Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Iphone 7, ljudutgång..

  1. #1
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran

    Iphone 7, ljudutgång..

    Min gamla telefon håller på att säcka ihop (android) och jag måste skaffa en ny. Jag har även en ipad air som inte mår så bra - jag måste ha en powerbank till den annars stängs den av slumpmässigt efter ett tag och klagar på batteri trots att det oftast är fullt.
    Tanken är att skaffa en iphone så jag kan fortsätta köra gadget (på arbetstid, chefen säger jag måste ta pauser ). Iphone 6 har hörlursuttag och går att köpa begagnad till bra pris. Iphone 7 är snabbare och kostar inte särskilt mycket mer ............. men inget hörlursuttag! Vad jag har sett så fungerar adaptrar som ger en hörlur + lightning ut från lightning inget vidare. I många fall är det inte ett fysiskt uttag från iphone till hörlur utan en kass bluetooth vilket ger latency och kass ljudkvalité i många fall.
    Hemma antar jag att jag kan köra med camera connection kit och till ljudkort även om det känns idiotiskt. Men på arbetet då? Vad jag läst orsakar alla trådlösa hörlurar latency högre än vad som är brukbart för musik.

    Är en iphone 6 det bästa i det här fallet? Processorn i den ska vara mycket snabbare än den i min ipad air och air tycker jag har varit väldigt generös ihop med gadget.

    Tanken är att köpa från något av de företag som säljer begagnat (heja miljön!

  2. #2

    Veteran
    6s skall du köpa, inte 6.
    7 är ca 40% snabbare än 6s.

  3. #3
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    6s skall du köpa, inte 6.
    7 är ca 40% snabbare än 6s.
    Men saknar inte 6s också 3.6mm uttag?

    Edit: Oj, jag måste ha blandat ihop den med en annan modell. Den har ju 3.5mm! Ok, då var det ju givet

    Tack doktorn!

  4. #4
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Edit: Oj, jag måste ha blandat ihop den med en annan modell. Den har ju 3.5mm! Ok, då var det ju givet
    Exakt! Jag hoppas att min 6s fungerar i flera år till, funderar på att köpa en till för att ha i reserv. Det enda som egentligen oroar mig är att nästa års iOS (som förmodligen inte kommer att ha stöd för 6s) kommer att resultera i att jag inte kan uppgradera till nödvändiga versioner av de få appar jag använder.

  5. #5
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    iOS 13 släpps i september. Är det 14 som inte stödjer 6s och tidigare?

  6. #6
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    iOS 13 släpps i september. Är det 14 som inte stödjer 6s och tidigare?
    Det är en gissning från min (och en del andras) sida att det blir så, ja. Nu är det väl inte hela världen att ligga kvar på 13 ett tag, säkerhetsuppdtareringar lär väl dessutom komma, men till slut blir man förmodligen tvingad att uppgradera någon app till en version som kräver minst iOS 14 och den dagen kan det ju bli lite tråkigt. ...men man kan ju hoppas att jag/vi har fel! Hittills har Apple dock haft stöd för upp till fem år gamla iPhones, tror jag. Men som sagt, gissningar!

  7. #7

    Veteran
    6 och 5s lämnas med ios 13.

  8. #8
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Det fungerar bra för mig med 7:an och den lilla adaptern till mina Bose-lurar...

  9. #9
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    jag kör gadget hela tiden! med adapter och över bluetooth. ca 90ms över bluetooth så det är mest för pianoroll prodd.

    men måste du ladda och köra ljud hela tiden? liksom, jag dränerar ju inte hela batteriet i en proddsession, ännu mindre på jobbet.

  10. #10
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Adapter ingår ska sägas, aldrig strul med den

  11. #11
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Även fast det kanske är Apples sämsta ide någonsin att skippa hörlursjacket så fungerar adaptern HELT utan problem som tidigare konstaterats och den ingår ja, vid köp av ny iPhone7.

  12. #12
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Apples sämsta idé någonsin var att överge OS9 men annars var det rätt

  13. #13
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Apples sämsta idé någonsin var att överge OS9 men annars var det rätt
    Åh fyfaen, tiden/året när man dualbootade mellan OS9 och OS X för att vissa program inte fungerade i ena och vice versa var hemsk! OS X var inte kul i början nej men va fan nu är det ju skitsnyggt och även hackervänligt med Terminal. Heja macOS!

  14. #14
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ja fast man kan väl älska båda?

  15. #15
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Det var rätt knepigt att köra OS9 på ett vettigt sätt tillsammans med Win i stora företagsnät.... På min arbetsplats hade vi bland annat två hyffsat stora tidningsredaktioner, av historiska skäl körde den ena OS9 och den andra Win.... det var delvis en mardröm och ingen ville byta. Allt detta löste sig suveränt med OSX.
    Iphone7 är ju betydligt bättre vattenskyddad än tidigare generationer... bland annat därför att 3,5 mm är borta.

  16. #16
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    6 och 5s lämnas med ios 13.
    Så inget mera tjat om uppdateringar?

    Jag får hoppas det går att fortsätta använda den då jag beställde en 6s plus nyss (fri retur 14 dagar i annat fall).

  17. #17
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag kör gadget hela tiden! med adapter och över bluetooth. ca 90ms över bluetooth så det är mest för pianoroll prodd.

    men måste du ladda och köra ljud hela tiden? liksom, jag dränerar ju inte hela batteriet i en proddsession, ännu mindre på jobbet.
    Det är min ipad som måste laddas hela tiden (kanske någon battericell som är trasig?). Det gör ju att jag inte kan köra några usb-grejer med den. Om jag köpte en 7 skulle samma problem uppstå men av andra anledningar. För att använda 3.5mm ut måste jag offra lightning dvs inte kunna koppla ihop den med midi till hårdvara.
    90ms låter som om det skulle vara rätt jobbigt även för pianoroll. Inte så kul heller att ratta in ljud när man måste vänta, även om en kort stund, för att höra hur det låter.

Liknande ämnen

  1. Enkelt laga ljudutgång?
    Av hygienteknikern i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 22:59
  2. illalåtande ljudutgång
    Av parker i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 22:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •