Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Kommer MPC LIVE leva lika länge som MPC 1000, eller annan mpc.

Problemers avatar
    Veteran

Kommer MPC LIVE leva lika länge som MPC 1000, eller annan mpc.

Hej,

Jag är sugen på en MPC LIVE men jag undrar hur länge dess elektronik med touch display och allt kommer leva.

Vad tror ni?

resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Senior
    Antar att det är kvalitets- och inte trendmässigt som i första hand avses. Svaret blir nej eftersom nästan ingenting i elektronikväg som säljs på konsumentmarknaden idag har konstruerats för att hålla/fungera någon längre tid. Jag tror att detta i hög grand gäller även för semi-professionella produkter med tillhörande marknad som inte nödvändigtvis klassas som eller kan kallas för en vanlig konsumentmarknad.

Problemers avatar
    Veteran
    Ja, för att förtydliga så är det kvalitet jag ifrågasätter, inte trender.

Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Du menar tekniska livslängden? Batteriet är väl först ut. fyra år? skärmen borde ju hålla längre ä en tablet så man inte hanterar den lika elakt. Har en ipad här som fortfarande lirar och det är ju strax tio år där iaf.

Problemers avatar
    Veteran
    Ja, jag menar den tekniska livslängden.

geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Ser ingen direkt anledning till att något skulle gå sönder. Batteriet slits ju ut, naturligtvis. Möjligtvis rattarna också. Annars är det nog inget standardfel som jag känner till? Dom har iofs bara funnits sedan 2017.

leoparden
    leoparden är inte uppkopplad
    leopardens avatar
    Inte så pratsam än
    Jag har en MPC Live efter att ha haft MPC1000 länge. På min Mpc1000 bytte jag pads och sedan hela högersidans pcb-kort när switcharna började fallera en efter en innan jag till slut sålde den. Mpc1000/2500 är inte direkt kända för att hålla i evighet vad jag uppfattat. Däremot är det lätt att få tag på reservdelar, mpc-stuff är en guldgruva, och jag föreställer mig att det kommer bli på liknande sätt när Mpc Live / X börjar åldras. Om det finns marknad för reservdelar kommer troligtvis någon sälja (hoppas jag).

Jag tycker för övrigt att Mpc Live är en fantastisk maskin. Några viktiga funktioner är inte implementerade än men i övrigt är det min drömmaskin!

Liknande ämnen

1. Akai MPC 1000 eller MPC 2500?
    Av AonFluX i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-07-11, 10:33

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •