Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Något av det bästa på musik och performing arts avdelningen på twitch nånsin

Sventumba
    Sventumba är uppkopplad nu

Börjar bli varm i kläderna

Något av det bästa på musik och performing arts avdelningen på twitch nånsin

Väl värt att titta på (även som repris som jag tror är möjligt)

Gla missommar

https://www.twitch.tv/a_couple_streams

machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag gav det några minuter. En typisk twitchstream i mina öron, men jag kanske missar nå'n del som var fantastisk. Användes t ex gitarren som nu står i bakgrunden?

Jag vet inte om man kan länka enskilda tidskoder i efterhand, men just nu är det bara en massa meningslöst tugg iaf.

Glad midsommar!

Sventumba

Dom spelar och sjunger så då hamnade du nog nån annan stans. Dom har eget och gör även covers och tjejen har nog den bästa rösten jag nånsin hört under mina 65 år alla kategorier. Det finns förvånansvärt många som är bra på twitch så då vet jag inte var du brukar titta men själv är jag bara på musik avdelningen.

Det är också skoj att se att det äntligen händer nåt med live streaming för oss som var med från början och tjatade om att nu har alla chansen att promota sig och sin musik med full kontroll utan skivbolag som ska bestämma. Vi hade koll på alla redan för 7-8 år sedan hur man fick bästa ljud och bild när det hette justin punkt tv. I början var det två datorer som gällde sen räckte det med en och nu om man vill upp i full hd 1080 så är det tillbaka till två igen om det ska orka med och inte allt går på 100 %. Så det var skoj att mecka med tekniken också.

Som jag skrev så kan man titta i efterhand då sändningarna lagras där, i alla fall mina men jag skulle bli mycket förvånad om inte deras kan ses som en repris också.

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag hittade ett kortare klipp där hon lirade "Let it be", kompetent, men inget speciellt. Däremot höll hon igen på rösten. Kanske för att inte störa grannar, men spännande var det inte.

Jag tittar inte på twitch, men känner till det då sonen livekör där ibland. Och jag dissade inte alls inlägget som sådant, jag förstod det bara inte eftersom jag kom in i en livechat mellan en tjej i kattöron på lurarna och en massa människor som skrev i livefeeden.

Så, jag antar att det 01:39 i natt var bättre än senare.

Sventumba

Jag undrar om du kom rätt men om du scrollar fram lite i den här videon så börjar dom lira lite. Dom har många så det kan ju hända att alla sånger i just den här inte är fantastisk men dom lirar ju på beställning så ibland kan det vara mindre fantastiskt givetvis.

A couple of streams kallar dom sig så vitt jag förstår så kolla att det står det
    https://www.twitch.tv/videos/442384789##

biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Jag håller med om att hon har en vacker röst men det hela känns tyvärr lite för återhållet och riskfritt för min smak. Det krävs tyvärr mer än en vacker röst för att lyckas nå fram....

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    Det var dem och biomoib sammanfattar mina intryck välplanerat.

Sventumba

Du sa ju att en tjej hade kattöron nej sorry jag tror inte en sekund på vad ni säger dessvärre

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    Ja, det var bättre nu... vete fåglarna hur de länkat tidigare. Jag följde din postade länk.

Hursomhelst, väldigt kompetent och bra genomfört. Sedan är det ju lite jukebox över att låta folk önska och betala för låtar från en lista. Inte fel, men kanske inte så nyskapande heller. Gör de eget material också?

Edit: Kan de möjligtvis ha ”hostat” nån kompis senare, eftersom länken gick till en annan feed tidigare?

anonanon
    anonanon är inte uppkopplad
    anonanons avatar
    Dendär första länken i tråden verkar gå till olika streams, nu är det en man som sitter i vad som ser ut som en garderob och pratar om fjärilar, geografi och sina hobbies.
    Tonläget påminner om ASMR, inga kattöron dock men tror inte detta är vad TS ville visa.

En kvart senare står det att livesändningen är slut och jag kan se videos när hon sjunger :-)

Liknande ämnen

1. Bästa Deal Du Har Nånsin Fått ..... (Syntar)
    Av Whitewolf i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 82
    Senaste inlägg: 2017-08-31, 08:17
  2. är det nånsin nån som säljer phutneys?
    Av hasparigus pink i forum Modularer & sånt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2015-02-02, 00:19
  3. NI Kontrol S2 och Novation Twitch ?
    Av donfuego i forum Övrig hårdvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-22, 10:28
  4. Virus Ti Bästa synten nånsin?
    Av Nicko35 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 20:00
  5. Hjälp mig hitta det enklaste ljudkortet nånsin.
    Av dalachriser i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-02-05, 22:58

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •