Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Focusrite Blue

  1. #1
    8_bit
    8_bit är inte uppkopplad
    8_bits avatar
    Senior

    Focusrite Blue

    Nu har jag 330 kompressor, två 260 DA (en 20 bit och en 24 bit) en 245 AD och en 300 kontroller. 315 EQ vore najs, såklart helst mkI. Känner ni någon som känner någon??

    Och har någon artikeln om blue från MM kvar? Bör ha varit 96-97. Jag har tyvärr återvunnit alla MM :-/

  2. #2
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag har ganska så regelbunden kontakt med två som har 315 (varav en här i Stockholm som du också haft lite kontakt med angående SPL Iron). Båda dessa 315 är moddade på liknande sätt.. vilket tyvärr innebär mängder av dyra komponenter och en hel del jobb, men ljudet lyfts då upp i klass med många andra mastering-EQs (jag har för mig att vi kanske pratat lite kort om det någon gång?). Ingen av dem vill däremot sälja sin, men det kanske går att få till ett lån av något slag om du vill testa.

  3. #3
    8_bit
    8_bit är inte uppkopplad
    8_bits avatar
    Senior
    Tack men jag är nog mest intresserad av en fräsch original, om nu någon sådan finns efter 20 år i drift
    Är förtjust i ISA-eq och vill inte modda bort det ljudet. Har sedan en månad tillbaka en Red 2, som mig veterligen är samma sak som 315 förutom switcharna och kan såklart nöja mig där. Det vore bara lite mysigt att ha alla blue

Liknande ämnen

  1. blue
    Av dokido i forum Nyheter
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-07-23, 06:32
  2. Prussian Blue
    Av Ikebana i forum Skivor & artister
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 18:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •