Resultat 1 till 52 av 52

Ämne: Laptop hjälp

  1. #1
    tobbetle
    tobbetle är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Laptop hjälp

    Behöver köpa en ny laptop som klarar av att spela in och arbeta med musik.
    Sitter och läser om olika och funderar över någon av dessa:

    https://www.komplett.se/product/1126...-156-fhd-matt#

    https://www.komplett.se/product/1126...0-15-fhd-matt#

    https://www.komplett.se/product/1126...full-hd-touch#

    Om någon är kunnig om vilken som skulle vara bättre än den andra så skriv gärna.
    Om någon har andra rekommendationer i liknande prisklass så tippas gärna.

  2. #2

    Veteran
    Jag hade valt Lenovo Ideapad 330 för den har snabbast processor.
    Nära nog dubbelt så snabb som Ryzen alternativet.
    Senast redigerat av drloop den 2019-07-16 klockan 09:07.

  3. #3
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Jo ideapaden verkar vara mest pang för pengen, men de har en plastigare mindre rigid känsla än thinkpads, vilket kan ha betydelse för arbetskomforten
    Skulle även rekommendera att försöka få en med IPS skärm.

    Jag körde med en kraftigare ideapad länge och störde mug på att skärmen kändes så dassig med dålig betraktningsvinkel osv.

    Kör nu mera med Thinkpads, men skulle nog inte rekomendera den nyaste t950 då den verkar vara en ren nedgradering från föregångarn. Stabila pålitliga burkar dock.

  4. #4
    tobbetle
    tobbetle är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Hur skulle denna stå sig mot dem ovanstående alternativen?
    https://www.komplett.se/product/1100...-full-hd-demo#

  5. #5

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tobbetle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur skulle denna stå sig mot dem ovanstående alternativen?
    https://www.komplett.se/product/1100...-full-hd-demo#
    Sämre CPU, CPU kan man inte uppgradera men man kan sätta extern skärm på laptopen.
    Själv sitter jag på 3 skärmar när jag är hemma...

  6. #6
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Det ska dock sägas att cpun med råge räcker till för musikproduktion. Och det med rejäl råge.

  7. #7
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Annars har ju Ikea rätt billiga kontorsstolar.... ;-)

    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sämre CPU, CPU kan man inte uppgradera men man kan sätta extern skärm på laptopen.
    Själv sitter jag på 3 skärmar när jag är hemma...

  8. #8

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av batmannen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Annars har ju Ikea rätt billiga kontorsstolar.... ;-)
    Sant, men eftersom jag har monitoererna på uppslagsverk så känns det rätt att sitta på informationen också...

  9. #9
    tobbetle
    tobbetle är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Tack för all inputt.

  10. #10
    Sventumba
    Sventumba är inte uppkopplad

    Senior
    Köp en desktopp så slipper du sitta på knätoppen

  11. #11
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Glöm inte att kolla in motsvarande prylar på Inrego och liknande. Bättre för plånboken OCH miljön!

  12. #12

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Glöm inte att kolla in motsvarande prylar på Inrego och liknande. Bättre för plånboken OCH miljön!
    Håller delvis med, laptops slits dock mer än stationärt så jag skulle nog tyvärr titta på nytt.

  13. #13
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Handlade min t450s från billigteknik.se
    Bra skit

  14. #14
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller delvis med, laptops slits dock mer än stationärt så jag skulle nog tyvärr titta på nytt.
    Fast man kan ju skicka tillbaks om man får en ful.

  15. #15
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Generellt är skicket på grejerna jättebra från Inrego och liknande. Köpt tre datorer från Inrego (Thinkpads!) genom åren och alla har varit toppenbra. Deras support har varit jättebra också de gånger det blivit strul. En gång fick jag en maskin med trasigt WLAN och då fick jag ett sprillans wifi-PCMCIA-kort som var långt över datorns original-specs.

  16. #16
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Inrego verkar helt ok (en kompis fru köpte en maskin därifrån nu senast och den såg riktigt fräsch ut).

    Om man är orolig för att en laptop slits snabbare så går det ju alltid att ansluta ett externt tangentbord (och skärm) om man vill ha en väldigt slimmad "stationär" maskin.

  17. #17
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Hm jag blir också sugen, saknat laptop lite väl länge nu men inte pepp på att lägga pengarna för en ny. En t450s med 480gb ssd och 12gb minne går att få för 5k ink moms från Inrego... i skick B då, känns som det skulle räcka ett tag men det jag saknar är tillverkningsår och exakt batteristatus.

  18. #18
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hm jag blir också sugen, saknat laptop lite väl länge nu men inte pepp på att lägga pengarna för en ny. En t450s med 480gb ssd och 12gb minne går att få för 5k ink moms från Inrego... i skick B då, känns som det skulle räcka ett tag men det jag saknar är tillverkningsår och exakt batteristatus.
    den tillverkades väl bara ett eller två år, så det borde vara lätt att hitta. Batteri är i regel trötta på beggade, men T450s batteri finns fortfarande nya från Lenovo. (Ska själv göra den investeringen nart för min klarar bara typ 4-5 timmar. :P)

  19. #19
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    den tillverkades väl bara ett eller två år, så det borde vara lätt att hitta. Batteri är i regel trötta på beggade, men T450s batteri finns fortfarande nya från Lenovo. (Ska själv göra den investeringen nart för min klarar bara typ 4-5 timmar. :P)
    ah ja och dom kom väl ut 2015 så ok, 2015-2017 iaf då. ... och ja ang batteriet det är ju sant, jag är så inne på apple att sånt är svindyrt och krångligt, så det löser sig ju i så fall. =)

    Kom på att ljud är alltid relevant också, hur mycket blåser den om du sitter med ett småtungt musikprojekt igång?

  20. #20

    Veteran
    Är det en T450 med i5 5200u så kan man köpa en ny dator för 5200 och den har en processor som är x2 så kraftfull som en i5 5200u processor.
    https://www.netonnet.se/art/dator-su.../1006822.8908/

  21. #21
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Iom att mycket fokus för vissa detaljister ligger gentemot gamers (dvs grafikkort),så kan man få rätt bra datorer utan så himla fett grafikkort men m hyfsad bra processor för mindre peng (som passar musicerande). Sen kanske man får lägga till minne själv.

  22. #22
    Sventumba
    Sventumba är inte uppkopplad

    Senior
    Jag har en Lenovo y720 gamiing 4k ligger och skräpar här nånstans. Jag använder bara mina stationära så den är inte sliten direkt. Nån gång har jag kört den som streaming dator ute i trädgården när jag lirat eller som kodare när det behövs två datorer. Så det enda området där en laptop kan vara ok dvs om den är kraftfull nog är vid mobil livestreaming enligt mig. Det är väldigt lite bang för cashen om man jämför med en desktop i alla andra sammanhang tycker jag.

  23. #23
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det en T450 med i5 5200u så kan man köpa en ny dator för 5200 och den har en processor som är x2 så kraftfull som en i5 5200u processor.
    https://www.netonnet.se/art/dator-su.../1006822.8908/
    Mjo, fast med vanlig hdd är det 3750:- för 450'n med 12 gb minne, men ja ok ändå tänkvärt. https://shop.inrego.se/barbara/lenovo-thinkpad-t450s

    ..fast alltså jag blir nyfiken, det måste ju vara fler grejer som avgör eller är priserna på inrego off? En T450s i A-skick (ska vara i princip oanvänd/nyskick) med 12 gb minne landar på 5750.. (7k med stora ssd-disken). anar att det är mer än cpu'n som avgör i jämförelse med den ideapad'en t.ex.?
    https://shop.inrego.se/barbara/lenovo-thinkpad-t450s-2 De burkarna verkar ju ha bra ryckte men det kanske är överdrivet?
    Senast redigerat av kotten den 2019-07-29 klockan 15:50.

  24. #24

    Veteran
    Klart det finns fler saker som avgör. Men för musik är processorn rätt avgörande om man säger så.
    En i5 52000u benchmmarkar 3489
    https://www.cpubenchmark.net/cpu.php...0U+%40+2.20GHz

    En i5 8250u benchar 7676.
    En https://www.cpubenchmark.net/cpu.php...0U+%40+1.60GHz

    Rätt avgörande för VST performance vilket brukar vara den trånga sektorn för det flesta.
    För 10 år sedan köpte jag min förta i5 dator och den benchade ungefär som T450. Det går att köra för mig men det är på håret.

  25. #25
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klart det finns fler saker som avgör. Men för musik är processorn rätt avgörande om man säger så.
    En i5 52000u benchmmarkar 3489
    https://www.cpubenchmark.net/cpu.php...0U+%40+2.20GHz

    En i5 8250u benchar 7676.
    En https://www.cpubenchmark.net/cpu.php...0U+%40+1.60GHz

    Rätt avgörande för VST performance vilket brukar vara den trånga sektorn för det flesta.
    För 10 år sedan köpte jag min förta i5 dator och den benchade ungefär som T450. Det går att köra för mig men det är på håret.
    Just det, absolut. Min stationära som jag haft ett bra tag nu landar på 9349 ser jag så jo, det skulle ju kännas även om jag inte förväntar mig nåt motsvarande eller en ny primär maskin utan just en laptop till saker jag vill göra på andra ställen än studion.

    Edit: Frågan kvarstår dock varför man får betala mer för en (obefintligt) begagnad 450 än en ny ideapad 330 med snabbare cpu.

  26. #26

    Veteran
    T serien är väl affärspcn som skall vara välbyggd med finesser som kaffesäkert tangentbord etc etc.
    ideapad är en enklare byggd maskin.

  27. #27
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mjo, fast med vanlig hdd är det 3750:- för 450'n med 12 gb minne, men ja ok ändå tänkvärt. https://shop.inrego.se/barbara/lenovo-thinkpad-t450s

    ..fast alltså jag blir nyfiken, det måste ju vara fler grejer som avgör eller är priserna på inrego off? En T450s i A-skick (ska vara i princip oanvänd/nyskick) med 12 gb minne landar på 5750.. (7k med stora ssd-disken). anar att det är mer än cpu'n som avgör i jämförelse med den ideapad'en t.ex.?
    https://shop.inrego.se/barbara/lenovo-thinkpad-t450s-2 De burkarna verkar ju ha bra ryckte men det kanske är överdrivet?
    Jag har både en hyfsat ny ideapad och thinkpad.

    Thinkpads är deras top of the line laptops. Framför allt är det grymt bra byggkvalité. Byggda för att faktiskt tåla stryk och inte bara ge intrycket att de tål stryk (till skillnad från t.ex laptops byggda i alu som böjs och knäcks om de får en smäll) och tangentbord helt i en klass för sig. Just T450s med färska batterier och det stora packet kör en hel dag på en laddning medan en ideapad kanske levererar 3-4 timmar under arbete.
    Det är en burk med nypris närmare 20 papp jämfört med en med nypris 5000.
    Så jo, det är lite mer än cpu som skiljer.

    men vad är det för trams inrego kör med att försöka sälja dem med bara 4 gb ram som default? De levererades aldrig med mindre än 8 iirc.
    Senast redigerat av Ashaz den 2019-07-29 klockan 18:03.

  28. #28
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    men vad är det för trams inrego kör med att försöka sälja dem med bara 4 gb ram som default? De levererades aldrig med mindre än 8 iirc.
    Det är antagligen för att dom har 4 gb fastlött, men visst.

    För övrigt, ja jag läste lite också och inser skillnaden, fattar grejen med thinkpads nu och det är helt i min smak, kanske blir nån modell upp dock typ 460p eller så dock.
    Senast redigerat av kotten den 2019-07-29 klockan 18:33.

  29. #29

    Veteran
    Man kan ju köpa Macbook air också. Då får man ett bra bygge men lite CPU, pratar begagnat alltså.
    Min take är mer CPU i alla lägen. Det vinner min musik på, enklare att jobba utan kompromisser bara för att CPUn tar slut.

  30. #30
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man kan ju köpa Macbook air också. Då får man ett bra bygge men lite CPU, pratar begagnat alltså.
    Just begagnat med icke-retina skärmen dårå, som har intel U-CPU, nya har M så den är ju mer halverad...

  31. #31
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man kan ju köpa Macbook air också. Då får man ett bra bygge men lite CPU, pratar begagnat alltså.
    Min take är mer CPU i alla lägen. Det vinner min musik på, enklare att jobba utan kompromisser bara för att CPUn tar slut.
    Mm, framför allt är den sjukt smidig! För min del är jag lite skeptisk till 8 gb minne idag vilket de flesta har.. ligger precis över 8 gb användande nu när jag har ett relativt slimmat projekt igång plus lite annat skit som ofta är uppe när jag jobbar. Fast å andra nu var det ju iofs det här med att den bara ska komplettera in stationära inte ersätta.

  32. #32

    Veteran
    Jag har 16GB primärminne i laptopen men bara 8GB i den stationära...

  33. #33
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Thinkpad i T eller W (men ej E eller L) är rejält byggda prylar med chassie i magnesium, spillsäkra och modulärt uppbyggda. Går inte att jämföra mot HP, Acer eller Fujitsu (har använt samtliga professionellt så jag har min åsikt glasklar - då förstås inte snikversionerna heller utan deras affärsmaskiner/utvecklarplattor.

    En tysk motsvarighet till Inrego är luxnote (https://www.luxnote-laptop.com/) där jag själv köpte en W530 quadcore (2.8) som numera huserar 24GB ram, 2 Ssd och en. msata ssd. Trots att den släpptes i Oktober 2012 så äter den allt man kastar på den fortfarande. Funkar även för lättare spel om man vill (sitter en Quadro Nvidia i) men framför allt är den robust och snabb. Satsa hellre på en quad om det går, det är mitt tips (har även en T560 men den har inte en sportsmössa i jämförelse)

  34. #34
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Fett. Hur gör du med tangentbordet, vänjer sig? byter ut? sätter över stickers? personligen är dom stora för köttiga, släpade runt på min 2.5 kg MBP och känner att 2kg är nog smärtgränsen.

    Här är närmast hittills: https://bytdator.se/Lenovo-Thinkpad-...-14-FHD-W10-A1

    ..lite mer än vad jag hade hoppats ge, sen har jag insett att touchskärm nog inte vore så dumt. Överlever utan dock.

  35. #35
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fett. Hur gör du med tangentbordet, vänjer sig? byter ut? sätter över stickers? personligen är dom stora för köttiga, släpade runt på min 2.5 kg MBP och känner att 2kg är nog smärtgränsen.

    Här är närmast hittills: https://bytdator.se/Lenovo-Thinkpad-...-14-FHD-W10-A1

    ..lite mer än vad jag hade hoppats ge, sen har jag insett att touchskärm nog inte vore så dumt. Överlever utan dock.
    Föredrar personligen S modellerna pga vikten och formen, men dendär är säkert en bra burk den med. Samma CPU som i min ideapad och den har tjänat mycket bra för både protools och större ableton live projekt.
    och IPS skärm är så värt det.

  36. #36
    asckone
    asckone är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Yoga 530 skulle jag välja, störe möjligheter.

  37. #37
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    T470/8GB/256GB ssd för 3500 på FB just nu (Helsingborg)

  38. #38
    Janne
    Janne är inte uppkopplad

    Senior
    Har nog också en T470 16GB 256GB SSD om du är intresserad.

  39. #39
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har nog också en T470 16GB 256GB SSD om du är intresserad.
    Kan va. CPU? Display? Pris? Ort?
    Senast redigerat av kotten den 2019-08-01 klockan 14:53.

  40. #40
    tobbetle
    tobbetle är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Har grubblat å grubblat å kommit fram till
    Lenovo yoga 530
    14”
    i5 8 gen 8250u 1,60 GHz
    16 mb RAM
    256 GB SSD

    Om någon har någon synpunkt på om detta skulle vara ett oklokt val så hojta gärna till.

  41. #41
    Janne
    Janne är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av tobbetle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har grubblat å grubblat å kommit fram till
    Lenovo yoga 530
    14”
    i5 8 gen 8250u 1,60 GHz
    16 mb RAM
    256 GB SSD

    Om någon har någon synpunkt på om detta skulle vara ett oklokt val så hojta gärna till.
    Det är förmodligen likvärdigt moderkort i en consumer laptop.
    Men de är mycket plastigare och inte alls byggda för att användas 8/5.

    Men funkar säkert hemma.

  42. #42
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tobbetle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har grubblat å grubblat å kommit fram till
    Lenovo yoga 530
    14”
    i5 8 gen 8250u 1,60 GHz
    16 mb RAM
    256 GB SSD

    Om någon har någon synpunkt på om detta skulle vara ett oklokt val så hojta gärna till.
    Lär ju funka prima, skulle lätt kunna tänka mig nåt liknande också, sjukt svårt med datorval. Inte sett dom i handeln med 16 gig förresten, vad landade slutpriset på?

    Bra tråd för mig dock, fick tummen ur idag och beställde en jag med (fast en thinkpad), hoppas det inte blev rörigt med trådkapningen.

  43. #43
    tobbetle
    tobbetle är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Betalade 7990 på net on net.
    Vet inte om d e drive på den eller så.
    Känns stabil.
    Chasit är i inte i plast utan någon slags metall.
    Lär funka i några år i alla fall.

  44. #44
    tobbetle
    tobbetle är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

  45. #45

    Veteran
    Det blir nog bra. Mer computepower än min Macbook Pro från förra året och kostar en tredjedel.

  46. #46
    Janne
    Janne är inte uppkopplad

    Senior
    Har en L450 också med Core i5, 16GB RAM och 256GB SSD.

    Bra och hyfsat snabb laptop men en skittråkig skärm på 1366x768.

  47. #47
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har en L450 också med Core i5, 16GB RAM och 256GB SSD.

    Bra och hyfsat snabb laptop men en skittråkig skärm på 1366x768.
    Går att byta mha rätt kabel och panel med matchande FRU.

  48. #48
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Nöjd tobbetle?

    Fick hem min T460P igår och är än så länge klart nöjd. De utlovade sprickorna lyser med sin frånvaro, måste fråga om det nästan (har ändå ett par andra småfrågor) för började nästan tro att det är en annan dator men allt annat stämmer på pricken, förutom väldigt fräscht skick då. trots att det är den större p-modellen och det stora batteriet som sticker ut under så har jag inga problem med formatet, känns lätt och smidig.

    Skärmen är aningen trött i dagsljus, svårt att avgöra om det är ålder men tror inte det, snarare att jag är van vid ljusstarkare skärmar. (skärmens ålder då, inte min! )

    Fläkten är väldigt tyst, även när jag maxar ableton så cpu'n spikar ett tag så visst då blåser den på men inte alls så det är jobbigt.

    Touchpad'en är ju en vanesak särskilt som jag är van vid apple. Tog ett tag att hitta båda(!) ställena i windows för att bli av med pausen då man inte kan klicka efter att ha tryckt på en tangent (skydd mot misstag med handflatorna) Höll på att bli galen ett tag. Inte heller kompis med tvåfinger-scroll som fortsätter även när man släppt ett finger, märkligt. Nåja, petitesser!

    Också väldigt nöjd med Bytdator.se än så länge, snabba, trevliga, tydliga svar, bra och komplett info om datorerna jämfört med t.ex. blue city.

  49. #49
    tobbetle
    tobbetle är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Ja hitintills är jag mycket nöjd.
    Har inte haft några problem än och jag har lyckats få in alla program som jag vill samt rädda alla filer på den gamla datorn som packade ihop.
    Pekskärm är lite ovant men smidigt. Lär bli något man vänjer sig vid.

  50. #50
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Gött att höra!


    Jag har en fundering på det här med Dolby Audio, märkte att ljudet lät rätt mosat i lurarna och hittade att det finns nåt paket med magiska ljudförbättrare under det namnet. Väl avstängt är det fint, men då å andra sidan är högtalarna närapå oanvändbara.

    Det bökiga är att det är ett antal steg för att ta sig till sound device properties och sen dolby-fliken, oavsett om man går via systray-symbolen eller sound settings. Det går att fixa en genväg till Dolby Audio appen men där finns inget sätt att stänga av rubbet bara aktivera om den är av. Väldigt märkligt att det inte finns nån snabbare sätt att slå av/på, hittar inget på nätet heller.

    Helst skulle jag se en inställning som avaktiverar all magi när man kopplat en minitele i utgången, men icke. Nån som vet nåt? Förutsätter att det finns motsvarande grejer för olika hårdvara även om den jag får upp är "Tuned for Lenovo"

  51. #51
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nöjd tobbetle?

    Fick hem min T460P igår och är än så länge klart nöjd. De utlovade sprickorna lyser med sin frånvaro, måste fråga om det nästan (har ändå ett par andra småfrågor) för började nästan tro att det är en annan dator men allt annat stämmer på pricken, förutom väldigt fräscht skick då. trots att det är den större p-modellen och det stora batteriet som sticker ut under så har jag inga problem med formatet, känns lätt och smidig.

    Skärmen är aningen trött i dagsljus, svårt att avgöra om det är ålder men tror inte det, snarare att jag är van vid ljusstarkare skärmar. (skärmens ålder då, inte min! )

    Fläkten är väldigt tyst, även när jag maxar ableton så cpu'n spikar ett tag så visst då blåser den på men inte alls så det är jobbigt.

    Touchpad'en är ju en vanesak särskilt som jag är van vid apple. Tog ett tag att hitta båda(!) ställena i windows för att bli av med pausen då man inte kan klicka efter att ha tryckt på en tangent (skydd mot misstag med handflatorna) Höll på att bli galen ett tag. Inte heller kompis med tvåfinger-scroll som fortsätter även när man släppt ett finger, märkligt. Nåja, petitesser!

    Också väldigt nöjd med Bytdator.se än så länge, snabba, trevliga, tydliga svar, bra och komplett info om datorerna jämfört med t.ex. blue city.
    Modellen efter min då. Fast min är en t450s, så dryga kilot tung och lagom tun.
    Fick du med IPS skärm eller "vanlig"? Det gör rätt stor skillnad för upplevelsen.
    Köpte min från billigteknik.se med typ samma upplevelse. utlovade repor skinr med sin frånvaro.

  52. #52
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Modellen efter min då. Fast min är en t450s, så dryga kilot tung och lagom tun.
    Fick du med IPS skärm eller "vanlig"? Det gör rätt stor skillnad för upplevelsen.
    Köpte min från billigteknik.se med typ samma upplevelse. utlovade repor skinr med sin frånvaro.
    Japp IPS, full HD, som sagt kanske lite ljussvag utomhus men väldigt fin kontrast och så annars. I övrigt var det ju med diskret GPU, HQ-variant av cup'n (inte nerklockad) osv, sneglat lite åt en polare men inte sett nåt motsvarande tittat fram än så jag är nöjd. Dryga kilot hade såklart varit nice men prioriterade prestanda där.

Liknande ämnen

  1. Ny laptop
    Av freddryer i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2017-12-06, 18:46
  2. Hjälp med drivisar till ny laptop
    Av evirob i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2014-06-29, 19:41
  3. Laptop pc m Fw
    Av tangent dream i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-08, 02:01
  4. Laptop för musikproduktion. Hjälp mig!!
    Av Maxen i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 55
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 10:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •