Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Bilder/Klipp på "trash'ade" 303'or & annat

  1. #1
    Fires_Of_Ork
    Fires_Of_Ork är inte uppkopplad
    Fires_Of_Orks avatar
    Veteran

    Bilder/Klipp på "trash'ade" 303'or & annat

    Tänkte en tråd med bilder på fungerande men ordentligt "trash'ade" & om-målade, fula men fungerande TB 303'or.
    Kör på!
    Gärna vem som är ägare World Wide (Källa). ( kanske kul med andra 'analogisar/tummboxar' oxå)

  2. #2
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage


    Ägdes av Marshall Jefferson och ägs väl nu av Bam Bam.

  3. #3

    Redaktör
    99klassiker:

    (härifrån)

    Vet inte om det finns en bild på originalet någonstans.

  4. #4
    Fires_Of_Ork
    Fires_Of_Ork är inte uppkopplad
    Fires_Of_Orks avatar
    Veteran
    ..men det här är ju ingen riktig...LR?

  5. #5
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Nej, det är en utskriven bild. Men det är ett foto av en riktig som är utskriven.
    Tror den är målad helt gul nu. Kan ta en bild nästa gång jag ser den! Eller så fotar Dar303 den, för han har den nu - tror jag? Kretskortet i den var väl i 2 delar. Eller så var det den andra som var blå?

    Helt kallbackade!

    Edit - Efter lite rotande så hittade jag en bild på den här - http://www.flickr.com/photos/altemar...7601101897481/ - Nere i höger hörn.
    Senast redigerat av zthee den 2012-06-27 klockan 15:10.

  6. #6
    Fires_Of_Ork
    Fires_Of_Ork är inte uppkopplad
    Fires_Of_Orks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, det är en utskriven bild. Men det är ett foto av en riktig som är utskriven.
    Tror den är målad helt gul nu. Kan ta en bild nästa gång jag ser den! Eller så fotar Dar303 den, för han har den nu - tror jag? Kretskortet i den var väl i 2 delar. Eller så var det den andra som var blå?

    Helt kallbackade!

    Edit - Efter lite rotande så hittade jag en bild på den här - http://www.flickr.com/photos/altemar...7601101897481/ - Nere i höger hörn.
    Nice!

  7. #7
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	A-TB#=#EY.jpg 
Visningar:	44 
Storlek:	107,0 KB 
Id:	38659Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0170.jpg 
Visningar:	47 
Storlek:	104,9 KB 
Id:	38658
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0170.jpg 
Visningar:	47 
Storlek:	104,9 KB 
Id:	38658Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	A-TB#=#EY.jpg 
Visningar:	44 
Storlek:	107,0 KB 
Id:	38659

  8. #8
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Jag äger ju två av universums mest trashade 303:or (custom destroyed by mr. Kallback himself!), så här der den ena ut just nu, den är lagad så när som på syncjacket och en av väljarswitcharna, den har även en Quicksilverprocessor inopererad.
    Jag ska slipa av den och lacka om den seriöst i guld tänkte jag, kanske lägga till ett par rattar också.



    Till vänster i mitten skymtar den andra, den som jag gjorde pappersmodellen av, jag har tagit bort lite av färgen som flagnade och några klisterlappar men jag spar den sådär:


    Den längst ner till vänster är fin, normalt technoanvänd i lite mer än 15 år med ett batteriläck som frätt lite på skalet och några repor bara.
    Senast redigerat av dar303 den 2012-06-27 klockan 23:13.

  9. #9
    Fires_Of_Ork
    Fires_Of_Ork är inte uppkopplad
    Fires_Of_Orks avatar
    Veteran
    Ja du dar303! Du leder! det var nästan de värsta 303'orna ever, men jag så engång en bild på ett par av Richad D James, en som ar helt gulsprejad med bil-lack och lösningsmedlet i lacken liksom nästan smälte plasten en aning, bucklig och bulbig var den. + en som så ut att vara avtorkad från ett bad i tjockolja eller tjära. Skulle vara kul med bilder...Mer bilder folket! plezzz!

    BTW: dar303: den där SY-1 Pearl vad är det för serie nr? Har ägt en sådan och det var inte så himmla många som tog sig till Svergie.

  10. #10
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    bump! Trash!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •