Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ableton Glue Compressor vs Waves SSL G-Master Buss Compressor

  1. #1
    palsen
    palsen är inte uppkopplad

    Senior

    Ableton Glue Compressor vs Waves SSL G-Master Buss Compressor

    Det är rea på Waves pluggar nu, så jag undrar om det är lönt för mig som gillar och använder Abletons stockplugin Glue Compressor rätt mycket, att köpa SSL G-Master Buss Compressor (eller SSL G-Channel för den delen)?

  2. #2
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Skulle säga att Waves SSL-kompressor är sämre. Abletons "stockplugin" är Cytomic TheGlue (dock med Abletons översampling och sidechain-filter), och den är en riktigt petnoga emulering av SSL-G.

  3. #3
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Men, waves har väl demomöjlighet på sina pluggar? Bara å starta demo å jämföra med Glue.

    (Channelstrip-pluggarna var en evighet sedan jag testade, så där kan jag inte uttala mig så mycket mer än att jag inte tyckte de var särskilt lika de X-rack jag hade då, men de är å a s inte modellerade efter X-rack-modulerna heller, så...)

  4. #4
    palsen
    palsen är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men, waves har väl demomöjlighet på sina pluggar? Bara å starta demo å jämföra med Glue.

    (Channelstrip-pluggarna var en evighet sedan jag testade, så där kan jag inte uttala mig så mycket mer än att jag inte tyckte de var särskilt lika de X-rack jag hade då, men de är å a s inte modellerade efter X-rack-modulerna heller, så...)
    Om de är snarlika så duger Glue Compressor för mig. Det är inte så att jag är missnöjd med den, tänkte mest om det var (stor) fördel G-Master Buss... Kanske bättre att lägga pengarna på helt andra kompressorer. Har sedan tidigare några jag gillar och använder minst lika mycket, bland annat API 2500, dbx 160 och C6.

    Vilka är dina bästa tips på plugins från Waves?

  5. #5
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av palsen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilka är dina bästa tips på plugins från Waves?
    Vetetusan. Kör inte så mycket Waves, mest rätt specifika grejor ibland (som MaxBass/LoAir exempelvis). Men, om det är kompressorer du är ute efter skulle jag nog testa Kramer Pie. Tycker den är både rätt annorlunda och rätt najs! Gillade H-serien med. H-delay och H-comp låter bra utan "veklig" förlaga, och nya H-verb varkar grymt (även om jag har reverb så jag klarar mig...)

Liknande ämnen

  1. Master Buss... API 2500 vs SSL G-Series
    Av ygg i forum Mixning & mastring
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-02-25, 14:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •