Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: elektrolyter - var handla?

my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran

elektrolyter - var handla?

Inte helt musikrelaterat men håller på att recappa inverterkortet på en relativt gammal pjäs (en ibm l40sx) och behöver skaffa ett gäng laddflaskor. Har varit inne på Elfa (som har i lager) och Elektrokit (som inte har) men vill helst inte beställa via Elfa eftersom deras fraktpriser vida överstiger kostnaden för komponenterna i fråga (samt, de har inte öppet på helgerna då normala, arbetande kunder har möjlighet att komma ifrån och handla).

Med det sagt, finns det någon som vet var det går att beställa (helst hämta, helgtid): 33uf/25 volt, 10uf/35 volt and 33uf/10 volt? I liten dimension (gissar 7mm x 1cm)

steffensen
    steffensen är inte uppkopplad
    steffensens avatar
    Veteran
    tme.eu

my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Tack för tipset steffensen. Var inne där men de varianter jag behöver hade de tyvärr inte alls på lager (men jag har handlat där förut och det har alltid fungerat fint).

Elektrokit hade inte heller (har även handlat där med fint resultat tidigare).

Trist nog så blev det elfa ändå i brist på något annat alternativ (med 105 kronor i frakt )

steffensen
    steffensen är inte uppkopplad
    steffensens avatar
    Veteran
    Uj, hade inte tme? De brukar ha nästan precis allt.
    Beklagar att du fick använda Elfa.
    Ingen borde supporta såna ockerpriser på frakt.

my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    De dyker upp på tme men det står att det inte finns på lager och att det är "sällsynta" varor (lite märkligt, men kanske det idag inte används dessa typer av kondensatorer längre i mer moderna applikationer? Maskinen har ju ett par år på nacken...

Flaskorna är av pyttesorten dessutom (mätte till 7 respektive 5mm diameter och 7mm höga och med ett raster om 2 till 2.5mm.

tryckt på dem finns 33/25, 10/35 och 33/10 (vilket jag antar är uf/volt angivelsen respektive). Ett par av dem säger även 105grader (och jag antar att samma gäller alla sex).

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20190811_205819441.jpg 
Visningar:	13 
Storlek:	1,13 MB 
Id:	88769
    Senast redigerat av my03 den 2019-08-11 klockan 21:13.

bmeeks
    bmeeks är inte uppkopplad
    bmeekss avatar
    Veteran

(jag menar nån kommer göra det så det kan lika gärna vara jag)

magnus_pn
    magnus_pn är uppkopplad nu
    magnus_pns avatar
    Senior
    Provat Arrow? ( https://www.arrow.com/) Fått tag på en del udda värden där och sist jag beställde var det portofritt o gick snabbt.

matsen
    matsen är inte uppkopplad

Senior
    Bara 10 volt i en backlight inverter?
    Vet iofs inte så mycket om hur de funkar specifikt (och var i kretsen dessa sitter), men de brukar ju jobba upp ut-spänningar till ett par hundra volt...(?)

my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    matsen,

håller nog med dig (även med min relativt ringa erfarenhet). På andra sidan av kortet så finns en varningslapp som anger att det kan handla om 1000volt till och med. Här kommer försök till närbilder på de små burkarna:

my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Slutet gott, allting gott. istf 10/33 så körde jag 25/33 på två stycken (vilket funkar lika bra) då dessa hade samma yttermått och där urspecade diton inte verkade gå att finna vare sig i Sverige, England, Tyskland eller Polen (TME)

Namn:	IMG_20190814_221102304.jpg 
Visningar:	4 
Storlek:	165,9 KB 
Id:	88806

Namn:	IMG_20190814_222140128.jpg 
Visningar:	4 
Storlek:	139,0 KB 
Id:	88807

Liknande ämnen

1. Svar: 4