Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Gillar ni ambient?

  1. #1
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    Gillar ni ambient?

    https://sverigesradio.se/avsnitt/1287862

    Isåfall. Senaste avsnittet på den där statliga radiokanalen P2 ger er förhoppningsvis vad ni behöver.


    Synten ovan är ju byggd av en 99:a!

    Ambient blev för några år sedan stort igen. Riktigt stort. De flesta elektroniska producenter testar att göra musik som är lugn, vilsam och avkopplande. I veckans Elektroniskt i P2 möter du några av dem.

    Acronym (Dan Vicente) pendlar mellan ambient och techno. Han har släppt ett antal tolvor och tre fullängdsalbum – två på Antony Linells Northern Electronics och det senaste, Malm, på holländska Field Recordings. Hör honom berätta om senaste albumet - som är en hyllning till en vän som gått bort.

    Michel Isorinne är medlem i D.Å.R.F.D.H.S. och Bandhagens Musikförening. Under sitt efternamn Isorinne skapar han melankolisk och romantisk elektronisk musik med starka melodier. I Elektroniskt i P2 berättar han lite om tankarna kring musiken.

    I Istanbul skapar Ekin Fil en mörk och mystiskt lågmäld musik i gränslandet mellan experiment, ambient och pop. Senaste albumet Koma uppstod av en slump.

    Olle Cornéer är inte bara ena halvan av houseduon Dada Life. Som Night Gestalt skapar han avskalad musik som lånat mycket från ambient. I veckans Elektroniskt i P2 blir det premiär för en ny Night Gestalt-låt och så väljer Olle tre av sina absoluta ambientfavoriter.

  2. #2
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Ja, jag gillar´t ibland. Bra att ha på i bakgrunden för att vila sina sinnen.
    Blev mer sugen på lite ambient när jag läste beskrivningen ovan, så tack för tipset!

  3. #3
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Jag gör det! tack för tips

  4. #4
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Den bilden - vilken epokkrock!

  5. #5
    Aos
    Aos är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja, jag kan också uppskatta ambient.
    Gött att ni gör det ni gör!

Liknande ämnen

  1. Gillar ni er TR-8?
    Av damaskrose i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2016-02-12, 20:26
  2. När man själv gillar det nästan alla andra inte gillar.
    Av theVOID i forum Komposition & textförfattande
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2012-01-11, 11:51
  3. Vem gillar FM?
    Av Sillen i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-05-31, 19:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •