och ändra lite på Daves slingor så det blir en ny? Lite för generöst att ge dem en stor del av rättigheterna till jobbet du lägger ner? Men iaf: Kommer du släppa din musik på iTunes?
    All min musikk (inte alla covers dock) ligger på iTunes och andra digitala platformar. Jag gillar at laga en cover i ny och ne och det tar aldrig lång tid. Den här cover gjordes på några timmar så ingen biggie. Längst tid tar redigering på video.
    Bonus med covers är at jag samplar ut trummloops och nya ljud från mixen som jag brukar i andra originala låtar så laga covers ger ofta 2-3 nya originala låter "down the road" så det är båda rolight och nyttigt för min kreativitet.

PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Försvarsställning är aldrig kul alls - tyder ju på att du inte alls lyssnar, vilket framstår som lite kusligt - men länka till dina skivor då i stället.

xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Försvarsställning är aldrig kul alls - tyder ju på att du inte alls lyssnar, vilket framstår som lite kusligt - men länka till dina skivor då i stället.
    Vadan dessa taggar utåt?

PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Inga taggar, bara märkt att Kraft väldigt ofta svarar så som ovan, lite som att inga åsikter spelar någon roll eftersom han redan är bestämd.

machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Snygg PSB-variant i lusekofteversion!

jazzdoktorn
    jazzdoktorn är inte uppkopplad
    jazzdoktorns avatar
    Veteran
    Snyggt gjord.
    Du gör bra och inspirerande videos över lag.

Kraft
    Kraft är inte uppkopplad
    Krafts avatar
    Senior
    Inga taggar, bara märkt att Kraft väldigt ofta svarar så som ovan, lite som att inga åsikter spelar någon roll eftersom han redan är bestämd.
    Det stämmer bra det. Jag upplastar inget för at få innspel på hur det kan vare annorlunda, det är redan klar när jag lägger ut. All min produktion är producerat så jag vil ha det.

Min YouTube kanal är enbart skapad för at få göra precis somjag vil, just fördi jag lager såmycket musik åt andre, som är som DOM vil ha det. Det har varit mitt jobb i 25 år.

Jag lägger ut för at glädja och inspirera andra åt 80-talet. That's it, nothing more.

vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Snyggt! Håller med om att det är roligare när man gör om originalen ganska mycket så det blir något nytt.

Marlowes
    Marlowes är inte uppkopplad
    Marlowess avatar
    Senior

M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kraft Visa inlägg
    Jag upplastar inget för at få innspel på hur det kan vare annorlunda, det är redan klar när jag lägger ut. All min produktion är producerat så jag vil ha det.

Min YouTube kanal är enbart skapad för at få göra precis somjag vil, just fördi jag lager såmycket musik åt andre, som är som DOM vil ha det. Det har varit mitt jobb i 25 år.

Jag lägger ut för at glädja och inspirera andra åt 80-talet. That's it, nothing more.

Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Det stämmer bra det. Jag upplastar inget för at få innspel på hur det kan vare annorlunda, det är redan klar när jag lägger ut. All min produktion är producerat så jag vil ha det.

Stor tumme upp!

superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Kul och snyggt! Tumme upp!

Veteran

Min YouTube kanal är enbart skapad för at få göra precis som jag vil, just fördi jag lager såmycket musik åt andre, som är som DOM vil ha det. Det har varit mitt jobb i 25 år.

Precis som jag känner, jag gör den musik jag vill göra. Jobbade på 80-90 talet med andras grejer. Det blev jag riktigt trött på.
    Nu när jag har musiken som hobby så är det ball och jag kan bestämma vad jag skall göra!

Kör på Espen! (Jag är dessutom halvnorsk så jag säger ett extra heja!!!!)

Kraft
    Kraft är inte uppkopplad
    Krafts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    Precis som jag känner, jag gör den musik jag vill göra. Jobbade på 80-90 talet med andras grejer. Det blev jag riktigt trött på.
    Nu när jag har musiken som hobby så är det ball och jag kan bestämma vad jag skall göra!

Kör på Espen! (Jag är dessutom halvnorsk så jag säger ett extra heja!!!!)
    Halvnorsk?! Kanon, heja for det ja!! ;-)

Jepp, gör fortfarande massor av musik åt andra och annan typ sound så mitt lilla 80-tals grejer måste vara precis som jag vil ha det, så får man älska eller hata det. Bryr mig mindre om det...

jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

Veteran

Bra hantverk bakom låten Förstår att det är skönt att göra musik efter eget huvud, om man annars ständigt ska lyssna på kunders önskemål

Kraft
    Kraft är inte uppkopplad
    Krafts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    Bra hantverk bakom låten Förstår att det är skönt att göra musik efter eget huvud, om man annars ständigt ska lyssna på kunders önskemål
    Tackar! Precis, när man varje dag lagar musikk som jobb åt andra vil man ju bara laga så man själv vil ha det när man lagar nått eget.. ;-)

trashkaiser
    trashkaiser är inte uppkopplad
    trashkaisers avatar
    Veteran
    Vadå? Vill du göra som du själv vill och inte som främlingar på internetforum vill? Kära nån.

M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av trashkaiser Visa inlägg
    Vadå? Vill du göra som du själv vill och inte som främlingar på internetforum vill? Kära nån.
    Visst är det oförskämt?!

Kraft
    Kraft är inte uppkopplad
    Krafts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    Visst är det oförskämt?!
    Mycket!

Liknande ämnen

1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-04-13, 09:45
  2. Vad man kan göra med en P12a om man e finurlig
    Av valsolo i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-07-26, 08:06
  3. Hur knasig musik kan man göra ?
    Av Odd Bob i forum Komposition & textförfattande
    Svar: 64