Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Plugin Alliance byter affärsstrategi

  1. #1
    Mr Matrix
    Mr Matrix är inte uppkopplad
    Mr Matrixs avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    Plugin Alliance byter affärsstrategi

    Idag var det stor uppståndelse och känslostormar på Plugin Alliance sida på FaceBook. De har kört igång en prenumerationsvariant på sina pluggar för den som eventuellt är intresserad av detta. Jag har ett 20-tal av deras pluggar som jag köpt när det varit rea, så för min del är det inte sannolikt att jag hoppar på tåget eftersom det blir mer än dubbelt så dyrt per år i jämförelse med vad jag lagt ut hittills. Förhoppningsvis kör de med jul och sommarrea även i framtiden om det nu är någon mer plugg som jag verkligen inte kan leva utan

  2. #2
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Det är ju inte till gagn för kunden hur tillverkarna än vänder på det. Däremot fattar man ju att det är bättre för ett företag att ha ett jämnare inflöde, gärna månadsvis än bara vid nya releaser versioner/nya plugins tex. jag köpte pro tools 10hd för fyra år sedan och avid har inte fått en krona sedan dess i mjukvaruväg. Lika med Waves, har ett sådant gammalt operativ att jag kan köra gamla versioner. Klart det är irriterande för tillverkaren. Bättre att ta betalt för samma gamla mossiga kod (som möjligen ompaketeras i bland) om och om igen...

  3. #3
    Mr Matrix
    Mr Matrix är inte uppkopplad
    Mr Matrixs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Det ska mycket till innan jag kör igång någon form av prenumeration på pluggar... Har inte direkt brist på dem...

  4. #4
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Att prenumerationer inte kan vara kunderna till gagn håller jag inte med om. Kör flera prenumerationer som jag verkligen föredrar framför att köpa pluggar löst.

  5. #5
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Skillnaden med på Plugin Alliance och andra tillverkare, som jag förstår det, är att de har avslutat sitt gamla prenumerationssystem och då skänkte de pluggar man redan abbonerade på. Det man gjort nu verkar vara att man alltså istället för en helt överkomlig summa abbonerar på hela deras väldigt omfattande paket med uppdateringar och nysläpp. Dessutom verkar de skrivit avtal med sina leverantörer så att de inte bara kan dra tillbaka pluggar från PA:s utbud så som hände med t.ex. UAD och Roland tidigare. Inget stort fan av prenumerationer själv men det här känns faktiskt väldigt smart. Sedan har ju PA kvar möjligheten att köpa som tidigare så har svårt att se några nackdelar alls faktiskt.

  6. #6
    vewie
    vewie är inte uppkopplad
    vewies avatar
    Veteran
    Sa upp bookbeat och betalar nu 17$ i månaden till PA istället. Sjukt nöjd, många grymma pluggar!

Liknande ämnen

  1. Plugin-Alliance FREE,, men inte?
    Av Light Head i forum Övrig mjukvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-08-16, 15:28
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-01-12, 15:19
  3. Plugin Alliance bjuder på pluggar
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-01-15, 17:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •