Resultat 1 till 60 av 60

Ämne: Musik i samma stil som Pink Floyd?

DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran

Musik i samma stil som Pink Floyd?

Detta är egentligen en jättekonstig fråga. Jag är uppväxt med Pink Floyd och började läsa musiktidningar för vuxna när jag var 12, plöjde Rolling Stone Record Guide och olika rocklexikon i samma ålder osv.

Men nu 35 år senare när jag börjat lyssna mer och mer på Pink Floyds riktigt bra period, den från sida två på Meddle (dvs Echoes) till och med Wish You Were Here, kan jag inte komma på egentligen något annat band som låter likadant. Jag gillar inte symf och prog, Genesis och liknande får mig att vilja slå folk i ren frustration.

Men om man sträcklyssnat på Echoes, Dark Side och Wish You Were Here, vad sätter man på efter att sista tonerna på Shine On You Crazy Diamond tystnat? Finns det en logisk fortsättning? Måste alltså inte vara 70-tal, bara det är bra på samma vis och utan prog-synkoper och liknande. Det enda jag egentligen kommer på är Tangerine Dreams bästa flum-album från 1970-talet, och kanske Vangelis platsar. Men det måste ju finnas mer?

Vad var det som gjorde Pink Floyd så annorlunda mot övrig svulstig arenarock från samma tid? Var det att de lärde sig spela medan de repade och inte på musikskolor? Att de aldrig jobbade som studiomusiker innan hitsen kom? Eller något annat?

Obs: Jag tycker iofs Arnold Layne och See Emily Play är bra pop, men jag är inte intresserad av saker som låter engelskt och charmigt, som Syd Barretts Pink Floyd, bara storhetstiden innan Roger Waters bitterhet och fyrkantiga politik tog över.

jazzdoktorn
    jazzdoktorn är uppkopplad nu
    jazzdoktorns avatar
    Veteran
    Kul att du skriver det här. Jag hade ett samtal förra veckan med en kompis om vilken tid med Pink Floyd som jag tycker är mest intressant att lyssna på och det är precis samma period.
    Du har således helt rätt och alla som tycker annat har fel.
    Det är min objektiva åsikt.
    Jag gick vidare med Grateful deads live inspelningar från slutet på 60 talet till mitten på 70 talet.
    Allt är förstås inte bra men mycket är det. Speciellt set två eller tre.
    Dom grejerna kan få mig att hamna ungefär på samma ställe som när jag lyssnar på Floyd även om dom inte liknar varandra så mycket mer än att dom är psykeliska band.
    Det finns en väldigt bra dokumentärserie på Amazon prime som heter "long strange trip" som inte är så romantiserande som andra dokumentärer om dom är.
    Kolla på den så blir du nog intresserad.

trashkaiser
    trashkaiser är uppkopplad nu
    trashkaisers avatar
    Veteran
    Soft machine kanske funkar.

DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jazzdoktorn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du har således helt rätt och alla som tycker annat har fel.
    Det är min objektiva åsikt.
    Nu talar du ett språk jag förstår!

mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Jag har också sökt men nog kommit fram till att det inte finns något jag hittat som låter lika dant. Jag har därför letat efter samma ”känsla”, och då blir det ju mer personligt. Jag har även gjort samma sökande efter King Crimson med än sämre resultat.

”Känslan” för mig behöver inte alltid betyda att det är liknande musik så dessa exempel passar kanske inte dig.

Har du inte kollat upp King Crimson så gör det. Det mesta innan 75 är bra.

Soft Machine har några fina spår men min ”känsla” infinner sig nog snarare på trummisen Robert Wyatts soloalbum Rock Bottom. Kanske för mycket sång och för lite gitarrsolon för dig.

Miles Davis elektroniska period kan funka ibland.

Arthur Browns Kingdom Come är ok.

Nu var det längesedan jag lyssnade på Amon Duul II, men har för mig att de hade någonting också.

Annas får du väl börja lyssna på Morte Macabre.

Säg gärna till om du hittar något. Jag vill veta.

biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Jag älskar också denna tid med Pink Floyd men jag tycker du avfärdar en del av de andra storheterna lite väl fort.... Lyssna exempelvis på baksidan på Genesis Foxtrot.... Suppers Ready som är ett tidigt mästerverk eller hela The Lamb lies down on Broadway. När du gjort det kan jag komma med ett stort antal tips till band i denna genre su kanske aldrig hört talas om.... ;o).

lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Kan kanske funka med lite Cluster och Popul Vuh?
    Tycker båda de har de harmoniska lite popiga klangerna och experimentella ljuden.

hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad

Vintage
    Om det inte måste vara spretig seg-prog från 70-talet, så tycker jag en del av de senare av Steven Wilsons soloalbum efter Porcupine Tree andas mycket av Pink Floyd från den epoken, om än i modernare och luftigare stil, typ Hand. Cannot. Erase.

hasse_fx

Vintage
    Pinapple Thief är annat sentida som förvaltar PF-andan.

PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    ❤️ Very good, fick mig även tänkandes på TFF

Hemstudiopsykologens avatar
    Senior
    Jag gjorde samma resa för många år sedan. Var helt såld på Pink Floyd och ville ha mer. Det slutade med att jag lärde mig uppskatta prog och symf och idag föredrar jag faktiskt Syd Barrett-PF framför den epok du nämner. Men jag tror jag förstår vad du är ute efter. Skulle rekommendera att kolla in Space-Rock genren, Gong, Steve Hillage, Ozric Tentacles, Porcupine Tree och Steven Wilson. Framförallt tror jag du skulle gilla svenska Anekdoten, vilka kanske framförallt förknippas med King Crimson, men jag tycker de verkligen fångar den där andan Pink Floyd hade på Live at Pompeii. Stämning framför ekvilibrism.

jpl
    jpl är uppkopplad nu
    jpls avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    Kan kanske funka med lite Cluster och Popul Vuh?
    Tycker båda de har de harmoniska lite popiga klangerna och experimentella ljuden.
    detta.

DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Tack för alla tips. Tyskarna har jag koll på, gillar både Cluster och Popol Vuh skarpt. Men inte låter de som Dark Side of the Moon.

Alltså folk måste ju ha försökt planka det konceptet med tanke på hur galet framgångsrikt det blev?

reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

Veteran
    Legendary Pink Dots drar kanske åt Pink Floydhållet ibland.

De har varit igång sedan tidiga 80-talet och håller fortfarande på, så bara att botanisera genom diskografin.

Här Nine Lives To Wonder
    https://www.youtube.com/watch?v=RmgTSnOpjk4

machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    LPD är alldeles för bra för att jämföras med Pink Floyd!

SteelberryWorker
    SteelberryWorker är inte uppkopplad
    SteelberryWorkers avatar
    Veteran
    Jag har varit inne på samma spår.... den Pink Floyd-period du beskriver är rätt unik. Mina funderingar är att låtarnas tempo ligger till stor del mellan 55-85bpm, ända ner till 45bpm tom. Inte många basgångar med 8-delar (om någon alls)... Några enstaka ligger på 125bpm. Sedan är dom till skillnad från många andra progrockare fortfarande blues-baserade - inte en jazz eller heavy metal-groove så långt örat hör. Sedan är det inte så många som skriver så bra låtar och sjunger så pass bra ( i kontexten). Lägg till smakfulla keyboards och kombon blir tämligen unik.
    Senast redigerat av SteelberryWorker den 2019-08-16 klockan 10:23.

Peeter
    Peeter är inte uppkopplad
    Peeters avatar
    Börjar bli varm i kläderna

Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    LPD är alldeles för bra för att jämföras med Pink Floyd!

moelodin
    moelodin är inte uppkopplad
    moelodins avatar
    Veteran
    Ok jag lyssnar på post-syd-pf nån gång om året o tänker alltid vad fasen är det folk gillar. Vad ska man lyssna på? Tycker de tappade allt när syd försvann.

El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av moelodin Visa inlägg
    Ok jag lyssnar på post-syd-pf nån gång om året o tänker alltid vad fasen är det folk gillar. Vad ska man lyssna på? Tycker de tappade allt när syd försvann.
    +1
    De gick ifrån att vara helgjutna till att göra experimentell muzak.

DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    +1
    De gick ifrån att vara helgjutna till att göra experimentell muzak.
    Nej. Se jazzdoktorns inlägg ovan.

DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Ni har väl för övrigt sett detta? Otroligt märkligt.

https://youtu.be/NtExVJlgEC0

jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    We shall overcaaaaaaaame, we shall ooovveeercaaaaaame!

För lyckade diskussioner kring musik; glöm inte att tyckande och smak är individuellt, det finns ingen objektiv sanning om vad som är bra eller inte.

hasse_fx

Vintage
    Nu ska man inte kasta in handdukarna före pajerna!!

DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    We shall overcaaaaaaaame, we shall ooovveeercaaaaaame!

För lyckade diskussioner kring musik; glöm inte att tyckande och smak är individuellt, det finns ingen objektiv sanning om vad som är bra eller inte.
    Jo, min.

särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    Sedan är dom till skillnad från många andra progrockare fortfarande blues-baserade - inte en jazz eller heavy metal-groove så långt örat hör. Sedan är det inte så många som skriver så bra låtar och sjunger så pass bra ( i kontexten). Lägg till smakfulla keyboards och kombon blir tämligen unik.
    Jag är inget jättefan av Pink Floyd, men lyssnar igenom denna era ibland. Jag tycker du fångar det som gör dem unikt med det som du skriver här.

slirak
    slirak är inte uppkopplad

Veteran
    https://en.wikipedia.org/wiki/Dark_Side_of_the_Rainbow

Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    Ni har väl för övrigt sett detta? Otroligt märkligt.

https://youtu.be/NtExVJlgEC0

slirak
    slirak är inte uppkopplad

Veteran
    Iofs så låter de inte ett skit som Pink Floyd, men på något sätt får jag faktiskt ändå lite samma vibbar som av ovan nämnda PF-era, när jag lyssnar på Radioheads OK Computer. Brittisk progressiv rock utan att egentligen tillhöra genren british progressive rock liksom. Och med en sorts tungsinne som jag tycker vilar över mycket Pink Floyd också. Inte depression, inte desperation, utan just tungsinne. Övriga Radiohead-album ger mig inte riktigt samma vibbar.

---edit---
    En likhet till: ovan nämnda Pink Floyd-era har vanligen låtar vars struktur mer handlar om en berättelse än om vers-refräng-vers-refräng-stick-refräng-refräng. Så även OK Computer.
    Senast redigerat av slirak den 2019-08-16 klockan 18:43.

DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    Jag tror inte det är gjort medvetet, men det är intressant att det är så många grejer som stämmer. Och då räknar jag inte textrader och filmrepliker. Men när hon ramlar av staketet samtidigt som On the Run börjar, hela Great Gig in the Sky och tornadoscenen, hur allt blir färg när Money (och därmed sid 2 på vinylalbumet) börjar, sagofiguren utan hjärna som dansar omkring under Brain Damage.

Sen finns det grejer man måste ha lite mer god vilja för att se, som att folk börjar dansa typ samtidigt som ett av solona i Money, och lite saker i Us and Them kopplat till de båda häxorna.

Men det här att vissa scener är i stort sett exakt lika långa som vissa låtar är fascinerande.

jazzdoktorn
    jazzdoktorn är uppkopplad nu
    jazzdoktorns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    Skitsnack

Tidigare i tråden fastslogs att när Syd var tongivande och senare när Waters var tongivande så var PF jätte jätte jätte dåliga.
    Rent objektivt förstås.

moelodin
    moelodin är inte uppkopplad
    moelodins avatar
    Veteran
    Ja jag var allt lite ofin där, sorry alla.

tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Script for a Jesters Tear.

https://www.youtube.com/watch?v=gaBjdLQ0LJ0

Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Veteran
    Alltså. Alan Parsons Project rakt av! Han gör ju specifikt PinkFloydmusik liksom. Eller försöker Vore ju fånigt om han skulle lyckas med att låta exakt som de. Men det känns som om han fortsätter ett sound som kommer ur just den PF-period du nämner.

I Robot är bra, likaså Tales Of Mystery And Imagination.

(Syds floyd var ju dock såklart bäst. End of discussion )

kammarorkestern
    kammarorkestern är inte uppkopplad
    kammarorkesterns avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Camel har Pink Floyd-vibbar på de tidiga plattorna.

Mangoo
    Mangoo är inte uppkopplad
    Mangoos avatar
    Senior
    Bitvis väldigt mycket Pink Floyd.

DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mangoo Visa inlägg
    Bitvis väldigt mycket Pink Floyd.
    Ja, covers t o m. Men trevligt.

DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Jag utnämner Porcupine Tree till svaret på min fråga.

beem
    beem är uppkopplad nu
    beems avatar
    Administrator
    Den här är är lite samma stämning som Us and Them:
    Here We Go Magic - Land of Feelings
    10/10 låt

https://youtu.be/6now-anL4jQ

https://open.spotify.com/track/5v6gh...QKqEUVl8p68MDQ

SteelberryWorker
    SteelberryWorkers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    Den här är är lite samma stämning som Us and Them:
    Here We Go Magic - Land of Feelings
    10/10 låt
    Oooooo den var bra! Hade varit ännu bättre med livetrummis!

DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Nu snackar vi. Exakt den här viben var jag ute efter:

https://youtu.be/590BYwVuC_E

Mangoo
    Mangoo är inte uppkopplad
    Mangoos avatar
    Senior
    Ja, covers t o m. Men trevligt.
    Covers?

DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mangoo Visa inlägg
    Covers?
    OK, plagiat då.

Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    ...
    Men om man sträcklyssnat på Echoes, Dark Side och Wish You Were Here, vad sätter man på efter att sista tonerna på Shine On You Crazy Diamond tystnat? Finns det en logisk fortsättning? Måste alltså inte vara 70-tal, bara det är bra på samma vis och utan prog-synkoper och liknande. Det enda jag egentligen kommer på är Tangerine Dreams bästa flum-album från 1970-talet, och kanske Vangelis platsar. Men det måste ju finnas mer?...
    Jag har haft samma funderingar med bl.a. en del klassiska tonsättare som dog för tidigt (Mozart, Schubert) men tyvärr kommit fram till svaret att det inte finns någon logisk fortsättning på egenartade geniers produktion när den väl upphört på grund av död eller elände.

I fallet Pink Floyd tycker jag dock man skall hålla ut fram till The Wall.

DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    Jag har haft samma funderingar med bl.a. en del klassiska tonsättare som dog för tidigt (Mozart, Schubert) men tyvärr kommit fram till svaret att det inte finns någon logisk fortsättning på egenartade geniers produktion när den väl upphört på grund av död eller elände.

I fallet Pink Floyd tycker jag dock man skall hålla ut fram till The Wall.
    Animals ger mig bara ångest och The Wall har jag tyvärr riktiga, personliga barndomstrauman kopplade till. Finns dock en del helt fantastisk musik på det albumet (lyssnade sönder det vid 12 respektive 17).
    Senast redigerat av DanielW den 2019-08-18 klockan 22:41.

SteelberryWorker
    SteelberryWorkers avatar
    Veteran
    Animals tycker jag gör en fin trilologi med Dark Side och Wish You... San Tropez och Seamus gör att Meddle inte riktigt nåt upp till den höjden... IMHO

Oortone
    Oortones avatar
    Veteran
    Animals ger mig bara ångest och The Wall har jag tyvärr riktiga, personliga barndomstrauman kopplade till. Finns dock en del helt fantastisk musik på det albumet (lyssnade sönder det vid 12 respektive 17).
    Animals och The Wall är utan tvekan två mycket mörka album.

Fast båda har väl några slags happy endings?
    - Animals: "The Dogs are dead..." <<-DUR, slutet av "Sheep".
    - The Wall "Tear down the wall" (även om detta slut är tvetydigt, vilket jag minns att vi diskuterat tidigare.)

Oortone
    Oortones avatar
    Veteran
    ...
    Sen finns det grejer man måste ha lite mer god vilja för att se, som att folk börjar dansa typ samtidigt som ett av solona i Money, och lite saker i Us and Them kopplat till de båda häxorna.

Men det här att vissa scener är i stort sett exakt lika långa som vissa låtar är fascinerande.
    När jag såg dig nämna Us and Them kom jag att tänka på en låt med Alan Parsons Project som ackordmässigt och stämningsmässigt bär en del likheter även om den är mer smörig.

Med tanke på att det var Alan som var tekniker på TDSOTM så är det ju rätt uppenbart att han har kopplingar till Pink Floyd. Han har ju även gjort en skiva med pyramider på inneromslaget. Lite Pink Floydinfluenser brukar dyka upp i hans tidiga produktioner här och där.

DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Kan lägga till Alumnia. Som jag gillat länge. Lite mer balearic, men med rätt känsla.

https://youtu.be/N38fMBQiho4

Oortone
    Oortones avatar
    Veteran
    Nu snackar vi. Exakt den här viben var jag ute efter:

Porcupine Tree - The Sky Moves Sideways
    Ja, det där var en bra skiva och Richard Barbieri från mitt gamla favoritband Japan på keyboards gör inte saken sämre. Vilka mer skivor av Porcupine Tree är i den här episka stilen och med mycket keyboards och stämningar?

Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    * Varför måste det finnas andra musiker med exakt samma stil?
    * Vad är det för fel på Animals?!?
    * Har du lyssnat på bandmedlemmarnas soloproject?

DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Pehr Visa inlägg
    * Varför måste det finnas andra musiker med exakt samma stil?
    För att jag vill höra mer. Och det fanns det ju – Porcupine Tree är precis så "nästan-plagiat" som jag vill ha det. Som en singer/songwriter som imiterar Cornelis eller glamrockare med rätta Guns'n'Roses-stilen.

* Vad är det för fel på Animals?!?
    Albumet suger röv pga saknar magin från de två föregående.

* Har du lyssnat på bandmedlemmarnas soloproject?
    Gilmours sologrejer har jag lyssnat på. Waters låter jag helst bli.

Oortone
    Oortones avatar
    Veteran
    För att jag vill höra mer. Och det fanns det ju – Porcupine Tree är precis så "nästan-plagiat" som jag vill ha det. Som en singer/songwriter som imiterar Cornelis eller glamrockare med rätta Guns'n'Roses-stilen.
    På en del sätt liknar det Pink Floyd men på många sätt liknar de inte alls. Jag tyckte det var lite budget-Gilmour över en del gitarrsolon men sången låter ju inte som någon i Pink Floyd alls. På gott och ont, han Steven Wilsons röst kanske inte var sådär superspännande...

Keyboardgrejerna tyckte jag var bra och har en helt annan stil än Pink Floyd, liknar inte Tangerine Dream heller. Inte heller Japan trots Barbieri.
    Är inte trummisen lite tråkig? Trist trumsound tyckte jag det var.

Men bra låtar och det räcker långt!

Oortone
    Oortones avatar
    Veteran
    Albumet suger röv pga saknar magin från de två föregående.
    Alla låtar med "pigs" i titeln är tråkiga men alla de andra är bra!

DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    På en del sätt liknar det Pink Floyd men på många sätt liknar de inte alls. Jag tyckte det var lite budget-Gilmour över en del gitarrsolon men sången låter ju inte som någon i Pink Floyd alls. På gott och ont, han Steven Wilsons röst kanske inte var sådär superspännande...

Keyboardgrejerna tyckte jag var bra och har en helt annan stil än Pink Floyd, liknar inte Tangerine Dream heller. Inte heller Japan trots Barbieri.

Han kanske inte har samma röst, men imiterar i stort sett fraseringen i Comfortably Numb t ex.

Osäker på om det är levande trummis. Eller, i vissa fall är det ju inte det alls.

Nu kom jag på att Gilmour gjort ett OK album med The Orb också.

Oortone
    Oortones avatar
    Veteran
    Han kanske inte har samma röst, men imiterar i stort sett fraseringen i Comfortably Numb t ex.

Osäker på om det är levande trummis. Eller, i vissa fall är det ju inte det alls.

Jag tycker nog inte det låter som Comfortably Numb alls, mer som typisk 90-talssång. Men det beror kanske på vad i sången man har fokus på.

hasse_fx

Vintage

Steven Wilson:

"“There’s a guitar player in history who’s closest to my heart because he’s got everything I like in a guitar player: he always plays in the service of the song; it’s not about showmanship; and he always can play one note that will completely break your heart and it’s not about technique.

“For me he’s still the greatest when it comes to that and that’s Gilmour. He doesn’t play fast and he could play fast but it’s never been about technique. He has the greatest tone and the greatest feel and he can just break your heart with one or two notes.

“I don’t even know if you can teach that. It’s kind of something in your soul in a way. In a way, I hope I have a little bit of that myself anyway."

Inte svårt att gissa hans favoriter:

https://www.loudersound.com/news/and...prog-artist-is

Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran

OMG, totalt missat! låter gôrbra ju!

Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Har du provat The Flower Kings, Transatlantic, Agents of mercy? Eller är det för stökig progressive?

Oortone
    Oortones avatar
    Veteran

Aha, missade detta. Det är alltså programmerade trummor ofta? Det kan förklara varför jag hakade upp mig på trummorna.

hasse_fx

Vintage
    Aha, missade detta. Det är alltså programmerade trummor ofta? Det kan förklara varför jag hakade upp mig på trummorna.
    De programmerade trummisarna heter Chris.Maitland och Gavin.Harrison PT blandar ofta elektroniska rytmer och mänskliga sådana...

biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Spännande tråd det här... jag har hittat en del ny musik att lyssna in och det tackar jag för!
    Men jag tycker det är lite trist när folk avfärdar det som andra älskar med en lite nonchalant kommentar... bättre då att komma med egna förslag på trådskaparens undran?

Liknande ämnen

1. Tolkningsakuten (1): Pink Floyd: The Trial (The Wall)
    Av Oortone i forum Skivor & artister
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2019-08-20, 20:40
  2. ID: Är det Pink Floyd?
    Av charliecrash i forum Skivor & artister
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 21:58
  3. Klipp ur Pink Floyd-DVD
    Av axelwaad i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 20:40
  4. Pink Floyd Festival