Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Smidig fältinspelare

  1. #1
    Ljudvåg
    Ljudvåg är inte uppkopplad
    Ljudvågs avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    Smidig fältinspelare

    Hej!

    Är på jakt efter en nätt fältinspelare som alltid kan få plats i fickan när man är ute och snubblar över balla ljud!
    (För många gånger jag missat det nu för att H4n är för stor och oftast ligger hemma)

    Har kikat på Tascam DR-05X, Olympus LS-P4, Zoom H1n. Någon som testat dessa och har några värdefulla inputs?

    Kan alla tre spela in stereo line från tex digitakt eller ett livejam?

    Någon som har renare ljud/lägra brusnivå eller är alla samma skrot och korn?

  2. #2
    Kampfbereit
    Kampfbereit är inte uppkopplad
    Kampfbereits avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Har en DR-05 och är rätt nöjd med den på det hela, enda är väl att den är lite plastig. Inte testat line-in men det borde väl gå. Hade kanske valt Zoom istället idag då deras ser snäppet bättre ut.

  3. #3
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Jag kör Zoom H1 till allt möjligt och tycker den är super. Grym line in, inte brusig, lättsam hantering.

  4. #4
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Har en Olympus ls-p2 och en Zoom h2n. Köpte olympusen just för att den är smidig i storleken och har inbyggd USB-kontakt med laddning osv. Känns väldigt tålig också, höljet är av metall.

    Tycker att olympusen hanterar line-in mycket bättre än zoomen också. Distar inte lika snabbt.

  5. #5
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Zoom h2n här och kör den med line in på alla mina hemmajams. Supersmidig. Man får hålla koll på nivåerna lite bara så att det inte distar. Schysst också med de olika mikrofoninställningarna. Har dock mest kört med XY men fint att man kan köra olika varianter. Går ju att hitta billigt beggad.

  6. #6
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    har velat i många år och inte riktigt nöjd, det är för mycket funktioner/knappar. Skulle räcka med en lämpligt stor knapp REC/Stopp. En lägesknapp på sidan för Nivå.
    Jag vill ha något som är välldigt litet. MONO varför ska man ha stereo?

    Design ungefär som Zoom H2N men liten mindre. Lätt att ha med. Tascam DR-10L är jag nyfiken på. Men där har man ingen mick men kanske är det ändå något.

    Letar vidare.

  7. #7
    Ljudvåg
    Ljudvåg är inte uppkopplad
    Ljudvågs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Hmm aa måste säga att Olympus är lockande med metallbygge och usb hanteringen men o Andra sidan är priset lockande för tascam/zoom!

  8. #8
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Har alltid varit nöjd med mina olympus-spelare. Tåliga, små och låter bättre än sina konkurrenter i samma prisklass (tycker jag).

  9. #9
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Jag kör med bra extern stereomikrofon från Shure till min Iphone.... den har jag ju ändå alltid med mig.
    https://www.thomann.de/se/shure_moti...f=search_prv_2
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	mv88.jpg 
Visningar:	9 
Storlek:	27,4 KB 
Id:	88786

  10. #10
    Barksten
    Barksten är inte uppkopplad
    Barkstens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör med bra extern stereomikrofon från Shure till min Iphone.... den har jag ju ändå alltid med mig.
    https://www.thomann.de/se/shure_moti...f=search_prv_2
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	mv88.jpg 
Visningar:	9 
Storlek:	27,4 KB 
Id:	88786
    Intresserad av detta. Hur mycket bättre låter denna en den inbyggda mikrofonen? Har du några inspelningar med jämförelse att länka till?

  11. #11
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Barksten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intresserad av detta. Hur mycket bättre låter denna en den inbyggda mikrofonen? Har du några inspelningar med jämförelse att länka till?
    Nej tyvärr inte färdiga.... ev. kan jag fixa något i helgen. Men att de låter bättre än de inbyggda... det vill jag absolut hävda. Det finns en del tester på nätet. Appen som hör till är också bra!

  12. #12
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Jag brukar ta något jag vill jämföra med och skriver VS mellan. jag är ju lite kräsen och kollar mycket om jag ska köpa något...
    https://www.google.com/search?client...4dUDCAo&uact=5

    Specifikation

    https://pubs-api.shure.com/file/259947

  13. #13
    lette
    lette är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    +1 på H1n. Väldigt lätthanterad, billig, liten och den interna micken låter förvånansvärt bra (här ska det sägas att jag har obefintligt koll på mickar).

Liknande ämnen

  1. Svar: 72
    Senaste inlägg: 2021-10-11, 19:08
  2. Smidig VC envelope i 5U format.
    Av Demokid i forum Modularer & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-11-26, 14:40
  3. Smidig mediaspelare
    Av DrArthurKrause i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-08, 12:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •