Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Problem med Native Access

Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran

Problem med Native Access

Hej,

Har ett problem - grottat runt i kunskapsforumen hos Native Instruments; och där finns 100 trådar om problem med deras nya licensmotor Native Access - så jag testar direkt här bland alla våra superstjärnor istället.

Jag har köpt en Komplete controller - och fick i det köpet med Komplete Select. Har installerat det på min macbook pro och allt funkar kanon. Dock vill jag även installera det på min studio-imac så klart. Men här kommer problemet;

När jag laddar ner Native Access - får jag aldrig ens upp möjligheten att skriva i mina credentials. Den står en stund och slår mot nätet men sen returnerar den "cant download". Unknow error.

När man läser om felet så säger NI att det sannolikt är ett proxy fel (låter sannolikt) - men jag har ingen proxy på. Jag har använt min mobiltelefon både på studiodatorn och på macbook pron så skiljer inget direkt.

Någon som haft liknande problem? Hur har ni då löst det?
    Självklart hade en ominstallation av OS X fixat biffen - men orka

BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Nu kör jag på det andra operativet, men borde vara samma lika. Min fastnade i sin egen uppdatering flera gånger om till jag avinstallerade och hämtade hem ny version från NI direkt och sen sa åt den att inte kolla egna updates. Kommer inte exakt ihåg vad jag klickade runt på - lite för sent och mycket för trött för att ha lagt det på minnet O_O

Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Hum. Min kommer inte ens dit :/ Är en helt fresh installation - men kan ju finnas spår av tidigare installationer kvar. Grymt störigt. Utan det här strulet hade jag lätt uppgraderat till full komplete. Nu vete katten

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •