Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Placering av Sub

  1. #1
    uc.t
    uc.t är inte uppkopplad
    uc.ts avatar
    Veteran

    Placering av Sub

    Har en sub på ingående. Har lite funderingar på hur jag bäst placerar denna.
    Den största frågan just nu är om den "måste" stå på golvet, eller om den kan placeras på ett rack (denna)?
    Anledningen är att jag hade då kunnat ha lite strömförsörjning och en monitor controller i racket. I framtiden kanske även ljudkortet? Finns någon fara för utrustningen med denna placering?
    Om nu inte subben kommer göra att racket rasslar, finns det någon direkt nackdel ljudmässigt att få upp subben 3 dm ovanför golvytan som gör att det inte är lönt att lägga x antal timmar för att få det låta bra?

  2. #2
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av uc.t Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har en sub på ingående. Har lite funderingar på hur jag bäst placerar denna.
    Den största frågan just nu är om den "måste" stå på golvet, eller om den kan placeras på ett rack (denna)?
    Anledningen är att jag hade då kunnat ha lite strömförsörjning och en monitor controller i racket. I framtiden kanske även ljudkortet? Finns någon fara för utrustningen med denna placering?
    Om nu inte subben kommer göra att racket rasslar, finns det någon direkt nackdel ljudmässigt att få upp subben 3 dm ovanför golvytan som gör att det inte är lönt att lägga x antal timmar för att få det låta bra?
    Inte så bra idé eftersom racket troligen kommer resonera men du kan ju alltid prova.

  3. #3
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Tvingas du testa så hade jag, om jag var du, raggat upp en stenplatta eller liknande och lagt under subben. Men spontant tror jag också på resonansknas och kanske även en del vibrationer som inte riktigt är det övriga rackgrejer vill utsättas för i tid och otid.

  4. #4
    uc.t
    uc.t är inte uppkopplad
    uc.ts avatar
    Veteran
    Tack för inputen. Hade som sagt varit en smidig lösning, men får börja skissa på en annan placering. 🔊😊

Liknande ämnen

  1. Mikrofon - placering och användning
    Av MK Ultra i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-05-24, 01:51
  2. placering av bandeko
    Av Jätten i forum Effekter
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-05-07, 15:43
  3. Placering av moduler i case
    Av Peter70 i forum Modularer & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-02-08, 18:57
  4. Automatisera placering av ljud i Logic 7
    Av Karl Johan i forum Logic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-14, 22:22
  5. Placering i ljudbilden...
    Av lillavicke i forum Inspelning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-19, 16:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •