Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Totalitär-tråden

  1. #1
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran

    Totalitär-tråden

    Totalitär var Sveriges viktigaste punkband. Vad betydde de för er?

    För mig har de bankat in betydelsen av den stapplande, artikulerade men också rasande d-takten på ett sätt som gör att det känns som att hjärtat också går kakka-makka-ra. Hur viktiga barréharvet är för rytmen, att varje avrivning aldrig kan tillåtas bli ett slappt ivägfuzzat anslag, utan även de små dragen måste låtas få en intensitet som mixningen inte får dränka av utslätande sist. Texterna väljer jag att inte kommentera med tanke på deras innehåll här på 99. Basen gör vad den ska, särskilt på splitten med dismachine, ("byt kanal" !!!!!)

    Totalitär - sin egen motståndare var den första CD:n jag köpte. När hörde ni totalitär först gången?

  2. #2
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran

    https://youtu.be/1xCqigtm9wc

    Byt kanal, förryckt mentalt

  3. #3
    COSMIC60
    COSMIC60 är uppkopplad nu
    COSMIC60s avatar
    Senior
    Bästa tråden! Mmmm, vi hade fått tillgång till ett kassettband med hemmagjort omslag och för oss okända band och titlar. Min polare bedyrade att det va det fränaste han någonsin hört. Och det var det ju också; Eibon med Anti Cimex, Gängstryk med Wounded Knee, Raped Ternagers första EP, Baksmällans Paradis med Otakt, Håll Käft med Sabotage 81, Desperat med Hjärndöd, MULTINATIONELLA MÖRDARE EPn med TOTALITÄR mfl... Denna kassett gick varm i bandaren en hel sommar och vi fattade inte vilka dessa band kunde vara, det fanns inget internet osv och stora farliga punkare pratade man inte med. På hösten skulle vi åka buss mellan Norrköping och Söderköping och i busstationens vänthall fann jag en tidning som någon glömt. Den såg rå och hård ut och hette SIKA ÄPÄRÄ. Detta var ju jävligt märkligt. I blaskan fanns det intervjuer med både Anti Cimex och Totalitär! Dessa mystiska svenska band. Så där lärde vi om käng, vev, rens och att nått som hette USHC va skit och att Happy Farm va sämsta bandet någonsin. Multinationella Mördare är fortfarande min absoluta Tottis-favorit..

  4. #4
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    första gången: här och nu. Fint, breda ackord.

  5. #5

  6. #6
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Sveriges viktigaste punkband?!?! Hardcore band?!?!? Näääääääää Bitch Boys, Skitslickers... Nä aldrig hört.. Punken var liksom över då ...för mig i alla fall....och Hardcore också...... Men ska lyssna i fina lurar... så får jag lära mig något nytt

    /Farbror Noll Koll

  7. #7
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Skitlickers inte helt fel det heller! Tottis bildades väl runt 85 så det finns lite bakkatalog också!

  8. #8
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd

  9. #9
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Totalitär var Sveriges viktigaste punkband. Vad betydde de för er?

    För mig har de bankat in betydelsen av den stapplande, artikulerade men också rasande d-takten på ett sätt som gör att det känns som att hjärtat också går kakka-makka-ra. Hur viktiga barréharvet är för rytmen, att varje avrivning aldrig kan tillåtas bli ett slappt ivägfuzzat anslag, utan även de små dragen måste låtas få en intensitet som mixningen inte får dränka av utslätande sist. Texterna väljer jag att inte kommentera med tanke på deras innehåll här på 99. Basen gör vad den ska, särskilt på splitten med dismachine, ("byt kanal" !!!!!)

    Totalitär - sin egen motståndare var den första CD:n jag köpte. När hörde ni totalitär först gången?
    <3

Liknande ämnen

  1. R.I.P. tråden
    Av lasselu i forum Nyheter
    Svar: 6875
    Senaste inlägg: 2024-04-16, 20:40
  2. G.A.S.M.A.S.K.-tråden
    Av Imported Johannes i forum Allmänt om musik
    Svar: 2493
    Senaste inlägg: 2023-09-06, 22:54
  3. JX-3p-tråden, den stora JX-3p-tråden.
    Av Real Parakeet i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-09-21, 16:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •