Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Strymon Volante

  1. #1
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran

    Strymon Volante

    Tjena, här kommer en liten enkel ljuddemo av en Roland SH-01A genom en Strymon Volante delay-pedal. Jag märker olika karaktärer som de två band-ekon och trum-ekot har. Ratten märkt Rec level färgar insignalen till eko effekten på ett snyggt sätt. Men reverbet påverkas inte tyvärr. Det är bra headroom i burken. Jag tycker inte att den blir ansträngd av höra nivåer, vilket Boss RE-20 kan bli av linjenivå. Hör att luftigheten är skuren av Youtubekomprimeringen tyvärr. Får tänka på det i framtiden. Detta är mina första försök med pedalen. Den är väldigt flexibel med sina fyra delaytider, och olika kontroller. På önskelistan står fler olika fjäderemuleringar i framtiden.

    https://youtu.be/xt9jmOwaOyQ
    Senast redigerat av jocks1 den 2021-06-01 klockan 13:27. Anledning: Justering av text

  2. #2
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Tack för demo! Låter ju trevlig på synt. Har bara testat på TGT11 med gitarr men det lät bra det med

  3. #3
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Tack för en första kommentar erko Snart får jag en Electro-Harmonix Ocean 11 Den har mer fjäderknorr, men saknar den fantastiska bandeko-emuleringen som Volante har.

  4. #4
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Najs demo! Jag hade en Volante men är nog ingen bandekoperson, dock är Volante grym på den den gör. Kan rekommendera Oceans 11 och 12 för fjäderknorr! Haft båda och de är grymma!

    Volante klarar heta signaler helt klart!

  5. #5
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för en första kommentar erko Snart får jag en Electro-Harmonix Ocean 11 Den har mer fjäderknorr, men saknar den fantastiska bandeko-emuleringen som Volante har.
    Oceans 11 är bra! Oceans 12 ännu bättre Sålde av 12:a endast pga köp av riktig fjäder och Empress reverb. Visst har Volanten en switch för line eller gitarr-input?

    edit: kanske ska tillägga att jag har en på ingång Ska bli kul att testa på lite rytmiska grejer, typ percussion och claps etc

  6. #6
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Najs demo! Jag hade en Volante men är nog ingen bandekoperson, dock är Volante grym på den den gör. Kan rekommendera Oceans 11 och 12 för fjäderknorr! Haft båda och de är grymma!

    Volante klarar heta signaler helt klart!
    Tack tonefloat, observera din gamla MX-1 mixer som används vid inspelningen ;-)
    Jag såg nyss att det kommit ny firmware edit: till Volante i år. Lite fixar och nya SOS-funktioner.
    Senast redigerat av jocks1 den 2021-06-01 klockan 19:42.

  7. #7
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack tonefloat, observera din gamla MX-1 mixer som används vid inspelningen ;-)
    Jag såg nyss att det kommit ny firmware i år. Lite fixar och nya SOS-funktioner.
    Trevligt! min Oceans 12 passerade erko också snart har alla ägt varandras saker!

  8. #8
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trevligt! min Oceans 12 passerade erko också snart har alla ägt varandras saker!

  9. #9
    Bobbfett
    Bobbfett är inte uppkopplad
    Bobbfetts avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Riktigt grym, köpte xaoc sarajewo till mitt eurorack, låter fantastiskt bra, men volante känns grymt, habegär.

Liknande ämnen

  1. Strymon Volante
    Av slirak i forum Effekter
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2019-11-27, 07:26
  2. Strymon Flint eller Strymon Bluesky
    Av herr Vogel i forum Effekter
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2017-09-14, 13:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •