Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Kapa aluminiumlåda (Stockholm)

aabbcc
    aabbcc är inte uppkopplad
    aabbccs avatar
    Senior

Kapa aluminiumlåda (Stockholm)

Så jag har en Hammond 1550n låda som är 250x250x100.

Skulle vilja kapa djupet på denna till typ 50mm, vart i Stockholm vänder man sig för att få detta gjort?

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1550n-open.jpg 
Visningar:	6 
Storlek:	79,9 KB 
Id:	87879

ricard
    ricard är uppkopplad nu
    ricards avatar
    Veteran
    Med en bågfil för kapandet och en fil för efterputsandet går det säkert att klara detta själv med lite tålamod.

Linuz
    Linuz är inte uppkopplad
    Linuzs avatar
    Senior
    När jag pluggade tekniklinjen på gymnasiet så fick vi som hade valt inriktning tillverkning, eller de som gick industrilinjen ibland hjälpa random folk att bygga olika saker. Vi hade både stor metall- och träverkstad där i princip alla maskiner man kunde behöva fanns. I utbyte mot en liten mindre summa pengar som gick till "klasskassan" så gjorde vi de mesta enklare uppgifterna. Allt från att skapa olika fästanordningar till enklare svetsning. Det var både lärorikt och gav lite variation till undervisningen. Lite som att testa jobba åt en kund.

Du kan ju höra på något gymnasie över mejl om de kan hjälpa dig. Vet att fordonsdelen ofta gjorde enklare bilreparationer mot småpengar och reservdelskostnaderna också (men mer till föräldrar/kompisar etc.). Ska dock poängtera att detta var ett tag sen, och att gymnasiet låg i en mindre håla ute i den småländska skogen. Kan tänka mig att Stockholmsgymnasierna inte är like villiga att släppa in massa random folk... men det kan ju vara värt att höra.

Liknande ämnen

1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-10-07, 14:54
  2. Kapa alu-skenor?
    Av slirak i forum Modularer & sånt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2015-09-17, 02:29
  3. kapa överlappande midinoter?
    Av miaz i forum Ableton
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-06-30, 13:12
  4. Svar: 14