Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Soundation - En DAW i din webläsare

Problemers avatar
    Veteran

Soundation - En DAW i din webläsare

Hej,

Jag har varit på konferans i Sydafrika och vårat team i Polen har tagit fram en DAW som körs i webläsaren. De killarna som gjort detta(för mig veterligen är det ingen tjej i teamet.) är sjukt ducktiga.

https://soundation.com/

/Problemer.

Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Det dök tydligen upp som beta för tio år sedan

https://www.99musik.se/showthread.ph...ndation-Studio

moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    Mycket intressant! Ser slick ut. Någon som testat? Vad händer om Chrome crashar? Finns autospar? Hur resurskrävande är ett stort projekt här jämfört med en vanlig DAW?

Problemers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det dök tydligen upp som beta för tio år sedan

https://www.99musik.se/showthread.ph...ndation-Studio
    Så kan vara fallet, men sen vi köpte upp bolaget i Polen så är de nu under våran regi. Jag fick reda på det nyligen. De gjorde en presentation som heter duga under konferansen. Det är igenom sådana utvecklare man ser skillnad på päron och äpplen. Jag har kollat på google utvecklar konferanser och googles utvecklare har soundation som ett exempel på hur man kan anama teknik ifrån Google. Då har man kommit långt tycker jag.

Sventumba
    Sventumba är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna
    Det ser intressant ut men vad ska man ha den till/vad finns det för fördelar det finns ju redan DAWs sedan många år tillbaka. Jag förmodar att man utöver en ganska kraftfull dator även behöver en snabb fiber uppkoppling. Latencyn vid audio inspelning över nätet måste ju också bli enorm. Sen om man tänker så klagar ju många på att det är svårt att lira redan med den latency man får internt mellan ljudkort och DAW i en dator.

Kul att det rör sig framåt men det känns lite som att återuppfinna hjulet men väl lite fyrkantigt.

Modellear
    Modellear är uppkopplad nu
    Modellears avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Sventumba Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det ser intressant ut men vad ska man ha den till/vad finns det för fördelar det finns ju redan DAWs sedan många år tillbaka. Jag förmodar att man utöver en ganska kraftfull dator även behöver en snabb fiber uppkoppling. Latencyn vid audio inspelning över nätet måste ju också bli enorm. Sen om man tänker så klagar ju många på att det är svårt att lira redan med den latency man får internt mellan ljudkort och DAW i en dator.

Kul att det rör sig framåt men det känns lite som att återuppfinna hjulet men väl lite fyrkantigt.
    Nä nu förutser du nog något i förväg som nog inte fungerar så som du tror. Det lär lagras lokalt. Audiotool är en annan jag provat och det fungerar jättebra och den här borde fungera lika dant.

Audiotool är nog den DAW som är lättast att komma in i och antar att det är något liknade med den här...

Att kunna köra hemma hos morsan på hennes gamla tröskverk(Om man inte tog med något men ändå blev sugen) är ju alldeles otroligt bra.

Problemers avatar
    Veteran
    Ja alla tunga beräkningar körs på client sidan.

Liknande ämnen

1. Rackless - Modularsynt i din webläsare
    Av outshape i forum Nyheter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-04-26, 18:31
  2. tracker i din favvo daw? ser så ut.
    Av modusoperandi i forum Övrig mjukvara
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-04-27, 02:37
  3. JBM Zoundle - sök samplingaronline i din DAW
    Av jobromedia i forum Övrig mjukvara
    Svar: 0