Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Byta Moog Slim phatty mot Erebus eller Mono lancet?

  1. #1
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran

    Byta Moog Slim phatty mot Erebus eller Mono lancet?

    Funderar på att byta min Moog Slim phatty mot en Erebus eller en Mono lancet för att få lite mer rattar + en synth som inbjuder till att skruva till egna ljud i större utsträckning.
    Tror ni jag blir nöjd?
    Kommer jag att sakna det fläskiga soundet i Moogen? 😬

  2. #2
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Ingen som kan guida en vilsen själ.
    Tycker att båda låter rätt maffiga men vore kul att hörs från någon som testat hands on.

  3. #3
    itsalwaysyou
    itsalwaysyou är inte uppkopplad

    Senior
    Erebus v2 har fint ljud men kuverten är lite udda. AR-kuvertet är väldigt konstigt: går inte att få till en vettig release, den är antingen för kort eller börjar med något som liknar en sustain. ADSR har problem med klickande när Env-depth är högre än 50%. VCAn har inbyggt brus... Men den kan göra fina och levande ljud. Ingen Moog alls dock. Det jag hört av Mono Lancet låter mer exakt och kanske "kallare" än vad Erebus v2 låter. Jag upplevde Erebus som väldigt varm i karaktären.

    Erebus v3 är en helt annan sak tror jag.

  4. #4
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Utan att faktiskt ha testat nå'n av de nämnda: Rattar och sliders vinner alltid över knappar.

  5. #5
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Slim phatty är väl värd lite grann.
    testa kanske att sälja eller byta in mot en Dreadbox Erebus v2 alt. Nyx för riktigt feta vintage sound, men utan minnesplatser? Lite spartanskt för midistyrning kanske? Mono Lancet behöver väl en expansionsmodul för full access till modulationer?
    Nya Nyx v2 har fått en del förbättringar enligt Sonicstate's intervju av tillverkaren på Superbooth 2019.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •