Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Controller till Mixbus/32

  1. #1
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran

    Controller till Mixbus/32

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	67293316_10156391614561778_8969406957035192320_n.jpg 
Visningar:	38 
Storlek:	49,9 KB 
Id:	88439

    Såg inte att någon skrivit om detta så postar.

    Russell Cottier har utvecklat en controller till Mixbus/32 och tar emot förhandsbeställningar i några dagar till.

    Controllern består av fyra moduler:
    EQ Standard Module/ EQ32 Standard Module
    AUX Module
    FDR/DYN Module
    BRAIN Module

    Enheten är 435 mm x 135 mm x 80mm och även om den är utformad för Mixbus/32 så har den en allmän Midi CC-profil som funkar med andra DAW:s.

    Priset är £400 + £20 i frakt inom EU

    För mer info se:
    http://rucoproaudio.com/about/ eller deras Facebook-grupp "RuCo Mixbus Control Surface Group"

  2. #2

    Veteran
    Smutt, synd att jag inte gillar mixbus.

  3. #3
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Smutt, synd att jag inte gillar mixbus.
    Why knot?

  4. #4

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Why knot?
    När jag testade mixbus så kraschade det lite för ofta. Jag är ju van att det aldrig kraschar.
    Alla mina pluggar funkade inte heller.
    Lite klumpig hantering av audio och midi, säkert en vanesak.
    Vad man får för 3000 krisch är inte så imponerande heller. Inga användbara instrument. Och inte så mycket andra användbara pluggar heller, dyr DAW.

  5. #5
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    @ Drloop: intressant. Min erfarenhet är att Mixbus kraschar ungefär lika mycket/lite som logic och mindre än Cubase numera, blivit bra mycket stabilare under åren. Kör främst pluggar från D16, flux, olika izotope och en hel rad från plugin alliance och det är också stabilt.

    Måste nog säga att jag också gillar dess kompressor, eq och saturation. Framförallt har det varit till stor hjälp i mitt arbetsflöde att bestämma att en låt är klar, bounca ut allt till audio och sedan mixa det i Mixbus istället för att hålla på att mixa och arrangera parallellt vilket jag ofta landade i när jag mixar i Live.

    Det jag fortfarande stör mig på är att det fortfarande lite för många knapptryckningar för vissa av grundfunktionerna, så där tror jag att en controller kan göra stor nytta.

    Men smaken är olika och jag vet att du gör fantastiska saker i andra program.

  6. #6
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När jag testade mixbus så kraschade det lite för ofta. Jag är ju van att det aldrig kraschar.
    Alla mina pluggar funkade inte heller.
    Lite klumpig hantering av audio och midi, säkert en vanesak.
    Vad man får för 3000 krisch är inte så imponerande heller. Inga användbara instrument. Och inte så mycket andra användbara pluggar heller, dyr DAW.
    Mixbus kostar 79 dollar alltså betydligt mindre än 3000 kronor , Mixbus 32 kostar runt 3K. Men Harrison kör ofta kampanjer så priset bör man ta med en nypa salt. Jag har inte använt mixbus så mycket själv men de har verkligen lyckats med att få det användbart, tyckte att det var stabilt när jag provade

  7. #7

    Veteran
    79 dollars varianten innebär att du måste trycka in en eq till som plugin! Cripplad eq i den varianten.
    Provade v3 och v4 och gav upp. Alldeles för mycket problem.
    Reason är ta mig fan helt överlägsen med åskådligheten på rack extensions och mixer jämfört med Harrison och dessutom har en shitload med bra instrument och världens bästa stretch/timecompression plus en bra pitch editor och autotunish plug för samma pris som den trötta 32c från Harrison där det följer med en gratisorgel som är sämre än min egna hemmabyggda orgelplugg är.
    Oj, nu blev jag kanske elak, men jag verkligen svårt för Harrison som baseras på en open sourcemotor.
    Dessutom tror jag det var 7 år sedan jag hade en crasch med Reason trots att jag nu mer även kör VST pluggar.

    Och jag kan använda Softube Console 1 som remote för mixern i Reason och får med Softubes pluggar dessutom för samma pris som Harrison remoten...

  8. #8

    Veteran
    Vaddå? Tror Harrison att man producerar musik som man gjorde när Michael Jackson spelade in på 80 talet. Då är Harrison med sin EQ mer efterblivna än jag trodde...

  9. #9
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vaddå? Tror Harrison att man producerar musik som man gjorde när Michael Jackson spelade in på 80 talet. Då är Harrison med sin EQ mer efterblivna än jag trodde...
    Eller inte! Många musikproducenter använder självklart inspelningsutrustning på olika sätt beroende på vem/vad de spelar in.

  10. #10

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller inte! Många musikproducenter använder självklart inspelningsutrustning på olika sätt beroende på vem/vad de spelar in.
    Min personliga åsikt är att Harrison mixbus är rent ut sagt trams. Helt omodernt och buggigt.
    Byggt på en open source plattform som inte ens är ball.

  11. #11
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min personliga åsikt är att Harrison mixbus är rent ut sagt trams. Helt omodernt och buggigt.
    Byggt på en open source plattform som inte ens är ball.
    Som inte ens är ball? Oj! Då spelar det alltså ingen roll att den låter bra och är lättanvänd.

  12. #12

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som inte ens är ball? Oj! Då spelar det alltså ingen roll att den låter bra och är lättanvänd.
    Har du jobbat med mixbus? Det är ju inte direkt smooth... om man vill göra nåt annat än att vrida på mixern.
    Nej, detta är en scam om man köper 3000 kronors varianten. På riktigt.

    Supporta hellre Ardour direkt!
    Senast redigerat av drloop den 2019-07-20 klockan 23:45.

  13. #13

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gazt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    @ Drloop: intressant. Min erfarenhet är att Mixbus kraschar ungefär lika mycket/lite som logic och mindre än Cubase numera, blivit bra mycket stabilare under åren. Kör främst pluggar från D16, flux, olika izotope och en hel rad från plugin alliance och det är också stabilt.

    Måste nog säga att jag också gillar dess kompressor, eq och saturation. Framförallt har det varit till stor hjälp i mitt arbetsflöde att bestämma att en låt är klar, bounca ut allt till audio och sedan mixa det i Mixbus istället för att hålla på att mixa och arrangera parallellt vilket jag ofta landade i när jag mixar i Live.

    Det jag fortfarande stör mig på är att det fortfarande lite för många knapptryckningar för vissa av grundfunktionerna, så där tror jag att en controller kan göra stor nytta.

    Men smaken är olika och jag vet att du gör fantastiska saker i andra program.
    Hade varit så att jag upplevt något fantastisk ljudmässigt så hade jag nog åkt på Mixbus, men nu är det bara mäh. Supportar hellre Ardour direkt än att ge Harrison några stålar för nåt som kännns totalt meningslöst.

  14. #14
    Sventumba
    Sventumba är inte uppkopplad

    Senior
    Det enda jag vet efter mina 65 år på klotet det är att det är mycket skitsnack i omlopp.

    Det fantastiska händer bara när saker och ting sker på riktigt oavsett musikstil eller daw men att kicka mixbuss på tippen för att det inte är loopbaserat eller för produktion med främst mjukvaruinstrument eller syntar via midi är nog stenåldern egentligen.
    Senast redigerat av Sventumba den 2019-07-25 klockan 14:32.

Liknande ämnen

  1. Harrison Mixbus-användare? Latencykompensation på Mixbusen?
    Av reverbsvansen i forum Övrig mjukvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-07-17, 11:20
  2. Jag har 9 pluggar på min mixbus!!
    Av DjRymd i forum Mixning & mastring
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-05-07, 14:05
  3. Harrison Mixbus 2.0
    Av false messiah i forum Nyheter
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-07-06, 02:36
  4. Harrison Mixbus för OS X och Linux
    Av false messiah i forum Nyheter
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-02, 21:29
  5. Harrison Mixbus
    Av Volantiz i forum Nyheter
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 10:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •