Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: NI Battery 4 bråkar med Cubase 5

  1. #1
    Sjöö
    Sjöö är inte uppkopplad
    Sjöös avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    NI Battery 4 bråkar med Cubase 5

    Som rubriken antyder, jag har sprungit på ett märkligt problem med Battery.

    Jag har börjat spara mina projekt i molnet för att kunna öppna dem från två olika datorer med samma setup. Det enda som i princip skiljer datorerna åt är ljudkorten.

    När jag igår testade att öppna ett projekt som sparats på datorn jag inte senast sparade det på (är ni med?) så började Battery klaga på att setupen inte var som förväntat. Minns inte exakt, men det kom upp en ruta som jämförde befintliga mono- och stereoutgångar med de som Battery förväntade sig. Jag har inte gjort något konstigt, bara routat BD till direct out 1/2, clap till direct out 3/4 osv..

    Jag klickade mig förbi det där och testade att spela upp mitt mästerverk-to-be och då saknades en hel del trumljud. Jag såg att Cubase avaktiverat flera av Batterys utgångar, så jag aktiverade alla igen. Trumljuden kom då tillbaka, på nya kanaler i Cubases mixer, kanaler med Batterys standardnamn, alla effekter och eq-inställningar borta.

    Jag tycker mig ha dammsugit nätet på tänkbara förklaringar/lösningar, men hittar inget.

    Någon som förstår vad jag pratar om och förstår vad som händer?

  2. #2
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Eftersom ljudkorten är det enda som skiljer skulle jag börja kolla där. Hur är in/ut uppsatta i Cubase?
    Var Batterys kanaler routade till andra utgångar?
    Testa att öppna projekten på de olika datorer utan ljudkort/internt och se hur projekten beter sig.

  3. #3
    Sjöö
    Sjöö är inte uppkopplad
    Sjöös avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Den ena kör på ett externt Novation Nio 2/4 (med Novations asio), den andra på sitt interna och Asio4all (en laptop). Jag ska köra lite felsökning under morgondagen, bland annat testa ditt förslag, samt att koppla det externa till den bärbara.

    Jag är ingen hejare på in- och utgångar, men jag har inte gjort några specifika inställningar.

Liknande ämnen

  1. Kiwi3P som bråkar med Logic
    Av Gargoyle i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-10-10, 21:11
  2. Mitt Wurlitzer 200A bråkar med mig!?
    Av DrKorg i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2016-09-18, 12:47
  3. Inspire 1394 bråkar med mig!
    Av Lolface i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 17:47
  4. Battery 2 - Separata spår för effekter (Cubase)
    Av Rusty i forum Övrig mjukvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 12:22
  5. Battery (native instruments) & klick i Cubase?
    Av imported_Dead_Silent i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-05-05, 16:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •